Op 8/9 juni a.s. wordt er weer een Working Equitation wedstrijd georganiseerd door de WEH http://www.workingequitationholland.nl/ Deze keer in Kootwijkerbroek bij de HH academy (voormalige "Onder de Kastanje") Ook nu weer is iedereen welkom, dus ook western ruiters! Inschrijven kan nog tot 25 mei.
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 24-05-13 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Titel aangepast conform de regels.
Ik zet dit speciaal bij western ( wat ik ook al eerder gedaan heb voor de wedstrijd op 30 maart en toen kon het wel blijven staan!) om juist de western ruiters aan te spreken. Die zullen nl. niet zo snel bij de "gewone evenementen" kijken. Dus vriendelijk verzoek om het weer bij western evenementen neer te zetten. Ik rij zelf, als western ruiter, ook mee en ook juist voor de western ruiters is het een leuke uitdaging. Vorige keer waren er 6 western ruiters ( van de 25 in totaal) en diverse "western" toeschouwers".
Beste deelnemers, vrijwilligers en kijkers, De inschrijving voor de wedstrijd is inmiddels gesloten en we kunnen 23 deelnemers aan de start verwachten. Op veler verzoek hebben we ons best gedaan om toch te kijken of we de wedstrijd op één dag kunnen organiseren. En daarom rijden we alleen op zaterdag 8 juni de wedstrijd. Zo kan iedereen toch alle niveaus van de WE zien. Als spetterende afsluiting is er op zaterdag avond natuurlijk de barbecue. Niet alleen voor de deelnemers en grooms, maar voor iedereen die een gezellige avond wil hebben. Opgeven is nog tot 3 juni a.s. mogelijk € 15,- p.p. excl. drank.
Daarnaast willen wij alle deelnemers de gelegenheid bieden om zondag geheel kosteloos nog een keer het parcours te oefenen. Maar ook willen wij mensen van buitenaf de gelegenheid bieden om in dit wedstrijdparcours met hun paard te komen oefenen. Heb je niet meegereden met de wedstrijd dan zijn de kosten hiervan € 15,00. Greetje Hakvoort en Margreet Kersbergen zullen hierbij zijn om een ieder te begeleiden.
Tot ziens op zaterdag 8 juni.
Wranglerbutt
Geplaatst: 03-06-13 11:03
Is er al een deelnemerslijst/programma/tijdsplanning voor as. zaterdag? Lijkt me leuk om weer ff te komen kijken
ElCid
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-13 11:14
Die is onderweg en zal een dezer dagen op de WE site staan. Er zijn 25 deelnemers en er zijn weer verschillende rassen en disciplines vertegenwoordigd.
Nog 2 dagen en dan is het zover: de 1e officiële Working Equitatation wedstrijd in Nederland met deelname uit Nederland en Duitsland. Door ervaren WE ruiter Roland Heiss wordt een WE4 onderdeel gereden met zijn Lusitano hengst Zidane; dit is deels een show en deels een wedstrijd onderdeel omdat hij de enige WE4 ruiter is. Er is een klein strodorpje aanwezig en het beloofd prachtig weer te worden!
Leuk, ik kijk er naar uit Net wat filmpjes op die site zitten bekijken; heel indrukwekkend !!
ElCid
Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-13 13:40
De meeste starters zaterdag rijden WE1 en WE2, dus nog beginners niveau maar er zijn er al een heel stel die een heel goed parcours kunnen laten zien. WE3 en WE4 is nog maar mondjes maat vertegenwoordigd, maar met zo'n jonge sport kan het ook niet anders. Als het zo doorgaat zal dat volgend jaar wel anders zijn en dan gaan we ook een complete wedstrijd organiseren, dus met cattle penning erbij; dat is toch eigenlijk wel het leukste onderdeel.
De filmpjes zijn hoofdzakelijk van WE4/ masters niveau en Bruno Silva en Pedro Torres zijn een klasse apart, die rijden op wereld niveau.
Ik ben er zaterdag bij met bokker Sandra en onze camera's. Ik vind WE zo'n toffe tak van de paardensport! Ooit als ik een eigen paard heb wil ik het ook gaan doen!!
ElCid
Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-13 13:49
Bellatrix schreef:
Ik ben er zaterdag bij met bokker Sandra en onze camera's. Ik vind WE zo'n toffe tak van de paardensport! Ooit als ik een eigen paard heb wil ik het ook gaan doen!!
Leuk , fotografen zijn altijd welkom en nieuwe WE ruiters ook!
De wedstrijd was een succes; het weer werkte mee en het was weer een volle, drukke dag die werd afgesloten met een gezamenlijke bbq! Op naar de volgende!
Ik vond het ook erg leuk om te zien, al zie ik het trail-gebeuren liever dan het dressuur-gedeelte.
Hoe is trouwens de volgorde?? Altijd eerst dressuur en dan het trailgedeelte ?? Ook leuk dat het beginners(instap)niveau voor iedereen toegankelijk is; weinig eisen aan tack en kleding.
Als je het vaker op die locatie organiseert kom ik zeker nog eens kijken, want ik wil ook de hoger-geschoolden wel een zien in de trail.
Altijd eerst dressuur en dan trail; er wordt in de trail gestart in volgorde van punten die in de dressuur behaald zijn; de beste dressuurproef start als laatste de trail.
Er komen zeker nog meer wedstrijden, op verschillende locaties in Nederland.
Het was weer een super leuke wedstrijd. Ik heb me prima vermaakt in de zon bij de inrijbak! Veel enthousiaste mensen, mooie paarden en vooral veel plezier.