De plus en minpunten van Horse Event 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

De plus en minpunten van Horse Event 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:15

Ik weet dat de organisatie van Horse Event hier ook mee leest. Voorgaande jaren was er een soortgelijk topic en ik heb echt het idee dat ze met sommige tips wat gedaan hebben :-)

Dus bij deze aan jullie de vraag: wat waren de plus en de minpunten van Horse Event 2012?
Laatst bijgewerkt door x_spekkie_x op 09-09-12 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: De plus en minpunten van Horse Event 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:15

- dat het zover is :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:16

Pluspunten:

Gratis WC.
Meerdere frietkramen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:17

Hier ook, de gratis wc.
Ik mis alleen de pinautomaat. :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:20

+ de gratis toiletten die ook erg schoon waren!
+ goed geregeld met parkeren, ik kon vlot parkeren en vlot wegrijden
+ pad van de parkeerplaats naar de ingang was erg netjes gemaakt en werkte goed
+ doorstroom op het terrein was beter (waren er minder bezoekers??)

- de enige ingang van de showhal was ook de enige uithang, de bottleneck was bij de kunsthoek waar de doorgang maar één meter breed was, zeer frustrerend

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:01

+ Het viel mij op dat er veel meer deelnemers gewoon lekker met hun paard over het terrein reden/wandelden. Beetje interactief en erg leuk!

- Als er warm weer voorspeld wordt dan zou het fijn zijn als honden ergens kunnen drinken. Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van een eigenaar om voor je hond te zorgen, maar als je als evenement honden toelaat dan vind ik dat je daar ook wel een beetje voor mag zorgen. Ik heb zelf geen hond maar heb er een hoop met hun tong op hun knieen zien lopen. En er is gewoon geen mogelijkheid om drinkwater voor ze te pakken. Ik snap dat ivm verkoop je geen gratis drinkwater wilt weggeven, dus daarom gewoon een aantal punten die regelmatig bijgevuld worden.
- Tussentijds opruimen! Vooral bij de bitpiste zag ik smiddags steeds meer foldertjes en meuk rondvliegen. Kleine moeite om iemand even met een vuilniszakje rond te laten gaan lijkt me...
- Het programma mag van mij een stuk meer op elkaar aansluiten. Za/zo viel het wel mee, maar zeker vrijdag zaten er enorme gaten in het programma, ook in de bit piste! Zeker in je hoofdring moet dat gewoon niet kunnen vind ik. Bij ons in de lounge zitten natuurlijk ook wel pauzes, maar een hoofdring moet in mijn ogen gewoon de hele dag bezet zijn. Anders lopen mensen ook weer heel snel weg.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:40

+ de ridderact, geweldige show
+ over het algemeen vriendelijke vrijwilligers en ondernemers
+ het pad vanaf de parkeerplaats, veel veiliger zo (en ik vond het net of we naar de Efteling gingen :+ )

- Veel shows liepen ontzettend uit waardoor we weer andere shows misten die we eigenlijk graag wilde zien (zo was dat Franse meisje een half uur later door de honden en hebben we daardoor het rassendefilé gemist)
- Inderdaad de doorgang naar de Showpiste, altijd dringen en werkt gewoon niet lekker zo.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:50

Of ik dit positief of negatief moet rankschikken...?
Toegang tot het terrein.Ik had mijn paard bij me,maar mijn parkingkaart en inkomtiketten lagen op het secretariaat en moest ik dus nog oppikken,maar...
Ik kon gewoon de parking oprijden,geen controle
Ik kon gewoon het terrein opwandelen,via de losrijring,geen controle
Ik ben dan langs de hoofdingang naar buiten gegaan,waar ik meteen een stempeltje kreeg voor 'als ik terug naar binnen wilde'
En dan ben ik mijn inkomkaartjes en parkeerkaart gaan oppikken! :D

Er stonden/zaten wel overal mensen aan de doorgangen,maar meestal waren die gezellig aan het kletsen met mekaar of voorbijgangers,en werd er amper gecontroleerd of je wel toegang had.

Dus met een beetje geluk kon je zo,gratis binnenwandelen!

Negatief puntje vond ik wel de prikkeldraad aan de losrijpiste.Rond de volledig parking voor de trailers was prikkeldraad,daar kan je weinig aan veranderen,dat begrijp ik best.Maar die ene lange zijde van de losrijpiste had ik toch wel dranghekken ervoor verwacht ofzo.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:57

Jitske schreef:
- Als er warm weer voorspeld wordt dan zou het fijn zijn als honden ergens kunnen drinken. Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van een eigenaar om voor je hond te zorgen, maar als je als evenement honden toelaat dan vind ik dat je daar ook wel een beetje voor mag zorgen. Ik heb zelf geen hond maar heb er een hoop met hun tong op hun knieen zien lopen. En er is gewoon geen mogelijkheid om drinkwater voor ze te pakken. Ik snap dat ivm verkoop je geen gratis drinkwater wilt weggeven, dus daarom gewoon een aantal punten die regelmatig bijgevuld worden.

Wij hadden een hond mee en die heeft op 3 plekken kunnen drinken en er stonden op meerdere plekken zelfs ook brokken klaar :j Dit was dus wel degelijk goed geregeld, vonden wij :j

+ De dag werd leuk aan elkaar gepraat door de mevrouw in de bitpiste
+ De mogelijkheid om veel verschillende takken van sport te kunnen bekijken. Er is voor ieder wat wils en ook heel afwisselend
+ Veel kraampjes om dingen te kopen

- Heel veel gratis dingen waren al snel op, zoals de bit goodiebag die je met je ticket kon krijgen en de gratis hoefslag voor KNHS leden. In dit geval had je kunnen voorspellen hoeveel mensen er voor deze goodies zouden komen, dus ik vind het dan jammer dat ik misgrijp
- Het was voor mij niet helemaal duidelijk waar het eventing parcours nou liep, dus het duurde even voordat we een leuk plekje hadden gevonden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:00

Het was voor mij de eerste x en vond het eerlijk gezegd wat tegenvallen.
Had het groter verwacht, vond de looproute niet altijd logisch en sommige showarena's waren wel erg verscholen achter kunst, agressief verkopende verzekeringmannen etc.
Ook niet duidelijk te zien wat wanneer in welke arena zou gaan gebeuren.

Ik was er op vrijdag en toen was het wel erg rustig en ook de shows waren duidlijk van mindere kwaliteit als de andere dagen.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:02

Ik ben vandaag ook geweest, vond het geweldig leuk. Zal morgen of overmorgen ook even reageren met plus en min punten :j

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:03

Min punt van dat prikkeldraad ben ik met je eens.
En persoonlijk vind ik de hekken voor de stallen bij de stand nog steeds niet veilig. Paard nam er zo een op de nek mee toen ze haar hoofd erdoor heen deed.

Ik heb ook een punt gezien waar je water kon halen voor je hond. Ben niet overal geweest :o

Plus punt toch zeker de ruime parkeergelegenheid en de stands ruim opgesteld.

HMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:16

+ Overal tribunes met schaduw/droog zitten erg prettig!
+ Veel om te bekijken
+ Weinig dringen bij het rondlopen, waardoor je niet hoefde te slenteren.
+ La place, mogelijkheid om iets anders te eten dan vette hap!
+ Gratis schone toiletten.
+ Leuke clinics over nog niet zo bekende takken van de paardensport; voltige, working equitation (schrijf ik het goed...?)

- De toegang/uitgang tot de achterste piste bij de honden en kunst. Het was daar echt dringen af en toe.
- Overzicht wat is welke piste, als je rondloopt zonder plattegrond maar met internetprogramma. Zeker omdat de wachtrij voor een programmaboekje incl. plattegrond erg lang was.
- Uitloop van diverse programma's.
- geluid van de honden zorgde ervoor dat de clinicgever in de piste ernaast niet te verstaan was.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:29

+ goed ruim parkeren
+ gratis toilet

- prikkeldraad bij de los-/inrijring
- slechte controle op toegang paarden(stallen)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:32

Plus:
De veelzijdigheid, voor ieder wat wils.
La Place, je ziet dat mensen ook voor andere dingen dan de vette hap gaan als het aangeboden wordt.
Toiletten, schoon en kost niets al is een bijdrage wel mogelijk
Goede sfeer

Nadeel:
Deed zelf mee aan een clinic en er was gemaild dat ik zelf kaarten moest regelen. Nu bleken er wel klaar te liggen wat dus zonde van het geld is aangezien ik ze nu weg kan gooien.
Prikkeldraad ben ik ook geen liefhebber van en er zat een groot gat bij de inrijpiste. Heb er maar een grote stok ingestoken om te voorkomen dat er een paard in zou stappen.
Vind het wel jammer dat de medische hoek met de longen en benen etc er niet meer is. Toch altijd interessant om te zien hoe die pezen lopen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:08

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* gratis wc's na 11 jaar jippie!

Dat gratis producten op zijn is eerder een foutje van de standhouder dan van de organisatie lijkt mij. Wij waren op zondagochtend ook door onze folders heen. Hadden we echt niet verwacht! Een inschattings fout van ons. Voorgaande jaren ging er altijd genoeg mee terug naar huis.

Ik miste het schepijs en er hadden wat mij betreft meer zit plaatsen mogen zijn rondom de hoofdpiste. Met name tijdens Anky, Imke en de slotshow, zat de tribune ruim van te voren vol. Doordat er zoveel mensen stonden voor de tribune konden wij er niet meer bij en niets zien omdat we niet zo groot zijn :D Zondag zijn we dus al vanaf half 4 op de tribune gaan zitten voor de slotshow :D

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:51

Plus
- Gratis wc's
- Leuke stands
- Ik hoor nu dat je een goodiebag met je entree ticket kon ophalen, ik wist daar niks van, maak dat dan ergens duidelijk :)

Min
- het geluid stond erg hard op de meeste plekken
- er was alleen nog water en vitamine drankjes te krijgen op het einde van de dag bij de la place

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:46

Blabla1980 schreef:
- Ik hoor nu dat je een goodiebag met je entree ticket kon ophalen, ik wist daar niks van, maak dat dan ergens duidelijk :)

Dit stond op je ticket ;) :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:49

Goodiebag? Wat zat daarin dan?
Ik heb niks gekregen/gezien. Ook op mijn ticket niet?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:49

Pluspunten:

+ gratis wc's :j
+ de riddershow :j
+ de eindshow van Clemence :j
+ Zoals ieder jaar goede en gezellige sfeer,ook onderling bij de standhouders. :j
+ Jeugd mencompetitie :j
+ Parkeerplaatsen waren goed geregeld :j

Minpunten :

- 2 punten ijsverkoop,zeker met oog op t warme weer. ( dit is een week vantevoren al te zien,dus misschien een idee voor volgend jaar om dit op tijd te checken? )
En idd het schepijs, jammer. ( misschien een Swirl verkoop punt ? )
- bij de fokkerij wereld geen drink/eet verkoop punt, voor de stand houders erg jammer,want als je wat wilt halen moet je je stand lang verlaten om naar het hoofdterrein te gaan.
- Rassen die wel op het programma staan,maar niet komen opdagen tijdens hun showtijd.
- Jammer dat er weinig echt informatief over mennen was dit jaar in de menpiste.
Had dit graag uitgebreider willen zien.
- Ook had ik het idee dat er wat standhouders mistte,vooral in de hoek van de Penny piste,daar stond het IMO vorig jaar voller.
- opdringerige mensen van de paarden / honden verzekering :=
- de tickets via vakantieveilingen konden niet gescant worden,tenminste wij hadden er 1tje die t niet deed en volgens de mannen bij ingang was het al meer voorgekomen.
Lag aan vakantie veilingen,dus misschien moet daar even iets op verzonnen worden ?
Laatst bijgewerkt door obelix op 10-09-12 10:58, in het totaal 2 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:50

dat ticket moest ik gelijk inleveren bij de entree, had ik dus ook niet gezien.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:52

o wat raar, er liepen nogal wat mensen rond met een ticket in hun hand.

Goodiebag van de bit was bijv een blad van de bit erin en wat dingetjes die kon invullen,zodat je bijv voor 250,- shoppen bij EJ kunt winnen.
Maar de bit kon je zo mee pakken en dat was met alles eigenlijk wel zo ;)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:36

obelix schreef:
Blabla1980 schreef:

Dit stond op je ticket ;) :+

niet op mijn ticket ;)..had van iemand kaartjes over gekocht en daar stond niks op

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:39

Plus:
- Zeer gevarieerd aanbod aan zowel demonstraties, shows, clinics en lezingen als standhouders.
- Ruime parkeergelegenheid.

Min:
- Geen plek om de paarden te laten drinken. Bij de losrijring had wel een 1000 litervat met speciekuip mogen staan.
- Alleen een stempeltje op je hand om entree te bewijzen... na het poetsen van mijn paard heb ik mijn handen gewassen en toen kon je de stempel al bijna niet meer zien. Ik zou als deelnemer wel graag een polsbandje krijgen.
Laatst bijgewerkt door Malenka op 10-09-12 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:40

Malenka, ik zag inderdaad veel mensen met emmers lopen. Maar dat is ook niet te doen.