Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 07:27

Vandango, wat een gaaf veulen!!!

Stippies, ik ben ook erg benieuw naar die van jou!

Ik heb dit jaar geen paardjes om mee te nemen, dus ik kom als het even kan gezellig kijken (met *-:) )

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 07:30

Dendro, het liefst heb ik dat ze gewoon 's morgens opgehaald wordt bij stal, of eventueel 's avonds laat nog gebracht wordt. Zo lang mogelijk op de eigen stal staan. Aangezien wij op 1 september al een trip van 4 uur hebben staan naar de wedstrijd is ver weg brengen 's avonds van te voren niet echt een optie die de voorkeur heeft, als je 's nachts om 3 uur naar Drogeham moet vertrekken. :+
Ik weet ook niet of Hanno de mogelijkheid heeft en de plaats heeft om Neon en Spick te stallen en te vervoeren naar de keuring. Maar kan altijd informeren natuurlijk. :)

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:19

Ik kom fotograveren!! Wilde met mijn merrie komen maar helaas kon ik niet naar de voorkeuring dus volgend jaar beter!

MeikeMeijer
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 07:44

Sjarett schreef:
Ik moet me nog opgeven, kan nog net ;)
Ik ga toch maar met onze zes jarige Orient merrie.
Ze is als vier jarige met goede punten opgenomen in het stamboek en ik ga toch nog maar een poging wagen voor de ster.
Ze wordt nu gewerkt en heeft meer body gekregen.

[ Afbeelding ]

wauw mooi paard <3

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 08:06

Wat ik me nog afvroeg, veranderen jullie nog wat in het voedingspatroon zo voor de keuring? Die van mij krijgt nu naast ruwvoer(voordroog en gras) 2x een half schepje subli basisbrok.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:56

ik haal mijn dikkert wel optijd van de wei en zorg dat de zogende merrie niet mager wordt. Verder verander ik niet teveel.

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 10:05

Voer je niet wat haver erbij?

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:48

Tabitha is nu wat voller, klein buikje maar voor haar is dat wel goed.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:22

keuringsconditie is over het algemeen ook iets voller dan sportconditie...

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:35

Waarom haver?
Ik voer de nrps merrie nu merriebrok bij met herbs zodat ze het langzamer eet en niet als een klont junk food in haar maag land en de andere krijgen een marstal koek met weide/hooi. 2 dagen voor de keuring haal ik ze naar voor, krijgen ze wat basisbrok ook weer met luzerne of herbs gemengt (net een beetje wat het paard lekker vind. Dit geef ik dan vaker kleine beetjes Geef ze wat minder en vaker kleine beetje hooi dat ze niet zo'n hele dikke buik hebben, maar wil ze niet volstoppen met brok. Dan zou ik eerder met olie beginnen als ik merk dat ze wat extra energie nodig hebben.

Ik geloof meer in een goede training en een gezond stralend paard als in een stresskip die alle kanten op springt.

Met delano ben ik nu bezig voor een eventuele hengstenkeuring, krijgt ook alleen een koekje en verder hooi/gras.
Voor de training:
http://6.media.hyves-static.net/1471696 ... 96501.jpeg
http://3.media.hyves-static.net/1471698 ... 98346.jpeg
http://8.media.hyves-static.net/1471696 ... 96215.jpeg

Nadat ik hem vaker beweging ben ga geven (rechtuit dus wandelen, naast de fiets) en lichaamsbewustzijn oefeningen die hem vooral veel trotser hebben gemaakt. Ik ben nu begonnen met de eerste keer aan de longe en een keer balkjes lopen/spelen. Juist omdat ik er ruim de tijd voor heb genomen kunnen we alles kort doen en er de tijd voor nemen.
http://7.media.hyves-static.net/1501810 ... 10558.jpeg
http://3.media.hyves-static.net/1501810 ... 10666.jpeg
http://1.media.hyves-static.net/1501810 ... 10776.jpeg

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 12:46

Ik bedoelde meer iets energierijks, om der iets scherper te hebben. Die is mooi opgeknapt Lailapri!
Ik rij met die van mij om de dag, vanwege der leeftijd nog niet iedere dag. Maar train dan wel fanatiek en ongeveer 1x per week longeer ik met touwtje.

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:51

Neonlight schreef:
Ja, de keuring valt in een ontzettend ongelukkig weekend altijd. Eerder was het prijs met de Hippiade die ook dat weekend is. Hippiade voor aangespannen wedstrijden is verzet en is tegenwoordig op woensdag, maar er zijn nationale wedstrijden die ook vaste dagen hebben. Drogeham is een "sterrenconcours" en is altijd de eerste zaterdag van september. Hier wordt op uitnodiging gereden, de beste van de kampioenschappen mogen er alleen rijden, en naast dat worden er vaak nog enkele kampioenschappen gereden en finales van competities. Prijzenpot is ook erg dik daar, alleen al meedoen (dus ingaan op de uitnodiging) lever al 75 euro op. Als je ook nog eens een paar keer wint (wat voor vorig jaar deden daar) heb je een enorme smak geld. Die verleiding is dus altijd wel erg groot. :o
Vorig jaar was het kampioenschap tandem daar, en die hebben we toen ook gewonnen. Dat kampioenschap is al geweest dit jaar in Dokkum (ook weer gehaald), maar ditmaal is het kampioenschap klavertje drie in Drogeham, en die titel haalden we vorig jaar in Norg. We zijn serieuze kanshebbers, en doen dit met een team, dat maakt het alleen maar moeilijker (buiten dat hun ook altijd mijn vervoersprobleem oplossen).

Vervelende is ook dat Neon het niet goed doet op een andere stalling, dus uitbesteden is ook niet makkelijk. Silke hebben we overigens wel opgegeven, maar die staat dan ook bij loes-freke, en die maakt haar keuringsklaar en neemt haar zelf mee naar de keuring. Weer een geluk dat zij daar staat, herkansing van vorig jaar, toen ik hetzelfde dilemma had.
En Spick maakt zeker kans op een hoge klassering, wat het dilemma alleen maar groter maakt.


nu je silke is geregeld wordt klaar gemaakt door annemieke en voor gebracht.
jammer dat neon zo ver weg staat, anders kon ik dat ook regellen.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:30

Die jonkies hier hoeven niet meer pit, de moeder die ik morgen meeneem is van zichzelf wel showy, maar als ze overladen is gaat ze in de blokkades en dan helpt weinig, staart omhoog, rug helemaal strak dus met haar ga ik echt voor die 3e premie ;)
van de week nog filmpje van het veulen gemaakt dat ze ontsnapt was.

http://youtu.be/GjV7jPZKFzM

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:01


lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:20

als je hem gespannen rustig voorwaarts drijft anders draf met lekker achterbeentje

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:24

ik vind het wel wat hebben, zo die gespikkelde telganger.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:33

Ik voer oudere dieren wel granenmix en haver bij voor de keuring. :j
Neon krijgt overigens dagelijks haver gevoerd, en de veulens bikkelen mee dus die krijgen het ook. Neon krijgt het niet zozeer om het haver, maar het is een ingredient van paardenmeel, wat ze altijd gevoerd krijgt om haar voller te houden.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:04

dewi tweede premie tweede plek en danika reserve kamp. Trots op ze

Stippies

Berichten: 202
Geregistreerd: 25-01-10
Woonplaats: De Krim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:01

Gefeliciteerd Lailapri! Super resultaat zeg!

Ik voer ook granenmix (met o.a. gele en zwarte haver erin) voor de keuring. En de sportponies dagelijks. Afhankelijk van karakter meer / minder :)

Bij deze de nog beloofde foto van mijn (bijna) stiploze appie Odínkie Toys Première van net 2 jaar die nu voor het eerst meegaat naar de NAS keuring. Bij het NMPRS als veulen en enter een 1e premie en nu als 2 jarige een 2a premie. Ze kan machtig draven en is een nogal ondernemend paardje :Y) Is altijd iets aan het doen wat de andere ponies niet eens bedenken kunnen :+ Grappig dier in de omgang, en super vriendelijk. Ik denk dat ze het voor de wagen heel goed gaat doen. Haar moeder is ook erg werklustig en leergierig.
Ze is te koop voor een goed tehuis, maar als dat niet lukt ga ik haar beleren volgend jaar. (vanwege te weinig ruimte moet ik knopen doorhakken, maar stiekem is het niet erg als ze zou blijven :P , alhoewel manlief daar anders over denkt... :7 )
Afbeelding

*Edit; nu ik zo naar deze foto kijk zie ik zowaar 7 stippen ipv 5 _O-

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 18:23

lailapri schreef:
dewi tweede premie tweede plek en danika reserve kamp. Trots op ze


gefeliciteerd! de Gameboy helaas tot mijn verbazing :o , ook een 2e premie.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:48

Ik had het wel verwacht, dewi kan best aardig lopen, meer show als haar moeder en heeft het model gekregen van haar moeder, mist alleen de mooie hals en het mooie hoofd, heeft nu echter een veulen die beide heeft/kan.

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 20:06

lailapri schreef:
Ik had het wel verwacht, dewi kan best aardig lopen, meer show als haar moeder en heeft het model gekregen van haar moeder, mist alleen de mooie hals en het mooie hoofd, heeft nu echter een veulen die beide heeft/kan.


Oke tja ik weet niet of je de zwarte grote gameboy merrie had gezien die we mee hadden? Ze kreeg het commentaar simpel hoofd en iets nauw achter.
Mhh toch een raar iets dat keuren, haha loopt anders als verwacht. Mijn vroeger paard (die vos in profiel), ben ik ook ooit op de nrps keuring geweest. Kreeg toen een eerste premie, ondanks ongelijken voorvoeten

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:12

ja dat is idd een item, zijn ze nu wel strenger mee die voeten.
Ik wist echt niet wat ik moest verwachten van het veulen, ga ik nog met geld naar huis ook

Ik heb wel wat zwarte paarden gezien, wij hebben heel tijdje achter in de gang op de tafel gezeten :D

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 20:16

Was jij 2e geworden in jullie rubriek? Dan heb ik jullie gezien, twijfelde

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nationale appaloosa keuring 1 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:33

ja in beide rubrieken ;)
op naar ermelo met veulen