Wereldwijde B-dressuurwedstrijd via internet!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Wereldwijde B-dressuurwedstrijd via internet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 09:42

Hallo allemaal,

Een Amerikaanse vriendin van mij heeft een heel leuk idee.
Zij heeft een dressuurwedstrijd opgezet waar iedereen van B-niveau of lager, over de hele wereld aan mee kan doen.

Het gaat als volgt:
Je haalt één van de proefjes van de site http://hstrial-simonedetemple.homestead.com/ (dit is de site die mijn vriendin heeft opgezet hiervoor). Je zet een camera bij C neer, alsof een jury naar je proef zit te kijken. Je rijdt je proefje on-onderbroken en filmt dat. De filmpjes van de proefjes mogen niet bewerkt worden. Je zet het op youtube en stuurt de link uiteindelijk door naar de organisatie. Om mee te kunnen doen, moet je je wel inschrijven, maar voor zover ik weet is dat gratis en het kan via de site. Je online proef wordt beoordeeld door 2 officiële internationale juries, 1 uit Amerika en 1 uit Brazilië. Op 22 april moet je proefje online staan en op 24 april worden ze beoordeeld. Dan krijg je van beide juries een protocol terug.

Het lijken misschien wat vreemde, simpele proefjes, maar het is natuurlijk allemaal veel anders geregeld in Amerika dan hier. In het "simpelste" proefje hoef je alleen maar te stappen, draven en voltes te rijden. Het moeilijkste proefje is vergelijkbaar met B-niveau, maar daar zit dan weer middengalop bij. Ik zal de proefjes vertalen als er veel animo is en die zal ik dan hier neerzetten, zodat iedereen voor zich kan uitmaken welke gereden zou kunnen worden. Er is gesteld dat het "moeilijkste" proefje in een rijbak van 20x60 gereden dient te worden, maar ik kan aan mijn vriendin uitleggen dat niet iedereen beschikt over een 20x60 bak, dus of in dat geval een 20x40 ook toegestaan is. (misschien als uitzondering voor alle Nederlandse ruiters)

Ik wil graag meedoen! Het is een geweldige mogelijkheid om je kunnen te meten met mensen van je eigen niveau wereldwijd!

Wie nog meer?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:12

Zou dit de toekomst zijn? Online dressuurwedstrijden?? :+

Apple

Re: Wereldwijde B-dressuurwedstrijd via internet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:14

Wat een leuk concept :-) Dat is wellicht een idee voor mensen die nog niet echt op wedstrijd durven danwel er de financiele middelen niet voor hebben. Die kunnen zo toch testen of ze op de goede weg zitten :-)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:15

lijkt me erg leuk alleen heb geen bak op wedstrijd formaat helaas

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:16

Heel erg leuk initiatief!! Ik doe mee :)
Ik heb alleen geen bak van 20x60 wel 20x40!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:18

nee ik heb ook geen goede bak :') 15x30 :P. misschien kan ik toch het filmpje insturen. ik ga het eens goed doorlezen op de site, wat de regelementen zijn enz.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 10:22

Lucifertje, ik denk dat meerderen dat probleem hebben, dus ik wil mijn vriendin gaan schrijven daarover. Misschien kan ze wat aanpassen in de reglementen, of uitzonderingen maken voor de mensen die geen 20x60 bak hebben.

Leuk dat je mee doet!!

Laat maar weten of er iets vertaald moet worden. :j

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:25

ik zou graag de proeven vertaald krijgen ben superslect in engels en snap et niet zo goed * scaam*

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:27

Lijkt mij leuk! Heb een 20x 40 bak en een 20 x 60 bak, weet alleen niet of ik alleen kan rijden :') Is niet zo handig als er een ander voor de camera langs rijdt :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 10:29

liesJ schreef:
ik zou graag de proeven vertaald krijgen ben superslect in engels en snap et niet zo goed * scaam*

LiesJ, dat is niets om je voor te schamen! Er zijn veel meer mensen die niet goed zijn in Engels, en ik vind het juist goed dat jij het toegeeft. Respect, dus! _/-\o_

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:31

Ik denk dat lengthen stride midden draf betekent?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:34

Wat een leuk initiatief !
Lijkt me erg leuk als dit gaat werken.. Ook in de toekomst, da de 'gewone' knhs proeven of FNRS proeven gereden kunnen worden. Wie weet is er animo voor dit in NL op te zetten?

Lijkt me bokt iig een aangewezen medium voor.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 10:36

lucifertje schreef:
Ik denk dat lengthen stride midden draf betekent?

Ja, dat denk ik ook. Letterlijk is het "verlengde pas".

Ik zit even te bedenken hoe ik dit het best kan doen. Ik wil de proefjes helemaal vertalen, maar ik weet niet of het handig is om het hier allemaal uit te typen of het in een Word document te doen en dan ergens online zetten. Vertalen is voor mij geen probleem.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:42

Google translator en daarop gramaticale aanpassingen maken?

Zou het idd in een los bestand zetten, lijkt me praktischer. Eventueel een quote naar bokt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 10:44

Oh, dat is een goed idee, Renee16, om het in een quote te zetten.
Google translator wil misschien wel helpen, maar het zijn aparte kreten, die wellicht heel anders vertalen. Het is voor mij simpel (Ik werk bij een Amerikaans bedrijf en de voertaal is Engels. Ik spreek en schrijf het dag in dag uit.) Ik ga vertalen!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:47

Agossie schreef:
Oh, dat is een goed idee, Renee16, om het in een quote te zetten.
Google translator wil misschien wel helpen, maar het zijn aparte kreten, die wellicht heel anders vertalen. Het is voor mij simpel (Ik werk bij een Amerikaans bedrijf en de voertaal is Engels. Ik spreek en schrijf het dag in dag uit.) Ik ga vertalen!

Vandaar ook met aanpassingen, maar dan heb je iig al een groot deel in het engels, scheelt weer tijd.
Ook is het wel handig denk ik de normale termen zoals in NL aan te houden, zoals in het proevenboekje met de letters ervoor.
Is net wat anders omschreven als normaal NL..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:50

Wat een superleuk idee zeg :D

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:19

Ik vind het op zich een leuk idee, omdat het dan voor veel mensen toegankelijker wordt. Ieder kan dan zijn eigen kunnen testen, zonder dat concours meteen verplicht wordt.
Overigens bestaan in Horseagility allang online wedstrijden. Werkt goed. Ik doe het zelf ook. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:20

Vind het een leuk idee :j

alleen kan hier niet mee geknutseld worden? aan filmpjes kan je een hoop bewerken zonder dat je het ziet, aan de andere kant je hebt alleen jezelf er mee.. jij bent dan de gene die niet eerlijk beoordeeld word.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:27

Bij Horseagility mag je dus niet bewerken en geen muziek eronder zitten. Het moet duidelijk zichtbaar zijn dat het in een keer werd opgenomen, dus ik mag aannemen dat het wel zichtbaar is als iemand toch knutselt (verspringend beeld, verschil in geluid e.d.)

Het enige nadeel is dat er mensen met veel tijd zijn die het tig keer binnen een periode waarin je kan opsturen filmen en dan de beste versie opsturen. Als je zelf een filmer hebt die er nog niet aan denkt om om de haverklap te filmen (zoals ik haha) dan ben je in zekere zin in het nadeel. Je filmt op een bepaald moment en ga je flink de mist in, dan heb je pech.

Maar goed... ik denk dan maar dat het in het echte leven/bij echt concours ook zo gaat en dat juist dat erg leerzaam is.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:37

Maakt het uit op welk niveau je zit? Ik rijd normaal L2 wedstrijden, maar ik zou heel erg graag beoordeeld worden door die goede jury's.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 11:58

@ Susanne_J: De jury uit de US is Patty Montana, die zelf intermediair rijdt. Tanya Fonseca uit Brazilië schijnt ook een bekende te zijn in de dressuur wereld, dus ik denk wel dat ze op niveau kunnen beoordelen. Echter, ik denk niet dat de proefjes L2 niveau zijn. Ik ben nu bezig met het 3e proefje te vertalen en dat is een leuk B-proefje. Ik ga zo kijken naar proefje 4 en zal dan alle proefjes in quotes plaatsen. Je kunt dan aan de hand van de proefjes zelf kijken welke het meest geschikt is voor jou en je paard.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:16

idd leuk! Maar het is ook wel zo dat je kan blijven filmen tot je het perfecte proefje hebt gereden natuurlijk :)

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:18

Erg leuk idee! ben heel benieuwd en ga me dr eens in verdiepen! +:)+ +:)+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 12:19

Natuurlijk, maar daarmee snijd je jezelf in de vingers als je goed opbouwend commentaar wil hebben.

De proefjes moeten trouwens 22 april uiterlijk online staan, je moet in wedstrijd tenue en paarden moeten netjes gevlochten zijn, wit dekje en geen bandages of dergelijke. De filmpjes worden 24 april beoordeeld.