Oefendressuur 11 mei a.s in Heesch: GRATIS inschrijven!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Oefendressuur 11 mei a.s in Heesch: GRATIS inschrijven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 20:15

Hallo Allemaal!

Woensdag 11 mei aanstaande wordt door De Kleine Parcival in Heesch de eerste oefendressuurwedstrijd van dit jaar georganiseerd. Omdat het terrein van de vereniging onlangs volledig is gerenoveerd en we graag willen dat iedereen kennis komt maken met het nieuwe terrein is de inschrijving voor deze wedstrijd helemaal gratis!!

Voor meer informatie en inschrijven kun je kijken op http://www.dekleineparcival.nl bij 'nieuws' en 'wedstrijdkalender'. (de website wordt morgen bijgewerkt met de volledige informatie over het inschrijven voor deze oefendressuurwedstrijd. Voor vragen kun je tot dan terecht in dit topic of per pb)

Tot dan!

lotte002

Re: Oefendressuur 11 mei a.s in Heesch: GRATIS inschrijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:36

Ik doe mee met mijn 4 jarige :)

Is er toevallig een starttijd bekend voor het L gezien mijn voorlezer s-ochtends moet werken.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 16:08

De hele oefendressuur wordt in de avonduren verreden. Vanaf 18.00 uur tot plus minus 21.00 uur. :)

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:11

DL_ dat is helemaal super :D bedankt!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 22:22

Graag gedaan!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:05

Wanneer komen de startlijsten erop? :)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 12:09

Als ik me niet vergis morgen of maandag. :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:13

ik zag ze zojuist er al op staan :j

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:47

Jep, ik had ze ook al gezien :)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 00:52

Kijk, dan zijn ze weer sneller geweest dan ik dit keer was. ;)

Tot woensdag allemaal!

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:28

DL_ : kloppen de startijden op startlijsten wel? gezien alle klasse's door elkaar staan?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 20:13

Ja hoor, het is natuurlijk oefendressuur en in alle klasse's zitten gewoon dezelfde jury's, sommige mensen konden alleen later of juist eerder, dus dat krijg je die klasse's door elkaar. :)

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:53

DL_ : Oke maakt veder inderdaad ook niet uit ;) dan weet ik dat het klopt :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:30

Ik doe ook mee!

Klasse L2, rond 19.30 en 19.50. Iemand toevallig tijd om te lezen, of een voorlezer die ik mag lenen? Wij zijn waarschijnlijk maar met zn 2en, eigenaar en ik, en vind het wel fijn als hij dus filmt.

Tot vanavond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:19

Lotte en Hilde, wij moesten volgens mij allemaal achter elkaar :P

Verder ontzettend jammer van de zeer slechte bodem en de juryleden die weinig zin leken te hebben echt met duidelijke verbeterpunten te benoemen (en we bij de 2de jury niet eens mochten filmen!). Helaas, want verder zag het er prima verzorgd uit.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:49

Haha, zou best kunnen :P Mama heeft voor het eerst moeten lezen met als gevolg dat ik de halve proef heb zitten zeggen wat ik aan het doen was :+
Bij de 2e jury mocht je idd niet langs de auto staan... érg jammer. Mn vader heeft het nu vanuit de hoek gefilmd.

De bodem was écht heel erg zwaar....
Ik had in de 2e proef nog 192 punten dus ben daar erg tevreden mee. (hadden er meer kunnen zijn als ik op de juiste plaatsen terug naar draf ging :'))
En in de eerste proef nog niet eens verlies dus dat viel ook nog alles mee :')

Maar hij was super braaf met losrijden dus das super :D

ps je had wel een érg gaaf paard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:01

Heb je het over 'mijn' vos? Is inderdaad wel een gaaf dier, maar mist nog wat lengte en actie in de bewegingen. Zijn ook pas paar maanden met haar bezig, daarvoor fokmerrie, dus wel hoop dat allemaal nog beter gaat worden ;)

En ik was ook blij dat met losrijden zo braaf was, en in de proef ook nog redelijk bestuurbaar bleef toen die shetten zo maf gingen doen. Ik had in de eerste proef 195 en in de tweede 188, beide veel te hoog omdat in die bak gewoon niet te sturen was.....

Hoe hebben de anderen het gedaan?

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:13

Ik bedoelde idd jou vos :P

Die shetten waren echt erg ja hahah
Toch nog nette punten!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:52

He, zie dit topic nu pas.
Gister ook gestart beetje als laatste.

Vond de bakken ook gigantisch zwaar heb het nog nooit zo erg gehad :o
Hele proef bezig geweest met mijn paard door de bak heen walsen ipv op mijn lijnen en oefeningen.

Mijn paard was ook zeer onder de indruk van die shetlanderhengst die fanatiek bezig was daaro in het weiland
(meneer de nephengst dacht concurentie te hebben)
Dus heb niet echt zo fijn kunnen rijden.
De punten waren ook niet opgeteld heb ik gou even zelf gedaan dus geen idee of ik ze goed heb geteld kwam op 179 en 181 uit :=

Idd jammer van de jury's mama zei naderhand idd ook dat er eigenlijk niks werd gezegd.
De 1e jury heeft alleen gezegd dat ik mijn voltes ruimer moest nemen omdat ik het mezelf moeilijk maak zo.

2e jury idd niks gezegd en mijn moeder moest ook opzij gaan staan.
Vond ik erg jammer hoor, ik kwam voor het filmen in de hoop veel nuttige tips te krijgen die heb ik niet gehad alleen van die voltes..

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:16

Ik vond het één grote aanfluting, het terrein was onacceptabel slecht. Jury gaf idd weinig feedback.. En dan op startlijsten zetten dat er goede zandbodems liggen :') . Heb er twee en half uur voor gereden en een vrije dag genomen. Heb het warmrijden maar laten zitten.. zo mijn proef in gegaan. Lag er nog een een x bijna af door die shetten idd.. Snap niet dat ze het door hebben laten gaan.

Had trouwens net aan twee winst! Het was mijn eerste keer starten met dat jonge ding en hij was echt niet te sturen... maar blij om te lezen dat niet alleen ik daar last van had!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:43

@Vendoux
Jij was diegene met die donkerbruine toch?

Misschien is dit wel een mooi leerpunt voor de organisatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:18

Ik hoop dat ze ervan leren, anders denk ik dat ze weinig deelnemers over houden voor de volgende keren en officiele wedstrijden! Wij gaan in ieder geval niet meer terug, en denk als ik dit zo lees dat jullie er ook zo over denken.

Marieke: ik heb jou nog wel zien staan wachten totdat je met je proef mocht beginnen. Helaas niet meer zien rijden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:31

Haha ja toen ik stond te kletsen zeker? :+
Ik ben niet zo'n intensieve losrijder ja de 1e 15 minuten en dan stop ik ermee en ga ik stappen nu al sneller want had geen zin om zo lang door die bak heen te sjouwen zo zwaar dat die was.

Ik kom idd ook niet meer terug hoor wel jammer het klonk allemaal zo leuk maar de bodem en het filmen wat betreft comment van jury's viel me gewoon vies tegen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 14:00

Jammer dat jullie er zo over denken.

Zoals ook overal op onze website bekend is gemaakt zijn onze bodems net een maand geleden omgezet. Deze oefendressuur was dan ook bedoeld (en om die reden ook gratis) om te kijken hoe de bodems zich houden. Wij zijn niet gek en eveneens van mening dat de bodems op dit moment té slecht zijn. Maar gelukkig valt daar een hoop aan te doen en vanavond zijn de eerste gesprekken al om te kijken wat we kunnen doen om de bodems zo snel mogelijk goed te krijgen. Zoals het er nu uitziet gaan we deze week al aan de slag met het vermengen van het zand met een andere zandsoort om op die manier een betere structuur te krijgen en te zorgen dat de bodems vaster worden.

Wij hebben er alle vertrouwen in dat het met de bodems helemaal goed gaat komen en het vóór de volgende wedstrijd prima in orde zal zijn. Het kost alleen nog een hoop werk. De bodem leek in eerste instantie goed, maar je ziet het helaas pas echt als er een aantal paarden overheen zijn geweest. En dat is precies wat jullie gisteravond hebben gezien.

Vind het jammer dat jullie en jullie paarden er moeite mee hebben gehad, maar dit is niet iets wat wij van te voren kunnen hebben voorzien. Door fouten maken leert men en ook wij hebben van gisteren geleerd. Het enige wat ik nu kan zeggen is dat we er hard aan gaan werken en de volgende wedstrijd zal de bodem helemaal in orde zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:10

Hoi Anne,

zoals je het nu omschrijft, stond het niet op de website, daar stond namelijk dit:

Citaat:
Op 11 mei wordt de eerste oefendressuur wedstrijd van dit jaar gehouden. Dit is tevens de allereerste wedstrijd op ons volledig vernieuwde terrein. Om dit te vieren en jullie allemaal kennis te laten maken met ons nieuwe terrein, hebben we besloten om alle deelnemers gratis gebruik te laten maken van onze oefendressuur.

En over de juryleden/mogelijkheid tot filmen:

Citaat:
De mogelijkheid bestaat om zelf een begeleider mee te brengen die van de proef een opname maakt.
Tegelijkertijd kan de jury de opname op deze manier van “live-commentaar”voorzien.
De punten, de tips en alle andere op of aanmerkingen kan je nog vaak terug zien en evt. bespreken met je instructeur.

Helaas was dat ook niet zo, de eerste jury stond het nog toe dat je naast de auto ging staan om te filmen (maar was verder geen interactie met filmer of ruiter) maar bij de 2de jury werd je zelfs weggestuurd.

Erg jammer, maar ik hoop voor jullie dat jullie de bodem voor de eerstvolgende wedstrijd op orde hebben zodat er niet nog meer mensen straks met een slecht gevoel aan jullie terrein terugdenken.