lesdag Piet Bakker drenthe zaterdag 23 april.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Indiana79

lesdag Piet Bakker drenthe zaterdag 23 april.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 12:28

Aanstaande zaterdag is er een lesdag van Piet Bakker in Darp (en omgeving).
Voor de deelnemers en toeschouwers en andere geinteresserden heb ik dit topic geopend.
De deelnemers kunnen zich hier, als zij dit leuk vinden, voorstellen en/of wat kunnen kletsen over de lesdag en na afloop kunnen er foto's en verslagen van de dag in worden gezet en misschien ook later nog ervaringen worden uitgewisseld hoe het gaat met oefenen e.d. en evt om af te spreken voor een datum voor een volgende lesdag.
Voor wie nog mee wil doen, er is nog ruimte voor een les...

Anoniem

Re: lesdag Piet Bakker drenthe zaterdag 23 april.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:41

Ik ben er bij!
Als toeschouwer weliswaar, maar dat is minstens net zo leerzaam. ;)
Ik zal mijn camera meenemen.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 12:52

Ik organiseer dus de lesdag en doe zelf mee met mijn 4 jarige Arabische ruin Charif, dit wordt zijn eerste lange teugelles :)
Zijn oudere zus heeft al meer ervaring en heeft al veel meer lessen gehad in lange teugelwerk, zij kan alleen helaas niet meedoen vanwege een hoefzweer |o
Straks nog even oefenen met Charif en dan maar zien hoe het zaterdag gaat...
En iemand met een camera is altijd welkom!
Zonder camera ook hoor... :D
Ik woon zelf in Meppel en paarden staan dus in Darp, het zijn in totaal 4 Arabische Volbloeden, ik oefende tot nu toe alleen met Boya lange teugelwerk en nu dus ook met haar jongere broertje Charif, Charif is nog wel vrij onervaren en ook nog niet bereden, wat het een stuk lastiger maakt om hem alle hulpen en oefeningen goed aan te leren, dan wanneer het paard dit al onder het zadel kent. Maar andersom heb ik straks een makkie als ik erop ga rijden... dan kent 'ie al van alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:55

Ran schreef:
Charif is nog wel vrij onervaren en ook nog niet bereden, wat het een stuk lastiger maakt om hem alle hulpen en oefeningen goed aan te leren, dan wanneer het paard dit al onder het zadel kent. Maar andersom heb ik straks een makkie als ik erop ga rijden... dan kent 'ie al van alles.

Dit pik ik er even uit, want dit vind ik wel interessant, want ik ervaar het andersom. ;)
Mijn jongste paard kent met lange teugelwerk wel schoudervoor, schouderbuiten, schouderbinnen en wijken, maar rijdend hebben we dat nog nooit gedaan.
Zelf hanteer ik ook altijd: eerst vanaf de grond / aan de hand leren, daarna vanaf de rug.

Maar jij ervaart het andersom als gemakkelijker?

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 13:05

Nou, ja, Boya was dus al bereden toen we begonnen aan de lange teugel, dus die snapte al vrij snel wat ik bedoelde met al mijn hulpen en Charif kent nog niets, dus kost veel meer tijd om hem de hulpen aan te leren, vooral in het begin duurde het wel even voor hij snapte wat nou de bedoeling was, hij kende alleen maar achter mij aan lopen en nu moest hij voor mij uit lopen en rageren op hulpen die ik vanaf de achterkant gaf met teugels, stem en zweepje. Op zich vind ik eerst oefenen vanaf de grond en dan pas vanaf het zadel wel de beste en meest logische manier. En ik denk straks met inrijden dat Charif dit dan weer sneller oppikt als vroeger met Boya, die deze voorbereiding niet heeft gehad.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:05

Leuk! Helaas kan ik er niet bijzijn. ik hoop dat ik de volgende ronde mee kan doen. Ben benieuwd naar de foto's en verslagen.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:53

Ik meld mij ook in dit topic, wij hebben zaterdag ook onze 1e les van Piet Bakker!
We hebben er zin in!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:35

Mijn zus en ik doen ook mee in een duo les lange teugel we nemen allebij een van onze PRE's mee. Ik heb er weer heel veel zin in, Piet is een zeer energieke man welke dit overdraagd op paard en "ruiter".

Overigens start ik ook altijd met mijn paarden aan de lange teugel voordat ik ze zadelmak maak.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:35

Ik ga met mijn 9 jarige pintaloosa pony Indy en mijn zusje met onze 7 jarige fewspot Appaloosa merrie Bo :)
Heb wel wat ervaring met langelijnen werk maar dan met trainingssingel en ik heb vorig jaar een privétraining dubbele lange lijnen op de freestyle wijze gevolgd :j

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:10

Ja, ik meld me ook! :j En ik ben dat 'zusje' haha! Ik doe samen met Bo mee. :) En het is voor mij helemaal nieuw. :j

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:25

Hebben er zin in! :)
Morgenvroeg moet ik eerst zelf nog lesgeven en dan zie ik jullie wel verschijnen! :D

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 21:51

Ja, heb er ook zin in. Tot morgen!

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 19:46

Hier wat foto's van mijn les met Charig, zijn wel wat wazig geworden.

Piet Bakker geeft uitleg:

Afbeelding

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 19:49

Eerst oefenen in stap, ook een paar keer schouderbuitenwaarts geoefend, dit ging best wel goed.
Daarna in draf, toen werd hij wat al te vrolijk, op deze foto staat hij op het punt om naar voren te schieten en even lekker gek te doen, dat was natuurlijk niet de bedoeling! Dus dat moeten we nog even oefenen, wel kunnen eindigen met een rustig rondje in draf.

Afbeelding

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 19:57

Hier weer in stap. We hadden ook toeschouwers, o.a. de merrie Orina, nieuwsgierig wat we aan het doen zijn.

Afbeelding

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:00

Ziet er leuk uit! :)

Wij hebben van onze les ook foto's & filmpjes, zal morgen eens kijken of er wat leuks tussenzit :D
Vond de les erg geslaagd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:27

Ik vond het erg leuk om Piet 'live' les te zien en horen geven.

Ben wel vergeten foto's te maken van jullie. :o

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:43

Leuke foto's Ran!
Ik vond het echt onwijs leuk!
Ben erg benieuwd naar de foto's! :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:46

Mijn zus en ik (met de 2 Spanjaarden) vond het ook erg leuk. Paarden pakken het werk super aan. Was mijn 2e keer pas , maar kon na de schouder buitenwaarts in stap en draf door met, appyeren in stap en draf(was nog best moeilijk) en keerwending om de achterhabnd en schouderbinnenwaarts in draf. Mijn meiske deed net of ze het al een hele tijd deed, maar was haar eerste keer!

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 21:55

Cyrina schreef:
Mijn zus en ik (met de 2 Spanjaarden) vond het ook erg leuk. Paarden pakken het werk super aan. Was mijn 2e keer pas , maar kon na de schouder buitenwaarts in stap en draf door met, appyeren in stap en draf(was nog best moeilijk) en keerwending om de achterhabnd en schouderbinnenwaarts in draf. Mijn meiske deed net of ze het al een hele tijd deed, maar was haar eerste keer!

Hey, ja, jullie paarden deden het inderdaad erg netjes, was echt een mooi gezicht hoe ze liepen, ook al heel mooi verzameld in draf, inderdaad leek alsof ze de oefeningen al veel vaker hadden geoefend.
Ik vond de les ook erg leuk, laatste stukje toen hij zo ondeugend deed in draf was minder leuk, maar wel leerzaam, omdat ik nu weet hoe ik daar de volgende keer op moet reageren als hij dit weer doet.
De paarden in de laatste les, Indy en Bo deden het ook leuk, pikten het al snel op.