Knhs instructieweek 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:37

Omdat de inschrijvingen nu begonnen zijn open ik hierbij het topic voor week 7.
Allround pony's, sgw pony's en sgw paarden t/m 20 jaar.
Wie heeft zich ook ingeschreven? En voor welke week?
Vertel wat over jezelf, je paard en misschien of je al vaker geweest bent.
Zo leren we elkaar alvast een beetje kennen.

Het wordt vast super gezellig! Barst maar los!

mistid

Re: Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:48

Mijn zusje gaat dit jaar heen met mijn pony. Ik sla deze week (ABC week) voor het eerst na 4 jaar over.

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:03

Hallo,

Ik ga dit jaar (als het goed is) ook naar week 7 (A) met mijn pony marnehoeve's felicia (foto's staan in profiel)
Wij reden L2 met 7 winstpunten :) springen heb ik met haar vorig jaar op kamp voor het eerst gedaan en in 2009 ben ik ook gewees. Zelf ben ik 15 ( dan 16) en mijn pony hetzelfde... Verder wil ik graag nog een paard mee nemen op kamp ( die nog van mij moet worden, is in aankoop ) want mijn andere paard van 22 die op de planning stond ( net als vorig jaar ) is op 29-12-2010 helaas plotseling overleden aan een hartaanval...

Verder heb ik er ontzettend veel zin in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:23

Mirthe, heeft je zusje geen bokt?

Ik ben even bezig met in mijn profiel zetten. Die was leeg omdat ik bijna nooit meer op bokt kwam =P

Zal ik ook maar wat vertellen dan?

Ik ben [naam], 18 jaar. Studeer aan de [opleiding]. Euhm... nouja, ik weet niet wat ik over mezelf moet vertellen. Als je vragen hebt... Stel ze!

Ik heb me ingeschreven voor week 7C. Ik ben vorig jaar voor het eerst op trainingsweek geweest, naar dezelfde week, en dat was erg leerzaam en gezellig!
Ik weet nog niet welk paard ik mee neem, misschien wel 2. Mijn eigen paard '[paard]' (ja, zo heet ze echt! =P ) heeft lange tijd, en meerdere keren op stalrust moeten staan wegens kreupelheden. Dit is nu helemaal goed, maar we gaan eerst nog met ostheopatie aan de slag... nouja, nog wel een pad te belopen dus. Ik heb nu net mijn startkaart binnen voor een ander paard '[paard]'. Alleen sinds een week is zij ook kreupel. Hoe, wat waarom? Geen idee. Nouja, het is dus even de vraag wie ik meeneem, of misschien dus wel bijde, zodat ze elkaar kunnen afwisselen. En als 't niet wat wordt met ze, omdat het natuurlijk best een zware week is, dan heb ik nog andere paarden ter beschikking. Maar nog tijd genoeg, dus we zien wel!

Met [paard] ben ik nog niet verder gekomen als een paar dressuur en een paar springwedstrijden, door de kreupelheid. Met haar ben ik dus alles B, en met [paard] moet ik nog beginnen, dus ben ik ook B mee.

Ik heb vroeger 2 verzorgpony's uitgebracht op concours. Met de merrie was ik L2 dressuur, M springen en L sgw. Net voordat we in alle 3 ons debuut hadden gepland kreeg ze een peesblessure. De ruin heb ik heel kort uitgebracht, met hem ben ik L2 dressuur, L springen en L sgw geworden. Met bijde pony's altijd naar de regiokampioenschappen geweest. Wegens omstandigheden heb ik het besluit moeten nemen met ze te stoppen, helaas.

Nouja, lang l ulkoek verhaal. Als je vragen hebt stel ze maar! =]

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:28

Ohja ik heet sabrina haha!

Maar iris, ben je er al mee naar de dierenarts gegaan?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:34

Iris, Merle heeft wel bokt maar doet er niet zoveel mee :+

Maar ik stop dit topic te vervuilen want ik moet weer verder aan PWS *studieontwijkendgedrag*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:38

Sabina, met [paard]? Ja zeker! Al zo vaak! Haar benen zijn nu goed. Alleen door de stalrust en vast ook wel andere oorzaken heeft ze nu blokkades ed. Dus nu dat verhelpen, en dan weer rustig oppakken.

Met [paard] (nog) niet, dat ik namelijk niet mijn eigen paard. Ik train haar, ga haar uitbrengen op wedstrijd voor iemand anders. Maar heb er verder weinig over te zeggen. Maar volges mij wil hij het even aankijken en anders de DA bellen.

Haha, Mirthe! Foeii! Stoute hond =P

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:55

Okeee jammer dat je dan zoveel pech hebt met kreupelheden enzo! Maar wat heeft ikke dan?
Leuke naam trouwens haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:14

Ja, daar baal ik oon ontzettend van.....
[paard] heeft een schiefel, die heel actief was. Gelukkig hebben we kunnen zorgen dat die stopt met groeien, anders zou die tegen haar knie aankomen, en dat was 't gevaarlijke. Nu blijft het alleen altijd heel voorzichtig zijn. Ze mag hem niet aanstoten, want dan gaat die weer groeien, en de kans dat die dan pijn gaat doen is groot. Door de stalrust werdt ze natuurlijk een beetje gek, en toen ze weer mocht stappen had ze daar zelf natuurlijk geen zin in..... Behoorlijke capriolen uitgehaald, en daardoor een licht peesblessure gehad. Nouja, die schiefel zijn we 3 keer mee aan het vechten geweest, en daardoor dus ook 3 keer de pees... Maar nu is het gelukkig wat dat betreft goed, zolang ze hem maa rniet weer aanstoot.... Ik heb dus speciale bescherming enz. En zodra ze de stal uit gaat moet ze die om. Hele dagen om kan natuurlijk niet, want dat is weer neit goed voor de pees...

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:21

Oke oke :oo dat is wel echt iets wat echt heel erg klote is! maar heb je er wel eens over na gedacht om hem operatief te laten verwijderen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:18

Daar heb ik zeker over nagedacht. Maar dat is te riskant. Als ze hem weg willen halen is de kans heel groot dat hij net zo hard weer terug komt, en misschien nog wel harder.... En 't is sowieso riskant om op die plek te gaan rommelen... Dus 't is maar de vraag of dat een goede keus is en of het de moeite waard is.

Ik hoop toch wel dat er meer naar week 7 gaan, en zich in dit topic melden =]

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:44

Ja oke daar zit wat in! jaa er is nog een meisje maar die zit nog in het andere topic haha! zal de link er zometeen nog wel even tussen zetten :)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:47

Mooi paard heb je! ik zie ook dat je op de fotovakschool zit!:D lijkt me erg leuk! wat leer je daar dan allemaal als ik vragen mag ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:53

Ik heb mail ontvangen, ik ben ingeschreven! =)

Bedankt! Ze heeft een knap koppie, haha. Verder is ze niet moeders mooiste, maar 't is een schat. En daar heb ik haar voor =)

Ik zit idd op de [opleiding]. Nu de basisopleiding hoor =P Daarmee kun je toegang krijgen tot de vakopleiding. En die heb ik gekregen! =D Wat je leert? Veel theorie, maar vooral veel opdrachten zodat je he tin de praktijk leert toepassen =)

Jij hebt ook een erg leuke pony! Maar er staat dat ze weer is als gezelschapspony? Kun je haar nog wel rijden? Want zo'n week is best zwaar....

SanneLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:02

Hee! :D

Ik heb net het mailtje binnen en ik zit bij week 7B *\o/* !
Helemaal blij! Vorig jaar zat ik in week 7A en dat was ook heel erg leuk, maar ik wilde het liefst naar week B.

Ik zal me zo even voorstellen, maar ik moet even eten!

Liefsxx

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:04

Okee klinkt erg leuk! ik heb er namelijk ook heel vaak overna gedacht om dat te gaan doen, maar ze zeggen dat je heel moeilijk werk krijgt..

Oh ja kijk, ik heb mijn profiel niet meer veranderd sinds vorig jaar maart :P we mochten haar eigenlijk inderdaad niet meer rijden.. maar toen ging ik er steeds op stappen want dat mocht wel en toen hadden we de DA gebeld of we niet gewoon mochten draven als ze zelf aangaf dat ze dat graag wilde want steeds als ik ging stappen wilde ze heel graag draven dus toen zei hij ja als zij aangeeft dat ze dat kan natuurlijk mag dat dan dus naja wij gewoon weer draven paar keer in de week en daar werd ze toch wel heel erg blij van en toen weer de DA gebeld van ja maar het gaat zo super en toen zei die ja als jou pony aangeeft dat ze het wilt en er geen last van heeft dan kan je haar gewoon ''recreatief'' rijden en dus geen wedstrijden meer omdat door buigoefeningen haar beentjes belast worden.. en naja toen zijn we dus recreatief gaan rijden en ze bloeide weer helemaal op want ze was diep en diep ongelukkig toen ik haar niet reed zeg maar.. en toen hadden we de knhs gebeld van ja ik sta wel op de lijst van ponykamp en zou ik nou misschien met mijn paard mogen gaan... en toen zeiden ze waarom neem je ze niet alle 2 mee, alshet niet gaat kan je altijd nog allee nje paard gebruiken en naja dat gedaan en toen aan de DA gevraagd of dat kon en toen ( HEB BTW FORMULIER BINNEN ! BEN INGESCHREVEN :d ) zeiden wij dus het is een allround week met springen en cross en toen zei hij dat kan prima als het gewoon lage hindernisjes zijn kan dat prima. naja dus ik op kamp met haar heb gesprongen en gecrosst en met me andere paard alle dressuur lessen gedaan want dat vond ze dus niet leuk meer.. en ze bloeide echt helemaal op die week ze was echt weer helemaal gelukkig en sindsdien rij ik haar gewoon weer recreatief en je ziet helemaal niks meer aan haar.. maar we hebben ook een ander zadeltje want ik had eerst een dressuur zadel maar die was iets te groot waardoor ze ook last van haar rug had gekregen dus dat kan misschien ook een factor zijn geweest.. maar iig ze is nu echt helemaal beter, hebben haar nog na laten kijken en haar rug is helemaal genezen en haar beentjes zijn niet slechter geworden sinds vorig jaar dus het gaat allemaal prima! alleen ga ik dus niet meer de wedstrijden in

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:05

Zo he wat een verhaal :o

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:06

Ik ga morgen of vanavond maar is even mijn profiel aanpassen want het is wel heel erg verouderd ( het bovenste paard is dus net overleden ) en het onderste paard is verkocht... en er is een nieuwe op komst die ik wss ook mee neem op kamp :) zodat ik weer kan afwisselen

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:06

Dus morgen ga ik eventjes bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:18

Oké wat fijn zeg dat ze zo opbloeid!

Kan je trouwens ook schijven met punten en komma's? Dat leest wat gemakkelijker =P

Wat leuk dat je ook komt Sanne?!

Ik ga nu naar eev vriendin, samen eten en dan naar Loft! Tot spreeks!

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:20

Oh haha sorry.

Okee doeidoei!

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:44

Is week 7A al vol?!

MDFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:35

Ik ga met mijn paardje naar week 7C.
Is ga voor het eerst dit jaar, ben benieuwd.
Ik zou eerst met een vriendin gaan maar die gaat in week 10, want die wou alround en ik niet.
Dus ik ga alleen:)

SanneLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:42

Ik ga ook alleen, net als vorig jaar. Maar het is wel heel leuk dat je zo elkaar al een beetje leert kennen!

Ik moet me trouwens nog steeds voorstellen maar ik ben een beetje druk met school :s, hatelijk!

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:45

Gezellig nog een paar !:D

ik ga ook alleen, ben altijd alleen geweest :P in 2009 zou ik samen gaan met een vriendin van mij maar die kreeg een week voor kamp een ernstig ongeluk met haar pony waardoor zij niet mee konden en toen had ik al via bokt meisjes leren kennen en met 1 van die meisjes ben ik toen in 2010 op kamp gegaan :D