NMPRS hengsten keuring 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stal_dolisa

NMPRS hengsten keuring 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 23:12

hallo,

ik zoek eigenlijk een beetje hulp.

voor de hengsten keuring op 9 april 2011 wil ik graag 2 van mijn hengstjes laten zien

het gaat om 2 heren die dit jaar 4 en 5 worden
het hengstje van bijna 4 is een ras zuivere falabella van 96 cm hij heeft als veulen een 2e premie behaald hij staat ook ingeschreven bij het nmprs

het hengstje van bijna 5 is een grullo kleur en is rond de 75 cm ook hij heeft als veulen een 2e premie behaald hij is half amha.

ik heb nog nooit een paard voor een keuring gehad en heb dus geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken met training en alles ook het voorbrengen lijkt me eigenlijk ook nog niet direkt wat ik ben te bang dat ik iets fout ga doen en dan schaam ik me rot.

ik zou het dus eigenlijk wel fijn vinden dat mijn paardjes getraind worden en voor gebracht dan weet ik ook zeker dat ze er op hun best voorkomen.
zijn er hier mensen die dit zouden willen doen of mensen kennen en dan is het natuurlijk ook fijn om te weten wat dit allemaal gaat kosten.
alvast bedankt voor het lezen en ik hoop op positiefe reackties

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 08:42

kaisa hier op bokt heefr ook wel eens een paardje staan voor training, weet alleen niet of zij op dit moment nog plek heeft.
ik zit al vol helaas :D
en op de keuring lopen ook wel mensen die je willen helpen met voorbrengen hoor!
qua training is het eigenlijk het zelfde als met een groot paard, longeren, evt fietsen, wandelen, balkjes trainen, evt, bij zetten.

stal_dolisa

Re: NMPRS hengsten keuring 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 08:45

oke ,ja het trainen zal wel lukken maar het voor brengen lijkt me echt het verschrikkelijkst haha
en ze moeten denk ik ook geschoren worden tog?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 08:53

moet niet maar zou het wel doen.
paardje is beter te beoordelen zonder pak haar en je zal anders 1 van de weinige zijn die niet geschoren is en hoe zal ik het zeggen.....diegene die niet geschoren zijn zijn meestal van mensen die het niet zo heel serieus nemen.
ik zag in je profiel/site dat je uit de arabieren komt, als jij zorgt dat ze er zo uit zien als een arabier op show dan heb je ze prima voor elkaar!

stal_dolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 08:55

en waneer kun je ze het beste gaan scheren ,hoelang voor de keuring

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:43

ik krijg hier over een klein maandje een paardje om klaar te maken voor de keuring.
als hij er is gaat hij binnen een paar dagen kaal, is fijner voor hem in het werk en ik kan beter z'n conditie zien, en kleine twee wkn voor de keuring scheer ik hem dan nog een keer helemaal met super fijne messen zodat hij tiptop eruit ziet op de keuring zelf.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:30

Qua trainen lekker veel fietsen, bijgezet longeren, eventueel met de grotere hengst aangespannen rijden (heel fijn voor de bespiering). Daarnaast pony's op dieet zetten. Ik weet niet hoe je hengstjes er nu uitzien maar ze moeten natuurlijk mooi en strak op de keuring verschijnen.

Ik scheer de pony's aan het eind van het jaar al omdat ze ook voor de wagen lopen. Dan scheer ik ze ongeveer een week voor de keuring weer en dan zijn ze mooi in het haar en streeploos op de keuring.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:34