Pluspunten en minpunten van Horse Event

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseEvent

Berichten: 30
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:36

Beste bokkers,

Hartelijk dank voor al jullie reacties over Horse Event. De plus- en minpunten die jullie in dit toppic beschrijven nemen we zeker mee in de evaluatie voor volgend jaar. Mochten jullie een uitgebreider onderdeel willen geven, dan is het ook mogelijk om een enqueteformulier in te vullen. Dit vind je op http://www.horse-event.nl, direct op de homepagina. Wanneer je het formulier invult, maak je tevens kans op twee vrijkaarten voor Horse Event 2011!

Groeten vanuit de organisatie van Horse Event

Yolien
Berichten: 3201
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Pluspunten en minpunten van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:01

Even reageren omdat ik het wel even kwijt wil.
Heb niet teruggelezen dus bijvoorbaat sorry als ik in herhaling treedt.

Ten eerste een +, voor ons is het mooi dichtbij het is een mooi, goed georganiseerd evenement.
La Place was een super catering, niet al te duur en ook wat fatsoenlijks te eten, buiten kleffe hap en vette troep.

Dan wat minnen:
Entreeprijs, naar mijn mening veel te hoog! Ik had gelukkig één vrijkaart maar dan nog voor 29,50 euro binnenkomen vind ik aardig aan de prijs.
Vervolgens ben je ook nog verplicht om een uitrijkaart á 5 euro te kopen om uit een moddelpoel getrokken te worden.
Ik wilde hem eerst niet kopen, gewoon uit principe, dit vind ik persoonlijk namelijk heel makkelijk verdienen en de kosten voor een bezoek zijn al hoog genoeg.

Verder vind ik het jammer dat je voor toilet en programmaboekje nog extra moet betalen.
Het programma zou duidelijker kenbaar gemaakt morgen worden bij de ringen of op een scherm bijvoorbeeld, zeker omdat er zoveel te doen is, anders is het niet bij te houden.
Misschien ook een idee om dit via een centrale omroep te doen. Zo lok je mensen naar een clinic toe denk ik.

Ga ook even de enquete invullen voor HE, wie weet kunnen ze er iets mee. (en win ik de kaarten voor volgend jaar!)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:26

shetlandfan schreef:
Bij de minipaardjes vond ik wel erg jammer dat geen uitleg gegeven wordt of het hele keuringsgebeuren.
Vond het wel erg leuk om zo'n minipaardjes in het echt te zien en hoe verschillend ze zijn ten opzichte van de shetlanders en hun keuringen zoals ik dat gewend ben.


Het was ook geen keuring, maar een Europees Kampioenschap.
Bij de Grandprix dressuur geven ze toch ook geen uitleg waarom Anky wint en Edward niet?

SDE schreef:
Ik vond de mini's wel een goed idee. Alleen hadden ze dit in de kleinere PaardenSporthal moeten houden achteraan het terrein. De clinics die in de PaardenSporthal werden gehouden konden dan in de grotere hal achter het Wellness Centre gehouden worden. Dan zijn de clinic-hallen dichter bij elkaar en moet je niet te ver lopen.
Laat ze maar ieder jaar een ander ras daar hun keuring of wereldkampioenschap houden. Dan leren we meerdere rassen kennen en appreciëren. Het Minipaard vond ik een goede start. Groot of klein, het zijn allemaal paarden/pony's.
Ik vind het zelfs knap van de organisatie dat ze het wereldkampioenschap Minipaarden naar Horse Event hebben kunnen halen.


Doe maar europees, de worldshow is over een paar weken, uiteraard in Amerika, waar dit ras zijn grondslag heeft.
Over het verplaatsen, met alle respect, als je mensen hebt uit alle hoeken van de wereld (want buiten de europeanen waren er wel amerikanen aanwezig), dan zet je die niet ergens achteraan het terrein :n

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:23

Citaat:
Het was ook geen keuring, maar een Europees Kampioenschap.
Bij de Grandprix dressuur geven ze toch ook geen uitleg waarom Anky wint en Edward niet?


En dan nog kampioenschap of niet, jury kan toch toelichten waarom dat ene paardje nou gewonnen heeft?
Gebeurt op menigeen keuring, en ja ik blijf het keuring vinden, immers wordt het paardje toch op diverse onderdelen zoals exterieur beoordeeld? Dat valt bij mij onder de noemer keuring, alleen dan kampioenskeuring.
Of anders een demonstratie tussendoor en daar uitleg geven.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Pluspunten en minpunten van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:36

Nogmaals, het is geen keuring, maar een show. Sinds wanneer wordt er bij een keuring aangespannen gereden? Gesprongen? Een obstacle parcours gereden? etc?
Enige verschil met een Grandprix wedstrijd, waar ook geen uitleg wordt gegeven, is dat ze er niet opzitten.
Bij een keuring wordt trouwens (is mijn ervaring) in enkele gevallen aan de eigenaar/fokker/voorbrenger uitgelegd waarom een dier een bepaalde premie haalt, maar meer ook niet. Niet voor t hele publiek zeg maar.
En tja, nu kan je, (want zo kom je op me over nu) je kont tegen de krib gooien, maar dit is hoe het was en is.
Het was een EK, en zo werkt een EK. Punt... eigenlijk :j

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Pluspunten en minpunten van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:34

@Stef
Maar als ze het dan al doen op de HE is het juist leuk dat er wat over verteld wordt.
Dat vind ik juist de opzet van HE.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Pluspunten en minpunten van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:45

Er is wat over verteld, in de boktlounge 2x. En er is mee gereden in het rassendefile (weet niet in hoeverre daar e.a. verteld wordt)
Er had beter aangegeven moeten worden dat er een EK gaande was, want dat was voor veel mensen onduidelijk.

het programma liep nu al verschrikkelijk uit, laat staan als je uitleg gaat geven ;)

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:29

Het is omdat ik een mini met VS-vlag zag lopen, dat ik dacht dat het een wereldkampioenschap was. Een Europees kampioenschap is ook niet slecht natuurlijk.
Als het om een keuring zou gaan, zou het me als eigenaar/jury/groom worst wezen of er mensen staan te kijken of niet. Dus achteraan op het terrein in de PaardenSport-hal is ideaal. Daar komen dan enkel de mensen die ervoor geïnteresseerd zijn en niet duizenden passanten die niet geïnteresseerd zijn.

Als het om een show ging, was het leuk voor een half uur, maar zeker niet voor een hele dag. Laat staan 2-3 dagen.

En de enige reden - lijkt mij - waarom Horse Event het Europees kampioenschap toeliet op haar terreinen (of waarom de mini-organisatie op Horse Event wilde komen) is toch om het volk kennis te laten maken met dit ras? Dan zou er meer uitleg mogen zijn mbv infoborden en de jury, of gastspreker meer uitleg mogen geven over het ras, show, of keuring.
Anders konden ze evengoed een manègebak afhuren voor een dag, dat is een pak goedkoper.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 01:11

Wat mij betreft hadden de mini's geen enkele toegevoegde waarde, ik weet nog steeds niet wat voor show het nu was, en zonder uitleg leer ik er niet van bij, snap niet wat dit dan op HE doet, waar in de bitpiste nota bene nog uitgelegd werd wat buiging rond het binnenbeen is?

Takke
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:01

poes schreef:
Wat mij betreft hadden de mini's geen enkele toegevoegde waarde, ik weet nog steeds niet wat voor show het nu was, en zonder uitleg leer ik er niet van bij, snap niet wat dit dan op HE doet, waar in de bitpiste nota bene nog uitgelegd werd wat buiging rond het binnenbeen is?

Wat denk je van kennismaking voor vele mensen met dit redelijk onbekende ras.
Het laten zien dat er ook andere dingen zijn die met paarden gedaan worden ipv alle gebruikelijke dingen.

Dat er te weinig informatie was voor de toeschouwers is hier gelukkig wel duidelijk geworden.
Dit zal ook door de organisatie van het EK meegenomen worden in de evaluatie.
Mochten wij in de toekomst weer met de miniature horses komen dan zal dit ook anders aangepakt gaan worden.

Ik vind het alleen jammer dat de meeste reacties op de mini's door mij waarschijnlijk verkeerd gelezen worden.
Zoals het op mij namelijk overkomt is het als volgt.
Het is onbekend en er word geen info gegeven dus ze horen niet op HE thuis.

Vergeet even niet dat het HORSE event is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pluspunten en minpunten van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 02:43

Jeps en Horse Event is juist hééél toegankelijk: dus: veel uitleg errond! Het kleine paardjes ding voelde nogal als een 'apart' event aan zeg maar waardoor ik ook niet lang ben blijven hangen daar. Heb wel even staan kijken dat er hier en daar eentje tussen zit met leuke gangen, bij héél veel minipaardjes heb ik gezegd 'als die 1m70 was, liep die eigenaar al niet meer rond' en ik vind ze ook niet bijzonder maar das volledig persoonlijk, laat dat duidelijk wezen!!!

Voor mij hoort de mini dus net zo goed thuis op HE als alle rassen, maar dan graag met meer uitleg, en om net zo'n grote piste exclusief aan die kleine paardjes te geven hoeft voor mij niet, plaatsje in de rassenwereld is mij genoeg.

Maar nog eens, das mijn mening e! Elk heeft zo zijn interesses en voorkeuren, das normaal!

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 05:03

vond het ook duur, terwijl 5 jaar geleden het goedkoper was en groter.
voor de rest een leuke dag gehad zaterdags.
miste ook de haflingers, er was ook ermelo gelijk met deurne, maar er zijn altijd mensen die geen haflinger mee naar
ermelo nemen. misschien dat ze volgend jaar hier op bokt kunnen vragen wie zijn haf er neer wil zetten.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Pluspunten en minpunten van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:23

De minpunten vond ik de modder en het weg rijden dat vele mensen vast zaten maar voor de rest was het super leuk :D

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Pluspunten en minpunten van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:20

Nog even over het onbekend zijn dat er een EK was...
Dit stond in de programma boekjes, op de site van Horse Event, en op Bokt... dus tja.....

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Pluspunten en minpunten van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 07:19

Ik denk dat het nu wel duidelijk is Stef... ;)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Pluspunten en minpunten van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:33

Oh nee, maar ik was er zelf niet, dus dat wist ik niet. En mensen die dan aangeven van "we wisten het niet".
Tja, dacht eerst dat het dus heel onduidelijk was, maar het stond op diverse plaatsen aangegeven (blijkt achteraf, voor mij).
Vandaar ;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pluspunten en minpunten van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:47

Ik heb nochtans het hele programma vrij grondig uitgespit, want ik maak elk jaar in excel een file aan met wat ik allemaal interessant vind :D En er dus toch over gekeken :') Wrs omdat dit gewoon iets is dat mijn interesse niet wekt.

En dan nog: op HE wordt bij ALLES uitleg gegeven en daar dan niet, dat vind ik krom eigenlijk.

Rosanneh1
Berichten: 633
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:27

Berdien schreef:
+ La Place!! Als vegetariër had je voorgaande jaren keuze tussen patat en.. poffertjes :') Nu heerlijk een focaccia mozzarella gehaald :9
+ De sfeer vond ik de zaterdag erg fijn
+ Grotere verscheidenheid aan getoonde disciplines, eerder was het vooral een dressuur- en springfeestje
+ Grote verscheidenheid aan kraampjes

- Dat je _nergens_ drinkwater gewoon uit de kraan kon tappen en dus minstens €2 voor een halve liter water neer moest leggen. Het was zaterdag flink warm dus goed drinken was wel aan te raden
- Slechte bewegwijzering, weinig plattegronden en dergelijke
- Paarden en ruiters door elkaar, aan het einde van zaterdag ging één van de paarden van de Future Guys gierend aan de haal over de drafbaan, dwars door de mensen heen. Levensgevaarlijk.- Betalen voor de toiletten, HE is al met al al duur genoeg



Ja inderdaad (ik liep precies op dat moment op de drafbaan) maar ik vond dat meisje ook een beetje vreemd. Toen der paard weer rustig was toen vroegiemand aan haar; ''Zal ik even aan de kant gaan?'' en toen zei ze heel boos '' Ja dat lijkt me logisch he (iets in die trant)''
(maargoed dat heeft er niet veel mee te maken :+ )

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Pluspunten en minpunten van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:48

En jij bent wel vriendelijk als je paard aan de kletter gaat en iemand vraagt zoiets aan je? :+

Lijkt me logisch dat ze even kortaf reageerde, was waarschijnlijk niet zo bedoelt, maar ze was behoorlijk geschrokken.