Extra kosten online kaartjes kopen

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304, Ymor

Onali

Extra kosten online kaartjes kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-10 13:10

Echt ik kan me hier best kwaad ommaken.

Oke ik heb 20% korting via bokt (en via koetsiersbewijs en ruiterbewijs, helaas niet alles bij elkaar :+ )
Maar dan komt er nog eens €2,40 reserveringskosten bij, optioneel €3,50 annuleringsverzekering. En transactiekosten a €0,62

Bij elkaar opgeteld (passe partout) €82,22 (voor 2 personen)
Waarom kan ik niet gewoon een gratis acceptgiro krijgen?

Ik vind dit toch wel belachelijk.

Had het ook al bij de EFF, online betalen, er komen zoveel onnodige extra kosten bij.
Wat is dit voor BS?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:14

Je krijgt bijna nergens een gratis acceptgiro hoor. Overal moet je administratiekosten betalen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Bellatrix
Correspondent Shadowhunter
Always & Forever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:17

Wat moet er dan aan administratie gedaan worden wat niet hoeft bij een acceptgiro? :+

Ik zou juist bij een acceptgiro meer kosten verwachten omdat ze je daarvoor een papiertje moeten sturen.

Ik vind het ook belachelijk hoor..en hoezo 'reserveringskosten'? Je betaalt toch gelijk :? Je reserveert niets...je koopt.

Fotoshoot boeken? http://www.marliestrapfotografie.weebly.com
Op zoek naar een fijne trainer omgeving Ede? Marlies Maathuis kan je helpen!
http://www.mmhorsetraining.nl --> Zadelmak maken, western en dressuurles, coaching en meer!

Imre

Re: Extra kosten online kaartjes kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:18

Ik ga er vanuit dat dit over Horse Event gaat, daarom verplaats ik het topic

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:19

Tegenwoordig is een acceptgiro nergens meer gratis. Die dingen moeten gedrukt worden, en worden handmatig in het betalingssysteem gezet. Wat de reserveringskosten betreft: Je moet die altijd betalen, ook al betaal je online of per acceptgiro. Annuleringsverzekering kies je zelf wel of niet voor, dan blijven dus alleen die 62 cent transactiekosten over. Sorry, maar dat vind ik echt heel weinig hoor...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Bellatrix
Always & Forever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:20

Ja maar in dit geval, wat valt er te reserveren?? Niets want we betalen gelijk.

Dan krijg je betalingskosten? :+

http://www.mmhorsetraining.nl --> Zadelmak maken, western en dressuurles, coaching en meer!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-10 13:21

Ik heb anders nog nooit reseveringskosten moeten betalen via acceptgiro hoor :?

En waarom die l.ullige 62 cent aan transactiekosten. Pinnen ed is toch ook gratis en overschrijven ook.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:21

wat denk je dat die acceptgiro kost voor het bedrijf? laat staan een ideal transactie

Vruuuuuger moest je in de winkel ook een kwartje betalen als je voor kleine bedragen wilde pinnen

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:22

Ook ik ben het niet eens over de extra kosten. Ik heb direct betaald met internetbankieren en daar moet je dan nog 0,62 euro voor betalen. Er staat ook geen mogelijkheid bij die niets extra kost. Dan had ik het niet zo erg gevonden want dan is het je eigen keuze om extra te betalen voor een bep. betaalmethode.

geen onderschrift

Bellatrix
Always & Forever

Het gaat ook niet om het bedrag maar om het principe...

Ja..ik snap het wel...ze willen gewoon nóg meer geld verdienen. :roll:

Dorus

Het is idd idioot, maar wel standaard. Al jaren. Altijd als je kaartjes koopt voor een concert of een evenement moet je administratiekosten betalen die nog wel meer op kunnen lopen. Waarom ze dat geen onderdeel van de prijs van de kaartjes maken snap ik ook niet. Dat lijkt mij administratief juist veel eenvoudiger om te verwerken.

Overigens zijn acceptgiro's administratief altijd duurder dan andere betaalwijzen. Bij een acceptgiro moeten ze namelijk maar afwachten of en wanneer je betaald, bij automatische incasso of tegenwoordig ook iDeal hebben zij het meer in de hand.

Abeltje77

ja, die reserveringskosten... waar slaat dat op? Moet ik dan betalen om te mogen betalen? En het is ook niet zo dat het verder nog iets kost, want het uitdraaien van het kaartje doe ik zelf, dus het kost MIJ inkt en papier. (om maar even extra te muggenziften)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-10 13:23

yvonne101 schreef:
Ook ik ben het niet eens over de extra kosten. Ik heb direct betaald met internetbankieren en daar moet je dan nog 0,62 euro voor betalen. Er staat ook geen mogelijkheid bij die niets extra kost. Dan had ik het niet zo erg gevonden want dan is het je eigen keuze om extra te betalen voor een bep. betaalmethode.

Juist!

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:23

Volgens mij wel hoor, je betaalt altijd reserveringskosten. Wijze van betalen maakt niet uit. Ideal kost ook geld, waarschijnlijk nog wel meer dan die 62 cent...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:24

Silviabol schreef:
wat denk je dat die acceptgiro kost voor het bedrijf? laat staan een ideal transactie

Vruuuuuger moest je in de winkel ook een kwartje betalen als je voor kleine bedragen wilde pinnen

Idd, een Ideal transactie kost al € 1,18

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:26

Silviabol schreef:

Sterker nog: dat moet je bij veel winkels nog steeds.

BE-LA-CHE-LIJK
ipv dat de friettent blij is met minder contant geld ihkv veiligheid enzo. Laten ze je gewoon betalen als je onder de 10 euro wilt pinnen. En dan geen 10 cent, neeee gelijk tientallen centen (weet even niet meer of het nu 30 of 40 cent is) Waar sláát dat op? Pinnen kost hun toch nix??

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-10 13:26

Ik heb dat 1 keer gehad bij een rijvereniging, 1 euro bemiddelingskosten voor de KNHS. Ze wisten dus niet dta ikzelf al met d eKNHS had zitten praten, dus ik weigerde die ene rotte euro te betalen. Rijvereniging was best pissig, maar het betrof iets wat buiten hun omging. Dus dan ga ik echt die euro niet betalen :n

En waarom maken ze die prijs niet ineen dan? En nogmaals als ik iets betaal via acceptgiro betaal ik niet meer niets minder dan het gewone bedrag (denk aan wegenbelasting, tandartskosten enz)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:29

ja daar zeg je zowat... ik laat van eneco altijd een ag komen, en dan betaal ik toch wel automatisch per telebankieren. Maar ik betaal altijd precies het bedrag op de ag hoor. Echt geen euro meer 'betalingskosten'. Zou wat zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-10 13:31

Daarom, waarom zou ik dan via Ideal wel ineens moeten betalen? Geef mij dan een optie voor acceptgiro.

Hm, zou je eigenlijk ook niet op het moment van betalen kunnen stoppen en dan de benodigde informatie overnemen en dan via een gewone transactie kunnen betalen?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:37

Abeltje77 schreef:
Pinnen kost hun toch nix??

Dat is niet helemaal waar. Een winkelier/ondernemer moet een pin apparaat huren of kopen, een speciaal abonnement/rekening hebben en ze betalen per transactie op de rekening courant, die kosten kunnen oplopen tot honderden euro's per maand. Dus helemaal gratis is het niet, maar dat is contant geld storten tegenwoordig ook niet meer. Voor particulieren vallen de kosten nog mee, maar ondernemers betalen per biljet dat ze storten.

Natuur (Janosh P x Amulet) *1995*
O’Laska (Jamboree TN x Ol Metta) *2019*https://youtu.be/q0-y7EQ8m0U
Wat een rijkdom!

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:39

Abeltje77 schreef:
ja daar zeg je zowat... ik laat van eneco altijd een ag komen, en dan betaal ik toch wel automatisch per telebankieren. Maar ik betaal altijd precies het bedrag op de ag hoor. Echt geen euro meer 'betalingskosten'. Zou wat zijn.

Je laat eerst de accept giro komen, betaal je dan zlef digitaal of via automatische incasso? Op de accept giro staat namelijk het bedrag INCL ag-kosten...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:43

ik betaal dan zelf digitaal, en geen cent meer dan mijn normale termijnbedrag. Volgens mij kun je dat trouwens tegenwoordig ook via ideal doen bij eneco, even uitzoeken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-10 13:44

Ja zo betaal ik (ook)
Dus mijn wegenbelasting is 57 euro en daar zit al transactiekosten bij volgens jou?

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:46

Ja, volgens mij wel. Je hebt als het goed is ooit een brief gekregen waarin je kon kiezen welke betalingswijze je wilde uitvoeren (dat moeten ze verplicht aanbieden volgens mij), en daar heeft dan ook ingestaan dat bij betaling via acceptgiro de kosten hoger zullen zijn. Die zitten dan dus al verwerkt in het factuurbedrag op de accept giro.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:49

hmmm niet helemaal of misschien niet overal

mijn termijnbedrag is gewoon het bedrag dat ik heb aangegeven op de website, een mooi rond bedrag en zonder ag kosten

maar wellicht doet het ene bedrijf het wel en het andere het niet?