Uitrijden auto's dramatisch

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Uitrijden auto's dramatisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 09:31

Ik snap dat het lastig is als heel veel auto's tegelijk willen vertrekken... maar zou daar nu niets op te verzinnen zijn?

We hebben een UUR in de auto gezeten voor we van het terrein af waren.

Eén meisje hield op den duur het lint omhoog om in de rij te komen van de auto's zonder uitrijkaart (die reed in eerste instantie redelijk door) en de vrouw na dat meisje stapte uit, maakte het hele lint stuk, en ging in de andere rij rijden (en velen volgden).

We hoorden van de organisatie dat alle rijen (wel uitrijkaart, geen uitrijkaart en trailers) bij elkaar kwamen en dat het daarom spaak liep.

Dat moet volgend jaar toch beter kunnen....

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:55

VRESELIJK!

Ik ben dat meisje die het lint stuk trok, whahaha! (in de fiat grande punto) We waren het spuugzat. Als ik dat niet had gedaan stonden we er nog 2 uur!

Vrouw? Lijk ik zo oud? :P

pluisje88

Re: Uitrijden auto's dramatisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:04

Ja klopt wij hebben ook heel erg lang moeten wachten. Wij wachten altijd tot de meeste drukte weg is voor we aansluiten in de rij. Na anderhalf uur wachten was het nog niet veel rustiger, maar zijn we toch maar aangesloten in de rij. Vanaf daar heeft het nog een half uur geduurd. In totaal er dus 2 uur over gedaan om weg te komen.

Normaal zie je dan nog dat er enigsinds beweging in zit, maar bij ons, wij stonden achteraan, bleef het gewoon dat hele anderhalf uur stilstaan. toen wij in de rij stonden kwamen we naast een man terecht die vanaf het begin al in de rij stond. Zo hard reed het dus door.......

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:05

Waar stonden jullie dan en hoelaat gingen jullie weg?
Ik stond op het eerste weiland, stapte in en kon zo de weg op. Ik reed om ongeveer kwart voor 7 weg. Alles was heel rustig bij de 2 weilanden.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:07

Klopt, wij ook, we stonden achteraan. We hebben echt een uur stilgestaan, toen waren we het zat :+

We stonden later op de A2 ook nog in de file, we hebben er 3,5 uur overgedaan incl parkeerwachten. (Normaal 1,5 uur)

Ik stond op het grote terrein naast de 'VIP' parkeerplaats. vanaf ongeveer 18.30

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:08

IndianLady schreef:
Waar stonden jullie dan en hoelaat gingen jullie weg?
Ik stond op het eerste weiland, stapte in en kon zo de weg op. Ik reed om ongeveer kwart voor 7 weg. Alles was heel rustig bij de 2 weilanden.

Ik denk dat jij er vroeg was dan. Wij waren er sochtends om 11 uur ongveer. Toen was dat weiland vol en moet iedereen naar het grote land.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:11

Ik heb er gelukkig niet echt problemen mee gehad. Na de laatste show zijn we vlug naar de auto gelopen, we stonden op de 2e rij (1e weiland), achteraan. Ik denk dat we rond kwart voor 7 weg waren :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:14

Wij hebben zaterdag ook behoorlijk lang vast gestaan, lees: ruim een half uur met geen enkele beweging op het hele veld Uiteindelijk zijn we ook dwars overgestoken, om aan te sluiten bij de enige rij die reed. Blij toe, want anders hadden we er nog veel langer gestaan. Absoluut iets wat veel beter geregeld had kunnen worden!

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:17

En daarom zijn Siempie en ik gisteren 5 minuten voor het eind van de show van Pignon weggegaan, konden zo het terrein af, heerlijk! :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:18

Nee Sjoos, ik was er pas rond 12-en. We werden meteen doorgesluisd naar het eerste weiland vanaf de weg.
Daar stond ik ook Lindatje.

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:19

Hier meldt zich nog een ongelukkige... Horse-event was geweldig, maar dat uitrijden... Achteraan op het grote weiland was er geen beweging, eerst werden de eerste rijen weggewerkt, en daarna pas de achterste. Dit resulteerde in ruim 3 kwartier wachten, toen besloten we om van achter uit naar voren te rijden, het voorbeeld volgen van velen. Hier reed het wel door... We hebben tevens tot 3 keer toe onze parkeerkaart aan willen bieden, maar deze werd elke keer door de volgende aangenomen... Hij ligt nu nog in de auto....

Na alle parkeer uitrij drama's dan ook natuurlijk nog de A2...

Een verbeterpunt voor de organisatoren van Horse-Event, zet echte verkeersregelaars neer met ervaren en geen groep leerlingen die door het grote aantal auto's het overzicht totaal kwijt zijn...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:45

wij zijn bewust eerder weggegaan(5min. ongeveer) en konden zo doorrijden....

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:52

Dat vonden wij weer zonde, om na zo'n dag te gaan haasten voor de auto :P

Maargoed, we hebben wel een uur stilgestaan, en toen dus maar het lintje doorgescheurd

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:33

Zaterdag geen problemen gehad. Ik stond halverwege het weiland, het heeft me 5 minuten gekost om het terrein af te komen. Ik ben na de laatste show gegaan, ben aangelopen in de grote meute. Ik vond het in ieder geval een stuk minder dramatisch dan vorig jaar, toen was het auto's uit de blubber trekken. :+
De infrastructuur is niet dusdanig dat al die auto's tegelijk snel het terrein af kunnen rijden. Houdt er ook rekening mee dat het slechts een landweggetje is waar je op terecht komt.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:16

Ik ben zaterdag rond 5 uur weggereden, en stond aan de andere kant van de weg. Heb helemaal nergens op hoeven te wachten, kon zo het terrein afrijden was de enige die het terrein af ging :')

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:58

Vorig jaar was het ook een grote ramp dus blijkbaar is het geen prioriteit om het uitrijden beter te organiseren....

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:59

Wij waren er gister en zijn tegen kwart voor 6 bij HE weggelopen.
We waren ook de enigste die het terrein afreden :P

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:00

aan het eind van elke dag stroomde het overal leeg omdat mensen de show van de dag willen zien, zondag hebben we tijdens deze show al onze spullen gepakt, paard in geladen en voor de show klaar was reden wij het terrein af :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:01

We waren er zaterdag al om kwart over negen. Konden bij het grote terreinparkeren. Omdat we tegen hoofden en schouders aankeken bij de laatste show, zijn we weggegaan. Lekker rustig, geen probleem.

Alleen diegenen die de uitrijkaarten stonden in ontvangstnemen stonden er zéér ongeinteresseerd bij. Wisten dus in eerste instantie niet waar we die af moesten geven, bleken we er voorbij te zijn gereden. Komt er zo'n gozer nog aanrennen. (euh.. wat had je willen doen als we wegwilden zonder te betalen was het ff gassen en wegwezen)

Vond € 5 vorig jaar asoduur voor parkeren, blijft het asoduur vinden...

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:05

wij hadden weinig last ervan, gelukkig. komt ook omdat wij neit in de rij zijn gaan staan, maar eerst rechtsom langs het maisveld lang helemaal naar voren gereen waren. Toen zaten we met 10 minuten op de weg :D
Maar parkeren vond ik goed geregeld, alleen het vertrek kan vele malen beter!

Het ergste was om het evenemententerrein af te komen en bij de auto komen. Hebben er bijna 20 minuten over gedaan om de tribune af te komen. Daarna nog 10 minuten er over gedaan om bij de toiletten te komen, om maar neit te spreken over de rij die voor de toiletten stond! Daarna weer een 20 minuten onderweg geweest naar de uitgang. Tegen de tijd dat we bij de auto waren was het een uur verder!
Vorig jaar vond ik alles beter geregeld.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:13

Vind jullie een bende zeurpieten :+ Wij hebben nog rustig geshopt bij lammert na Pignon, daarna in de auto gaan zitten, nog taartje gegeten, spullen bekeken, wat gebabbeld. Hier en daar zag je idd erg ongeduldige mensen al langs de achterkant van de wei naar voren scheuren, want ja ze hadden thuis vast wat erg belangrijks te doen.

Uiteindelijk motor aangezet, rustig aangeschoven en 5 minuten later het terrein af, was toen half acht ergens. Nog heel klein stukje file gehad ter hoogte van de werken aan Eindhoven en de volgende 170km gingen vlot, was om half tien thuis.

Wat wil je nu met zoveel volk dat allemaal op het zelfde moment weg wil? Dat is overal wachten hoor...

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:14

Sammie schreef:
We waren er zaterdag al om kwart over negen. Konden bij het grote terreinparkeren. Omdat we tegen hoofden en schouders aankeken bij de laatste show, zijn we weggegaan. Lekker rustig, geen probleem.

Alleen diegenen die de uitrijkaarten stonden in ontvangstnemen stonden er zéér ongeinteresseerd bij. Wisten dus in eerste instantie niet waar we die af moesten geven, bleken we er voorbij te zijn gereden. Komt er zo'n gozer nog aanrennen. (euh.. wat had je willen doen als we wegwilden zonder te betalen was het ff gassen en wegwezen)

Vond € 5 vorig jaar asoduur voor parkeren, blijft het asoduur vinden...

Zondag bij de laatste shows zat alles vol. Wij schoven de picknick bankjes naar de ring toe, zaten we eerste rang :+

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:16

poes schreef:
Vind jullie een bende zeurpieten :+ Wij hebben nog rustig geshopt bij lammert na Pignon, daarna in de auto gaan zitten, nog taartje gegeten, spullen bekeken, wat gebabbeld. Hier en daar zag je idd erg ongeduldige mensen al langs de achterkant van de wei naar voren scheuren, want ja ze hadden thuis vast wat erg belangrijks te doen.

Uiteindelijk motor aangezet, rustig aangeschoven en 5 minuten later het terrein af, was toen half acht ergens. Nog heel klein stukje file gehad ter hoogte van de werken aan Eindhoven en de volgende 170km gingen vlot, was om half tien thuis.

Wat wil je nu met zoveel volk dat allemaal op het zelfde moment weg wil? Dat is overal wachten hoor...

Sorry?????? Wij hebben dik een uur STIL gestaan in een file, en een aantal dozen (ja sorry) die het 'verkeer' stonden te regelen, wisten echt niet wat ze aan het doen waren. Dat je even moet wachten, prima, maar dik een uur in een rij waar geen beweging in zit, ja dan wordt ik een beetje pielig.
Wij stonden bij eindhoven in de file (30 min) later weer, weet niet precies meer waar dit was (ook 30 minuten). Ik moest de andere kant op dan jij, dus vandaar. Over 140 km hebben wij (incl wachten) dus 4 uur gedaan. Was om half 11 thuis.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:21

Ik heb ook geen enkel probleem gehad hoor, na Pignon rustig nog sigaretje gerookt, daar met de massa mee naar buiten gewandeld.
Ik moest heel even wat trager rijden.. maar aan 't eerstkomende rondpunt ging het al vlotjes.. ik was op iets meer dan een uur thuis.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:37

Sjoos: dat heb je gewoon met dat soort evenementen... zoveel man die langs 1 weggetje het terrein afmoet en allemaal op het zelfde moment vertrekt, sja. Als het allemaal zo makkelijk was, konden we vast ook de ochtendspits gaan oplossen :j