Hedelse Paardenmarkt 6 november

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:25

Weet iemand toevallig wie er op de markt stond met die trekpaarden(en eventuele contact gegevens)?
Ik heb via FB een PB gekregen of ik dat toevallig wist.

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:50

Ennasil92 schreef:
Weet iemand toevallig wie er op de markt stond met die trekpaarden(en eventuele contact gegevens)?
Ik heb via FB een PB gekregen of ik dat toevallig wist.


Dat zijn er meerdere geweest, wellicht kan ik je helpen.
Zou je mij een pb willen sturen met meer info?

Knolselder

Berichten: 4337
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:21

Je kan tgen de markt zijn, maar de plekken waar die pony's vaak staan buiten de markt om zijn zeker niet beter hoor. Alleen zien die het daglicht niet. (Maar mijn ogen toevallig wel)

Op de markt krijgen enkele pony's nog een mooie kans.
En niet meer op de markt kopen bij handelaars gaat echt niets stoppen aan de paardenhandel. Dan gaat het gewoon achter de schermen verder en moeten wij het niet zien (zoals dat stuk vlees op ons bord, dat leed zien we ook niet), alleen dan minder zieltjes die nog een lichtpuntje krijgen (al klinkt dit nu wel heel penny)

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:27

Mijn schoonvader is handelaar en gaat naar markten maar de paarden worden prima verzorgt gaan ook naar de smid als het nodig is of zelfs naar de tandarts.
Paarden lopen meestal op de wei of het weer moet te slecht zijn. En nee ze staat niet met anky halsters en rambo dekens maar het zijn ook geen zielige dieren.

tessaenhenk
Berichten: 55
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:53

Wij hebben dit veulentje gekocht, hij kent niks en zit helemaal onder de klittebollen van de distels,dat wordt nog wat om die eruit te krijgen. Maar goed, eerst maar even acclimatiseren.
Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Berichten: 4337
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:06

Dat is fijn Friesam, maar waar ik ben geweest lagen de lijken tussen de levenden (vooral bij de hele kleintjes die met veel bij elkaar staan), dieren in ademnood door droes, paard dat neerlag en niet recht kon waar de honden in beten, echt graat en graatmagere veulens,...
(Dierenbescherming gebeld, heeft helaas niets uitgehaald). Dit was dan ook echt een slachthandelaar met veel transport 'richting zuiden', maar die stond ook wel eens op de markt met zijn dieren.
Dat zijn beelden die op mijn netvlies zijn gebrand.

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:21

Tja...hier paar jaar geleden een groot paard naar de slager gebracht, hield de eigenaar 180 euro aan over.
Ze brengen minder op omdat het er zoveel zijn.
Jan Van Veen schoot vroeger alleen op vrijdag een paar dieren, tegenwoordig kan hij meerdere dagen paarden schieten, dus dan zakt de prijs automatisch...

N4N4
Berichten: 1118
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:13

@ knolselder
Ai wat een verschrikking al om het te lezen , laat staan dat je het ziet -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:16

tessaenhenk schreef:
Wij hebben dit veulentje gekocht, hij kent niks en zit helemaal onder de klittebollen van de distels,dat wordt nog wat om die eruit te krijgen. Maar goed, eerst maar even acclimatiseren.
[ [url=m/SQeTKS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Yrv5Ji.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar mag ook nog wel wat voedsel in, je kunt door de vacht zien dat er geen grammetje vet op de rug zit.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:19

Knolselder gelukkig gaat het niet overal zo.
Jeetje wat erg en dat er niks aan gedaan word.
Zo op die manier die jij verteld heb ik bijna hetzelfde ook gezien bij een bekende, die zijn wel in beslag genomen gelukkig. Zoveel kleintjes op elkaar etc echt heel heel sneu

Aaaah tessaenhenk wat een schatje ook! Van wie heb je die gekocht ?
Inderdaad ook al zo magerop de rug.
Mijne heeft het ook alleen zijn haren staan zo rechtop dat je het niet ziet.
Ook aan de zijkant erg mager.
Hoe oud is de jouwe precies?

tessaenhenk
Berichten: 55
Geregistreerd: 26-06-07

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:24

Hij heet Loeki volgens zijn paspoort en is nu 5 maanden. Hij komt uit Aalst. Hij eet alleen nog gras en hooi, iets anders kent hij waarschijnlijk niet. We hebben nog een shet van 20 dus hopelijk gaan we veel plezier van hem hebben. Hij is in ieder geval helemaal onbedorven en een grappig ding

Knolselder

Berichten: 4337
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:27

Leon heeft ook vrienden :)
Afbeelding
Afbeelding
En bij Hilton kan ik terecht voor mijn lange-manen-kammen-fetisj.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LuckieBradie: ik kreeg alleen bericht dat de wijkagent was gaan kijken en ze eten en drinken hadden. Ofwel was alles net een keertje leeggehaald, ofwel vinden ze zwart water en beetje beschimmelde kuil voldoende.
Het was daar in elk geval pure horror.
Het zal niet overal zo zijn, maar er zullen ook nog meer plekken als dit zijn.
Bij een andere handelaar stonden de paarden met grote ontstoken wonden ook gewoon te wachten.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:45

Dat dacht ik al, bij van driel vandaan.
In ieder geval gechipt door hun.
Ontelbaar veel van die kleintjes hebben ze.
Niet mijn soort handelaar maar mij ging het echt om de pony deze x :')
Hij is erg leuk, in ieder geval mooi wat ouder dan de mijne.

Dat soort praktijken zijn walgelijk hé knolselder. Dat zelfs bevoegde mensen er niks mee doen :(


Jou aanwinsten zijn ook heel erg leuk! Leuk groepje
Is hilton nog hengst of heb ik dat gemist?

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:51

funnyhorses schreef:
Wat ik niet kan begrijpen van "paardenmensen" is dat wanneer er ook maar iets niet goed gaat bij bijv.een particulier, lees modderige wei, vieze stal, of zelfs de manier van rijden, dan staat zo'n beetje heel Bokt op z'n kop vanwege dierenleed!
Is er ergens een paardenmarkt waar dingen voorbij komen die het daglicht niet verdraagt dan nog gaan er hele kuddes "paardenmensen" naartoe om hun slag te slaan op een of andere manier.

Je word bijna gekielhaald als je op Bokt.nl toegeeft je paard niet gekeurd te hebben bij koop en op de markt gaan de ongekeurde dieren als broodjes over de toonbank!

Zolang mensen blind blijven zal de elend niet stoppen.
Waar is dan nou de liefde voor paarden? Op zulke markten? Alsjeblieft zeg! Dat dit anno 2017 nog kan plaatsvinden is echt erg.
Dit is geen paarden/dierenliefde dit is PURE egoïsme van de mens!!! -:(-


Dat is voor mij ook een raadsel. Ik werd een pagina's bijna gekielhaald omdat ik paardenmarkten niet meer van deze tijd vind. Maar je krijgt id half bokt over je heen als je de dierenarts niet op tijd belt, je paard de lang op stal hebt staan en ga zo maar door. Maar de "paardenliefhebbers" houden dit soort markten in stand door fijn even makkelijk en voor weinig geld wat leuks te scoren. Maar de misstanden "vielen allemaal wel mee"..

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:01

Eilinora schreef:
Heeft iemand deze 2.5 jarige hengst gezien in hedel? Heel ruig beestje met 4 witte benen.

[ [url=m/tG3X6Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij was van een vriendin van mij die hem vorige week door omstandigheden verkocht had aan iemand die hem naar de hengstenkeuring zou doen.
Echter bleek dit gelogen en stond hij binnen 2 dagen op marktplaats te koop en hij zou nu in hedel verkocht zijn.

Als iemand weet waar hij nu is zouden we dat graag willen weten.

Denk dat ik wel weet om welke handelaar dit gaat. Al meerdere keren om mijn hengst gevraagd, met een verhaal dat ze een tweede pony zoeken en niet veel te besteden hebben. Scheelt dat ik weet dat ze elk jaar ook op zuidlaren staan met welsh ponys. Dus grote kans dat hij dan voor de handel gaat.

Knolselder

Berichten: 4337
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:03

Hilton is mij verkocht als ruin, voelde ook geen ballen. Maar die zal hij mooi opgetrokken hebben want bij de trailer had hij er plots 2 :roll: (maar opgelucht dat hij er 2 heeft en niet maar 1 of 2 verstopt in de buik)

Ik vind het toch ook altijd raar dat er veel geklaagd wordt over de markten als ze openbaar zijn. Maar als ze er niet zijn gaat het achter de schermen verder en kraait er geen haan naar.

SaraViavia

Berichten: 1804
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:16

Van Driel had ook een veulen bij waar iets aan de ogen niet goed was, niet? Stonden veulens op FB van een of andere dierenactivisten pagina en daar zag je nog net hun naambordje op de achtergrond..

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:28

Knolselder schreef:
Hilton is mij verkocht als ruin, voelde ook geen ballen. Maar die zal hij mooi opgetrokken hebben want bij de trailer had hij er plots 2 :roll: (maar opgelucht dat hij er 2 heeft en niet maar 1 of 2 verstopt in de buik)

Ik vind het toch ook altijd raar dat er veel geklaagd wordt over de markten als ze openbaar zijn. Maar als ze er niet zijn gaat het achter de schermen verder en kraait er geen haan naar.



:=

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:38

Ach van driel haalt ze overal voor nop op en probeert over de ruggetjes van die diertjes geld te verdienen.
Zal genoeg fout tussen zitten.
Ik had de mijne van 1 tussen koper maar kwam ook daar vandaan
Jij bedoeld waarschijnlijk de foto met het vosje.
Die had een halster van stro touwtjes aan vlak onder de ogen.
Dat hadden ze overigens bijna allemaal, de mijne ook.
Ik heb gelijk een nieuw setje gehaald toen.

Hilton :') ojee en wat ga je er mee doen. Castreren?

Ik vond de misstanden ook meevallen.
Maar ik ga zeker niet om voor weinig iets leuks te scoren.
De mijne koste me 150 euro omdat ik perse dié pony wou hebben al waren er 100 andere :')

SaraViavia

Berichten: 1804
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:45

LukieBradley schreef:
Ach van driel haalt ze overal voor nop op en probeert over de ruggetjes van die diertjes geld te verdienen.
Zal genoeg fout tussen zitten.
Ik had de mijne van 1 tussen koper maar kwam ook daar vandaan
Jij bedoeld waarschijnlijk de foto met het vosje.
Die had een halster van stro touwtjes aan vlak onder de ogen.
Dat hadden ze overigens bijna allemaal, de mijne ook.
Ik heb gelijk een nieuw setje gehaald toen.

Hilton :') ojee en wat ga je er mee doen. Castreren?

Ik vond de misstanden ook meevallen.
Maar ik ga zeker niet om voor weinig iets leuks te scoren.
De mijne koste me 150 euro omdat ik perse dié pony wou hebben al waren er 100 andere :')


Ja die met dat halstertje inderdaad, zag er niet uit. Begrijp niet waarom mensen zo hun pony's aanbieden. Ik koop altijd partij halsters op de markt waardoor ze soms nog maar €2,60 per stuk kosten.. Snap niet waarom je dan met zo n ellendig halster voor de dag zou komen. Ogen werden half dicht gedrukt.. Maar goed, die dierenactivisten zijn er natuulijk ook wel een kei in om de meest zielige dingetjes op foto/film te krijgen.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:47

Ik zag ze ook alweer begin van de nacht op de grond zitten met hoeven te filmen.. Ik zei nog net dat je het kon horen van nou dat valt nog wel mee.. :P Je ziet ze vaak vele malen erger.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:52

Citaat:
Maar goed, die dierenactivisten zijn er natuulijk ook wel een kei in om de meest zielige dingetjes op foto/film te krijgen

Al die foto's waren natuurlijk allemaal momentopnames :o

SaraViavia

Berichten: 1804
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:56

damian23 schreef:
Citaat:
Maar goed, die dierenactivisten zijn er natuulijk ook wel een kei in om de meest zielige dingetjes op foto/film te krijgen

Al die foto's waren natuurlijk allemaal momentopnames :o


Ik kan ook wel een keer mijn camera meenemen en dan fotografeer ik de paarden waar een goed pak stro onder lig, de mensen die met een emmertje water bij hun dieren staan, de paarden netjes geknot en op hoefijzers etc... Kom op, je kunt ook een tunnelvisie creeëren... Geloof alleen niet dat dit topic daar over gaat, dus als je tegen de markten bent kun je beter ontvolgen misschien :D

Knolselder

Berichten: 4337
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:07

LuckyBradley, exact de kop die ik trok aan de trailer :') Eerst pure angst omdat ik er maar 1 voelde, daarna pure opluchting dat ik de 2e zo uit de lies naar beneden kon halen, pfoe :')
En aan de stand heb ik nog gevoeld en voelde niets. Zei toen nog: tis toch geen klophengst he??? Hij zal ze dus goed ingetrokken hebben _O-
Misschien laat ik hem castreren. Is wel makkelijker. Heb hem eigenlijk als projectje, maar als ruin kan die makkelijk overal bij. Maar ik heb ook een hengsten-ruinen kudde waar die als hengst in kan als hij zich wat gedraagt tegenover anderen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:08

Precies dat hier boven dus, van de honderden paarden enkele niet in orde op wat voor manier dan ook.
En die worden echt wel op hun vingers getikt

@knolselder ik wil ook een reuze mini kudde :')
Goed dat het voor jou dan toch geen probleem is!