Wie doet ermee aan de Twentse Hippische Meerdaagse in Markel

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caroltje
Berichten: 323
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Enschede

Re: Wie doet ermee aan de Twentse Hippische Meerdaagse in Markel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:20

ah, dan kun je beter gewoon de route geheel afrijden. Ben toch niet zo bekend daar.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Wie doet ermee aan de Twentse Hippische Meerdaagse in Markel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:17

Caroltje schreef:
Was toch ongeveer 25 km? knooopje

vorig jaar was het dik 30 km.
in eerste instantie zouden ze de eerste dag 30 de 2 de dag 20 en zo afbouwen,maar het werd 3 dagen 30 km.
dit jaar weet ik dat niet.
ik heb van te voren gevraagt waar de pauze plaats was en daar werd ik met de trailer opgehaalt.
je kunt ook starten vanaf de eerste pauze stop.
vr groetjes saskia

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Wie doet ermee aan de Twentse Hippische Meerdaagse in Markel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:31

Ik heb vandaag van de organisatie de afstanden doorgekregen:

Vrijdag 26 km, zaterdag 27 km en zondag 29 km. Dit jaar loopt het dus op.

Ik heb besloten zaterdag mee te rijden. Wilde sowieso al één dag in plaats van twee (om verschillende redenen) en zaterdag wordt een route gereden door een gebied waar ik normaal nooit kom.

Veel plezier voor iedereen die meedoet! Cool

Caroltje
Berichten: 323
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Enschede

Re: Wie doet ermee aan de Twentse Hippische Meerdaagse in Markel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:11

Bedankt Karin.
Zie morgen wel hoe het gaat. Kunnen helaas alleen laat starten. Als het meevalt zie ik je zaterdag misschien wel. Als het tegenvalt lassen we een pauzedag in.

uiltje001
Berichten: 646
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Wie doet ermee aan de Twentse Hippische Meerdaagse in Markel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 22:08

Dames veel succes, en ik hoor graag jullie ervaringen!

raylaatje
Berichten: 631
Geregistreerd: 28-03-07

Re: Wie doet ermee aan de Twentse Hippische Meerdaagse in Markel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:35

ik heb alleen gister mee gedaan.(zou morgen ook maja vanochtend pony kreupel getrapt door een ander paard in de wei)
was heel leuk Haha! Clown
we gingen met een kar met twee shets, en een tinker, we hadden ze sochtends eerst heel mooi gemaakt(tinker in rood setje. bandags/dekje/ik rode bodywarmer**miss iemand mij gezien?**
we zijn rond half 11 vertrokken.
bij de snelweg was alleen jammer dat dat zandpad zo mul was dat de pony's de kar niet konden trekken met iedereen erop Huilen
verder hele leuke rit gemaakt(vooral langs dat kanaal vond ik erg gaaf!!)

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Wie doet ermee aan de Twentse Hippische Meerdaagse in Markel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:35

Gisteren zijn jullie een stuk over de Borkeld gegaan hè? Dat is een van de gebieden waar ik vaak rijd (wel erg mooi daar trouwens!) dus ik had ervoor gekozen om vandaag mee te rijden, richting Diepenheim (want daar kom ik normaal nooit). Jammer dat je pony kreupel is!

Ik heb er een rit van 52 km van gemaakt - 10 heen, 28 rit, 14 terug. Heb erg genoten, wat mooi daar met die kastelen! Er zat wel veel asfalt in de route, zelfs nog een stuk door Diepenheim, maar gelukkig ook veel zandpaden en bermen. Lunchstop was weer super geregeld. Na de stop bleek ik op kop te rijden, dus vanaf toen heb ik geen andere deelnemers meer gezien. Hoop bruggen tegengekomen onderweg, op de grote brug over het kanaal (terugweg) ging mijn paard nog zowat in spagaat omdat hij schrok van het holle geluid. Nagelbijten / Gniffelen

En ik kon op het laatste kruispunt voor de bebouwde kom van Markelo geen bordje vinden, dus ik ben rechtdoor gekacheld (had waarschijnlijk rechtsaf gemoeten) en kwam toen bij de molen uit en vervolgens langs een terras tegenover het oude gemeentehuis, midden in het dorp Haha!. Gelukkig ken ik daar de weg, dus ik wist hoe ik weer terug bij de manege moest komen.

Voor herhaling vatbaar! Ik wilde eerst morgen nog een dagje meedoen (richting Goor) maar ik denk dat het goed is om niet te veel te willen en mijn kniebanden even rust te geven. Beter één lange rit op één dag dan twee lange ritten op twee dagen achter elkaar. Ze hebben zich vandaag iig weer goed gehouden. Ja

Caroltje
Berichten: 323
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Enschede

Re: Wie doet ermee aan de Twentse Hippische Meerdaagse in Markel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:53

Ook ik heb gister een halve rit gemaakt. En vandaag een hele. Het is inderderdaad voor herhaling vatbaar. Veel stapwerk vandaag. Zou morgen ook meedoen, maar ik heb besloten dat het goed was. Zowel voor mijn paardje als voor mij. Heb thuis ook nog super veel te doen ivm de verbouwing.
Volgend jaar weer! Goed georganiseerd, super vriendelijke mensen.

branki

Berichten: 569
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Wie doet ermee aan de Twentse Hippische Meerdaagse in Markel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:59

Karin schreef:
Gisteren zijn jullie een stuk over de Borkeld gegaan hè? Dat is een van de gebieden waar ik vaak rijd (wel erg mooi daar trouwens!) dus ik had ervoor gekozen om vandaag mee te rijden, richting Diepenheim (want daar kom ik normaal nooit). Jammer dat je pony kreupel is!


He Ka, jij gisteren meegereden? Ik heb vandaag meegedaan. Voor de eerste keer en ik moet zeggen het is me heel goed bevallen. Prachtige omgeving. Nu kende ik de omgeving al wel, zeker de Borkeld, maar je komt toch over paden waar je normaal niet komt.
Het was een mooie trainingsrit en ik ga volgend jaar zeker weer.

Wilma