Eper Paarden4daagse 2023

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Otti1977

Berichten: 3055
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 20:59

Wat lief Turtlelito. We doen ons best om het iedereen naar de zin te maken.

Otti1977

Berichten: 3055
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 09:35

Iedereen een gelukkig nieuwjaar. Nog 1 nachtje slapen....dan is het weer zover! *\o/*

Tinkermuts

Berichten: 9399
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 11:36

Ik heb de mail ontvsngen nu jets, top

Jorex

Berichten: 10026
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 07:05

Niet ik die op een vrije dag toevallig volledig random om 6 uur wakker is geworden. Zo inschrijving is geregeld. :P
Echt, als ik een tijd in mijn hoofd zet voor het slapengaan dan word ik meestal of 2 uren of 2 minuten voor die tijd wakker. Ik was nu precies 6 uur wakker. En nu weer slapen haha.

XXXX2015
Berichten: 1791
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 07:07

Het lukt bij mij niet ik krijg een foutmelding

Afbeelding

Edit:Ik heb nu maar zonder code ingeschreven en bij de opmerkingen vermeld waarom
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 02-01-23 07:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Berichten: 10026
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 07:09

Anders kun je je ook inschrijven via het nieuwe deelnemer formulier en dan zoeken zij de code erbij. De mijne werkte gelukkig wel gewoon, al was mijn slaperige hoofd de eerste keer het vinkje vergeten aan te kruisen. :+

Otti1977

Berichten: 3055
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 07:16

Yess inschrijving ook weer gelukt. Precies 6u ingeschreven. Lijkt wel of het steeds makkelijker gaat op de site van de 4daagse. Nu mijn bedje nog een uurtje in.

XXXX2015
Berichten: 1791
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 07:19

Jorex schreef:
Anders kun je je ook inschrijven via het nieuwe deelnemer formulier en dan zoeken zij de code erbij. De mijne werkte gelukkig wel gewoon, al was mijn slaperige hoofd de eerste keer het vinkje vergeten aan te kruisen. :+


Ja dit heb ik maar gedaan nu
Maar ben nu niet de vroegste haha

manzano

Berichten: 24043
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:34

Ach vorig jaar waren er nog plekken over, dus zal vast goedkomen.
Heb me ook ingeschreven. Nu nog op zoek naar iemand om mee te rijden en trainen, anders gaat het niet lukken.

Jorex

Berichten: 10026
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:41

Zo ik ben nu net weer 5 minuten wakker. Heerlijk zo'n dagje vrij. Nu wachten op de 14de. En ik check zo met een niet slaperig hoofd even mijn inschrijving. Ik was 6.05 met de inschrijving dus lekker vroeg. Hopelijk kan Jorie Joris weer meeten dit jaar. Het enige verschil is wel dat ie ook gezellig mee op rit deze keer! Verder zit ik ook nog even naar voer te kijken. Vorige keer was Alex veel te licht geworden door het vele trainen desondanks dat er 2kg voer in ging.

Cinnepin

Berichten: 8986
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:51

Ik heb er met een bekende over gehad, zij heeft vaker meegedaan, ik nog niet. Ik heb eventueel interesse in 2 dagen ( meer houd ik zelf niet vol helaas ). Dus ik lees graag mee.
Laatst bijgewerkt door Cinnepin op 02-01-23 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Freddydeshet

Berichten: 129
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:52

Is dit nou serieus 85 euro? Als ik niet blut was had ik misschien meegedaan..

Jorex

Berichten: 10026
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:58

@Freddy voor menners zelfs 115. Ze zijn 15 euro omhoog gegaan qua prijs en dat snap ik wel. Ik heb vorig jaar gratis meegereden, ik had een gewonnen ticket. Het is echt een mega groot evenement dus ik snap dat ze het niet voor niks doen. Het enige wat ik erg eng vond op het terrein zelf vorig jaar waren de markeringen voor de parkeervakken. Vooral paarden met hoefijzers blijven daar gemakkelijk in vastzitten. Zelfs de mijne bleef haken met zijn hoefschoen, maar die ging heel chill weer achteruit om los. Ik had wel meteen een stuk of 5 mensen die aan kwamen lopen om te helpen, want ze zagen dat hij vast zat. Verder was de organisatie echt top geregeld, onderweg een hapje en drankje tijdens de pauze. Al die mensen die inschrijving en scannen doen, dan nog iemand die rond rijdt om gestrande deelnemers op te vangen. Echt helemaal top!

Otti1977

Berichten: 3055
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:12

Jorex schreef:
Zo ik ben nu net weer 5 minuten wakker. Heerlijk zo'n dagje vrij. Nu wachten op de 14de. En ik check zo met een niet slaperig hoofd even mijn inschrijving. Ik was 6.05 met de inschrijving dus lekker vroeg. Hopelijk kan Jorie Joris weer meeten dit jaar. Het enige verschil is wel dat ie ook gezellig mee op rit deze keer! Verder zit ik ook nog even naar voer te kijken. Vorige keer was Alex veel te licht geworden door het vele trainen desondanks dat er 2kg voer in ging.

Hadden ze verder de hele dag te eten? Bij mij krijgen ze onbeperkt hooi van goede kwaliteit

Jorex

Berichten: 10026
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:18

Ja ze staan thuis ook op onbeperkt hooi, al is het meer vulling dan echt met voedingswaarde erin. Anders groeien ze in de winter dicht. Alhoewel het dit jaar wel van betere kwaliteit is dan vorig jaar. Maar hij kreeg ook ruwvoer vervangend slobber voor meer energie. En ook echt tot het punt dat ie niet meer eten erbij kon hebben. Ik wil het dit jaar anders aan pakken en voorkomen. Dus eigenlijk qua basis muesli over op ietwat minder sober. Ze staan nu op equifyt pre active+equifyt gold en zijn nu beide mooi qua gewicht. Ik heb van veel gangbare merken wel dealers in de buurt zitten (Pavo, subli, havens, Marstall). Alex heeft alleen het probleem dat hij aan de ene kant veel eiwit nodig heeft als hij hard moet werken en aan de andere kant gaat ie schuren op voer met hoog eiwit/luzerne/zetmeel en suikers. En olie eten ze beide een paar keer en dan niet weer. Dus die balans is wat lastig te vinden soms. Zijn energie en conditie was ook echt wel goed vorig jaar, er mocht alleen meer vet op.

Horsepride
Berichten: 226
Geregistreerd: 16-12-22

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:51

Weet iemand of ook nog ergens betaal bare weidegang is in Epe tijdens p4d?
Vorige jaar was ik maar niet gegaan omdat ze prijzen zo hoog waren geworden dat ik voor het zelfde bedrag ook elders op vakantie met mijn paard kan gaan inclusief elke dag uit eten.

Otti1977

Berichten: 3055
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:54

Jorex schreef:
Ja ze staan thuis ook op onbeperkt hooi, al is het meer vulling dan echt met voedingswaarde erin. Anders groeien ze in de winter dicht. Alhoewel het dit jaar wel van betere kwaliteit is dan vorig jaar. Maar hij kreeg ook ruwvoer vervangend slobber voor meer energie. En ook echt tot het punt dat ie niet meer eten erbij kon hebben. Ik wil het dit jaar anders aan pakken en voorkomen. Dus eigenlijk qua basis muesli over op ietwat minder sober. Ze staan nu op equifyt pre active+equifyt gold en zijn nu beide mooi qua gewicht. Ik heb van veel gangbare merken wel dealers in de buurt zitten (Pavo, subli, havens, Marstall). Alex heeft alleen het probleem dat hij aan de ene kant veel eiwit nodig heeft als hij hard moet werken en aan de andere kant gaat ie schuren op voer met hoog eiwit/luzerne/zetmeel en suikers. En olie eten ze beide een paar keer en dan niet weer. Dus die balans is wat lastig te vinden soms. Zijn energie en conditie was ook echt wel goed vorig jaar, er mocht alleen meer vet op.

Kregen ze tijdens de 4daagse vorig jaar ook onbeperkt hooi?

Jorex

Berichten: 10026
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:06

Bij die stal gaven ze hun net zoveel voordroog als de Friezen ernaast, 2 keer per dag. Stonden bijna tot hun buik in het ruwvoer. Wel zonder net, dus hij kon zoveel bunkeren als dat hij zelf wilde. Maar hij verspilt zelf ook zoveel energie met druk doen, dat hij dus gewoon niet aan kwam. Ook niet veel in de weken voor Epe. Hij heeft gewoon veel energie met rijden en al het andere wat we doen. Hij vindt het allemaal zo leuk. In tweespan ook, hij wil zo graag voorwaarts. :')

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:13

Wie weet er leuke plekje voor mijn paarden stukje weiland is goed of paddock

KvH1992
Berichten: 33
Geregistreerd: 24-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:51

Voor ons de eerste keer ingeschreven! Een droom als die uitkomt. Mijn merrie heb ik nu 2 jaar en sinds een half jaar is ze gezond en op de rit. Dit is wel ons ultieme doel. We maken wekelijks een rit van 15km, maar hier moeten we toch echt voor gaan trainen. Tips zijn welkom!

We hebben (nog) geen maatje om mee samen te gaan, dus dit wordt wel onwijs leuk en spannend! We gaan sowieso de rit met de langste afstand overslaan, mits we worden ingeloot natuurlijk!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jets

Berichten: 3561
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 00:02

Jorex schreef:
@Freddy voor menners zelfs 115. Ze zijn 15 euro omhoog gegaan qua prijs en dat snap ik wel. Ik heb vorig jaar gratis meegereden, ik had een gewonnen ticket. Het is echt een mega groot evenement dus ik snap dat ze het niet voor niks doen. Het enige wat ik erg eng vond op het terrein zelf vorig jaar waren de markeringen voor de parkeervakken. Vooral paarden met hoefijzers blijven daar gemakkelijk in vastzitten. Zelfs de mijne bleef haken met zijn hoefschoen, maar die ging heel chill weer achteruit om los. Ik had wel meteen een stuk of 5 mensen die aan kwamen lopen om te helpen, want ze zagen dat hij vast zat. Verder was de organisatie echt top geregeld, onderweg een hapje en drankje tijdens de pauze. Al die mensen die inschrijving en scannen doen, dan nog iemand die rond rijdt om gestrande deelnemers op te vangen. Echt helemaal top!


En bij dat geld zit ook op donderdag de braai (lekker eten) en de feestavond erbij in :D

Jets

Berichten: 3561
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 00:04

KvH1992 schreef:
Voor ons de eerste keer ingeschreven! Een droom als die uitkomt. Mijn merrie heb ik nu 2 jaar en sinds een half jaar is ze gezond en op de rit. Dit is wel ons ultieme doel. We maken wekelijks een rit van 15km, maar hier moeten we toch echt voor gaan trainen. Tips zijn welkom!

We hebben (nog) geen maatje om mee samen te gaan, dus dit wordt wel onwijs leuk en spannend! We gaan sowieso de rit met de langste afstand overslaan, mits we worden ingeloot natuurlijk!
[ [url=m/lmTidP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fTtf9z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tPfObZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk hoor! Je paard is in ieder geval al wel wat gewend. Op de Facebook pagina hebben we voorgaande jaren tips gedeeld over de training van je paard, dus dat is nog wel terug te vinden en in de nieuwsbrieven schenken we hier ook altijd wat aandacht aan :j

Brainless

Berichten: 29791
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 00:05

Jets schreef:
En bij dat geld zit ook op donderdag de braai (lekker eten) en de feestavond erbij in :D

Vorig jaar was de braai slecht geregeld.. wij waren wat later en alles was op omdat iedereen onbeperkt mocht halen/eten.
Hebben zelfs nog bij betaald voor 2 kinderen en zij hebben maar een patatje gehaald.

Otti1977

Berichten: 3055
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 00:12

Brainless schreef:
Jets schreef:
En bij dat geld zit ook op donderdag de braai (lekker eten) en de feestavond erbij in :D

Vorig jaar was de braai slecht geregeld.. wij waren wat later en alles was op omdat iedereen onbeperkt mocht halen/eten.
Hebben zelfs nog bij betaald voor 2 kinderen en zij hebben maar een patatje gehaald.

Hebben wij vorig jaar geen problemen mee gehad. Er was meer dan voldoende. Gek.

Jets

Berichten: 3561
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 00:21

Brainless schreef:
Jets schreef:
En bij dat geld zit ook op donderdag de braai (lekker eten) en de feestavond erbij in :D

Vorig jaar was de braai slecht geregeld.. wij waren wat later en alles was op omdat iedereen onbeperkt mocht halen/eten.
Hebben zelfs nog bij betaald voor 2 kinderen en zij hebben maar een patatje gehaald.


Dit is inderdaad een evaluatiepunt van afgelopen jaar die we voor aankomend jaar meenemen! We hebben de mensen die dit aangegeven hebben ook een compensatie aangeboden want dat is inderdaad niet de bedoeling. Dit jaar zullen we de bandjes dus beter controleren zodat er weer voldoende voor iedereen is.