[EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:25

er bestaan ook sfeerfoto's he

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 15:43

Gunner
Afbeelding Afbeelding

Etoile
Afbeelding

Sezuan
Afbeelding

lovefi

Berichten: 1200
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:53

Ik vind het ook erg jammer dat er op de voorpagina niks over wordt vermeld. Eén nieuwsbericht met daarin de winnaars had er wat mij betreft toch wel vanaf gekund?

Waar ik me over verbaas is dat iedereen zo laaiend enthousiast is over Sezuan. Eerlijk gezegd vind ik het een heel erg lelijk paard met een aanleuning die soms maar net-net is en ook in zijn lopen zie ik niet iets wat persé beter is dan de andere paarden die op het WK liepen. Ik wil graag begrijpen waarom hij dan de beste van de wereld is. Kan iemand dat uitleggen(gewoon nieuwsgierigheid, geen afgunst)? Ik heb er namelijk ook niet zoveel verstand van dus misschien mis ik iets waardoor hij nou zo goed is.

Selima

Berichten: 635
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:20

Foto's van Fiorucci en de Nederlandse dekhengsten (=deelnemers aan de finale) zou ik wel leuk vinden :j

En een foto van Lelegro, toch wel leuk om hem ook nog eens te kunnen bekijken...

Bij voorbaat dank, trouwens, evenals voor het openen van dit topic, waardoor er tenminste nog IETS over de WK op Bokt te vinden was :)

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:40

Ik vond Giovanni erg goed! en Sezuan..ja wel een goed paard maar dat extra's zie ik eerlijk gezegd ook niet. Maar het is ook maar net wat je smaak is he..

Leuk die foto's! heb je ook van Etoile van de zijkant?

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:16

lovefi schreef:
Waar ik me over verbaas is dat iedereen zo laaiend enthousiast is over Sezuan. Eerlijk gezegd vind ik het een heel erg lelijk paard met een aanleuning die soms maar net-net is en ook in zijn lopen zie ik niet iets wat persé beter is dan de andere paarden die op het WK liepen. Ik wil graag begrijpen waarom hij dan de beste van de wereld is. Kan iemand dat uitleggen(gewoon nieuwsgierigheid, geen afgunst)? Ik heb er namelijk ook niet zoveel verstand van dus misschien mis ik iets waardoor hij nou zo goed is.


Heb je hem überhaupt ooit een in het echt zien lopen?

Hoe dan ook, het was écht écht écht de beste van de 7 jarigen die er bij liep.
Dat is niet alleen mijn mening, die mening is bijna iedereen toegedaan die hem heeft zien lopen afgelopen weekend.

Je geeft zelf aan er niet zoveel kijk op te hebben. Welnu: Sezuan is top. Neem er maar een voorbeeld aan ;)



O ja, en voor de liefhebbers van de Nederlandse afvaardigingen en NL goedgekeurde hengsten - die konden (wellicht op Five Star uitgezonderd, maar zo 'rittig' was hij niet) echt geen indruk maken tussen al dat Duitse en Deense geweld. Ze deden bijna allen uitsluitend mee als 'programma-vulling'. Iets om over na te denken.

FriesWytske
Berichten: 9914
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:20

Dees schreef:
lovefi schreef:
Waar ik me over verbaas is dat iedereen zo laaiend enthousiast is over Sezuan. Eerlijk gezegd vind ik het een heel erg lelijk paard met een aanleuning die soms maar net-net is en ook in zijn lopen zie ik niet iets wat persé beter is dan de andere paarden die op het WK liepen. Ik wil graag begrijpen waarom hij dan de beste van de wereld is. Kan iemand dat uitleggen(gewoon nieuwsgierigheid, geen afgunst)? Ik heb er namelijk ook niet zoveel verstand van dus misschien mis ik iets waardoor hij nou zo goed is.


Heb je hem überhaupt ooit een in het echt zien lopen?

Hoe dan ook, het was écht écht écht de beste van de 7 jarigen die er bij liep.
Dat is niet alleen mijn mening, die mening is bijna iedereen toegedaan die hem heeft zien lopen afgelopen weekend.

Je geeft zelf aan er niet zoveel kijk op te hebben. Welnu: Sezuan is top. Neem er maar een voorbeeld aan ;)


Dus omdat iedereen in Ermelo het een geweldig paard vind, moeten wij dat ook vinden. Sorry, maar krijg absoluut geen kippenvel van Sezuan. En zag ook bij hem regelmatig foutjes, die in mijn ogen bestraft hadden mogen worden. Maar die werden door de vingers gezien. Terwijl dezelfde foutjes bij de anderen wel afgestraft werden in de punten.

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:24

Daarom moet je ze dus ook in het echt gaan zien.
Via Clipmyhorse krijg je echt niet mee hoe ze in het echt gaan. Je mist het belangrijkste deel - de 'presence', de uitstraling, de bravour... Zéér belangrijk voor een dressuurpaard, maakt hét verschil. En dat komt nou net niet over via Clipmyhorse ed ;)

Sezuan heeft iets wat al die anderen niet hebben. Zit echt minstens 10 punten verschil tussen.
Er werd naar mijn mening zeer vakkundig en onpartijdig gejureerd.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:57

Nou dat weet ik niet hoor of dat zo slecht te zien valt via een live feed. Heb 'm voorgaande jaren ook zien lopen via filmpjes/feeds en toen vond ik 'm echt wel beter dan hoe ie dit jaar was. Z'n galoppade was echt wel goed maar vond 'm niet 10% beter in het geheel dan de andere paarden. Maar goed zal inderdaad kwestie van smaak zijn. Vond zelf Fiorucci erg aansprekend en fijn voorgesteld.

Timo leuk van de foto's! Zie er graag zoveel mogelijk :P

Vind het verder ook wel beetje bizar dat er helemaal niets over op VN wordt geplaatst. En als Uma Thurman wat breekt wel >;)

FriesWytske
Berichten: 9914
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:58

Dees schreef:
Daarom moet je ze dus ook in het echt gaan zien.
Via Clipmyhorse krijg je echt niet mee hoe ze in het echt gaan. Je mist het belangrijkste deel - de 'presence', de uitstraling, de bravour... Zéér belangrijk voor een dressuurpaard, maakt hét verschil. En dat komt nou net niet over via Clipmyhorse ed ;)

Sezuan heeft iets wat al die anderen niet hebben. Zit echt minstens 10 punten verschil tussen.
Er werd naar mijn mening zeer vakkundig en onpartijdig gejureerd.


Zag anders nog genoeg mensen op de tribunes die het met een aantal hier in het topic eens waren. Dat er niet onpartijdig werd gejureerd. En dat hij teveel punten kreeg. Maar dat zul je altijd blijven houden in de dressuur. Gaan we over een week met de OS ook weer meemaken. Kan eigenlijk nu al zeggen wie de gouden medaille omgehangen krijgt. Dat zal Valegro wel weer worden.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:33

Dees schreef:
Heb je hem überhaupt ooit een in het echt zien lopen?

Hoe dan ook, het was écht écht écht de beste van de 7 jarigen die er bij liep.
Dat is niet alleen mijn mening, die mening is bijna iedereen toegedaan die hem heeft zien lopen afgelopen weekend.

Je geeft zelf aan er niet zoveel kijk op te hebben. Welnu: Sezuan is top. Neem er maar een voorbeeld aan ;)



O ja, en voor de liefhebbers van de Nederlandse afvaardigingen en NL goedgekeurde hengsten - die konden (wellicht op Five Star uitgezonderd, maar zo 'rittig' was hij niet) echt geen indruk maken tussen al dat Duitse en Deense geweld. Ze deden bijna allen uitsluitend mee als 'programma-vulling'. Iets om over na te denken.


Helemaal mee eens. Sezuan kreeg het publiek stil, je kon een naald horen vallen in dat stadion. Zo schakelen, in de wissels werd ie wat heet, maar ala daar is ie 7 voor.

Net als Victoria secret en Fiontini, iedereen zat gebiologeerd te kijken naar deze paarden. En ze kregen allemaal een staande ovatie. De emotie die die paarden meegeven als je er naar kijkt, het laatste aan kwaliteit, dat zie je bijna nooit.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Re: [EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:49

Ik ben natuurlijk wel iets bevooroordeeld met mijn jaarling van Sezuan. Maar ik ben echt gek van dat paard! Het is geen bloedje zoals een apache bijv , maar een paard met onwijs veel kracht, massa en een bonk elastiek! Plus dat zijn karakter nog eens een 10 verdiend, wat een werkwillig paard! De een vind het een paard voor de kar, de ander is er weg van. Ieder zijn mening, maar dat paard als 7 jarige laat zien , zeker met een top amazone op zijn rug, ik zie ze graag zo! Ik hoop van harte dat mijn jonkie ook maar iets gaat laten zien van wat zijn vader nu aanbied.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:54

Het was idd heel gaaf om te zien hoe het publiek bijvoorbeeld op fiontini reageerde, wat een paard. Vond de ruiter ook erg sympathiek :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:06

FriesWytske schreef:
Dees schreef:
Daarom moet je ze dus ook in het echt gaan zien.
Via Clipmyhorse krijg je echt niet mee hoe ze in het echt gaan. Je mist het belangrijkste deel - de 'presence', de uitstraling, de bravour... Zéér belangrijk voor een dressuurpaard, maakt hét verschil. En dat komt nou net niet over via Clipmyhorse ed ;)

Sezuan heeft iets wat al die anderen niet hebben. Zit echt minstens 10 punten verschil tussen.
Er werd naar mijn mening zeer vakkundig en onpartijdig gejureerd.


Zag anders nog genoeg mensen op de tribunes die het met een aantal hier in het topic eens waren. Dat er niet onpartijdig werd gejureerd. En dat hij teveel punten kreeg. Maar dat zul je altijd blijven houden in de dressuur. Gaan we over een week met de OS ook weer meemaken. Kan eigenlijk nu al zeggen wie de gouden medaille omgehangen krijgt. Dat zal Valegro wel weer worden.

Ik vind Sezuan ook niet zo goed als veel mensen hem vinden. Ik vraag me ook af of hij ooit GP haalt. Natuurlijk, hij heeft kracht en afdruk maar hij is ook best traag. Eerder genoemd waren al de wissels die niet perfect waren maar beide piroutten waren met zijn achterbenen naast elkaar gesprongen. En uit mijn hoofd kreeg hij nog steeds een 9,3 voor de galop onderdelen, dat is gewoon niet juist. En ik heb hem live gezien, zowel bij het losrijden als de proef.

Voor mij heeft hij echt niet de WOW factor als ik hem zie lopen. Maar misschien kijk ik met een fokkersoog ipv een sportoog, dat zou kunnen.

En natuurlijk is dit geen fokkerij kampioenschap maar als je de binnenkant van beide spronggewrichten ziet...er steken gewoon 2 punten centimeters uit. Net alsof hij de sporen van een haan heeft.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:17

Ik had dat met de winnaar van de 5- jarigen. Die meid zat een partij te harken aan die merrie, echt onbegrijpelijk vond ik het dat die zulke hoge cijfers kreeg voor algemene indruk. Het paard was wel goed, maar de nummer 2 vond ik veel prettiger om naar te kijken.

@Jan, als je ook kijkt naar de uitslagen valt het behoorlijk tegen welke paarden uiteindelijk GP lopen van de prijswinnaars. Komt vast ook omdat ze het misschien niet halen vanwege dekdienst of blessures.

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:18

janderegelaa schreef:
En natuurlijk is dit geen fokkerij kampioenschap maar als je de binnenkant van beide spronggewrichten ziet...er steken gewoon 2 punten centimeters uit. Net alsof hij de sporen van een haan heeft.

Kijk, en dát doet er geen fluit toe op een dressuurwedstrijd.
Het gaat om de aanleg als sportpaard, niet om de aanleg als vaderdier.

Ik heb zowel live als via Clip gezien en geloof me.... wéreld van verschil. Je krijgt via ClipmyHOrse helemaal niets mee van de emotie die een paard oproept in zo'n stadion. Echt, totááál niet. Dat is in het echt absoluut anders.

Overigens, als je met een fokkersoog naar dit WK hebt gekeken, dan zou je voorlopig niet weer fokken met KWPN hengsten. Dan ging je komend seizoen echt voor een Quarterback of een Fürstenball. Over de gehele breedte veel meer beweging en gummi.

Ik weet niet of Sezuan de allerbeste van de hele wereld is. Maar hij was zonder meer, by far!, de allerbeste van dit kampioenschap voor 7 jarigen. De rest was echt een (behoorlijk) maatje kleiner. Ook in charisma.
Ik denk overigens wel dat Sezuan de GP gaat halen. Hij heeft heel veel te bieden en bovendien, er zit een Olympische ruiter op, dus hij heeft alle kans.
Laatst bijgewerkt door Dees op 02-08-16 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: [EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:20

De beste van de wereld staan meestal gewoon thuis bij een prof en worden rustig opgeleid tot het grote werk.

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:21

Dat zeg ik, Sezuan was verreweg de beste van dit toernooi.

Waarbij er overigens geen misselijke paarden meededen hoor...
Ik durf te betwijfelen of die dieren die 'rustig thuis worden voorbereid' wel zoveel beter zijn of zoveel meer kans maken.
Als die het namelijk niet halen, weet niemand daarvan ;)

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:25

Dees schreef:
Dat zeg ik, Sezuan was verreweg de beste van dit toernooi.

Waarbij er overigens geen misselijke paarden meededen hoor...
Ik durf te betwijfelen of die dieren die 'rustig thuis worden voorbereid' wel zoveel beter zijn of zoveel meer kans maken.
Als die het namelijk niet halen, weet niemand daarvan ;)

Klopt!

En ik vond Sezuan ook echt by far de beste van dit gezelschap 7 jarigen. En ook ik denk dat hij echt ruim GP gaat lopen.

En ook Fiontini en Victoria Secret zijn echt aparte beesten die bij de prijsuitreiking al lieten zien dat ze echt konden zitten en sluiten, ondanks dat beide dames enorm groot zijn.

Als ze heel blijven, komen ze er wel.

parnassia
Berichten: 839
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:53

Timo.... Heiline's Danciera?

Fijn om de meningen te lezen

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:02

parnassia schreef:
Timo.... Heiline's Danciera?

Fijn om de meningen te lezen

Dat was een superfijne merrie! Net als de andere Furstenball, maar gewoon een minder handige ruiter erop waardoor de submission naar beneden ging.

parnassia
Berichten: 839
Geregistreerd: 30-08-01

Re: [EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:17

Vond ik ook. Zag er allemaal zo heerlijk simpel, lichtvoetig en vriendelijk uit.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Re: [EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:51

Behalve Gunner dan.

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:32

De Furstenballs waren wel behoorlijk op de kop gebouwd...gummi inderdaad genoeg maar dat vond ik wel een aandachtspuntje.
Quaterback ben ik altijd al fan van geweest..maar hij heeft wel grootramige merries nodig.

Die Victoria's Secret bezorgde me al kippenvel vanaf clipmyhorse..dus ik kan me wel voorstellen hoe dat in het echt moet zijn geweest.

Wat mij wel opgevallen is dus..is dat de kwpn hengsten over het algemeen toch de souplesse en het veertje missen. Het echt lekker door het lijf lopen..dat zag je de duits/ deens gefokte paarden veel meer doen. Daar is nog wel een slag te halen in de fokkerij van de kwpn'ers denk ik.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:41

Ik had dat dus absoluut niet met Victoria's Secret en ik was er IRL. Goed paard, maar geen kippenvel. Kwam vooral door de storende hand van de amazone.