Ride & Run 2016

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Area51
Berichten: 794
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:14

Ik heb niet over steentjes gereden, alleen over de ruiterpaden die ernaast lagen, maar ik weet natuurlijk niet welke route je had :)

Diane_

Berichten: 1996
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:05

Wij hebben het erg naar onze zin gehad! We hebben 55 minuten gedaan over de 10 km, precies onze streeftijd.
Sommige paden waren inderdaad wat stenig en daar had mijn paardje ook wat problemen mee. En op de waterpunten had ik ook op water voor de paarden gehoopt. Maar wat mij betreft kleine dingetjes, die de pret niet mogen drukken. :)

jamielee_xxx

Berichten: 324
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:08

Weet iemand waar we de foto's kunnen vinden?
Heeft toevallig iemand foto's van start 559?
Super leuke dag gehad !

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:13

Fotos komen nog, ff fb in de gaten houden. Ik stond in het voorproefje:

Afbeelding

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:31

Ik vond t ook echt leuk om de 5 km mee te doen. Mijn haflinger was zo super braaf!
Onderweg een aantal paden inderdaad teveel stenen. Dat reed echt niet relaxt. We waren om 16:05 gestart. Sommige ruiterpaden stukken waren echt te zwaar of te nat. Maar gelukkig wel doorheen gekomen.
Verder was t parkeren drama. Eruit komen helemaal. Parkeerplaats vinden was al drama want t enige bord die er stond was een vip bord. Wat blijkbaar p3 was.waar we wel moesten zijn.
Best onduidelijk aangegeven. Hebben rondjes gereden..
Als je alle km op telt hebben we ipv 5 km wel 10 km afgelegd. Met heen en terug lopen erbij.

Wij zijn wel van plan om nog een x mee te doen

FleurSandro

Berichten: 1823
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:40

Ik reed de 20km ook ik heb zo ontzettend heerlijk gereden! Had gedacht er ruim 2 uur over te doen (18 jarige haflinger, artrose) maar nee hoor! Hij werd juist door alle andere paarden weer leuk meegetrokken en kon zo nog wel een rondje daarna doen! parkeren was in de ochtend gelukkig helemaal geen probleem! Nergens last van gehad, vond het zelf een beetje slecht want in de brief stond dat de shuttles werden ingezet voor deelnemers en toeschouwers, vervolgens bleef mijn moeder en vriendin achter bij het verzamelpunt en konden nergens heen... ze hadden graag de start en finish willen zien. Ik ben zeker in oktober weer van de partij!

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:02

Toeschouwers konden wel degelijk mee met de shuttles alleen hadden deelnemers voorrang

AnoukvW
Berichten: 1964
Geregistreerd: 02-03-06

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:10

Een deel van de Ride & Run is gefotografeerd door Luifoto.
Deze foto's zijn na het weekend te bekijken en bestellen via: www.oypo.nl/luifoto

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:10

Area51 schreef:
Ik heb niet over steentjes gereden, alleen over de ruiterpaden die ernaast lagen, maar ik weet natuurlijk niet welke route je had :)


De 5km, op een gegeven moment kwam je langs een pannenkoekenhuisje? Daar ging je linksaf, Kilometer of 1.5 van de finisch. Daar lagen heel veel kleine steentjes. Paard loopt blootsvoets en had er teveel last van, daarom klein stukje gestapt. Vond het erg leuk om mee te maken, volgend jaar wss de 10km. Nu nog wat aan de logistiek, toiletten en watervoorzieningen doen.

Supervixen

Berichten: 13027
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 05:25

En bordjes 'parkeren ride&run' aanschaffen.

Area51
Berichten: 794
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:11


o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:45

Ohw jullie maken mijn enthousiast ik ga dit volgend jaar doen met mijn vader als hij nogsteeds in goede conditie is!!! Dit jaar was/ben ik zwanger of er moet eind aug ben september nog ergens een editie komen

jamielee_xxx

Berichten: 324
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Maurik

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:53

Misschien een rare vraag
Is er iemand met shirt maatje M van de 5 km die graag een shirt maatje S wilt ?

Ik vind het een leuk shirt om nog te dragen tijdens t rijden. Maar een maatje groter was mooier geweest .

Iemand die wilt ruilen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:33

o0eefje0o schreef:
Ohw jullie maken mijn enthousiast ik ga dit volgend jaar doen met mijn vader als hij nogsteeds in goede conditie is!!! Dit jaar was/ben ik zwanger of er moet eind aug ben september nog ergens een editie komen


Oktober, in ermelo :)

FleurSandro

Berichten: 1823
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:12

easygoing schreef:
Toeschouwers konden wel degelijk mee met de shuttles alleen hadden deelnemers voorrang


Wij reden de 20km dus waren er geen deelnemers die de shuttles gebruikten, maar ze mochten mooi niet mee met de shuttle want die waren bedoeld voor deelnemers en niet voor toeschouwers werd er tegen ons gezegt... terwijl in.de brief stond ook voor toeschouwers maar goed...

Supervixen

Berichten: 13027
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:15

Dat was bij ons ook niet duidelijk.

Grit

Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:16

We zijn gisteren gaan kijken. Het was een mooi gezicht om de combi's zo pad te zien gaan. Echt een leuk evenement.
Ook maar meteen even bij het springen gekeken, als we er dan toch zijn.

Mij leek traject naar de start en vanaf de finish een behoorlijk stuk. In verhouding tot de 5 km het dubbele,
Mooi om op te warmen of uit te stappen, maar dan is het nog best een eind. Vooral de pechvogels die in de bui ernaar toe liepen en nog moesten beginnen.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:25

Dat stuk naar de start was inderdaad niet handig, te lang. De heenweg was nog wel oké, al was ik niet blij toen ik stortregen over me heen kreeg! Maar de terugweg vond ik het te lang, mijn paard was het al zat.

Ik moet ook zeggen dat ik de paden voor de paarden niet top vond. De ruiterpaden waren super, maar op het tweede pad van de 5km liep hij alleen maar kreupel van de steentjes..

noontje84

Berichten: 84
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: Twente

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:41

Leuke dag gehad, heel veel dingen waren top georganiseerd: vele vrijwilligers onderweg met name. Maar er waren ook zeker verbeterpunten. Dat het drassig was kan de organisatie niets aan doen, maar al die steentjes waren inderdaad niet tof. Dit hadden ze wel aan mogen geven. Daarnaast had ik het leuker gevonden als het 1 grote lus was ipv al die lusjes.

En nog een puntje: kondig van tevoren aan waar en wanneer de prijsuitreiking is. Ook leuk voor de sponsor als erndaar meer dan drie mensen staan...

Wij hebben een leuke dag gehad, alles gedraafd en voor zover ik dat verantwoord vond, wat gegaloppeerd. Mijn dikkie moet nog langer mee en veel paden vond ik veel te drassig om te galopperen, dat leek me niet echt goed voor zijn benen.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:50

Nog wat fotos van gister :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Vanmorgen had ie er geen zin meer in :')

Afbeelding

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:52

Bij ons waren de paden wel prima, ja sommige drassig maar wat doe je eraan? En vooral als er al 100 paarden overheen gedenderd zijn worden ze niet beter van.. wij waren als 2e of als 1e op sommige stukken dus toen viel het 100% mee

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:06

Ik heb niet meegereden gister, maar m'n paard staat in t bos daar dus ken de paden goed. Dat grindstuk is inderdaad een rottig stuk, wordt ook weinig gebruik van gemaakt normaal.

De rest van de paden zag er gister goed uit in vergelijking met normaal. Het leek wel of ze in ieder geval aan de zwarte plekken iets hebben gedaan, normaal kom je daar namelijk al amper in stap doorheen.

Ik reed nietsvermoedend een buitenritje en kwam dus onverwachts op de route terecht. Heb een stukje tegengesteld gereden dus een paar combinaties voorbij zien komen, was leuk! :D

Waren de roze shirtjes voor de 5km?

joyceberends

Berichten: 367
Geregistreerd: 03-03-13
Woonplaats: Eefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:47

Kirstenn schreef:
Ik heb niet meegereden gister, maar m'n paard staat in t bos daar dus ken de paden goed. Dat grindstuk is inderdaad een rottig stuk, wordt ook weinig gebruik van gemaakt normaal.

De rest van de paden zag er gister goed uit in vergelijking met normaal. Het leek wel of ze in ieder geval aan de zwarte plekken iets hebben gedaan, normaal kom je daar namelijk al amper in stap doorheen.

Ik reed nietsvermoedend een buitenritje en kwam dus onverwachts op de route terecht. Heb een stukje tegengesteld gereden dus een paar combinaties voorbij zien komen, was leuk! :D

Waren de roze shirtjes voor de 5km?


Roze was inderdaad de 5 km, ik ben wel gewone tegenliggers tegen gekomen op een gewoon zandpad!

Kitty_

Berichten: 3045
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:41

Kirstenn schreef:
Ik heb niet meegereden gister, maar m'n paard staat in t bos daar dus ken de paden goed. Dat grindstuk is inderdaad een rottig stuk, wordt ook weinig gebruik van gemaakt normaal.

De rest van de paden zag er gister goed uit in vergelijking met normaal. Het leek wel of ze in ieder geval aan de zwarte plekken iets hebben gedaan, normaal kom je daar namelijk al amper in stap doorheen.

Ik reed nietsvermoedend een buitenritje en kwam dus onverwachts op de route terecht. Heb een stukje tegengesteld gereden dus een paar combinaties voorbij zien komen, was leuk! :D

Waren de roze shirtjes voor de 5km?



Zelfde hier, het verbaasde mij ook al dat de paden er wat beter bij lagen dan normaal. Het stuk naar onze stal was nog steeds vrij nat en ik hoorde veel ruiters bij het waterpunt "klagen" over het slechte stuk.
Ik heb mijn pony hoefschoenen aan gedaan omdat ik al vreesde voor de steentjes paden...



Afbeelding

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:15

FleurSandro schreef:
easygoing schreef:
Toeschouwers konden wel degelijk mee met de shuttles alleen hadden deelnemers voorrang


Ook raar dan. Mijn man en vriendin met haar dochter konden gewoon meerijden

Wij reden de 20km dus waren er geen deelnemers die de shuttles gebruikten, maar ze mochten mooi niet mee met de shuttle want die waren bedoeld voor deelnemers en niet voor toeschouwers werd er tegen ons gezegt... terwijl in.de brief stond ook voor toeschouwers maar goed...