Gaucho Derby 2022

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:08

Hopelijk inderdaad mooi weer vandaag en enigszins uitgerust weer op pad. Wel fair dat ze de tijdsverschillen aanhouden zoals die waren. Wat een pech voor Hinke! Lijkt me geen fijne ervaring om aangevallen te worden door een wilde hengst.

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:30

De stipjes bewegen weer zo te zien! :D Althans, degenen die als eerste mochten vertrekken dan natuurlijk.
Holly (HCH) en Rochelle (RLA) zijn weer onderweg. Holly al een stukje onderweg en Rochelle is net vertrokken vanaf HS8.

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 13:33

Dag 5 is van start. De ruiters worden gefaseerd weer op pad gestuurd en wel volgens:

HCH 8
LHE, RLA 8.26
RBA, ALA, COR 9.25
HCO, ABO 9.31
MHO, MNO 9.42
ELE, MVO 10.07
KBR 10.21
KTH, BJO 10.35
CJA, MST 11.08
TEN, SEN, DVE, CCA, PKA, NBL 11.17
JST, STA, SKE, COU, AFC, ACA, ALC, HVW 11.24

Esther mag om 10:07 weg (dus 14:07 onze tijd). Daniel om 11:17 (15:17).

Hinke heeft echt pech gehad. Ze reed de hele tijd redelijk vooraan, maar door alle perikelen gisteren en eergisteren mag ze om 11:24 vertrekken (15:24 onze tijd).

Napie

Berichten: 9077
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:14

Iemand die Leonie via een ander kanaal volgt en weet wat er gebeurt is dat ze is uitgevallen?

Grit

Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:48

Daar ben ik ook nog steeds benieuwd naar. Ik heb ernaar gezocht, ook via Neil, maar krijg niets gevonden.

Kendra

Berichten: 8771
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:54


Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 15:18

Esther zal nu ongeveer van start mogen :-)

De eersten zijn al goed onderweg naar Post 9 :-)

Er wordt gezegd dat Laura (LHE) was vergeten uit te checken bij Post 8. Ik zie niet dat haar tracker weer terug gaat en ze zit in de kopgroep al bijna bij 9. Vraag me af of ze er nog op tijd achter was gekomen dat ze nog uit moest checken :=

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:42

Esther is weer onderweg aan haar stipje te zien. Vind het wel leuk om te zien dat er nu ook weer wat andere routes gekozen worden. De eerste 3 zijn al bijna bij HS9, naar HS10 is nog wel een aardig stuk.

*edit* Dit is ook een "fijne" uitdaging :=

SEN and TEN, the brother sister duo, had an interesting night the other night. They aptly named Tobias's horse "Magic Dancer", whilst they were sleeping he hopped two kms away and they spent the entire morning trying to catch him.

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 16:26

Ook met kluisters zijn sommige paarden heel erg handig :')

Stop 9 was voor de eerste deelnemers een korte stop, ze zijn al weer onderweg naar stop 10!

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:45

Ja die gaan als een speer!

Hinke's stipje lijkt weer af te wijken richting de weg.. Zou ze toch niet verder kunnen rijden?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18239
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:27

Oh! Topic nu pas aangestipt, ik ga ook volgen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:43

_Jitske_ schreef:
Esther is weer onderweg aan haar stipje te zien. Vind het wel leuk om te zien dat er nu ook weer wat andere routes gekozen worden. De eerste 3 zijn al bijna bij HS9, naar HS10 is nog wel een aardig stuk.

*edit* Dit is ook een "fijne" uitdaging :=

SEN and TEN, the brother sister duo, had an interesting night the other night. They aptly named Tobias's horse "Magic Dancer", whilst they were sleeping he hopped two kms away and they spent the entire morning trying to catch him.

Hebben die paarden een gps-tracker zodat ze weten in welke richting ze 'm moeten gaan zoeken eigenlijk?

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:09

Ik zou het eigenlijk niet weten elnienjo, wellicht weet Apple dat?

Hinke lijkt gelukkig toch goed onderweg weer! Nu halverwege tussen 8 en 9.
Esther is alweer voorbij 9 inmiddels.
Laatst bijgewerkt door _Jitske_ op 07-03-22 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:09

_Jitske_ schreef:
*edit* Dit is ook een "fijne" uitdaging :=

SEN and TEN, the brother sister duo, had an interesting night the other night. They aptly named Tobias's horse "Magic Dancer", whilst they were sleeping he hopped two kms away and they spent the entire morning trying to catch him.

:=

Ze gaan nu flinke hoogtemeters maken, aan de sneeuwtoppen op de satellietweergave te zien. Zag via facebook dat ze onderweg ook dwars door een zandstorm reden. Ik vind ze allemaal zo stoer! :))

Napie

Berichten: 9077
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:00

Van 9 naar 10 ziet er behoorlijk uitdagend uit. Van 10 naar 11 lijkt wel vrij vlak met een mooie brede rivierbedding. Geen idee of die droog staat nu of niet. Denk nog niet veel smeltwater. Benieuwd of ze 11 kunnen halen vandaag.

Matheno

Berichten: 7976
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:29

Ik vind het zo dapper dat ze hier überhaupt aan mee durven doen

CupCakes_

Berichten: 3418
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:30

Dit staat ook nog op mijn bucketlist als ik ooit geld over heb. Vind dit zò ontzettend tof. <3

Napie

Berichten: 9077
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:24

Ik hoop dat Esther 10 nog red want kamperen op die berg lijkt me voor mens en paard niet fijn.

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:50

Lijkt me nog te ver voor hen, ze hebben nog maar een kwartiertje (weet alleen niet hoe up to date de stipjes zijn). Esther, Kade, Kirsteen en Morgan nemen nu ook een iets andere route dan de eerste groep heeft gereden.

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:56

Ik vind ze ook erg dapper, doe het ze niet na.

Maarliefst 10 stipjes bij HS10. Holly Chamberlain (HCH), Laura Heuer (LHE), Megan Hodson (MHO), Anna Boden (ABO), Holly Conyers (HCO), Rochelle Latka (RLA), My Nordstrom (MNO). Ik denk dat het groepje van Rosie Bathurst (RBA), Cristóbal Ortiz (COR) en Andrea Lazarro (ALA) nog precies bij hen kan aansluiten.

Esther van Leenen (ELE) lijkt samen te gaan overnachten met Morgan van Overbroek (MVO), Kade Brassington (KBR) en Kirsteen Thain (KTH), dat groepje is ook al een mooi eind opgeschoten.

Nathalie Blomquist (NBL) zit er nog wel een stukje achter, die lijkt alleen te moeten gaan overnachten.

Halverwege tussen HS9 en HS10 zie ik minstens 8 stipjes bij elkaar (zag er vlak daarvoor nog 10 maar kan niet meer verder inzoomen?), die slapen in de buurt van de rivier zo te zien.

Hinke (HVW), Brenda (BJO), Alfonso (AFC) en Daniel (DVE) lijken nog op HS9 te zijn. Ik lees dat BJO in ieder geval geobserveerd wordt door een arts na een val, ze schijnt wel oke te zijn.

En meen me ook te herinneren van de vorige editie dat er tussen 12 en 13 proberen waren met wegzakken/moerasachtig gebied, dus dat kan ook nog een uitdaging worden. Weet iemand nog hoe dat zat 2 jaar terug?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:58

Hinke slaapt bij 9 zo te zien, en Esther zal met haar groepje een geschikte plek zoeken voor hun tent/paarden.
Volgens mij is van 9 naar 10 een van de lastigste etappes.
van 10 naar 11 is weer wat korter en meer dalen.
van 11 naar 12 naar 13 en naar 14 loopt een pad. Daarna nog wat pittigere etappes.

Grit

Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 23:17

Veel twitterberichten vandaag. Honden die twee 'borstbanden' hebben verkauwd, net nu ze hard nodig zijn, oplossing; creatief met 'paracord'. Een ongeruste moeder die het stipje van haar dochter te lang stil ziet staan (ze is gevallen, maar okay, wordt nog geobserveerd). Wat doen ze het thuisfront aan :D
En dat de oudste deelnemers deze keer 68 en 69 jaar zijn, wow!

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 11:00

De route is over het algemeen verschillend elk jaar (tenminste, dat is zo bij de Mongol Derby). Je kunt het niet vergelijken bij een voorgaand jaar.

Paarden hebben geen GPS tracker voor zover ik weet, dus ik denk dat het in de ochtend 'hoefafdrukken volgen' is :=

Er was inderdaad veel Twitter activiteit gisteren. Er zijn nu ook veel foto's te vinden en op de facebook pagina van de organisatie ook filmpjes. Dat zegt iets over het slechte weer eergisteren. Eergisteren was eigenlijk het enige bericht 'slecht weer, de race wordt stilgelegd op 8'. Daarna niets. Nu plots veel foto's en verhalen. Met andere woorden: de organisatie had het te druk met alles en iedereen veilig binnen krijgen om zich te bekommeren om de Social Media. Nu was daar meer tijd voor dus komt er veel los, ook verhalen van eerdere dagen.

De facebook pagina van de organisatie: https://www.facebook.com/derbygaucho . Mooie foto's. Als je op het logo klikt van de organisatie dan krijg je ook korte filmpjes te zien die na 24 uur weer verdwijnen. Daar staat een filmpje van Hinke tussen.

In dat filmpje legt Hinke uit wat er mis ging toen ze werd aangevallen door een wilde hengst. Ze zagen een groep wilde paarden, alles leek ok, totdat haar paard begon te roepen naar de kudde :roll: . Waarop de hengst dus poolshoogte kwam nemen, bovenop het paard van Hinke sprong met als gevolg dat het paard kreupel was en de zadeltassen kapot. Hinke heeft toen de laatste kilometers naar 7 moeten lopen met paard aan de hand en haar bagage moest ze tillen.

Stand van zaken op dit moment: veel ruiters op stop 10 zoals hier al eerder genoemd. Anderen overnachten tussen 9 en 10. Er zijn nog een paar ruiters op 9.

Hoe gaat het met de Hollanders:

Esther inderdaad met een groepje tussen 9 en 10 in

Daniel op 9

Hinke met SEN en TEN (broer en zus), ALC, STA, JST en zo te zien nog een of twee ruiters tussen 9 en 10! (niet nog op 9 zoals hier eerder gezegd). Hinke heeft een hele lichte kleur groen als tracker zodat ze nauwelijks op valt. Dat had ze ook bij de MD2018 waardoor bijna niemand door had dat ze gestaag naar naar de voorkant van het veld trok. Ik denk dat Hinke daarom nu ook weer dezelfde kleur heeft gekregen :') :))

Op naar dag 6!

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 11:17

Het volgen van de race is voor het thuisfront lastig (net als voor ons).

De stipjes zijn real time, daar kun je dus vanaf lezen waar iemand is en wat iemand aan het doen is.

De Social Media feed wisselt een beetje. De Twitter feed is meestal redelijk real time als het gaat om 'ruiters naderen stop X' of 'Dierenarts ziet stipjes in de verte naderen'. Foto's kunnen ook van een dag eerder zijn (net wanneer Sarah of een andere fotograaf tijd heeft gehad om de foto's te selecteren en te plaatsen).
Met andere woorden: twitter met foto's kan een foto van de vorige dag zijn. Hetzelfde met Facebook of Instagram. Facebook is eigenlijk per definitie 'later'. Op de facebook pagina staan bijvoorbeeld korte interviews met de ruiters. Tenzij er iets genoemd wordt als ' tussen stop 6 en 7' weet je dus eigenlijk niet wanneer dat was.

Vorige Mongol Derby zat ik met de site van de organisatie open (voor de stipjes), daarnaast met Twitter, Facebook en Instagram op een ander tabblad om te kijken of er iets langs kwam. Het is dus voorgekomen dat ik een mooie foto zag van de wederhelft op een paard en dacht dat dit dag 2 was waarbij de wederhelft later zei dat dit de eerste dag was.
Vervolgens ging ik zelf naar Mongolie op Finish Camp en had daar acuut veel minder input dan dat ik thuis had met mijn laptop en 4 tabbladen open :') (maar op Finish Camp kon ik meekijken met de organisatie met hun stipjes).

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 11:59

Hinke's stipje staat nu heel ergens anders dan gisteravond om 22.00u zie ik, fijn dat ze toch nog een heel stuk heeft kunnen rijden en met een groep heeft kunnen overnachten! Nathalie's (NBL) stipje had ook wat vertraging qua locatie zo te zien, die zit nu net voor punt 10 samen met een groepje van 3. Die hebben toch net niet het horsestation bereikt zo te zien voor de nacht.

Lijkt me als partner van wel nagelbijten zonder veel info hoor Apple := Maar wel een onvergetelijke ervaring denk ik om daar ook echt bij de finish te staan en je hubby de race te zien voltooien.