Gaucho Derby 2022

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alvaron

Berichten: 1768
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:26

Soms vergeten ze wel eens iemand te noemen in het rijtje. Maar eerder al meldden ze: Hinke van der Werf (HVW) is lost in the woods a few kms out from VC7. She is safe and staying put until daylight where crew will assist if necessary. Dus ze zijn haar niet kwijt.

*Edit: ze is in beweging nu. Ze lijkt op een paadje af te gaan. Als ze dat zuidwaarts volgt dan gaat ze in de goeie richting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:51

Ja, ik zie het! Ze is nu op het pad, hopelijk rijdt ze de goede kant op. Spannend! De GPS-ontvangst is in beboste stukken of naast rotswanden vaak ook niet zo best, dat maakt het vast ook lastig om te navigeren..

edit: ja, daar gaat ze!

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 14:20

Op de Twitter update van gisteren werd ze inderdaad niet genoemd. Ik miste wel meer namen volgens mij.

Vanmorgen is Hinke al een aantal keer genoemd, ze is nu ongeveer 5 km van stop 7 af. Ze heeft de nacht alleen in het bos doorgebracht, maar is nu weer goed onderweg!

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 15:01

De eerste twee ruiters hebben al bijna stop 8 bereikt. Ergens tussen 7 en 8 hebben Anna Boden en Holly Convers de rivier overgestoken, terwijl ze in eerste instantie aan de goede kant van de rivier reden :=

Eens even kijken waar de Hollanders zijn nu we zo'n 2 uur bezig zijn op dag 4:

Hinke: bijna bij 7

Esther: heeft een goede rit gehad tussen 6 en 7, minder moeilijkheden als Hinke, en is op dit moment op stop 7 *\o/* .

Daniel: halverwege tussen 6 en 7, maar moet nog de rivier oversteken.

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 15:14

Overigens voor wat betreft de trackers: hier werd al genoemd dat er soms in de bossen geen goede GPS ontvangst is. Verder komt het ook voor dat een tracker even niet werkt of uitvalt. Dan krijgt de deelnemer een nieuwe GPS tracker van de organisatie. Dat verklaart soms ook de wat rare sprongen die een tracker maakt (of dat het lijkt dat iemand helemaal is terug gegaan of plots in een kaarsrechte lijn rijdt).

Wij, als volgers, willen natuurlijk zoveel mogelijk verslagen op de site, twitter feed, foto's van Sarah Farnsworth, noem maar op. Het team van de Equistrians in het veld is echter ook bezig met 'waar is iedereen', 'hoe gaat het met iedereen', 'wordt de afstand tussen de eerste en de laatste niet te groot', 'medische zaken' (vooral: kan het medische team iedereen op tijd bereiken in geval van nood).

De organisatie heeft ook een iets ander tracker systeem als dat wij hier zien. Bij hun zijn de stipjes namelijk allemaal dezelfde kleur. Bij de Mongol Derby veranderd de kleur van het stipje als iemand sneller gaat dan 45 km/u, maar ook als iemand langer dan 20 minuten stil staat. Dit zijn potentiele risico's en stipjes die in de gaten gehouden moeten worden.

20 minuten stil staan terwijl er bijvoorbeeld water is kan betekenen dat iemand even een pauze neemt en zijn paard laat drinken. 20 minuten stil staan terwijl er niets bijzonders in de buurt is dat betekent dat de organisatie gaat kijken wat er aan de hand is.

Ik neem aan dat ze een soortgelijk systeem hebben voor de Gaucho Derby om zo de veiligheid van de deelnemers in de gaten te houden.

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 15:25

Ik zie nu in de twitterfeed nog iets dat het voor de organisatie lastiger maakt dan de Mongol Derby. Bij de Mongol Derby kan de supportcrew bijna overal komen met hun 4x4 Jeep.

Ik lees nu dat de medics vanwege het terrein ook te paard zitten (en dat medic Andrei er voorover afgeduikelt is := )

Alvaron

Berichten: 1768
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:41

Lees net dat er een stop is ingelast op HS8 vanwege het weer. Vanmorgen twitterden ze al dat het regende.
Laatst bijgewerkt door Alvaron op 06-03-22 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:41

En de fotograaf rijdt ook de hele rit te paard? Maken ze geen gebruik van helicopters en drones?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:45

Mooi geschreven, Apple. Arme medic :=

De GPS'en van mijn werk hebben slechte(re) ontvangst als er iets tussen de satellieten en de ontvanger zit, zoals onder bomen, tussen huizen, of zelfs bij zware bewolking en op bepaalde tijdsstippen. Een berg zal ook ontvangst van een aantal satellieten blokkeren. Als je geen signaal hebt, weet dat ding ook echt niet meer waar je bent!

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 15:45

Ik weet niet hoe de fotograaf zich verplaatst. Dat zou wel verklaren waarom we relatief weinig foto's langs zien komen. Ik neem aan dat een helicopter alleen wordt ingezet bij een medisch noodgeval, maar niet standaard.

Inderdaad volgens de twitter:

Citaat:
There's currently a race hold at Vet Station 8 until the weather clears. Riders' times will be recorded in and they will be credited either out of VS 8 (staggered release if possible) or at a future station. Riders can continue to ride from VS 7 - 8 but not further than VS 8.


Met andere woorden: niemand mag verder dan stop 8.

Ik hoop dat ze in staat zijn om de ruiters weer los te laten op volgorde van binnenkomst met inachtneming van de wachttijd zodat dit het verloop van de race niet te veel beinvloed.

Licor

Berichten: 2961
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:24

Ik begrip eerder idd ook al dat alles en iedereen van de crew ook te paard is.. dat maakte het op dag 1 ook spannend om voor het veld uit te kunnen blijven begreep ik..

In 2020 hebben ze de race eerder af moeten breken ivm t weer toch?

Alvaron

Berichten: 1768
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:43

Ik vraag me echt af wat Hinke aan het doen is. Of haar tracker is compleet haywire…

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:44

Day 3: Hinke Van Der Werf (HVW) had a rough go with her challenging draw on a bucking horse that tossed her to the ground. But - DESPITE all this she then managed to go into a deep forest on the wrong route to VC7. She camped out alone in the woods with her fiery partner and still is in the front third of the pack in the race!

#GauchoDerby

Photo by: @sarahfarnsworthfieldsports

#horse #horses #pferd #horsesofinstagram
#horseriding #instahorse #riding
#equinephotography #horsephotography
#showjumping #equine #cavallo #equitation
#horsestagram #gauchoderby
#theequestrianists #equineadventureracing
#theoutbound #lifebetweentheears

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 19:54

Stand van zaken op dit moment:

De race is nog steeds stilgelegd op HS8.

Esther is daar inmiddels aangekomen

Hinke is niet ver af, maar neemt weer een heel bijzondere route (wat ik me nu bedenk, heeft ze misschien bij haar val een lichte hersenschudding opgelopen waardoor het navigeren niet meer zo soepel gaat? := )

Daniel is halverwege tussen 7 en 8.

senna21

Berichten: 11999
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:57

Het lijkt alsof Hinke/ haar tracker een weg volgt.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2152
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:09

elnienjo schreef:
Day 3: Hinke Van Der Werf (HVW) had a rough go with her challenging draw on a bucking horse that tossed her to the ground. But - DESPITE all this she then managed to go into a deep forest on the wrong route to VC7. She camped out alone in the woods with her fiery partner and still is in the front third of the pack in the race!

#GauchoDerby

Photo by: @sarahfarnsworthfieldsports

#horse #horses #pferd #horsesofinstagram
#horseriding #instahorse #riding
#equinephotography #horsephotography
#showjumping #equine #cavallo #equitation
#horsestagram #gauchoderby
#theequestrianists #equineadventureracing
#theoutbound #lifebetweentheears


Ik lees stilletjes mee hier, en volg Hinke op Facebook. Daar werden deze foto’s van dit incident gedeeld. Dezelfde als bij bovenstaand bericht horen denk ik :)


Afbeelding


Afbeelding

Galeobdolon

Berichten: 1101
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:24

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een groot verschil met de Mongol derby was dat het getrainde en handzamere paarden waren :')

Het vereist ook een hoop goed sportmanschap om je om zo’n moment niet op te laten naaien kan ik me voorstellen..

Alvaron

Berichten: 1768
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:29

senna21 schreef:
Het lijkt alsof Hinke/ haar tracker een weg volgt.

Daar lijkt het inderdaad op. Haar tracker bleef erg lang op VC7 staan. Misschien dat ze een lift naar station 8 heeft gekregen.

Grit

Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:34

Pfff, maar wat een mooi paard!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:45

Het kan misschien ook zo zijn dat ze zelf deze weg heeft gekozen? Langer, maar wel een gebaand pad.

Grit

Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:44

Morgen om 8u mogen ze weer vertrekken vanaf Vet8, vanaf 8u in de volgorde van binnenkomst;
Due to inclement weather the race is being held overnight. Riders will be released at 08:00am tomorrow. They will be released in the order they arrived and with exact time differences between them.

:oo , heftig, Hinke haar paard was kreupel door een aanval van een wilde hengst, dat lijkt mij akelig;
Hinke van der Werf (HVW) was not able to ride forward from VC7. Her horse was lame after a wild stallion attacked them riding from VC6. Because VC7 is not a horse change over station she is getting carried forward by vehicle to VC8 where she can continue riding.

Paard en Hinke zijn okay na een check, in zoverre dat ze verwachten dat het geen blijvende gevolgen heeft voor het paard. Maar het paard is nog kreupel en uit de race gehaald. Hinke wordt vooruit gereden naar Vet8. Het is mij niet duidelijk of hier tijdsgevolgen aan zitten, ook al kon ze er waarschijnlijk niets aan doen.
Moet een vervelende ervaring zijn geweest :(

Grit

Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:09

Alle ruiters die nog in de race zijn lijken veilig binnen op 8 +:)+

Anoniem

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:53

Jemig, heftig van die aanval van die wilde hengst! Dat zal inderdaad naar zijn geweest :(

Kendra

Berichten: 8771
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 01:16

Zoveel geluk als Hinke en de paarden had in de Mongol Derby, zoveel pech heeft ze nu.

Iedereen gaat morgen op volgorde van binnenkomst verder met net zoveel tijd er tussen als bij aankomst. Dat is wel eerlijk.

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 09:43

Iedereen inderdaad veilig op 8.

Hinke heeft veel pech, een val, verdwalen in het bos en vervolgens haar paard aangevallen door een wilde hengst.

Dit zijn getrainde paarden, maar dat neemt niet weg dat ze wat kunnen reageren op de volledige bepakking die de ruiters mee hebben (mijn paarden zouden ook even raar opkijken als er allerhande zadeltassen op gehangen zouden worden :’) )

Toevoeging: de ruiters hebben 10 dagen de tijd om 18 stopplaatsen te bereiken. Met twee per dag kun je de finish halen. Dat is precies het schema waar het nu op zit.

Hopelijk mooi weer vandaag op dag 5!