Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varlon82
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-14

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:36

Mijn reden om te vragen wie er achter stoffel zit is om de dood 1voudige rede dat ik wil weten wie er achter stoffel schuilt. Lijk me simpel toch..

Varlon82
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-14

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:45

Stoffel , blijf jij lekker anoniem je mening geven, niks mis mee.. Graag zelfs .. Maar het was gewoon een dood normale vraag en vond je reactie daarop gelijk zo verdedigend.. Waarom?? Ik heb niks lelijks over je gezegd, heb je niet aan gevallen , heb niet naar je adres gevraagd, niet naar je geaardheid.. Wilde puur en alleen je kennis gebruiken.. Niet je mensenkennis want daar schort het naar mijn MENING nog wat aan anders had je wel normaal op mijn vraag geantwoord.

Albert

Berichten: 5740
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:26

De wetenschap wie er achter een account zit geeft voor mij wel een meerwaarde aan een mening.
Sommige mensen weten het heel mooi te vertellen maar als je dan kijkt naar hun eigen fokmateriaal krijg je toch je bedenkingen.
Zelfde geldt voor een hoop commentaar hier op Bokt bij rij-foto's, dan bekijk je het profiel en dan is het een 12 jarige manegeruiter.
Ik mag dus graag mening naast praktijk leggen en dat gaat beter als je weet wie je voor je hebt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:38

Zelfs dat zegt me niet zo veel. Iemand kan een slecht of matig paard hebben en dat zelf heel goed weten.
Iemand kan een goed fokproduct hebben maar de adviezen zijn gedaan door een ander.

Ik kijk liever naar het commentaar en vervolgens naar het paard waar over het gaat. Zie ik het, snap ik het?
En als ik het echt wil weten vraag ik het aan iemand face to face.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:33

Mij maakt het geen drol uit wie iemand is!
Maar ik hecht wel waarde aan het gegeven dat wanneer iemand het allemaal zo mooi weet te vertellen dat ook tegen de eigenaar fase to face kan vertellen.
Op bokt je mening geven kan iedereen en ik ben echt wel zo dat ik ook zeker wel meningen weet te waarderen al zijn die anders dan de mijne.
Maar als je dingen zo stellig beschrijft als of het een feit is en je mening ongezouten en bijna veroordelend weergeeft dan moet je je niet verschuilen achter een account.
En dan hoef ik alleen maar terug te denken aan reacties in het topic van Cheytjuh of Pletje en zo nog wel een paar en dan vraag ik mij echt af of hij dat ook in een persoonlijk gesprek heeft besproken.
Heeft alles te maken met fatsoen al moet ik wel zeggen zoals ik al eerder melde vind ik het in dit topic wel een stukje minder met de ongezouten meningen.

Als je kritiek hebt moet je dat iemand recht in het gezicht zeggen, zodat je er over kan praten en wellicht iets van elkaar kunt leren.
En dan weet ik echt wel dat de paardenwereld hard is maar ik vind rekening houden met elkaar wel een hoog iets en daarbij vind ik dat zelfs een HH zijn/haar kwetsbaarheid moet kunnen tonen.
We zijn wel allemaal mensen met emoties en gevoelens en daar hoef je niet overheen te walsen.
Ik vind het een dood doener als mensen dan zeggen tja daar moet je maar tegen kunnen anders is er geen plek voor je. Of dan moet je maar harder worden.
Iedereen mag in dat wereldje mee draaien en hoe je daar ook in staat, als bikkelhard persoon of onzeker dat moet niks uit maken.

GJ9

Berichten: 4483
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:06

Ach, als je met een hengst of merrie op de keuring of een andere openbare gelegenheid verschijnt heeft de jury en het publiek daar een mening over. De sterke en zwakke punten worden genoemd. Wat is daar mis mee? Dat heeft niets met rekening houden met elkaar te maken. Sterker nog, om die sterke en zwakke punten te kunnen formuleren ga ik naar keuringen en shows, want die heb ik nodig om een fokkerijkeuze te maken. En ik vind het dan ook erg interessant om mijn mening naast die van anderen te leggen.

Mij maakt het niet heel veel uit wie de mening is toegedaan, alle meningen bij elkaar geven een weergave van wat er over je paard gezegd wordt. Als ik 1 iemand stelselmatig onzin zie uitkramen (in mijn ogen) dan neem ik dat natuurlijk minder serieus, dan heb ik nog steeds niet nodig te weten wat zo iemand zelf op stal heeft staan of gefokt heeft.

En verder zijn het MAAR meningen, dat je zelf in je paard gelooft is het belangrijkste!

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:10

GJ9 schreef:
En verder zijn het MAAR meningen, dat je zelf in je paard gelooft is het belangrijkste!


_/-\o_ :D

Anoniem

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:26

Het maakt mij wel uit wie iemand is.
Je hebt net zoveel verstand van paarden als de kwaliteit paarden die je op stal hebt staan.

Verder is het makkelijk praten over bijvoorbeeld fokkerij of rijden als je daar zelf niet actief in bent. Portemonnee is vaak een goede leermeester in de fokkerijwereld.

Bovendien, als je een pittige mening hebt zul je die sneller anoniem geven om wat voor reden dan ook. Als mensen weten wie je bent moet het in ieder geval wel echt waar zijn. Vind ik dan.

Albert

Berichten: 5740
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:57

Neem bijv de oprichter van het easp, nooit te beroerd om paarden tot de grond toe af te branden maar ik kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van zijn paarden en hun prestaties.
Ik vind het dus prettig om te weten dat hij achter een bepaald account zit, dan neem ik het een stuk minder serieus.

GJ9

Berichten: 4483
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:21

Albert schreef:
Neem bijv de oprichter van het easp, nooit te beroerd om paarden tot de grond toe af te branden maar ik kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van zijn paarden en hun prestaties.
Ik vind het dus prettig om te weten dat hij achter een bepaald account zit, dan neem ik het een stuk minder serieus.


Daar ben ik het niet mee eens. Dat deze meneer niets presteert met zn paarden tot nu toe en op internet een zeer vreemde indruk achterlaat, zegt niet dat hij geen goede punten kan hebben. Ik kan me namelijk best vinden in de oproep om wat meer aandacht te hebben voor de balans wat een paard heeft in het lopen, of hij gezien z'n bouw in staat is om tot dragen te komen of dat het alleen mogelijk is om van voren groot te worden maar van achter niet mee te komen.

Ik ken ook mensen die toevallig een goede merrie op stal hadden en daar toevallig ook een goed keuringspaard uit fokten, maar wiens mening ik weinig serieus zal nemen als het gaat om hengstenkeuze.
Daarentegen zijn er ook mensen die het geld en de ruimte niet hebben voor een goed paard, maar die wel heel goed weten waar ze over praten in de fokkerij.

Albert

Berichten: 5740
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:25

Gj, dan moet je dat ook doorvoeren in je eigen stamboek en niet alleen de paarden van anderen neerhalen.
Dat is namelijk mijn punt, sommigen zien nl wel de splinter in het oog van een ander maar niet de balk in hun eigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:38

idojacobs1 schreef:
Maar een mening hebben en niet voor je naam uitkomen is wel makkelijk



Is dat niet wat half bokt doet?

Albert

Berichten: 5740
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:44

En de andere helft laat wel weten wie hij of zij is, dat vind ik persoonlijk prettiger.

Olympia96

Berichten: 3306
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:49

kleiduiker schreef:
idojacobs1 schreef:
Maar een mening hebben en niet voor je naam uitkomen is wel makkelijk



Is dat niet wat half bokt doet?


Juist ja, want daarom is het een forum toch? De ene is bekender (de persoon achter de bokt-naam) dan de ander.

Ik vind eerlijk gezegd dat Stoffel hier geen rare opmerkingen heeft gemaakt en kan me ook goed vinden in zijn observaties aangaande de hengstenshow. Vind ze weinig gekleurd overkomen en daarbij is en blijft het een mening. Vaak is het wel zo dat een boodschap als minder prettig wordt ervaren als er een kern van waarheid in een (minder leuke) opmerking zit.

En om iets van een paard te vinden, hoef je thuis geen stal vol predikaatpaarden te hebben staan. Als je een scherpe blik hebt, een mening die je kunt onderbouwen, ervaring en als je open minded bent, dan is het zelfs mogelijk om iets zinvols te zeggen als je geen enkel paard (meer) op stal hebt staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:52

Olympia daar heb je wel gelijk in dit topic heeft Stoffel zijn kijk op de hengstenshow zeker correct beargumenteerd.
Het is dan wellicht ook niet okay van mij om terug te vallen over vroegere gegeven kritiek.
Overigens ben ik het niet met alles eens maar mijn kijk is alleen gebasseerd op de filmpjes van Cheytjuh. Wellicht dat ik er dan ook geen goede kijk op kan hebben.

Overigens vind ik dat je meningen best mag uiten en deze hoeven ook niet het zelfde te zijn.
Maar ik hou er van dat deze onderbouwt wordt zoals een jury dat zal doen.
Daarom heb ik geen enkele moeite met een beoordeling van een jury op een keuring of een wedstrijd (al zijn er ook nog wel wat juryleden die hun cijfers niet onder bouwen).

Meningen van publiek heb ik meer moeite mee omdat dit vaak langs de zijlijn plaats vind en je dus niet mee krijgt.
Dan vind ik het prettigdat iemand dan naar mij toe komt en mij vraagt waarom ik op een bepaalde manier iets doe.
Ik houdt niet van ongezouten meningen.

Albert

Berichten: 5740
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:58

Olympia, en wat is volgens jou dan de meerwaarde van anonimiteit bij het geven van je observaties?
Wil je niet irl worden aangesproken op je mening of ben je bang dat het later een keer tegen je wordt gebruikt?
Ik bedoel nu niet jou persoonlijk maar meer in het algemeen als een profiel echt helemaal leeg is.
Laatst bijgewerkt door Albert op 08-04-14 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia96

Berichten: 3306
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:08

Nee ik bedoelde geen meerwaarde (het is meer een feit dat onlosmakelijk met een forum verbonden is en waar ik me niet zo druk om maak). Ik bedoelde alleen maar aan te geven dat het mij weinig uitmaakt. Het gaat mij meer om de boodschap van de andere persoon en de waarde die ik daaraan hecht.
Neemt niet weg dat ik het wel jámmer vind als ik een leeg profiel aantref bij personen waar ik nieuwsgierig naar geworden ben.

Olympia96

Berichten: 3306
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:10

Overigens sta ik achter wat ik schrijf of zeg. En voor velen, zeker binnen de Gelderse paarden, ben ik meer dan alleen m'n boktnaam. Ik leef dus ook niet in anonimiteit op dit forum. Ik praatte dan ook niet over mezelf in dit geval. Ben overigens ook niet iemand die makkelijk haar mond kan houden, dus mijn mening is vaak meer dan duidelijk. Zowel op bokt als IRL :-)

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:16

Volgens mij wordt het tijd eens een profiel aan te maken..................... ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:50

Nou Linky jij mag dan een leeg profiel hebben maar in real life weet men meteen wie jij bent :D
En ze weten ook gelijk waar ze aan toe zijn :').

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:08

OsMo schreef:
En ze weten ook gelijk waar ze aan toe zijn :').
_O- _O-

Olympia96

Berichten: 3306
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:36


Anoniem

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:28

Leuke foto's!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:15

Hele leuke foto's.

Het ging er ook wel heel profi aan toe.
Dat apparaat maakte heel veel foto's achter elkaar.

Olympia96

Berichten: 3306
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Gelderse Hengstenshow 4 april te Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:47

Dank :-)
Met zoveel shotjes is de kans op een mooie foto groter! Jouw zoon vond het ook machtig interessant ;-)