Informatieavond keuringsklaar maken Gelders paard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Informatieavond keuringsklaar maken Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 22:29

Informatieavond keuringsklaar maken

Naar een keuring gaan is niet zomaar iets. Je paard moet meer tonen dan alleen een rij mooie vlechtjes. Hoe werk je naar een keuring toe? Waar let de jury op tijdens de keuring? Wat zijn de aandachtspunten bij het keuringsklaar maken en voorstellen van het paard?

Fokkerij/gebruikersclub Midden Nederland van de KWPN regio Gelders paard organiseert een informatieavond waarin deze vragen aan de orde komen. Aan de hand van vier Gelderse paarden (in spé) zal er toelichting gegeven worden. De deelnemende paarden zullen, net als op de stamboekkeuring, op het straatje en door middel van vrijbewegen getoond worden. Samen met Marloes van der Velden, lid van de hengstenkeuringscommissie Gelders paard, en Harm Bruil, die jarenlange keuringservaring heeft, bespreken we de aandachtspunten voor de betreffende paarden specifiek. Zo zien we waar de jury op let en welke aandachtspunten voor de training en voorbereiding dat inhoudt. Ook kunnen meer algemene vragen over het hele keuringstraject aan bod komen.

De informatieavond zal plaatsvinden op donderdag 16 mei, aanvang 19.30 uur. De locatie ligt in Hoogland, nabij Amersfoort. We vragen per aanwezige een zeer geringe bijdrage voor de onkosten.
Wil je graag aanwezig zijn? Stuur dan een mail naar geldersepaarden@gmail.com, dan ontvang je verdere informatie.
Heb je interesse om deel te nemen met je paard? Stuur dan snel een mail met informatie over je paard, want met 4 paarden zitten we gauw vol!

Ben je deze avond verhinderd, maar wil je graag per mail op de hoogte gehouden worden van andere toekomstige activiteiten van de fokkerij/gebruikersclubs? Laat het dan ook even weten op bovengenoemd mailadres, incl. de regio waar je woonachtig bent, dan plaatsen we je op de mailinglijst. Binnenkort zal er ook op de Gelders paard regiopagina van het KWPN (gelderspaard.nl) een volledig overzicht geplaatst worden van de contactpersonen per regio.

We hopen op een gezellige, informatieve avond!

NatasjavE

Re: Informatieavond keuringsklaar maken Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:52

Oeh...leuk. Ik ga snel mijn agenda checken om te kijken of ik kan.
De lokatie ken ik denk ik he?:D

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:35

Leuk, leuk! En lekker dichtbij :D . Ik ga je een mail sturen!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 09:38

Leuk, welkom!
Ja deze locatie ken je Natas. Kan je ook ff in de wei spieken, wat er van het vriendinnetje van Guus aan het worden is :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:44

Leuk, leuk, leuk.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:46

Leuk!! :D

In IDS van vorige week staat ook een artikel over het voorbereiden naar de keuring toe. Volgende keer wordt het toiletteren besproken.

Helaas is de afstand te ver, anders was ik graag komen kijken :j

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 13:49

Ja die artikelen zijn ook interessant. Het keuringsseizoen gaat weer volop beginnen!

Wie weet wordt er ook wat dichter bij jou in de buurt eens wat georganiseerd.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:09

Wat een leuk initiatief! Ik hoop dat er meer opkomst is dan bij de dag van de hengstenkeuze die onlangs georganiseerd werd. Succes!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 00:01

Dankjewel Pletje! Komt helemaal goed, heb al een heel mooi aantal enthousiaste aanmeldingen binnen. Echt leuk!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 10:20

Aanstaande donderdagavond is het zover!

Er is intussen een mooi aantal aanmeldingen binnen! En er is nog steeds ruimte om je op te geven via Geldersepaarden@gmail.com. Binnenkort volgt aan de opgaves een mail met adres en parkeerinfo.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:47

Leuk, leuk, ik hoop dat ik vervoer voor Vienna kan regelen. Dan komen wij allebei en anders moet ik alleen gaan.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:03

Was heel leuk en informatief en Vienna gaat aan het werk.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:09

Fijn dat het bevallen is! Ik vond het ook een erg leuke en gezellige avond. Leuk om zo met elkaar de paarden te bekijken en te bespreken, en aandachtspunten eruit te halen.

Succes met Vienna! En plaats eens een fotootje als ze meer richting keuringsconditie gaat, lijkt me leuk!

Ik zal nog een verslagje typen van donderdagavond, dit weekend nog niet aan toe gekomen.