Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nononsense
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-10-07

Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 13:11

Is er op Bokt al 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink beschikbaar ?

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:26

ik zocht het ook al..! Dus ben benieuwd of ze hier reageert.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:28

Ja apart verhaal is dat... er is niks over de bokker of het paard te vinden..

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:29

niet? Zullen we dan maar een PB sturen? Ik heb nl op haar paard gestemd en ben wel heel benieuwd naar de afloop!

Nordan

Berichten: 210
Geregistreerd: 26-04-07
Woonplaats: Brabant

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:02

Ik heb heel veel foto's gemaakt van Akribat..
dus als ze wil hebben Aelenderink..
Laat iets van je horen..

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:02

Kon het ook al niet vinden, zoekfunctie op auteur aelenderink is sowieso uitgeschakeld lijkt wel..
vaag..

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:08

vreeeeemd, wel jammer we hebben er nl met zijn allen wel voor gezorgd dat ze mee konden doen aan HE

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:48

Staat er een verslag ergens van iemand die het dan gezien heeft?
Want ben best benieuwd :)

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:51

Heel kort in het topic " weekend horse event" staat ook een bok foto bij :)

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:52

was akribat het paardje dat ze op zondag in de roundpen hebben genomen en waarvan het probleem was dat hij zijn eigenaresse aanviel? of heb ik nu helemaal de verkeerde voor?

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:53

nee je hebt de goede voor je! In het voorstukje werd aangegeven dat hij echt mensen gericht aanviel, nek / hoofd was het target.

xManon_

Berichten: 6641
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:53

Die was het idd Abeltje.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:01

nou, kijk eens aan, ik zat me ook al af te vragen wat het verhaal was en hoe het nu verder gaat. hoop van harte dat we nog iets hoorde.

Vond het erg treffend. Als je het paard zo zag dacht je: niets aan de hand.

Maar als je de eigenaresse zag: die was zó bang. Was wel duidelijk dat het niet zomaar een paard was.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:02

heb jij het gezien abeltje? Zou jij ons er iets over kunnen vertellen? Ik zou eigenlijk zondag gaan maar moest onverwachts werken en heb toen mijn kaartjes aan een bokker verkocht :)

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:06

Nou... ik viel er een soort van midden in.

Paard was al in round pen, en Dan (the man) liet hem lopen door een stok met roodwit lint eraan. Dier schopte dat het een lieve lust was, hoog, en gericht en lelijk. Maar na een paar minuten liep hij alleen nog maar en ging het hoofd laag ed. Toen hebben ze hem aan 2 longeertouwen gelongeerd (annemarie) en hem een paar keer laten draaien door houding te veranderen.

Daarna de vaste routine van aanraken en weglopen.

Uiteindelijk was ie zo kalm dat ie volgde.

Toen de eigenaresse erbij om hem te aaien. Zij was zó bang, volgens mij huilde ze er bijna mee. Met annemarie durfde ze wel...nét. Paar keer geaaid, toen wilde ze weer uit de round pen. Ze schrok trouwens ook toen paard haar achterna liep, dacht dat hij weer lelijk ging doen.

Annemarie heeft paar keer duidelijk aangegeven dat ze haar thuis gaan helpen hoe om te gaan met het dier, en om het vertrouwen weer terug te krijgen want je kon wel zien dat dat totaal weg was.

Ik zei tegen dinnetje: was dat mijn paard, dan was ie allang verkocht! Was wel een prachtig dier overigens.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:09

het gevaar lijkt me inderdaad dat annemarie er mee om kan gaan en dat jij als leek ( eigenaar) er dan ook weer normaal mee om lijkt te kunnen gaan, maar zo werkt datdenk ik niet met zon dier...
daarom ben ik reuze benieuwd hoe ze het zelf ervaren heeft, en hoe het verder gaat.

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:15

Ik heb die ook gezien ja! :)
Vond het toch wel erg indrukwekkend om te zien hoe bang de eigenaresse was! Die had echt 0,0 vertrouwen in het paard..
Ze zei wel dat ze aan het begin niet bang van het paard was, maar dat dat later was gekomen..

Ben toch wel benieuwd naar een verslag van de eigenaresse ja! :j
Wat een gaaf paard was het trouwens zeg, wauw! :~

Ik vind het wel heel erg knap van deze vrouw dat ze toch, ondanks het karakter van het paard naar haar toe, hem probeert te helpen :)

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:20

Idd ik neem aan dat iemand niet voor niks zo bang van een paard is..Maar goed als het zon gevaarlijk dier is.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:56

Ik heb de gehele clinic gezien.
Wat mij vooral erg duidelijk werd was het feit dat de eigenaresse dusdanig angstig was, dat het in haar houding richting het paard dubbel en dwars overkwam.
(het aaien en weglopen, Dan en Annemarie liepen met de schouder naar het paard weg, eigenaresse met het gezicht richting paard, wat erg aanvallend overkwam op Akribat... )

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:38

Ja maargoed, als zo'n dier je al een paar keer te pakken heeft gehad kan ik me dat helemaal voorstellen.. :\

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:04

Precies, dat voorstukje vond ik ook niet flauw. Daarom had ik ook op ze gestemd.

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:00

Ik vond het ook best indrukwekkend! Die hadden de hulp van Annemarie echt wel nodig, je zag echt duidelijk dat de eigenaar ontzettend bang was. Ik hoop dat ze langzaam weer vertrouwen in elkaar kunnen krijgen met de hulp van Annemarie. Aan de eigenaresse kon je duidelik merken dat ze enorm nare ervaringe heeft gehad met het paard, zoveel angst.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:48

Ook ik heb het hele stuk met Akribat gezien en was zeer onder de indruk...

Het paard was zichtbaar overdonderd door alle toeters en bellen, en gedroeg zich mede daarom wat rustiger. Zoals Annemarie al zei; "thuis is hij king in his castle" en gaat hij heel veel verder dan hier.
De angst bij de eigenaresse lag er inderdaad duimendik bovenop, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Het paard heeft haar al zo vaak te grazen gehad dat iederéén op een zeker moment zo bang zou zijn. Ze zijn in een cirkel geraakt en daar is zonder hulp niet uit te komen.
Dat de eigenaresse nu samen met Annemarie tóch heeft doorgezet en naar het paard is gegaan, ondanks haar intense angst heb ik alleen maar heel erg veel bewondering voor. Ik geloof oprecht dat dit een laatste kans was voor ze en het enorm terecht is dat ze meededen en zijn gekozen.

Zag het er spectaculair uit? Niet als je zit te wachten op grote vechtpartijen. Deze vechtpartijen hebben zich vooral in kleine dingetjes laten zien. Ofwel; mooier had het niet kunnen gaan...

nononsense
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 12:52

De communicatie van 'n paard bestaat vooral uit lichaamstaal, dus als de eigenaar bang is, ziet 't paard dat.... Wij zijn ons ons ook heel vaak niet bewust van wat we uitstralen denk ik. Op 1 staat denk ik, dat de eigenaar niet meer bang is. Respect dat ze hulp zoekt. Teveel mensen doen hun paard weg als er problemen ontstaan (zelfs relatief kleine), maar als je kinderen hebt, en er is wat, doe je ze toch ook niet weg.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:01

nononsense schreef:
De communicatie van 'n paard bestaat vooral uit lichaamstaal, dus als de eigenaar bang is, ziet 't paard dat.... Wij zijn ons ons ook heel vaak niet bewust van wat we uitstralen denk ik. Op 1 staat denk ik, dat de eigenaar niet meer bang is. Respect dat ze hulp zoekt. Teveel mensen doen hun paard weg als er problemen ontstaan (zelfs relatief kleine), maar als je kinderen hebt, en er is wat, doe je ze toch ook niet weg.


Ik kind trapt je ook niet dood..

Ik weet niet of ik dit paar zou hebben gehouden, Balou was ook zo alleen niet zo erg.. Trapte ook erg gericht en heeft ook mensen flink te pakken gehad (trap tegen het hoofd, trap in de maag trap overal..)
Bijten heeft hij echter nooit gedaan..
Durde de rug naar hem niet toe te draaien bij wijze van..
Echter is het lekkerlijk spontaan verbeterd..