Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:38

Femke_Tweety schreef:
De foto van Apple (weet haar echte naam niet) en Mike zou ik best leuk vinden om te zien, maar ik heb geen insta.

Zou iemand een linkje willen droppen?

Hier staat nog een foto, het is de tweede. Je kunt met het pijltje door naar de volgende foto.
https://www.instagram.com/p/B1TSX8ppJdW ... hare_sheet

Ik hoop dat er nog een foto van de foto van Esther's finish op Instagram komt.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:41

De liefde tussen Apple en Appleman spettert van de foto af :+:

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:20

Psydoxy schreef:
Toch wel jammer dat die uitslag niet klopt. Ze hebben de 3 uur forward penalties bij een aantal combinaties niet doorberekend.... ik had minder straftijd maar sta nu alsnog onderaan. Daarnaast heb ik gevraagd of ik op HS27 mijn straftijd kon uitzitten. Helaas mocht dat niet en zou het bij mijn finishtijd worden opgeteld. Lees ik zojuist dat andere ruiters hun straftijd wel op HS28 mochten uitzitten, beetje krom. Niet dat 't veel uitmaakt, heb 'm mooi uitgereden *\o/*


Zo is het maar net!

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:20

Ja op fb staat ook een hele mooie van het applestel.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:25

Linda_Fleur schreef:
Wat een geweldig grandioze maar ook pijnlijke ervaring! Nu aan het genieten van een Caramel Macchiato in Ulaanbaatar om dinsdag weer terug te komen in Nederland.

Bob heeft de herder van het paard geld gegeven om goed voor hem te zorgen en hoopt dat de finisher van volgend jaar zijn/haar laatste leg op hetzelfde paard mag rijden :D


Wat zal dat heerlijk zijn na zo'n tocht!

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:43

Nu ook eindelijk een mooie foto van Linda op Facebook.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:45

Stijgbeugelriemen van Duct tape.

Love it.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:20

Voor mij blijft de finishfoto van Margreet, Justine, Sarah, Jesse één van de mooiste beelden :-)...

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:32

Eens, dat is écht een geweldig mooie plaat.

Je zou hem zo als poster kunnen verkopen.

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:59

Is idd een hele mooie foto :j

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:11

Ik vind de foto's allemaal heel erg geslaagd. Wat een geweldige fotograaf is er meegeweest. Briljant in het licht, goed in het moment... prachtige foto's.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:18

Prrrr schreef:
Ik vind de foto's allemaal heel erg geslaagd. Wat een geweldige fotograaf is er meegeweest. Briljant in het licht, goed in het moment... prachtige foto's.

Ja die heeft fantastisch werk geleverd! Was zij ook een vrijwilliger of moeten de deelnemers nog diep in de buidel tasten voor de hoge resolutiebeelden?

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 00:09

We krijgen nog een link met foto's. Ian, een 2e fotograaf, heeft er heel veel van ons gemaakt, maar deze staan (nog) niet op het www. Tijdens het afsluitende feestje kwam de finishfoto van Aly en mij langs. Hopelijk zit die ook in de link.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 02:09

Sarah Farnsworth was mee, zij doet al jaren paardenfotografie (veel hunts in de UK). Geloof dat er inderdaad een link komt voor alle deelnemers voor de foto's.

Er zijn heel erg veel foto's gemaakt, van alle deelnemers :-)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 02:15

Zit nog even terug te lezen, wat lief dat er Bokkers echt zijn wakker gebleven om Mike te zien finishen :+:

Dank jullie wel, voor de support :-)

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:10

Benieuwd waarom die AA er opeens niet meer was? Alle andere die gestopt zijn waren er nog wel bij maar waar was hij? En waarom is hij gestopt? Was ie ook gevallen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:40

Apple schreef:
Zit nog even terug te lezen, wat lief dat er Bokkers echt zijn wakker gebleven om Mike te zien finishen :+:

Dank jullie wel, voor de support :-)

Kan jij het raadsel oplossen wat hij nou precies voor je meegenomen had van de steppe? Voor een van de deelnemers had hij een gedroogde bloem leek het, maar wat hij jou nou precies gaf (iets met een brief, een kaart?). Niks niet nieuwsgierig hoor O:)

Psydoxy en Linda_Fleur, ik kom er de laatste dagen eigenlijk pas achter dat jullie meereden :o Ik heb het topic niet van het begin af gevolgd en dat gewoon gemist. Maar ook jullie uiteraard geweldig gedaan. En ik sluit me graag aan bij African Lady voor wat betreft 'laatste' staan: Je hebt het 'gewoon' gedaan!!! +:)+ Je hebt hem uitgereden. Geweldig gedaan meiden _/-\o_

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:46

Iets wat ik mij af vraag: er word vaak gezegd dat de paarden schrikken vanwege zadeltassen en het klapperen daarvan. Is het niet mogelijk meer in een rugzak te stoppen zodat je geen zadeltassen nodig hebt, en ook niet alles kwijt bent als je je paard kwijt bent?

Of is het verplicht om met zadeltassen te rijden? Of is een grotere rugzak ontzettend onhandig met rijden ofzo :+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:17

Lagonda schreef:
Iets wat ik mij af vraag: er word vaak gezegd dat de paarden schrikken vanwege zadeltassen en het klapperen daarvan. Is het niet mogelijk meer in een rugzak te stoppen zodat je geen zadeltassen nodig hebt, en ook niet alles kwijt bent als je je paard kwijt bent?

Of is het verplicht om met zadeltassen te rijden? Of is een grotere rugzak ontzettend onhandig met rijden ofzo :+

Er staat op de site van The Adventurist dat de paarden zorgvuldig geselecteerd en getraind worden, waarom trainen ze ze dan niet met dezelfde zadels met zadeltassen waar de derby's mee gereden worden?
Dat scheelt wellicht bij opstappen. Aan de andere kant zorgt dat dan weer juist voor spectaculaire situaties...

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:18

pvdbosch schreef:
Benieuwd waarom die AA er opeens niet meer was? Alle andere die gestopt zijn waren er nog wel bij maar waar was hij? En waarom is hij gestopt? Was ie ook gevallen?

Ja, dat viel mij ook op. Die is ook niet meer naar de finishlijn gegaan maar gelijk door naar huis ofzo? Dat kwam ook niet in die blog van Roisin voor.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:20

Trainen betekent ook dat je minimaal 1000 paarden zadeltasmak moet maken, en ik vraag me af of dat realistisch is.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:28

Hoe minder in je rugzak hoe beter. Ga maar eens 100 km rijden met 5 kg+2,5 liter water op je rug, daar wordt je niet blij van O:) oja en dat 10 dagen... :Y)

Een goed bevestigde zadeltas merken ze niet eens.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:31

Psydoxy schreef:
Hoe minder in je rugzak hoe beter. Ga maar eens 100 km rijden met 5 kg+2,5 liter water op je rug, daar wordt je niet blij van O:) oja en dat 10 dagen... :Y)

Een goed bevestigde zadeltas merken ze niet eens.


Ja true, meer op de rug is ook niet chill! Kies je dan eigenlijk een eigen zadeltas of is er een algemene?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:33

elnienjo schreef:
pvdbosch schreef:
Benieuwd waarom die AA er opeens niet meer was? Alle andere die gestopt zijn waren er nog wel bij maar waar was hij? En waarom is hij gestopt? Was ie ook gevallen?

Ja, dat viel mij ook op. Die is ook niet meer naar de finishlijn gegaan maar gelijk door naar huis ofzo? Dat kwam ook niet in die blog van Roisin voor.

Kan zijn dat ie z'n vliegtuig moest halen. Vorig jaar waren er ook een paar die sneller door waren omdat ze gewoon op het vliegtuig moesten zitten. :)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:44

Ayasha schreef:
Kan zijn dat ie z'n vliegtuig moest halen. Vorig jaar waren er ook een paar die sneller door waren omdat ze gewoon op het vliegtuig moesten zitten. :)

Maar dan had ie ook nooit kunnen winnen toch, want hij was een dag voor de eerste finish al weg toch? Dat doe je toch niet als je zoveel deelnamegeld moet betalen? Vind dat ze dat dan bij de screening wel mee zouden moeten nemen dat de deelnemers beschikbaar zijn tot de laatste dag.