ja er zijn ook allerlei kraampjes. Met paarden spullen maar ook veel andere spullen. Of er een da rond loopt weet ik eigenlijk niet maar de paarden worden wel gecontroleerd als ze naar de markt komen.
Er loopt altijd een dienstdoende dierenarts rond, 's morgens staat hij altijd aan het begin van de markt en bekijkt de paarden oppervlakkig voor ze de markt op mogen. Vorig jaar was het Westgeest, maar hij is gestopt dus ik heb geen idee wie er dit jaar is.
Progamma 06.00-10.00 uur Aanvoer van paarden en pony’s Aanvoer uitsluitend bij de slagboom op de hoek Voorstraat-Molenlaan. Er worden geen andere dieren tot de markt toegelaten.
09.00-12.00 uur Ponyrijden Wie raadt het juiste gewicht van de pony Daantje ? Bij het bruggetje aan de Bloklaan kunt deelnemen.
09.00-13.00 uur Demonstratie hoefsmid Voorstraat.
09.00-13.00 uur Demonstratie oude ambachten Aan het Treubplein, o.a. touwslaan, stoelenmatten, houtdraaien en bezembinden.
09.00-13.00 uur Paardentram Vertrekpunt Treubplein. Route door het centrum van Voorschoten.
09.00-01.30 uur Kermis Burgemeester Van der Haarplein bij sporthal en brandweerkazerne. Kijk voor attracties en openingstijden in het programmaboekje dat half juli wordt verspreid.
10.00-11.30 uur Officiële opening door de loco-burgemeester Met openingstoespraak in het Ambachts- en Baljuw-huis en het planten van het marktkruis in de marktpaal aan de Treubstraat.
11.00-12.00 uur Loop-in-orgelconcert in de Dorpskerk
11.30-12.30 uur Koekslaan bij de dorpspomp Twee personen proberen tegelijk een koek doormidden te slaan. Degene die daar het eerst in slaagt is de winnaar. De koeken worden beschikbaar gesteld door Hoogvliet Supermarkten
Gass
Geplaatst: 25-06-12 12:48
Ieder jaar wordt manege Vreehorst door het comité gevraagd met hun paarden naar de markt te komen als opvulling, maar er wordt ook nog wel eens wat verkocht ja.
Vorig jaar hebben wij 's avonds ook nog een demonstratie ponyvoetbal en carrousel gegeven, dit jaar doen wij dit niet.
Leuk! ik ga ook weer en er zullen ongetwijfeld ook ponys meegaan
Tosadog
Geplaatst: 04-07-12 14:15
Staan er ook de kleiner paardjes/ponies? oudjes..etc. Even uit interesse om te kijken of het de moeite waard is om heen te gaan, ik zoek geen KWPN-er..
Staan genoeg kleintjes. Zoiezo wat van ons mee komt is eigenlijk allemaal B of kleiner. Ik vind het altijd heel divers maar over het algemeen is er dan toch meer klein als groot:)
Tosadog
Geplaatst: 04-07-12 14:54
ok, dankjewel! dan is het wel de moeite om even heen te gaan.
Wow dat is idd veel! Komen jullie ook echt om te kopen?
Tosadog
Geplaatst: 06-07-12 14:49
vraag je het aan mij? ik kom niet met paarden hoor, ik kom kijken en misschien iets kopen als het me aanstaat. Ben op zoek naar een oud(er) klein gezelschapsponietje (voorkeur ruintje)