Hoe verzorger aanspreken op omgang met je paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelllee

Hoe verzorger aanspreken op omgang met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 21:44

Hallo,

Ik weet niet of het hier hoort.
De titel zegt het al een beetje wat te doen bij
een verzorgster (goeie vriendin van mij) die je paard van top tot teen bezweet op stal zet
niet warm laat lopen, Peesbeschermers niet goed om doen (zodat hij zijn beentjes kapot loopt)
zijn winter/stal deken op doen terwijl paard nog bezweet is.
en NIET uitstappen en alleen maar laat galoperem aan de longceerlijn.
Ik vind het moeilijk om haar zeg maar de deur te wijzen omdat ze echt een hele goede vriendin van me is.
Hebben jullie tips hoe ik dit voorzichtig aan moet pakken ?
Groetjes,
Michelle
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-08 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

ikke

Re: Wat te doen bij ....??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:51

Dit moet je niet voorzichtig aanpakken. Beter nog, dit moet je door een ander laten doen, maar wel door iemand die met onweerlegbare feiten kan komen waarom hetgeen ze doet niet goed is.

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:54

ookal is ze een goeie vriendin van je, met mijn paard mag er zo niet om gegaan worden! en dat maak ik mensen heel duidelijk dan. dan is de keus aan hun; of doen wat ik zeg of zoek maar een ander paard om mee te rijden.
een goeie vriendin neemt jou goeie raad wel aan, lijkt me toch?
suc6 ermee!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:54

kennelijk is die vriendin geen goede vriendin van je want anders zou ze wel beter voor je paard zorgen of jij hebt het haar niet goed uitgelegd...

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 00:32

Haai mies.

Helaas heb ik zien gebeuren hoe het verliep..
Gelukkig ben je gelijk naar stal gekomen, net als hierboven wordt omschreven moet je wel duidelijk je grenzen houden. Vriendin of niet het is jou paard dus jij beslist daarover.
Jij bepaalt ook hoe er mee gewerkt wordt niemand anders, en als die gene zich daar niet aan kan houden , heeft die pech..

Ietsjes harder worden meis

Spreek je

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 01:21

Het is jouw paard. Niet het hare, niet dat van sinterklaas, maar van jou. En dat houd in dat JIJ en niemand anders beslist hoe het dier behandeld word...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 02:17

Vjestagirl schreef:
Het is jouw paard. Niet het hare, niet dat van sinterklaas, maar van jou. En dat houd in dat JIJ en niemand anders beslist hoe het dier behandeld word...

Idd

Miichelllee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 10:43

ik heb het haar wel allemaal goed uitgelegd..
maar dit was de tweede keer dat ik erachter kwam dat hij zo op stal word gezet.. ik weet dat het mijn paard is en dat ik er voor moet kiezen en dat k moet doen wat het allerbeste voor hem is en dat probeer ik allemaal zo goed mogelijk te doen .. alleen zij kan hem zo verpesten in 1 dag.. dus ik ben goed aan het nadenken of ik haar nog verder voor mijn paard wil laten zorgen of dat ik iemand anders voor hem zoeken..

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:52

Blijkbaar vindt ze dit dus een normale omgang. Niet over nadenken en iemand anders zoeken.
Of nog 1x heel duidelijk vertellen.. Maar goed, daar moet je dan wel genoeg vertrouwen in hebben dat er verbeterig komt.
Ik zou het mijn paard niet aandoen..

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:07

Miichelllee schreef:
ik heb het haar wel allemaal goed uitgelegd..
maar dit was de tweede keer dat ik erachter kwam dat hij zo op stal word gezet.. ik weet dat het mijn paard is en dat ik er voor moet kiezen en dat k moet doen wat het allerbeste voor hem is en dat probeer ik allemaal zo goed mogelijk te doen .. alleen zij kan hem zo verpesten in 1 dag.. dus ik ben goed aan het nadenken of ik haar nog verder voor mijn paard wil laten zorgen of dat ik iemand anders voor hem zoeken..

ik zou haar rustig vertellen hoe jij erover denkt en wat jij er van vindt dat dit niet hoort hoe zij er mee omgaat.
en is dan aan jou de keuze of je haar wegstuurt of het nog even probeert
succes ermee iniedergeval

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:41

Dat is een vervelend dilemma zeg!
Ik snap dat het lastig is om tegen je vriendin te zeggen. Zelf zou ik tegen haar zeggen dat het absoluut niet de bedoeling is dat ze zo met een paard om gaat. En dan niet alleen jou paad, maar geen enkel paard mag zo behandeld worden. Leg haar ook uit wat er allemaal zo slecht aan is.
Zelf zou ik haar echt niet meer voor mijn paard laten zorgen, maar of jij haar nog wel een kans geeft moet je zelf weten.

Anoniem

Re: Hoe verzorger aanspreken op omgang met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:50

TAO --> VP.

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:26

heey,
ik vind ook dat je het moet zeggen aan haar.
want het paard kan ziek worden alls je hem bezweet op stal zet.
en je kan haar toch gewoon een tip geven van dat moet je niet zo doe maar zo.
je kan altijd leeren!!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:38

cissy schreef:
kennelijk is die vriendin geen goede vriendin van je want anders zou ze wel beter voor je paard zorgen of jij hebt het haar niet goed uitgelegd...

Ik ben mee eens met haar.

Als zij wel alle instructies van je heb gekregen, maar zo met je paard omgaat. Tsja, dan zou ik haar niet als verzorgster willen hebben. Gezondheid van een paard gaat voorop en niet haar ego.

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:51

vriendin of niet, maar niemand zou op zo n manier met mijn paard omgaan. paard gaat voor. die is van jou afhankelijk, vriendin niet

Miichelllee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 16:47

Jaa jullie hebben gelijk! mijn paard verdient dit niet! ik heb al tegen haar gezegt dat ik met haar moet gaan praten en ze komt morgen waarschijnlijk naar mij toe en dan ga ik het haar uitleggen dan mag ze de sleutels inleveren dan blijf ik het net zolang zelf doen tot ik iemand gevonden heb die met hem om kan gaan ! Heel erg bedankt!

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:10

He, Michelle,(wat leuk, een dorpsgenoot Haha! )
ja daar moet je zeker wat van zeggen.

Ik weet iemand die eerdaags haar verzorgpaardje kwijt raakt, omdat het verkocht wordt. Weet niet of zij al een ander paard gevonden heeft, maar ze was de laatste keer dat ik haar sprak druk op zoek.