shetlander ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

raylaatje

shetlander ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 11:56

sorry als het hier verkeerd staat, en zoekfunctie doet het niet!!

Ik heb een verzorgshet. Vork Pling
Ik mag alles doen met de shet wat ik maar wil, maar heb niet alle spullen daarvoor.
Ik wou allemaal weten wat ik zou kunnen doen, dit doe ik nu:

longeren, het bos in, poetsen(is niet echt een weidepony dus kan), wandelen, vd.

ik wou graag een x gaan springen maar ze hebben geen hindernis materiaal Verdrietig nou vroeg ik me af kun je ook gewoon van iets anders mee springen(takken?? of is dat gevaarlijk??)
Ook wat je nog meer allemaal kan doen??

Alvast bedankt!! Haha!

Anoniem

Re: shetlander ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:57

zijn al tig topics over, kijk bij rassenpraat en shetlanders

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:05

natuurlijk, kun je ook wel met wat anders springen dan alleen toestellen
toen ik nog pony's verzorgde deed ik dit altijd!
gewoon 2 tonnetjes/emmers over de kop zetten
en er een balkje, stok, dikke tak op leggen
zolang de balk, stok, tak er af kan vallen als het een tik krijgt
is het goed en veilig voor de pony Bloos
sucses Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:15

--> VP

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:20

ben je nog klein genoeg om erop te rijden?
als je een tweedehands hoofdstel met bit kan kopen kan je zonder zadel wel ritjes maken.
hindernissen kan je makkelijk zelf maken, je kan bijvoorbeeld weidepalen kopen bij de boerenwinkel zegmaar, en die zelf verven,
en als staanders kan je cavaletties maken, of emmers op de kop zetten,
dan wel emmers zonder hengsel (voor de veiligheid), en altijd zorgen dat de balk er losjes genoeg op ligt.
als je hoofdstel hebt zou je ok zelf bak bordjes kunnen maken, met die letters dus, en dan in de wei een vorm van een bak uitzetten.
einden wandelen en ergens picknicken is ook erg leuk,
er zijn zoveel leuke dingen te doen met shets Ja

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 14:37

@ marigold ik ben 1.70 ongeveer dus wel ietsie pietsie te groot voor een merrietje van 98 cm Clown
ze heeft een hoofdstelletje en een tuig&kar(nog niet beleerd daarvoor) dus dat ga ik zowieso doen
dat van die hindernisjes zelf maken van die weidepalen vind ik wel een heel goed plan!!(heeft die man waar ze staat ook dus.. Pling )

allemaal bedankt zal idd even kijken bij rassenpraat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:23

Je hebt het antwoord al zelf gegeven:

samen leren mennen! Haha! Veel plezier!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:26

Zolang de hindernis veilig is (hij moet om kunnen vallen als je pony hem raakt, geen uitstekende of scherpe delen), kun je andere voorwerpen gebruiken. Mennen is inderdaad ook leuk!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:20

Je zegt: ze heeft een hoofdstelletje en een tuig&kar(nog niet beleerd daarvoor) dus dat ga ik zowieso doen.

Ik weet niet of ze het tuig al kent anders kan je mischien een beginnetje maken met het hoofdstel en bitje, en dan gewoon gaan wandelen met hoofdstel, de rest van het tuigje komt dan later wel.

Je hebt ook van die weipaaltjes (soort prikkers) daar kan je een slalom mee maken, dat deet ik ook vaak, dan maakte ik een soort behendigheids parcours met een slalom en balkjes waar ze overheen en tussen door moest enzo.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:05

dat slalommen vind ik een heel leuk idee Clown Cool
ze kent het hoofdstel al wel.. en heeft nu 2 x het tuig opgehad(1 x gewoon opgedaan stukje ~10 minuutjes gelopen) en de tweede x heb ik langer met haar gewandelt.

ben der vanmiddag weer geweest Clown was zo leuk. ik heb haar eerst beetje gepoetst enzo en toen weidepalen op de grond in de bak gedaan. haar laten ruiken zo lief Bloos Haha! toen er voorzichtig overheen gestapt en gedraaft(wat ze eerst heel eng vond, was haar eerst x enzo.)
later het balke op een steen gelegt(5 cm van de grond) vond ze erg leuk om erover heen te draven enzo.
ik wacht nog wel even met de echt hindernissen wil eerst dat ze dit goed kan en ook leuk vind Pling

gr. Iris