Ik ben nooit via een advertentie aan een bijrijdpaard gekomen, meestal via via.
Het paard maakt mij niet veel uit, ik vind veel paarden leuk. Wel is het fijn als het niet een paard is waar je contstant naast ligt. Zelf vind ik het wel fijn als ik er ook een buitenritje mee kan/mag maken.
De eigenaren vind ik wel belangrijk, er moet wel een beetje een klik zijn. Vind het prettig dat degene mij wel toevertrouwd met zijn/haar paard - maar dat ligt denk ik meer aan jezelf (je moet het vertrouwen wel verdienen nl.)
Ook is het fijn als niet alles moét, maar dat het wel duidelijk is wat van je wordt verwacht. Ik vind het ook prettig als je toch een beetje je eigen invulling kan geven aan het rijden, trainen en omgang met het paard. Als er nog iemand anders op rijdt kan dit wel een beetje aangepast worden, maar ik zou het niet fijn vinden als ik me op een manier zou moeten aanpassen waar ik me niet prettig bij voel. Ik kan niet heel erg streng zijn tegen een paard bijvoorbeeld, als dat wel steeds van me wordt verwacht zou ik liever wat anders zoeken.
Ik zou het ook totaal niet leuk vinden als er zonder overleg een 2e of 3e persoon aan de slag zou gaan met het bijrijdpaard. Klinkt misschien egoistisch, want een eigenaar kan dat toch zelf bepalen, maar je bouwt toch een band op met het paard. Blijven communiceren voorkomt scheve gezichten - dus dat zoek ik wel in een eigenaar.
Gelukkig heb ik op dit moment een leuk bijrijdpaard met prima eigenaren.