wat vinden jullie ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsex

wat vinden jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 13:04

Ik heb een vraag , wat vinden jullie hiervan ? Knipoog
ik rijd op een pony van een ander meisje, en ik ben met die pony afgelopen week naar buiten geweest met nog een paar andere pony's erbij ! Hij reageerde best goed maar ik moest hem wel heel kort houden anders ging hij er met me vandoor. Dat meisje waarvan hij is is niet zo super sterk dus ik ben bang dat hij er met haar vandoorgaat !! Ach gut. Nu hadden andere meisjes gevraagt of ik weer meeging en ik vind ddat kei leuk , maar dan moest ik op een andere pony wat ik helemaal niet erg vind , maar dan moest dat meisje op haar eigen pony en als er dan iets gebeurd ben ik er natuurlijk moeilijker bij !Die meisjes die dat aan me hadden gevraagt zijn nu boos omdat ik dat meisje natuurlijk niet aan haar lot wil overlaten ! . Wat vinden jullie Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Ilsex op 10-07-07 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Re: wat vinden jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:06

ik snap weinig van je verhaa;l

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 13:13

snap je het verhaal zo wel ? Haha!:=

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 13:19

Wat vinden jullie hiervan Nagelbijten / Gniffelen ?

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 13:20

Terecht of onterecht ? Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:29

het is toch dat meisje haar pony? dan zou ze er zelf ook op moeten rijden neem ik aan. Misschien moet ze dan maar lessen gaan volgen of iets?

Ik zou gewoon meegaan en dat meisje op haar pony laten rijden. Misschien gaat het allemaal wel goed Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:30

ik snap er nog niets van heel eerlijk gezegt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:31

Kracht helpt niet echt bij het bij je houden van een pony. Dan doe je het echt op de foute manier. En het is haar pony, ik hoop voor haar dat ze die wel aankan, anders snel lesnemen..

xManOnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:34

Waarom rijd jij ook op dat paard dan? Want als zij er vrij weinig mee doet lijkt het me duidelijk dat het paard gewoon helemaal happy is dat ie weer eens naar buiten mag..

Misschien eerst even longeren voordat ze naar buiten gaat? Is ie zn energie alvast een beetje kwijt Lachen

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 13:37

ze kan hem wel aan maar hij is echt heel sterk ! (in zijn mond). en als hij met andere pony's is natuurlijk meer, en de verantwoordelijkheid ligt bij mijn, en nu zijn hun boos maar wat vinden jullie ervan dat ze boos zijn, ik vind het flink onterecht want ze weten dat een deel verantwoordelijkheid bij mijn ligt ! Nagelbijten / Gniffelen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:38

Alle paarden zijn sterk in hun mond. Het is een kwestie van gehoorzaam of ongehoorzaam en dat is met lessen op te lossen...

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 13:38

Hij maakt 3 à 4 keer in de week een buitenrit , met haar erop . Maar nu is hij met andere pony's alleen maar merrie's dus voelt hij zich eigen machtiger !

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:40

Als het paard er niet klaar voor is moet je er niet mee naar buiten gaan. De eigenaar niet, maar jij ook niet. Ga eerst aan de basis werken en leer hem dat hij met kracht zetten niet verder komt (dat betekend ook anders rijden, door jullie allebei)! Als jij kracht zet kan de pony ook kracht zetten en leert hij zo alleen maar dat hij sterker kan worden...En paarden winnen het qua kracht altijd. Je moet het met techniek zien op te lossen....ook bij een buitenrit.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 15:36

Cassidy schreef:
Als het paard er niet klaar voor is moet je er niet mee naar buiten gaan. De eigenaar niet, maar jij ook niet. Ga eerst aan de basis werken en leer hem dat hij met kracht zetten niet verder komt (dat betekend ook anders rijden, door jullie allebei)! Als jij kracht zet kan de pony ook kracht zetten en leert hij zo alleen maar dat hij sterker kan worden...En paarden winnen het qua kracht altijd. Je moet het met techniek zien op te lossen....ook bij een buitenrit.

Het paard is er zeerzeker klaar voor maar ik vraag aan de mensen is het terecht dat hun boos zijn watn ik vind dus van niet, ik heb over dat meisje een groot stuk verantwoordelijkheid en ook over de pony ! Hun vertrouwen mij dat er niets gebeurd en dat is er ook nog nooit van de misschien 20 keer dat we al met hem naar buiten zijn geweest gebeurd hoor!:P. Maar ik vind het gewoon oneerlijk dat hun boos worden want ik kan er niets aan doen. het komt er feitelijk op neer dat is PERSÉ op die andere pony moet rijden anders worden ze boos en dat vind ik oneerlijk, wat vind jij ?

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:58

Als dit meisje haar paard niet kan houden zelf, dan zou ik haar zeker afraden om naar buiten te gaan met hem.
Dat het paard er klaar voor is geloof ik ook gelijk als je het zegt, maar ik denk als ik het zo hoor, dat de combinatie er nog niet klaar voor is.
Ik ben het met Cassidy eens dat je beter eerst nog aan de basis kunt werken, op kracht van een paard winnen word erg moeilijk (lukt je dus niet Knipoog ).

Voor de rest snap ik niet erg veel van je verhaal, dus dit is wat ik eruit kon halen. Nagelbijten / Gniffelen

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:36

Snap je verhaal ook niet helemaal. Maar probeer een poging!

Als je tegen de eigenaar van het paard uitlegt dat hij sterk kan zijn. (en ook evt. tegen haar ouders) En dat je het niet zoon goed plan vind, heb je ze iig gewaarschuwd mocht het zijn dat ze haar paard niet onder controle kan houden. Dan ligt de verantwoordelijkheid niet meer zo bij jou.

Mag ik trouwens ook vragen waarom je verantwoordelijk bent voor haar?

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:10

Ik vraag me ook af waarom jij verantwoordelijk bent voor haar ... als je haar waarschuwt en ze voelt zich toch klaar om het aan te kunnen + ze is je familie niet waarover je verantwoordelijkheid kreeg van je ouders tijdens jullie bezoek aan paarden/pony's/manege/stallen ... dan vind ik niet dat jij verantwoordelijk bent! Als jij *in mijn ogen* geen verantwoordelijkheid hebt kan ik wel snappen waarom je vriendinnen boos zijn ... als je echt verantwoordelijk bent voor haar, dan vind ik het niet terecht dat ze boos zijn op jouw. Hoop dat je iets hebt aan mijn reactie ...

OP

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:36

Hoe is het afgelopen?

mleentjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:51

LiNdA1986 schreef:
het is toch dat meisje haar pony? dan zou ze er zelf ook op moeten rijden neem ik aan. Misschien moet ze dan maar lessen gaan volgen of iets?

Ik zou gewoon meegaan en dat meisje op haar pony laten rijden. Misschien gaat het allemaal wel goed Knipoog

Ja, en anders begrijpt ze zelf denk ik wel dat het toch niet de goede pony voor haar is. Knipoog

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 08:22

Het is allemaal goed gegaan, ik heb het eerste stuk erop gereden en dat ging wel goed toen in zij erop gegaan ging ook aardig goed hoor Haha! Haha! . Dus het is over het algemeen wel goed afgelopen. Bloos!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:52

Dat is mooi. Knipoog
Goede oplossing dus.