Hoe aaan eigenaar vertellen dat ik ander zadel wil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wartertje

Hoe aaan eigenaar vertellen dat ik ander zadel wil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 18:15

Omdat ik niet weet waar ik het moet plaatsen, plaats ik hem hier maar Bloos

Ik rijd dus een friesje. Dit tot nu toe altijd met VZH zadel. Nu wil ik graag verder trainen in de dressuur, en heb ik dus ook graag een dressuurzadel. Me moeder vind het te duur om zelf te kopen. Zowieso een tweedehands. Maar ik kan maar slecht aan de eigenaresse gewoon gaan zeggen dat ik een dresszadel wil? Dit komt nogal hebberig over vind ik.. Ik weet niet hoe ik het haar moet vertellen, ben bang dat ik dan slecht overkom. Ik wil er ook geen lenen, als er dan iets aankomt is het te duur om te vergoeden. Hoe pak ik dit nou aan? Gewoon verder rijden met vzh? Of met dress, maar hoe vertel ik het haar dan Bloos
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-07 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

yyy

Re: Hoe zeg je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:17

nou ik vind het wel een beetje asociaal om dat te vragen jij zal het gebruiken en niet zei... ik zou persoonlijk een eigen zadel kopen die zal altijd van jou zijn ook als er wat kapot gaat of dergelijke...

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:18

Misschien vragen om de kosten te delen, maar voor jezelf kopen lijkt me misschien toch wel het verstandigste?
Succes ermee in ieder geval! Lachen

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 18:25

Ja maar zij rijd zelf niet. Ze ment heel af en toe met hem. Ze is wel heel rijk moet ik erbij zeggen Bloos Maar ik vond het ook heel bot overkomen om het gewoon te vragen. Kosten delen gaat ook, maar dan moet ik dringend gaan sparen. Maar hoe vertel je het haar dan nog? En helemaal voor mij eigen haal ik niet. Dan heb ik hem binnen 4-5 jaar pas (ik heb geen grote familie, en mag ook geen klusjes doen voor geld van me moeder en kan niet werken omdat ik te jong ben) Het is een moeilijk iets, maar ik wil graag hogerop komen met hem..

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:32

Niet te banketstaaf bedoeld, maar wat denk je dat een startkaart kost? Wedstrijdcouponnen? inschrijfgeld?

Hogerop komen is ook zeker neit gratis!

Daarnaast is het zeer goed mogelijk en toegestaan om dressuurwedstrijden te rijden met een VZH zadel (t/m klasse M2 meen ik?)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 18:34

Wedstrijden zijn niet voor nu. En als ik dat doe, is het ook allemaal ten koste van mij Knipoog Maar hier ben ik de eerste paar jaren nog niet aan toe. Eer ik daar aan begin, heb ik ook al gewerkt Knipoog Maar een tweedehands zadel kost toch al snel 300-400 euro. Ik heb beugels, moet alleen nog een singel gaan halen dan. Maarja, hoe vertel ik haar dat Gestoord

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:35

Gewoon iets vragen in de trant van; 'Ik zou haar graag eens proberen rijden met dressuurzadel.' Oid. Maar iig zou ik er de reden ook wel bij zetten.
Maar imo zou het het beter zijn dat je dat zadel alleen koopt. Maar dat is mijn mening.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:37

Ook in het Z mag je gewoon met een VZH zadel rijden hoor. En tja, mss zit een dressuurzadel iets prettiger met doorzitten, maar voor de rest maakt het als je een correcte houding hebt niet zoveel uit, en moet je al je oefeningen net zo goed uit kunnen voeren op een VZH zadel. Ik zie dus de noodzaak van een dressuurzadel helemaal niet in, het is natuurlijk leuk als je er een kan kopen, maar om er om te gaan vragen vind ik erg vreemd...Alsof je niet al heel blij mag zijn dat je haar paard mag rijden en ze haar zadel voor jou beschikbaar stelt..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:39

Wat Soet zegt, dat zou ik ook doen. Als je aan die vrouw gaat vragen; wil je een dressuurzadel voor me kopen? Zal die vrouw ook wel denken; van welke planeet komt zij? Maakt niet uit of ze rijk is, het is niet echt netjes vind ik. Maar je zou het heel subtiel kunnen proberen te brengen; door dus bv. te zeggen wat Soet zei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:41

Of zelf 1 kopen op verder gaan op het zadel wat er is.
Dit kun je imo niet aan de eigenaresse vragen Lachen

Toen ik vroeger een ander zadel wilde om te springen heb ik dat ook zelf gekocht.
Want er was daar een goed zadel aanwezig, dat ik die niet fijn vond was mijn probleem Lachen

Overigens kun je prima dressuren op een vz zadel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:42

Ik vind het vreemd. Je mag blij zijn dat je die fries mag rijden, maar om een zadel vragen waar de eigenaar zelf niks aan heeft??
Waarom niet gewoon met VZH?

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:43

Ik rijd op mijn verzorgpaard ook dressuur, en ook op een VZH zadel, en heb nu ook een paar keer onderling gestard. Gaat prima hoor!
Misschien kun je zolang gewoon door blijven rijden op het VZH zadel, en ondertussen sparen.
Als je straks echt door wil gaan met wedstrijden enz.. kun je later altijd nog een dressuur zadel kopen.
Zou het een beetje l*llig vinden als de eigenaresse voor jou een dressuur zadel zou moeten kopen, terwijl ze zelf niet eens rijd Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:45

Ik denk niet dat je dit zomaar aan de eigenaresse kan vragen. Kijk, als dit zadel nou niet meer goed is en er een nieuwe moet komen kun je het voorstellen. Je kunt toch sparen? een tweedehandszadel kost niet zo bijzonder veel..

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:46

Nou, ik vind het persoonlijk nogal ongepast om zoiets te vragen. Ookal is ze erg rijk (in jouw optiek dan hè, ik neem aan dat ze jou haar banksaldo niet heeft laten zien), ik denk niet dat zij er op zit te wachten dat jij "haar geld uitgeeft". Als JIJ graag een dressuurzadel wilt, zul JIJ dat ook moeten betalen. Maar voordat je wat koopt zou ik eerst toestemming aan haar vragen en er niet zomaar zelf een ander zadel op leggen. Een zadel moet goed passen, anders krijg je de grootste problemen. Ik kan me dus voorstellen dat zij het er niet mee eens is of in ieder geval inspraak wil in welk zadel je er op legt.

Bovendien, waarom zou je persé een dressuurzadel moeten hebben om dressuurwedstrijden te rijden? Ik heb verschillende keren M gereden met een VZH-zadel hoor, geen probleem. Ik geef toe dat ik nu fijner rij met mijn dressuurzadel, maar met een VZH ging het ook prima.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 18:50

Inderdaad, mar ik rijd niet zo graag met vzh. Ben zo begonnen, maar heb voor de rest altijd dresszadel gehad. Vind het persoonlijk egt veeel lekkerder zitten. Ik kan het wel eens zeggen zoals soet zei Knipoog Maar de eigenaresse geeft alles. Ik hoef het maar te vragen en ik heb het. Ik vind het heel fijn dat ik der paard mag rijden, zeker! Maar met verder gaan, zit ik nu even iets meer in. En als ze er zelf niets aan heeft, interesseert het haar niet. Als ik maar goed voor haar paard zorg, is voor haar alles goed. Maar toch vind ik het l*llig om de vragen Knipoog Ik denk dat ik op de manier van soet eens gaa proberen, bijvoorbeeld zo van: "Ja, ik zou graag met Wardy verder gaan in de dressuur, mij erin verdiepen. Nu is het een VZH zadel wat het ietsje moeilijk maakt omdat ik altijd dressuurzadel gewend ben, ken je niemand die er nog 1 ter beschikking heeft ofzo?". Het kan goed zijn dat ze dan afkomt dat ik het gewoon moet vragen en de week daarna gaan we kijken voor 1, ik ken der ondertussen wel al Knipoog Wie weet heeft iemand die ze kent voor een spotprijsje nog wel 1tje liggen, je weet maar nooit Knipoog. Ik snap ook wel dat het met een vhz perfect gaat, maar ik weet niet, ik rijd gewoon echt liever met een dress. Het is geen ramp hoor, maar ik kan het altijd proberen, toch?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:52

Maar de eigenaresse geeft alles. Ik hoef het maar te vragen en ik heb het.

Dan vind dat je daar misbruik van maakt, als eerlijk mag zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:53

Als paarden eigenaar zou ik het niet in dank afnemen als iemand die al zoveel mag daar ook nog verwend om ging schooien

Sorry Haha!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 18:55

Nee jullie begrijpen het verkeerd! Ik maak daar geen misbruik van, maar ze is zo! Zijn deken was gescheurt in de weide, zeg ik het haar even, stapte ze meteen in haar auto, kwam ze trug met een lekker dure deken van kieffer.. Of het rubbertje in de stijgbeugelriem was zoek, kom ik volgende dag daar, 2 splinternieuwe beugels. Ik zeg ook dat het altijd niet zo snel hoeft, ik kan ook wel zonder rubbertje rijden ofzo. Maar ze is nou eenmaal zo.. Ik heb der ook niet geschapen. Ze wil gewoon dat ik eerlijk tegen haar ben als er iets kapot is, houd het vaak ook voor mezelf omdat ik heb gewoon l*ll vind dat ze alles nieuw koopt dan. Ik schooi echt niet bij der ofzo.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:56

Maar dat zijn dingen die kapot zijn, dat vind ik altijd nog wat anders
Je huidige zadel is goed, niet kapot, jij vind het alleen niet fijn...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:57

Nou, als ze wil dat je eerlijk bent, dan zeg je gewoon: Ik wil graag een dressuurzadel rijden. Wie weet staat ze de volgende dag met een duur zadel van Kieffer Knipoog

Ehum

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 18:59

Het kan goed zijn dat ze dat doet Knipoog Komt heel raar over, maar ze is echt zo. Ik denk dat ik er zelf maar voor ga sparen dan. Maar als ik dat haar vertel, is het nog dat ik helemaal niets hoef te kopen omdat het haar paard is vind zij dat ze ook voor alle kosten moet opdraaien :/ Of gewoonweg zwijgen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:00

Ik zou er zelf voor sparen ja, als ik jou was. Dat zal ze vast ook wel waarderen. Je kan ook zeggen; weetje, ik ben aan het sparen voor een dressuurzadel!

Misschien zegt zij dan..

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:00

Ja inderdaad, denk dat ik het zo ga doen Knipoog Bedankt hoor Haha!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:08

zelf voor sparen, de eigenaresse krijgt het 'ook"niet gratis
mischien wel makkelijker maar vast niet gratis

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:15

ik heb net ook een zadel gekocht.. goede staat voor maar 150 euro en singel beugels beugelsriemen en dekje.. ik vond het ook te brutaal om te vragen voor een zadel.. toen ik hem had gekocht zij ze dat ze er ook wel 1 wou kopen voor me.. najah ik heb nu al me eigen.. ik zou het haar gewoon vragen.. jij moet dat paard toch rijden.. (niet kwaad bedoelt) maar je kan het toch altijd proberen? naja veel sucses er mee