Wie heeft ervaring met verzorgsters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

Wie heeft ervaring met verzorgsters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 13:26

Hoi Allemaal

Wie heeft ervaring, met iemand die je paard komt verzorgen. Ik denk eraan om een verzorgster te zoeken voor mijn haflinger die ik recreatief rij.

Groetjes Bianca Pling
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-06 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Westerntrail

Re: verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:42

Hallo ik heb een verzorgster bij mijn haf.
En ik ben erg blij met haar.
Het is een lieve meid en ze kan echt alles met mijn haf worden, Ze rijd ook veel buiten met haar, waar ik dan ook weer profijt van heb.
Eerste keer dat ze dit dee vond ik doodeng maar ik heb echt het vertrouwen in haar en ze zal ook geen gekke dingen met haar doen
Bovendien heb ik het geluk dat zij ook nog meebetaald aan de stalling.
Ik heb dus echt een top verzorgster.
Natuurlijk hebben we goede afspraken en alles staat dan ook op papier.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 14:01

fijn om te weten, ja de eerste kijken buiten lijkt mij spannend, maar die haf van mij kijkt nergens naar om, echt een luie ronde haf, lieve goedzak verder. Dus als iemand dit leest hij staat in Breda was ik vergeten te vermelden. Mocht iemand interresse hebben. Graag lees ik natuurlijk nog meer ervaringen van iemand anders. Groetjes Bianca en haflinger Ilona

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:15

VSW --> VP.

biancaaatje

Re: Wie heeft ervaring met verzorgsters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 14:22

ik woon samen met mijn boer, bevalt goed op de melkveehouderij, met mij haflinger ilona, maar af en toe heb ik gewoon te weinig tijd om te rijden. Wie weet via hier iemand. Daarom ben ik ook echt op zoek naar ervaringen van anderen.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:07

Ik ben zelf zwanger en kan op dit moment niet zelf meer rijden, ik heb nu sinds een week of 6 een bijrijdster.
Ze rijd nu 5 dagen in de week, wel ga ik nog alle dagen met haar mee...
Gelukkig vinden we dit allebei gezellig Knipoog

Als ik straks bevallen ben dan krijgt ze 2 a 3 vaste dagen en dat zijn dan de dagen dat ik moet werken..
Ik zou mijn pony ook alleen kunnen blijven doen maar ik denk dat mijn pony dan te kort komt in haar aandacht en dat zou ik niet willen..

Ik ben er erg tevreden over hoe het nu gaat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:44

Mijn verzorgmeisje voor mijn welshcob is tevens mijn overbuurmeisje, dus dat maakt de communicatie makkelijker. In de zomerperiode (als de paarden 24/7 op het land staan) gaat ze zo vaak heen als mogelijk (geen vaste dagen), in de winterperiode heeft ze 2 vaste middagen omdat ze dan moet voeren. Maar als ze in de winterperiode een keer meer tijd heeft, neemt ze af en toe een extra voerdag over. Ideaal dus! ik kan niet zonder haar. Scheelt mij weer 2 dagen voeren en beweging geven, en zij heeft heel veel lol Lachen

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:44

Wat belangrijk is dat de klik tussen jou, paard en verzorgerster is natuurlijk Lachen
Buiten dat moet je haar kunnen vertrouwen en ze moet verantwoordelijk zijn...
Dan moet het goed gaan komen Lachen heb zelf ook een paar verzorgsters gehad Lachen

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:17

Ik heb ook een verzorgster voor mijn C-pony. Het is precies zoals StalHaast zegt: de klik, het vertrouwen en het verantwoordelijkheidsgevoel moet er zijn. Je moet op haar kunnen rekenen, dat ze bijv. wel echt komt opdagen op de dagen dat ze jouw pony moet verzorgen. Maak ook duidelijke afspraken over wat ze wel en niet mag met jouw pony. Knipoog

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 18:55

Ja ik denk ook dat het belangrijkste het vertrouwen moet zijn, je moet wel kunnen vertrouwen op wat een ander uitspookt, dat deze niet gek doet met je pony/paard, vandaar dat ik ga de ervaringen hoor, ik word elke weer stukje wijzer bedankt tot zover allemaal. Mochten er nog meer ervaringen zijn, dan hoor ik het graag. Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:17

Weet je wat ik fijn vind aan mijn vz? dat ik zeker weet dat mijn pony in goede handen is Lachen in het begin ging ik elke keer met haar mee totdat ze alles goed doorhad qua verzorgen en buitenrijden vooral. Nu is ze volledig zelfstandig en hoef ik alleen nog maar de sleutels door haar brievenbus te gooien Lachen

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 15:25

Hoi Allemaal

Ik heb misschien iemand gevonden, volgende week maken we kennis, dus ben benieuwd.

Groetjes bianca Ach gut