Kan ook nix, maar ok NIX vinden!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicolle_
Berichten: 1085
Geregistreerd: 17-09-05

Kan ook nix, maar ok NIX vinden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 12:13

Deze week zijn kijkers geweest voor mijn verzorgpony, nu moet ik een plaatsje gaan zoeken voor een nieuw verzorgpaard, maar het probleem is dat ik NIX maar oook werkelijk NIX kan vinden
Ik heb overal advertenties geplaats op internet en een advertentie bij de manege opgehangen (daar zijn mensen in deze omgeving zowat allemaal lid van "ruiterclub")... nog nix gehoord......
ik heb heel het internet doorzoch onderhand, maar nix noppes!
Hier in de buurt en in ons dorp zijn zoveel paarden wil je niet weten, maar allemaal zowat voor hun eigen... Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik wil tenslotte mijn hobby houden
Mijn vader wou wel mijn verzorgpony overkopen maar was veel te duur en we kunnen oook niet op korte termijn een stal bouwen en een weide aanleggen (wei )......ik weet het echt niet meer!
kan iemand me helpen ofzow?

wie heeft oook dit probleem

Alvast bedankt!!

Whisperke

Berichten: 3362
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Thorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:57

maar als die je verzorgpony te duur vind maar wel bereid is om je er een te kopen. Kun je misschien kijken of je niet een goedkopere ergens kan kopen die je ook leuk vind. Helaas woon je wat ver weg anders had ik je wel kunnen helpen aan een verzorgpony!!

Nicolle_
Berichten: 1085
Geregistreerd: 17-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 13:22

ja, dat is waar, maar denk dat het nog wel even kan duren voordat we een eigen krijgen
Ik zie dta je uit thorn komt, jammer dat ik niet dichterbij woon

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:25

Dat probleem heb ik ook

Whisperke

Berichten: 3362
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Thorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:52

rivanalover waar woon jij dan ergens!?

Nicolle_
Berichten: 1085
Geregistreerd: 17-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 11:44

Is echt niet leuk als je niets kan vinden Ik heb nog een paar telefoon nummers op het papier gekregen.... hoop dat ik daar terecht kan

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:48

Gewoon afwachten, tuurlijk is het niet leuk, maar wees vooral niet te opdringerig..

Nicolle_
Berichten: 1085
Geregistreerd: 17-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 15:01

ja weet ik Olympia , maar wil mijn hobby niet kwijtraken ..........maar snap wat je bedoeld

Whisperke

Berichten: 3362
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Thorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:06

En dan zolang bij een vriendin of mange gaan rijden is geen optie??

Nicolle_
Berichten: 1085
Geregistreerd: 17-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 15:10

jawel, ga waarschijnlijk naar een manege, maar dan moet ik steeds het veer betalen en das niet echt goeiekoop... hier ind buurt zijn nog maar weinig ECHTE maneges... je moet bij heel veel een eigen paard hebben en lid zijn van de club....
Ik weet het nog niet, ik wacht af

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:28

Jha een sport kost geld en paardrijden dus ook...

marle_sheila

Berichten: 780
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:40

Ja, dat is moeilijk he? ik ben ook heel lang op zoek geweest en kon niets vinden. Vorig jaar had ik een A pony samen met een vriendin maar daar mochten we ineens om een of andere reden niet meer komen :s Nu heb ik Sheila bijna een jaar.. Nouja, in ieder geval heeeel veel succes!

YentlKG

Berichten: 1488
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:43

moeiljk ist zeker! ik heb vroeger ook altijd heel internet afgekeken maar nooit is iets gevonden, toen aan de deuren gegaan en brieven in de bussen gegooid, en dezelfde dag kreeg ik allerlei mensen aan de telefoon die mij wel als verzorgertje wouden hebben, dus gewoon aan de deur gaan of brieven in de bussen gooien! succes

_Marleen_

Berichten: 2921
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Edam

Re: Kan ook nix, maar ok NIX vinden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:29

Ik heb er 3 jaar over gedaan om een super leuk verzorgpaard te vinden Je moet gewoon volhouden, dan vind je er wel een net als ik.

xxx

Yvanka_
Berichten: 2698
Geregistreerd: 05-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:13

Ik heb hier ook last van. Met mijn vorige verzorgpaard ben ik 2½ jaar bezig geweest. Helaas moest ik daar vorig jaar mee stoppen. Sindsdien ben ik weer op zoek maar nog niets gevonden

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:23

Bij mij ging het wel heel handig eigenlijk . Een vriendin van een vriendin van mij had een kreupele pony. En zocht iemand om te verzorgen, mee te stappe op de weg e.d... En toen gingen we belle en kijken en toen had ik hem dus als vz. pony, maar toen werd hij verkocht (hij staat nu in soest) want hij had dus wat aan zijn been en dat werd niet meer beter... Toen kocht ze een haflinger en die verzorg ik nu nog steeds.

Het is idd wel lastig om een verzorgpony/paard te vinden, ze zijn tegenwoordig (bijna) allemaal al bezet...

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:29

Ik heb precies hetzelfde probleem, kan ook helemaal niks vinden. Ze hebben wel super veel paarden hier. maar 2 haflingers die zijn al "Bezet" en nog een haflinger die is wild, en nog 2 paarden zijn ook wild.. dus nu rij ik op een manege. en er is een veulen met een moeder in de wei en die knuffel ik wel eens.. want ik weet niet van wie ze zijn..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:52

Ik kon ook een hele tijd niks vinden..
In Biddinghuizen vooral niet..
Ik ging in de zomer toen een pony van een vriendin verzorgen.
Maar die werd verkocht..
Ik verhuisde daar naar MArknesse en was al een tijd opzoek voor ik er ging wonen. Uiteindelijk Eind Oktober wat gevonden, gewoon gereageerd op dat van Welshjes, niet om te rijden maar om te verzorgen. Bleken ze nog een paard te hebben. Paard is geblesseerd en moet stappen.. Dat doet ik sinds 1 November nog steeds.. En misschien is hij beter..

Miiessy

Berichten: 2971
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Zeewolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:55

Ik ken het probleem maar altegoed helaas ben nu ongeveer een jaar opzoek en nogniks gevonden ja had wel iets gevonden maar die persoon heeft niks meer van zich laten horen... en verder heb ik ook overal al advertentie geplaatst en rond gevraagt... maarja ik geef niet op en blijf moedig door zoeken
Suc6 nog met zoeken het gaat je vast wel lukken

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:12

nou ik ben me zelf ook rot aan het zoeken hoor!!! ik heb een hele tijd een verzorgpony gehad en werd tegelijkertijd van alle kanten benadert ik had dus al die haflinger toen kreeg ik dr nog een vrouw die een tinkerhengst 2jr, kwpn hengt3jr, kwnp ruin3 5jr, en een shetlander ruintje van 5 had dus die ook nog verzorgt. verder zou ik misschien een fries hier krijgen maar die vrouw was de boel aan het bedonderen (gelukkig dus die hengst niet hier gehad ik zou 2 jaar voor hem zorgen) daarna zou ik een dravermerrie hier krijgen die ik ook voor 2 jaar zou verzorgen/berijden..vanaf die fries had ik de hengsten niet meer alleen de haflinger nog...en dan was hier weer wat en daar weer wat maar alles niet in de buurt.. sins een maandje heb ik de haflinger opgezegt met pijn in mijn hard en dat was dus even goed huilen maar zie haar nu elke donderdag (dan ben ik daar in de buurt) ik had het stopgezet omdat het gewoon niet te doen was na de verhuizing (afstand was te groot) nu zoek ik dus iets in en net rond waubach (dorp in landgraaf) had ik een gevonden maar daar ging steeds iets mis mee (de eigenaar kwam nooit haar afspraken na) en toen vond ik 6 paardjes net over de grens in duitsland maar die vrouw ging toen verhuizen dus weg weer..en ben nu ook heel internet af aan het zoeken en vanalles aant doen maar vind gewoon NIKS...en dan ook als bij jou te bedenken dat hier in de omgeving zoon 4 a 5 stallingen zijn waarvan 2 manege's ofzo en aan de rand allemaal boeren met paarden en nog gewoon weides met paarden...maar op een of andere manier wil het niet echt lukken. snik....

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:25

je moet gewoon rustig wachten, er komt echt wel wat op je pad. toen ik stopte op de manege heeft het ook ongeveer 2 maanden geduurd voordat ik ooit weer op een paard zat. en als je advertenties ophangt, zeg dan niet dat het met spoed moet, want dat komt heel slecht over.
succes ermee.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:13

Ik heb eigenlijk nooit zonder gezeten dus kan er niet echt over mee praten maar als ik wel eens advertenties op marktplaats zie staan dan zou ik die als eigenaar heeeel snel wegklikken.
Zou beginnen om eerst een abn te schrijven, net zoals dit topictitel.. leer eerst maar eens normaal schrijven zodat je advertentie netjes klopt.
Verder duidelijk neerzetten wat je kan en evt zoekt. Zie soms ook wel eens advertenties staan van mensen die het puur alleen willen om het rijden en het verzorgen achterwege laten, nou dan kan je beter gewoon naar een manege gaan.

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:17

Ik weet er 1 in strijen

ikkiN

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:37

Ik heb hier eerlijk gezegd niet zoveel problemen mee, er wonen hier allemaal boeren die staan te springen om een verzorger
Beetje ver weg voor jou he?

Maar wel vervelend zeg Blijf doorzetten en inderdaad bij mensen langsgaan! Ik zou geen paard/pony aanschaffen als je alleen al de aanschaf niet kan betalen. Dat beestje moet namelijk ook een wei, stal, en eten hebben..

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:01

in asenray is ook een manege, irene puts, kun je daar niet kijken? tien ritten kaarten kosten 85 euro