Rijden echt zo belangrijk?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:14

Nee het rijden is niet belangrijk! Het is leuk als je ook mag rijden maar het is zeker geen must!
Ik kom nou al 4,5 jaar op dezelfde plek. De plek waar ik ook mijn 1e verzorgpony's had. Sinds iets meer dan een half jaar rij ik daar nu een paard. Ik heb daar dus 4 jaar rondgelopen zonder er gereden te hebben. Ja af en toe een paard uitgestapt. Nu rij ik daar 1 paard, over een half jaar word de 2,5 jarige hengst ingereden die ik ook ga rijden en waar ik dressuur mee ga starten.
Ik rij bij mensen thuis nog 2 paarden en daar hoef ik alleen de paarden te rijden en dat is het! Niet meer en niet minder.
Terwijl ik op de plek waar ik nu dus al 4,5 jaar kom: de stallen een paar keer week doe.
De paarden voer op de dagen dat ik de stallen doe.
Paarden buiten zetten en weer binnen.
Ik zorg dat de stal zelf er netjes bij ligt dat de weilanden er netjes bij liggen.
Ik zeg optijd als de bak gesleept moet worden, of als er dingen gemaakt worden *b.v. voerbakken die er zijn afgeschuurt door een zeker shet met een niet al te dunne kont *

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:18

kijk ik zeg ook niet dat als mijn bijrijdpaardje kreupel is dat ik niet ga, en tuurlijk doe ik de andere klusjes er ook bij dat is voor mij vanzelfsprekend . laatst werd hij gechipt en toen ben ik ook gewoon 3 dagen met hem gaan wandelen. maar de hoofdzaak is bij mij toch wel rijden, puur omdat ik daarvoor betaal wandelen en knuffelen kan ik namelijk ook gewoon met mijn veulentje.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:17

Olympia schreef:
Sylleke schreef:
Ja, als ze kreuepl zijn is het wat anders. Tuurlijk ga ik er dan nog steeds heen en verzorg ik der.


maar zo zijn er ook mensen, die er dan mee stoppen, omdat ze niet kunnen rijden..
Nee, dat nu ook weer niet .
Toen Olga een maand kreupel was, ging ik er gewoon elke week heen de dagen dat ik ging, daarnaast ging ik af en toewel bij een vriendin rijden (kwestie van beweging voor mezelf eigenlijk), maar enkel na Olga, die kwam wel eerst .

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 08:03

Ik heb weer bijgelezen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 08:32

Tja, als ze een maandje kreupel staan ga je natuurlijk. Maar als er nu uitkomt dat je verzorg- en wedstrijdpaard artrose oid heeft en nooit meer intensief gereden mag worden? Ik zou dan toch een goed na moeten denken eerlijk gezegd, en dat mogen jullie best heel hard vinden...

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:33

nou vind ik niet hard hoor, als jij verder wil komen in de sport heb je niks aan een verzorgpaard met artose oid dat is niet hard, dat is eerlijk

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:39

enkt eens diep na*

Ik denk dat ik er dan nog wel heen ga (een of twee dagen per week), maar iets anders bij zoek. Ik zou Olga iig niet zomaar in de steek kunnen laten, want dat is mijn maatje geworden.

Maar als ik dan toch niet meer kan trainen, dan heb ik wel meer tijd, dus zou er iets anders bij kunnen, dnek ik .

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:43

nou ik ben het wel met sylleke eens ja.
ik denk dat ik er ook wat anders bij zou zoeken, want ik kan mars niet zo in 1 keer dan in de steek laten.
is die kreupel dan kom ik wel, want in de meeste gevallen ( is eerder vaak kreupel geweest) moet ie toch afgespoten worden.
en als die nooit meer goed wordt echt voorlopig kreupel is dan gaat ie toch weg want dan kost het alleen maar geld enz. maar dat is dan aan de eigenaar.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 17:43

Ik heb gehoord dat mijn verzorgpaardje nu meer beweging moet krijgen dus ik ga denk ik ook meer rijden.
Alleen we kunnen er allebei nog niet zoveel van.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:45

Rijden is meer een leuke bijzaak bij de pony's vind ik. Ik rijd voornamelijk op Nike, als daar alles goed mee is. Nu heeft ze weer wat aan haar been en kan ik niet rijden maar ik ga evengoed wel om te poetsen, wat te tutten, de stallen te doen en dingen te doen met mariska. al is het maar wat wandelen. we hebben er tog bijde wel plezier in
ik hoef er dan (Gelukkig) ook niks voor te betalen. Voor mariska ben ik nu echt te groot aan het worden dus rijd ik nooit tot nauwelijks meer op haar. Er zijn nog genoeg andere dingen om te doen

rOmii

Berichten: 1004
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Heerhugowaard Noord

Re: Rijden echt zo belangrijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 08:46

joyce die rijd ik alleen in de zomer die heb ik anderhalf jaar lang gepoetst had nooit behoefte aan rijden, van de zomer kwamen ze aan het maar zadel en hoofdstel dat ik erop mocht rijden vond ik natuurlijk heel leuk maar omdat het daar in een weiland moet glee ze vaak uit en dat vind ik zielig (ze is ook niet verkeersmak) Ik had naast dat poetsen en af en toe rijden nog veel tijd over en wilde echt een paard om te rijden erbij nu heb ik millianne en die rijd ik 5 dagen pw ben inmiddels gestopt met de manege en volg nu privelessen op haar. Maar ik hou nog steeds van lang poetsen want ik poets altijd echt wel een uur..
dusja bij milly is het voor mij wel belangrijk omdat ik toch wel ver moet fietsen en dan ga je neit alleen ff poetsen, en bij joyce is het voor mij niet belangrijk Die doe ik echt om het poetsen en knuffelen enz..

@Pattypaard : jah dat vind ik ook hoor als milly (bijrijdpaard dus) iets zou hebben zou ik evengoed heen gaan..

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:12

ja ik zou er ook wel heen gaan, alleen niet meer betalen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Re: Rijden echt zo belangrijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:14

Ik heb ook een (geweldig trouwens ) verzorgpaard, een lieve ruin van 9 jaar. Ik doe hem zo'n 5 keer per week. Ik rij zo'n eens in de twee weken. Waarom? omdat ik er geen behoefte aan heb. Ik ga gewoon heen om lekker z'n stal te doen, te kroelen, te poetsen, eventueel wat te longeren of gewoon lekker in de bak spelen. Ik vind het prima zo

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: Rijden echt zo belangrijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 17:50

Yellowfish schreef:
Ik heb ook een (geweldig trouwens ) verzorgpaard, een lieve ruin van 9 jaar. Ik doe hem zo'n 5 keer per week. Ik rij zo'n eens in de twee weken. Waarom? omdat ik er geen behoefte aan heb. Ik ga gewoon heen om lekker z'n stal te doen, te kroelen, te poetsen, eventueel wat te longeren of gewoon lekker in de bak spelen. Ik vind het prima zo

Haha, ik heb precies hetzelfde.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:10

Ik heb ook niet echt behoefte aan rijden, soms vind ik het wel leuk en heb ik er echt zin in.
Maar ik doe het omdat het paard het leuk vind, maar ik ga zowiezo eerst de belangrijke dingen doen, zoals stront mesten enzo.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:00

Ja, ik doe ook altijd eerst de stal, dan ga 'k pas rijden, anders heb ik daar geen zin meer in . In het begin vond ik dat leuk, maar na een tijd word je stallen mesten toch wel beu en is het niet meer het leukste om te doen vind ik . Maar het hoort erbij, dus ik doe het wel hoor!

Maar ja, als je ambities hebt , dan is rijden toch een belangrijk onderdeel.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:07

Sylleke schreef:
Ja, ik doe ook altijd eerst de stal, dan ga 'k pas rijden, anders heb ik daar geen zin meer in . In het begin vond ik dat leuk, maar na een tijd word je stallen mesten toch wel beu en is het niet meer het leukste om te doen vind ik . Maar het hoort erbij, dus ik doe het wel hoor!

Maar ja, als je ambities hebt , dan is rijden toch een belangrijk onderdeel.


Het ligt er bij mij aan of het nog licht is buiten, want dan ga ik eerst rijden.. En dan zet ik het liefst de shet samen met Rashida in de paddock, zodat ik normaal de stal kan doen..

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:49

ik doe de stal altijd na het rijden, maar dat is ook zo gedaan staat op zaagsel dus vandaar. en wij hebben licht bij de bak echt ideaal:D kan dus altijd rijden

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:04

Ja, in de winter staat Olga op vlas, geen probleem dus .
En in de zomer is het lang licht, dus ook geen probleem om het van te voren te doen .

ikkiN

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:01

Eerlijk gezegd vind ik het rijden wel belangrijk. Als ik Shetjes zou verzorgen zou ik er ook veel meer mee tutten. Maar ik wil zelf graag ergens komen, ik wil veel leren op het rijgebied. En als je een verzorgpony hebt, dan is dat toch een prachtige kans?
Ik vind in ieder geval van wel, en ben daar elke dag weer de eigenaar heel erg dankbaar voor
Maar de verzorging en het tutten doe ik ook vaak zat hoor! Tuurlijk! Vind ik ook onwijs leuk! Net als Lies

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 16:11

Ik denk dat het er ook aan ligt of je een rijtype bent.

Bentuh

Berichten: 3436
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Rijden echt zo belangrijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:26

neej echt niet hoor ik vind zelf van niet mij vriedin heb nu dan 2 verzorg pony's draver en een welsh maar die welsh moet echt gereden worden anders is er geen beginnen aan hoor maar daar hebben ze ook geen bak niks dus kan je ook niet rijden en je mag niet op de wei rijden en de paarden mogen er ook nooit op als het land nat is dus dan moet je altijd om het huisje stappen of draven zo saai dus ik rij eigelijk nooit echt veel alleen op de manege in de les

ikkiN

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:54

Ik ben inderdaad meer een rijtype.. Ik denk dat veel anderen dat ook hebben. En sommige gaan liever 2 uur poetsen en knuffelen, wat natuurlijk ook heel leuk is. Maar wat ik gewoon minder doe..

Mariet

Berichten: 1332
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Noordwijk, Zuid Holland

Re: Rijden echt zo belangrijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:49

Tjah.. Ik mag gewoon rijden wanneer ik wil, maar toch vind ik de rest veel belangrijker! Je hebt van die mensen waarbij het echt om het rijden gaat en die de rest dan vergeten. Ik vind zelf het goed verzorgen belangrijker dan het rijden. Maar natuurlijk het mogen rijden ook fijn!

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:20

Mij gaat het niet om het rijden.
Met mijn vorige bijrijdtpony (waar ik te zwaar voor werd) wilde ik gaan mennen omdat ik niet meer kon rijden.
Maar er zou veel tijd en geld in gaan steken, en dan kom ik nog niet verder terwijl ik wel voor hem betaal.

Maar het gaat me dus echt niet om het rijden.
Ik vind een band opbouwen ook heel belangrijk..samen lol hebben!

Met mijn vorige leasepony wandelde ik bijna elke dag buiten.
Mensen op stal snapten dat niet en waren ongerust omdat ik vrij lang weg bleef..
Maar we waren zo aan het genieten.. prachtig!