Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 10:48

Ik heb nu 1 verzorgpony, die rijd ik één keer in de week op buitenrit. En ik heb één bijrijdpaard, die rijd ik ook één keer in de week, soms 2 keer.
Nou heb ik een aanbieding gekregen van een stel ijslanders. Een meisje die ik van vroeger ken, van de manege, mailde mij dat ze hulp nodig hebben. Nou lijkt me dat echt hartstikke leuk, ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in ijslanders. Maar ja, de tijd, ik weet natuurlijk nog niet hoe vaak ik die ijslanders dan zou moeten doen.
Op donderdag en zaterdag rijd ik al. Op dinsdag en woensdag heb ik straks twee stage dagen, weet niet hoe laat ik dan klaar ben, dat moet ik dan eerst maar eens afwachten. En maandag en vrijdag ben ik kwart voor 3 tot half 4 uit.
Wat zouden jullie doen?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:50

waarom rij je niet vaker op de andere verzorgpony's?

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 12:49

missnynke schreef:
waarom rij je niet vaker op de andere verzorgpony's?


Die ene is een bijrijdpaard dus die eigenaar rijd er zelf vaak op. Die andere word ook nog door een ander gereden. Dus vandaar

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:42

Owel de ijslanders laten gaan, ofwel een ander verzorgpaardlaten gaan. Ik zou iig niet voor alle drie gaan, dat wordt op den duur veel te veel .

Je zal moeten kiezen wat je het leukste vindt.

Quilfa

Berichten: 449
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Kampen

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:44

ik had dr 4 mah 2 daarvan doe ik niet meer en ik heb nu dus nog 2 verzorgpony's en 2 verzorgezels en 2 verzorgratten en dat is ook goed vol te houden en ik heb het ook heel druk met school al helemaal in de 1e van het vwo

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 19:02

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn keuze al gemaakt. Ik heb namelijk vanmiddag de aanbieding gekregen om wedstrijden te gaan rijden met mijn ene bijrijdpaard. Dus die ga ik straks wedstrijden rijden, en die andere pony blijf ik rijden. En dan doe ik die ijslanders niet.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:05

Ik wou net gaan zeggen, waar haal je de tijd vandaan?

Ik heb 1 bijrijdpaard en dat vind ik genoeg..Ik heb echt geen tijd om 2 of 3 paarden te gaan doen..

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:44

Nee ik ook niet .
Maar ik doe Olga dan wel 4-5 dagen in de week .

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:14

Ik rijd momenteel 3 paarden maar 1 ervan is nog te jong om elke dag mee te werken, dat scheelt. Het is maar afwachten hoe het allemaal gaat als er weer meer zadelmak zijn.
Momenteel ben ik ziek dus wordt er ff een paar dagen helemaal niks gereden helaas.
Maar leuk dat je wedstrijden kan rijden met dat ene Djun Djun, ik neem aan dat je nu wel vaker gaat rijden dan

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:14

Sylleke schreef:
Nee ik ook niet .
Maar ik doe Olga dan wel 4-5 dagen in de week .


Ik doe Rashida 3 dagen in de week en daarbij krijg ik Ronini af en toe gratis meegeleverd om te doen

(Erg goed voor mn zit )

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 10:31

Urielle schreef:
Ik rijd momenteel 3 paarden maar 1 ervan is nog te jong om elke dag mee te werken, dat scheelt. Het is maar afwachten hoe het allemaal gaat als er weer meer zadelmak zijn.
Momenteel ben ik ziek dus wordt er ff een paar dagen helemaal niks gereden helaas.
Maar leuk dat je wedstrijden kan rijden met dat ene Djun Djun, ik neem aan dat je nu wel vaker gaat rijden dan


Beterschap Urielle En ja ik ga inderdaad vaker rijden nu
3 Paarden zijn opzich ook wel veel ja.. ik denk niet dat ik het redden zou met school enzo, als ik er nu goed over nadenk..

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:36

DjunDjun schreef:
Ik heb nu 1 verzorgpony, die rijd ik één keer in de week op buitenrit. En ik heb één bijrijdpaard, die rijd ik ook één keer in de week, soms 2 keer.
Nou heb ik een aanbieding gekregen van een stel ijslanders. Een meisje die ik van vroeger ken, van de manege, mailde mij dat ze hulp nodig hebben. Nou lijkt me dat echt hartstikke leuk, ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in ijslanders. Maar ja, de tijd, ik weet natuurlijk nog niet hoe vaak ik die ijslanders dan zou moeten doen.
Op donderdag en zaterdag rijd ik al. Op dinsdag en woensdag heb ik straks twee stage dagen, weet niet hoe laat ik dan klaar ben, dat moet ik dan eerst maar eens afwachten. En maandag en vrijdag ben ik kwart voor 3 tot half 4 uit.
Wat zouden jullie doen?

de maandag en de vrijdag kun je met de ijslanders gaan rijden!
ik heb de woensdag en de vrijdag om 3 uur gedaan, tegen halfvier ben ik thuis, en tegen 4 uur ben ik bij de paarden
heb nog tijd zat om 1-3 paarden te rijden

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 12:00

dutske schreef:
DjunDjun schreef:
Ik heb nu 1 verzorgpony, die rijd ik één keer in de week op buitenrit. En ik heb één bijrijdpaard, die rijd ik ook één keer in de week, soms 2 keer.
Nou heb ik een aanbieding gekregen van een stel ijslanders. Een meisje die ik van vroeger ken, van de manege, mailde mij dat ze hulp nodig hebben. Nou lijkt me dat echt hartstikke leuk, ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in ijslanders. Maar ja, de tijd, ik weet natuurlijk nog niet hoe vaak ik die ijslanders dan zou moeten doen.
Op donderdag en zaterdag rijd ik al. Op dinsdag en woensdag heb ik straks twee stage dagen, weet niet hoe laat ik dan klaar ben, dat moet ik dan eerst maar eens afwachten. En maandag en vrijdag ben ik kwart voor 3 tot half 4 uit.
Wat zouden jullie doen?

de maandag en de vrijdag kun je met de ijslanders gaan rijden!
ik heb de woensdag en de vrijdag om 3 uur gedaan, tegen halfvier ben ik thuis, en tegen 4 uur ben ik bij de paarden
heb nog tijd zat om 1-3 paarden te rijden


poeh dat lukt mij nooit.. Als ik kwart voor vier uit ben, moet ik snel naar huis fietsen en dan omkleden, dan is het ongeveer 10 over 4 als ik klaar ben, dan moet ik er nog heen fietsen, dan is het 20 voor 5. En dan moet ik half 6 alweer naar huis.. Nee dat lukt me niet..
Ik vind het knap dat jij dat kunt hoor

Bi0n_Tiffiej

Berichten: 1230
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: In de stal van mn lieverd (L)

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:14

ik heb zelf 3 verzorgponys....
ik rijd 1tje 3x in de week,
1tje wandel ik mee 3x in de week. en met die ander fiets ik of wandel ik of neem ik mee met het rijden. als meestal 2x in de week. en 1x in de week rijd ik op de manege.

lisjuh_

Berichten: 978
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: pijnacker

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:16

ik heb 1 verzorgpony en ik probeer hem 5 keer in de week te rijden en ik vind het wel best zo meer zou ik er niet willen.

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Al 2 verzorgpaarden, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:01

DjunDjun schreef:

poeh dat lukt mij nooit.. Als ik kwart voor vier uit ben, moet ik snel naar huis fietsen en dan omkleden, dan is het ongeveer 10 over 4 als ik klaar ben, dan moet ik er nog heen fietsen, dan is het 20 voor 5. En dan moet ik half 6 alweer naar huis.. Nee dat lukt me niet..
Ik vind het knap dat jij dat kunt hoor

héhé, nuja, ik heb het geluk dat ik vrij vroeg uitben, en dat ik er maar en halfuurtje over doe tussen de tijd dat school uit is en ik thuis ben.
plus ik rij met de brommer naar de paarden, dus in 10 minuten ben ik daar.
dan zet ik alle paarden binnen, zadel de oudste op en ga voor een uurtje in de piste rijden.
tegen dat ik terug ben en afgezadelt heb is het kwart voro 6, en dan heb ik nog tijd om de jonge paarden elka een kwartiertje mee naar buiten te nemen (zijn nog maar pas onder het zadel)
meestal ben ik tegen 7 uur gedaan, in de zomer loopt dat gerust uit tot een uur of 9
blijf nog even nakletsen, en ga dan op mijn gemak naar huis.
nu heb ik wel geen avondklok, en ben ik met mijn brommer, dus in een kwartier ben ik over en weer gereden
soms is het een beetje timen, en dingen ertussen gooien.
ik rij in een piste op 10 minuten stappen, dus ik ga de jonge paarden zo trainen dat ze ook als handpaard meekunnen.
dan ga ik op het ene paard, met de andere als handpaard mee, rij ik de ene een uurtje, vergooi het zadel en rij de andere een uurtje, zo spaar ik ook alweer heen en weer geloop tijd uit.
hang de derde dan even aan de longe, et voila,opgelost