leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:18

Ik had laatst weer iemand die zou M1 kunnen rijden......
Niet dus - ze heeft het geprobeerd, maar niet consequent met rijden en met langskomen....
Daar heb ik dus niks aan....
Een paard moet je consequent behandelen, ik moest 'm dus weer
opvoeden, nadat zij had lopen "klooien"

Daarbij als je zegt dat je "aardig" (m1 niveau) kan rijden, moet je dat wel waar kunnen maken

Dat is wel weer een reden voor mij, om de volgende x strenger te worden bij een verzorgster die komt

Ook heb ik al 2 x meegemaakt dat ze de eerste x niet komen opdagen.....
Snap ik ook niet - je kan dan toch even afbellen????

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:37

Zomaar niet op komen dagen is behoorlijk onfatsoenlijk en snap dus ook niet dat die mensen niet even afbellen. Helemaal niet nu bijna iedereen tegenwoordig een mobiele telefoon heeft.

Liegen over je rij niveau is natuurlijk ook niet bevordelijk voor het krijgen van een bijrijdpaard. Maar hou er als eigenaar wel rekening mee dat je voor het eerst op een vreemd paard altijd moet wennen.

Weet niet of het veel voorkomt dat mensen liegen over hun rijniveau maar misschien kun je als eigenaar vragen of de mensen die beweren een bepaald niveau te rijden een protocol van een wedstrijd meenemen. Zodat ze kunnen bewijzen een bepaald niveau te rijden. Ook manegeruiters hebben vaak wel eens aan een onderlinge wedstrijd meegedaan. Ook worden er F proefjes georganiseerd op veel maneges die worden bijgeschreven in een ruiterpaspoort. Dus als iemand beweert op een bepaald niveau te rijden moet dit te bewijzen zijn.

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:14

lindsey schreef:
Weet niet of het veel voorkomt dat mensen liegen over hun rijniveau maar misschien kun je als eigenaar vragen of de mensen die beweren een bepaald niveau te rijden een protocol van een wedstrijd meenemen. Zodat ze kunnen bewijzen een bepaald niveau te rijden. Ook manegeruiters hebben vaak wel eens aan een onderlinge wedstrijd meegedaan. Ook worden er F proefjes georganiseerd op veel maneges die worden bijgeschreven in een ruiterpaspoort. Dus als iemand beweert op een bepaald niveau te rijden moet dit te bewijzen zijn.


Ben ik dus absoluut niet met je eens. Ik heb altijd op een eigen paard gereden en deze stond altijd op eigen terrein. Maneges lagen op een behoorlijke afstand. Ik heb nooit een wedstrijd gereden, geen officiele en geen onderlinge, toch heb ik 1 van mijn paarden doorgereden tot minimaal L niveau. Hij kon ook al sommige oefeningen uit de M-proefjes.

Ik heb hier bijvoorbeeld geen enkel 'bewijs' voor. Niet iedereen in paardenland rijdt wedstrijden, zelfs niet alle manegeruiters.

Ik moet wel zeggen, liegen over rij-ervaring komt vaak voor. Mensen proberen het mooier voor te doen dan het in werkelijkheid is. Meestal kan je dit na een paar keer rijden wel degelijk zien. Ik ben wel altijd eerlijk en geef ook altijd aan dat ik ook nog veel moet leren ondanks de 12 jaar ervaring.

blondie3866

Berichten: 131
Geregistreerd: 01-12-04

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:34

gewoon dom' om te liegen over je rijervaring
op een gegeven moment komt de eigenaar er toch wel achter...

ik betaal niks voor het verzorgen, ze zijn allang blij dat ik help met beweging geven van de paarden, en in ruil daarvoor mest ik de stallen af en toe uit, of andere klusjes. (nou bezig met tralies schoonmaken...)
maar dat zijn dingen die gewoon bij het verzorgen horen.

ik betaal zelf de lessen, en in de winter de binnenbak

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:37

Ik heb straks ook een bijrijder nodig.......... meebetalen in de kosten zijn gewenst.

Ik heb ook nog wel wat meer eisen........ namelijk minimaal m, ouder dan 20, een keer in de week lessen.........

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:44

menollyke schreef:
Meestal kan je dit na een paar keer rijden wel degelijk zien.


Is natuurlijk ook zo maar in de tussentijd heb je als eigenaar misschien andere mensen afgezegd en er tijd in gestoken. Als je wist wat het werkelijke niveau van de mensen was had je ze misschien niet op je paard gelaten.

Zou beter zijn als je mensen op hun woord kon vertrouwen maar als ik de reacties van paardeneigenaren lees blijkt dat dus niet altijd zo te zijn. Dus dan moeten de goeden die het niet kunnen aantonen weer lijden onder de slechten die liegen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:45

gelukkig zie ik dat al bij het opstijgen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:49

Ik heb er wel één gevonden, heerlijk paard, mag er vrijwel alles mee in overleg. Ik kom 2 keer per week, les 1 keer per week (als het lukt) en mest in de winter uit. Enige is dat het een behoorljik 'moeilijk' paard is en dat het echt wel even geduurd had voordat ik 'leuk rond kon sturen'. Gelukkig heeft de eigenaresse me daar ook de tijd en ruimte voor gegeven. Ik heb eigenljik geen moeite gehad om een paard te vinden. Heb een advertentie gezet op marktplaats, en binnen 2 weken 'beet' .

Ik hoef er niets voor te betalen en daar ben ik erg blij mee, anders zou ik het namelijk niet kunnen doen. Lessen kosten rond de 50 euro per maand, één keer per maand tanken om er te kunnen komen à 35 euro... Is al 85 euro.

Kiwiko: maar jij bent een eigenaresse die ook écht les kan geven

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:52

hihihi maar wel lessen bij een andere instructeur zou niet eerlijk zijn als ik in de bak ging staan........... dan doet zo iemand namelijk niet echt heel veel goed en das niet eerlijk

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:17

KiWiKo schreef:
gelukkig zie ik dat al bij het opstijgen


Maar je hebt toch wel mensen die pas een paar lessen hebben gehad en perfect opstijgen.

Net zoals er mensen zijn die op behoorlijk hoog niveau rijden en niet zo lenig zijn dat ze soepel op een groot paard kunnen opstappen?

Of is dit een beetje te gedacht?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:01

hihihi das inderdaad (sorrie) een beetje te simpel gedacht

Dat bedoel ik niet rot hoor, maar ik zie al hoe iemand met het paard naar de bak loopt, het paard stilzet, en opstapt wat voor een vlees ik in de kuip heb

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:56

Citaat:
Dat bedoel ik niet rot hoor, maar ik zie al hoe iemand met het paard naar de bak loopt, het paard stilzet, en opstapt wat voor een vlees ik in de kuip heb


Degene die bij mij "m1" zou rijden, had wel degelijk een goede zit en kon ook wel rijden....

Helaas de truckjes van M1 - alleen op een z- paard ofzo

Op een braaf paard, waarop ze eerst mocht rijden - zag ik dat ze sommige dingen niet aanvoelde. Een tempo wisseling in draf - hij werd na 5 x proberen nog niet aktiever en ook van stelling en de buitenteugel - gewoon niet goed genoeg... beetje L1 niveau, maar dan met een goede houding van de ruiter
Regelmatig liep het super brave paard over de buitenschouder weg...
Nu had ik aardig wat geduld en hoopte dat het nog wel zou komen....even wennen, toch?

De bedoeling was om op de 5 jarige te gaan rijden. Deze mocht ze al wel longeren, om elkaar goed te leren kennen.
Toen was ik er wel snel achter dat dat toch echt niks zou worden!

Wel een aardig kind hoor, maar ik heb er niks aan! Het kost me zoveel tijd!

Citaat:
Dus dan moeten de goeden die het niet kunnen aantonen weer lijden onder de slechten die liegen.


Nu denk ik wel, dat zij echt dacht dat ze m1 kon rijden Afbeelding

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:02

Nu rijden er wel 6 meiden bij mij, waar ik wel blij mee ben hoor.
(4 daarvan rijden maar 1x per week en de andere rijden 3 x per week - ik heb 5 paarden,dus nog druk zatAfbeelding )
Maar al een hoop "verzorgsters" gezien, waar ik echt niet vrolijk van word

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:25

Je had toch een leuk verzorgpaardje?
Of is het niets gewordne met Barley (of hoe was de naam )

Ik heb eerlijk gezegd niet het helee topic doorgelezen dus sorry als dat te merken is

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 16:28

ja bailey was ook prima, mee gestopt ivm dat zij verkocht zou worden, achteraf is ze toch nog gebleven, maar voor hoe lang weten hun niet, en ook omdat ik nu met school zit, afgelopen jaar al blijven zitten en dat is niet nog een keer de bedoeling ...

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 16:32

Sorry, snap je even niet

Je hebt dus eigenlijk geen tijd meer voor bailey, maar je zoekt toch een andere?
bedoel ik niet verkeerd ofzo hoor.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 21:19

hehe, nee ik ben niet opzoek naar een andere tis gewoon iets wat me de laatste tijd nogal opviel (jaja hou toch altijd stiekem advertenties in de gaten)

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 23:10

aah tuurlijk, er staat ook nergens dat je opzoek bent nee.
Oef dom van me

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:04

Ik heb een superleuk verzorgpaard waar ik helemaal niks voor hoef te betalen. Wat ik wel vaak doe is dingetjes voor hem kopen , zweetdeken, dekje enz.

Ik vind het geen onzin om voor een verzorgpaard te betalen omdat ik weet hoe duur het is maar ik wil het liever niet.

carolalover
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-10-05

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 09:46

hey ik ben chantal.

en ik weet dat een verzorpony moeilijk te vinden is maar je moet gewoon een beetje onderhandelen.

ik betaal 6,50E voor mijn verzorgpony per maand maar dan heb ik ook iets.

-bosritten
-springen
-lkkr chillen in de bak
-buitenritten maken
-wedstrijden rijden
-en naar de les (is met eigen pony 3,50 goedkoper

dus niet zeuren de mensen moeten hun pony's toch ook betalen???
en ze geven je wel hun vertrouwen

carola mijn meissie kus van mii

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 09:52

Ik hoef ook niks te betalen voor m'n verzorgpony ..

JoYcE1982
Berichten: 105
Geregistreerd: 30-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:06

tja dat had ik dus ook en ben daar heel snel mee gestopt nu heb ik een super verzorg paard en betaal er niet voor, maar je kan bijv altijd een borstel aanschaffen of iets dergelijks

miranda1983

Berichten: 954
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: hengelo (ov)

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:22

ik heb altijd als ik al een verzorg pony heb dat ik dan pas de reacties krijg hahaha. en wat gebeurd er lees net me mail en heb dus weer een aanbieding voor een verzorg pony. ik verzorg nu een haflinger 1x per week dus een 2de pony kan er nog wel bij. voro 2a 4 dagen per week.

maar dat heb ik altijd

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:37

Ik heb even het hele topic nog een keer doorgelezen.. En je wilt graag weten waarom het zo moeilijk vindt om een bijrijdpaard te zoeken.. gewoon simpelweg omdat de meeste mensen geld vragen aan een bijrijder en de bijrijder dit niet wilt, dus het paard niet kan bijrijden. Het komt natuurlijk wel van 2 kanten, natuurlijk weet je dat het een dure hobby is en dat er hoge kosten aan verbonden zitten, maar als je een bijrijder hebt die mee betaalt in de kosten scheelt het jou als eigenaar ook weer geld.

Verder hebben mensen idd bepaalde eisen aan een bijrijder, ouder als een bepaalde leeftijd, bepaald niveau wat diegene moet rjden enz.. Dat zijn allemaal factoren waardoor het voor jouw als bijrijder moeilijker wordt om een verzorgpaard te krijgen.

Eleven

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Gorinchem

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:50

Ja vooral de eisen zijn soms belachelijk.. Ik had laatst op een leuke advertentie gereageerd. Het ging om 2 friezen.. Ben helemaal weg van Friezen dus hartstikke leuk. Waar kwam het hele verhaal op neer, dat ik 3 maanden die paarden zou rijden omdat hun dochter te val was gekomen en moest revalideren, daarna kon ik dus soort van weer opr*tten... De eis was ook dat ik M zou rijden, want als die dochter weer beter was ging ze M startten!!! Nou lekker hoor. Eerst 10 mailtjes gestuurd voordat ik er helemaal achter was waar het nou precies om ging... Ook niet leuk, ze hadden ook niet eens een bak... Was niet leuk.. Heb het ook niet gedaan...