Zadel kopen voor verzorgpaard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cecieltje

Berichten: 471
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Zadel kopen voor verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 22:26

ik heb vanmiddag op de site gekeken en ben erover aan het nadenken om het te proberen.. ookal zit ik ook nog steeds te denken dat het niets voor mij is.
Ik ben vanmiddag bij mijn verzorgpaard geweest en heb foto's gemaakt van het zadel. De beugelriem is trouwens alweer vervangen!
Hier wat foto's van het zadel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=F6DSH86V
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OVIFPJXL
http://www.mijnalbum.nl/Foto=Y6LXEBYJ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3JP74XLC

weet iemand misschien wat voor zadel dit is? en of het een brede kamer heeft?
ik heb de singel van dit zadel opgemeten is die is 140cm en het zadel zelf is 18 inch. ik voel wel dat ik schuif in het zadel. Kan het dan zijn dat ik dan een zadel moet kopen die 17 inch is?

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Zadel kopen voor verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:59

oeh er zitten wel een paar aardige scheuren in ja! Bedoel je of het een vzh of drs zadel is? Dit is een veelzijdigheidszadel (merk kan ik zo niet zien/herkennen) wat die kamer betreft, geen idee (ik zal even iemand inlichten, dan kan zij even kijken, misschien dat zij het weet).

Heb je de hele singel gemeten, of alleen het stuk tussen de gespen? de maat is namelijk gemeten tussen de gespen. het zou kunnen dat je beter in een 17 inch zadel past, maar dat is gewoon een kwestie van passen wat lekker zit, het kan ook gewoon zijn dat dat zadel gewoon niet zo goed bij jou past (of het is gewoon glad o.i.d. elk zadel zit weer anders)

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Zadel kopen voor verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:11

Bij veel ruiterzaken moet je voorrijkosten betalen als je onder een bepaald bedrag een zadel koopt.

Is je budget niet zo groot en wil je een tweedehands zadel dan kun je het huidige zadel ook meenemen naar de winkel.
Aan de hand van het huidige zadel kan de winkel dan ook zien wat voor soort zadel wel zou passen. Moet je er natuurlijk wel zeker van zijn dat het huidige zadel goed past.

cecieltje

Berichten: 471
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Zadel kopen voor verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 19:09

Ik ben gaan kijken bij 2 ruitersportzaken en die raadde mij allebei hetzelfde zadel aan, een wintec 500 vanwege verstelbare boom.
Ze hadden het zadel alleen in 16,5inch dus heb het niet kunnen passen. Het zadel is besteld en komt waarschijnlijk dinsdag binnen.. ik ben benieuwd!!
Ik heb trouwens aan de eigenaren nagevraagd of ze er moeite mee hadden of ik een eigen zadel zou kopen.. en dat hebben ze totaal niet kreeg gelijk een beugel voor het zadel aangeboden

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Zadel kopen voor verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:31

Ik heb ook een belg als verzorgpaard en die mensen hadden het paard megenomen naar een zadelmakerij en die heeft een zadel op maat gemaakt (het banketstaaf daarvan is dat vera (zo heet het paard) dan weer dik is en dan weer dun ligt eraan hoeveel ze te eten krijgt en hoe haar wei staat dus het zadel ligt dan niet altijd even goed.) Maar een goed zadel voor een belg is ook van imperial riding (die gaan lkkr lang mee) (bij ons hebben we geen zadelkamer en ligt het zadel in een stoffige loods + is die altijd verplaatst op een grove manier door de werkers daar als die in de weg lag maar hij ziet er nog steeds mooi uit en is nog heel


1 ding als jij het zadel koopt zou ik zeker de andere er nie op laten rijden.

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Zadel kopen voor verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:15

ik heb er vroeger ook één gekocht voor mn verzorgpony, heb er een iets meer dan ene jaar lekker op gereden. tot ik ermee stopte. vorig jaar ofzo heb ik het zadel verkocht. ik zou het iig doen, het is allicht fijner voor jou ivm lekkerder zitten. en je kun thet daarna altijd nog verkopen

cecieltje

Berichten: 471
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 13:16

Ik ben al wezen kijken.. Het zadel was zaterdag al binnen, maar ze hadden net de laatste witte boom verkocht
Word als het goed is vrijdag gebeld dat de boom binnen is en dan ga ik zaterdag langs om het zadel op te halen

Ik hoop zo dat het zadel goed ligt!