Ze rijdt ook met een lange zweep heb ik niets op tegen want ik rijdt ook met deze 'hulpen' alleen denk ik dat ik net ietsje liever ben met mijn spoor. Ze zit echt continu te porren en te prikken.
Als ik er iets van zeg trekt ze een boos gezicht en zegt dat ze hem anders niet voorwaarts krijgt. Waarom krijg ik hem dan heel goed vooruit zonder iets? Ik rij los met zweep en Muffin gaat dan erg goed.
Zij heeft haar zweep ook bij maar vind het 'zielig' om hem er mee te tikken. Wat moet ik doen? Sporen wegnemen en haar les geven of ze laten verder doen tot de instructrice er iets van zegt? Ik ben vooral bang dat ze hem bot op het been zal maken
Zo heet het broertje van mn cavia ook

. Ik zou haar gewoon zonder sporen laten rijden, wel met zweep. Het is jouw pony en als je er geen goed gevoel bij hebt en ze er niet mee overweg kan zou ik haar echt niet zo door laten rijden dan reageert je pony na een tijd nergens meer op.

.

Dus stuur ik haar bij waar nodig en laat haar voor de rest stilletjes haar gang gaan. Voor de rest doet ze niks verkeerd ze is er heel lief mee enzo alleen met rijden prikt ze veel en toont ze met die sporen totaal geen medelijden