bijrijdpaard: hoe vaak gekeken van tevoren?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 14:31

marin16 schreef:
Ik ben bij alle keren dat ik ben wezen kijken, wel het paard gaan verzorgen. Maar nu ben ik er toch wat voorzichtiger mee. Dat komt omdat ik nu voor mezelf ook echt besloten heb wat ik wil. Ik hou dus zelf bijv. er niet van om altijd maar in mijn eentje te rijden. Ik heb dus voor mezelf besloten, dat als ik een paard ga verzorgen, dat er wel andere mensen zijn, zodat ik daar mee in contact kan komen. Maar misschien heeft dit er ook mee te maken dat ik ben verhuisd en dat ik eigenlijk nog niet zo veel "paardenmensen" ken!



Had je maar niet moeten verhuizen

Maar ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind hoor die rust op een privestal.. TOen ik bij Rashida ging kijken op die manege, had ik er al wel verhalen over gehoord enz, maar het viel toch reuze mee..

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Re: bijrijdpaard: hoe vaak gekeken van tevoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:37

Ik heb gewoon gevraagd of ik ze mocht verzorgen Dat mocht maar die vrouw wou dan wel dat we eerst 3 weekjes een beetje met ze gingen lopen enzo Gewoon om aan ze te wennen en dat vond ik ook wel goed, ik verzorg ze nu al 2 en half jaar en nog steeds is het leuk

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:22

Ben gelijk het eerste paard waar ik ben gaan kijken, gaan bijrijden. Voor de twee die ik nu rij, ben ik gevraagd.

ikkiN

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:02

Ik heb na het opzeggen van mijn vorige verzorgpaardje (reden komt nog in profiel) een aantal jonge pony's gereden voor 2 handelstallen. Daarna ben ik gevraagd bij een pony te gaan kijken om te rijden. En door de sfeer die hr hing ben ik daar gebleven. De pony sprak me in het begin helemaal niet aan, maar vond het een flinke uitdaging! (Bokte iedereen eraf, wilde niks meer, alleen maar dwars aan het doen, mensen dachten dat ze eigenwijs was, maar was gewoon verzet) En we zijn nu dolgelukkig met elkaar! Ik ben nog nooit zo trots geweest op een pony

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:10

Ik heb 1 keer gekeken. Was meteen het juiste paardje Ze moest nog veel leren, maar als ik nu kijk wat ik in 2,5 maand al verbetert heb! Ik ben op een vrijdag in de vakantie wezen kijken en ben de volgende dag (zaterdag) meteen weer gekomen en ben toen met haar gaan wandelen.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:56

Bij mijn ene verzorgpaard ben ik 1 x wezen kijken van te voren, want ik kende hem al omdat hij vroeger manegepaard was. En aangezien hij nog wel gewoon op de manege stond, wist ik ongeveer alles al.

En bij m'n andere verzorgpony ben ik eigenlij niet wezen kijken, want dat kwam van het één op andere moment. Ik kende haar ook al en had al een paar keer op haar gereden.

Eleven

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Gorinchem

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:06

Olympia schreef:
marin16 schreef:
Ik ben bij alle keren dat ik ben wezen kijken, wel het paard gaan verzorgen. Maar nu ben ik er toch wat voorzichtiger mee. Dat komt omdat ik nu voor mezelf ook echt besloten heb wat ik wil. Ik hou dus zelf bijv. er niet van om altijd maar in mijn eentje te rijden. Ik heb dus voor mezelf besloten, dat als ik een paard ga verzorgen, dat er wel andere mensen zijn, zodat ik daar mee in contact kan komen. Maar misschien heeft dit er ook mee te maken dat ik ben verhuisd en dat ik eigenlijk nog niet zo veel "paardenmensen" ken!



Had je maar niet moeten verhuizen

Maar ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind hoor die rust op een privestal.. TOen ik bij Rashida ging kijken op die manege, had ik er al wel verhalen over gehoord enz, maar het viel toch reuze mee..


Of hadden ze maar niet moeilijk moeten doen bij Bandit en Bandit niet moeten verkopen!!! Mis hem nog steeds!!! Snik...

Daihyo

Berichten: 88100
Geregistreerd: 01-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:01

Ik mocht er gelijk de eerste keer al op.
Toen werd gevraagd of ik hem bij wilde rijden.
Heb er niet lang over nagedacht en zei eigenlijk gelijk ja

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:45

Amanda schreef:
Ik mocht er gelijk de eerste keer al op.
Toen werd gevraagd of ik hem bij wilde rijden.
Heb er niet lang over nagedacht en zei eigenlijk gelijk ja


En we zijn Harstikke blij met je

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re: bijrijdpaard: hoe vaak gekeken van tevoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 01:54

bij mij was het de eerste keer gelijk raak ik was dan ook dolgelukkig met alles wat ik mocht verzorgen en berijden.

het was een halfinger van 8 jaar en uiteraard stondeigenwijs en kon alleen stap draf galop en klaar! tevens rijd ze niet in een bak of weide en alleen buiten in het bos anders liep ze niet..nouja ben dus even gaan kijken en was gelijk verkocht met haar mee gegaan naar haar huis daar heeft zij hem opgezadelt en gepoetst heb dr helpen opstappen (met opstappen glijt zadel naar beneden dus zeer vervelend) nouja even nog geaait nummes gewisselt en de dag erna ofzo erheen gegaan bij vader de nodige spullen gehaalt (die woont in de buurt) en ernaar toe gegaan verder niemand die keek wat en hoe ik iets deed...reed wel de eerste tijd niet Mocht wel maar wou het opbouwen na 2 maanden al een enige band te hebben gekregen wou ik beginnen met het zadel (mocht ook in het begin even niet rijden omdat het koud was en ze haast onhandelbaar was dus had ze zoiets van als het nu mis gaat dat wil ik niet na een week mocht ik wel maar heeft dus 2 maanden ongeveer geduurt al zeg ik even dat het nog geen nood had haar te rijden) door slechte weide moest ze een maand ofzo naar een manege daar ben ik dan ook op haar gaan rijden een paar keer toen weer naar de weide en toen weer rijden...tjah...ga nog naar haar toe maar het is me nu echt te ver weg (wegens verhuizing)

ben nu dus weer opzoek en wil niet zo lukken alles is te ver weg...en dan te bedenken dat ik een een dorp woon met weet ik veel hoeveel manege's privestallingen pensionen en handelsstallen ach ja dus goed verder zoeken!

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 02:09

nou ik heb er veel gevonden, maar het is meestal te ver en owhjah een keer was een paard gestorven, dus dat ging ook niet door en nu heb ik er twee gevonden (van de zelfde eigenaar) in mijn buurt, ze zijn nog niet ingereden, de ene is 6 maanden en de andere is 19 maanden, maar ik vind het niet erg om niet te rijden, dus ik ga haar mischien helpen met inrijden en natuurlijk eerst verkeers mak maken, maar voor inrijden moet ik nog heeel lang wachten.

nou maar hopen dat alles doorgaat

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:09

Nassie schreef:
Amanda schreef:
Ik mocht er gelijk de eerste keer al op.
Toen werd gevraagd of ik hem bij wilde rijden.
Heb er niet lang over nagedacht en zei eigenlijk gelijk ja


En we zijn Harstikke blij met je


Jaa??

Daihyo

Berichten: 88100
Geregistreerd: 01-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:01

En bedankt weer...


Mariet

Berichten: 1332
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Noordwijk, Zuid Holland

Re: bijrijdpaard: hoe vaak gekeken van tevoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:52

Ik ging er voor de eerste keer heen. Toen wilde hij me laten rijden op de ruin om te kijken of ik goed genoeg was. Tjits zag dus altijd spoken, was niet in te houden in de bak enzo en buiten al helemaal wild! Maarja ik ging dus rijden en het ging helemaal super, hij was heel braaf en hij luisterde heel goed naar me. Toen mocht ik gelijk blijven en ging ik de volgende keer gewoon alleen!

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:18

Ik ben een keer gaan kijken en ik was meteen verkocht.
Het was net een droom, ze had dezelfde kleur,aftekeningen etc. als ik altijd al in mijn hoofd had.
Ik wist het meteen zeker, dit was mijn droompaardje!

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: bijrijdpaard: hoe vaak gekeken van tevoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:29

Ze staan allemaal bij ons op de manège dus ik ken ze al lang. Er is er nog geen één geweest die ik geweigerd heb. Met ééntje klikte het in het begin niet zo goed, maar daar had ik niet veel keuze vermits zijn eigenaresse 6 weken het gips in moest, en na enkele weken begon het echt wel veel beter te gaan!