[Discussie] Regels bij verzorgpaarden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: [Discussie] Regels bij verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:49

Ik heb niet echt regels gekregen. Het baasje heeft me wel verteld hoe zij altijd met Lotte omgaat enzo, maar ze komt wel eens kijken en weet ook wel dat ik doe wat ik denk dat goed voor Lotte is.
Dus goed in- en uitstappen, niet bezweet op de wei zetten, hoeven uitkrabben enz. Ik denk zelfs dat ik nog voorzichtiger met Lotte ben dan zij zelf is.

En verder moet ik wel af en toe de spullen invetten, vegen enzo. Maar dat zijn niet echt regels.

welshcobje
Berichten: 12
Geregistreerd: 15-10-05

Re: [Discussie] Regels bij verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:00

Ik heb eigenlijk altijd verzorgsters gehad. Alleen was ik wel heel erg streng. Ze hadden een strak verzorgschema waar ze zich aan moesten houden en ze moesten 4x in de week komen. Natuurlijk altijd een cap op!! Ze kregen 1 of 2x per week dressuurles van mij (10 gulden per uur destijds) en ook theoriehuiswerk mee naar huis. Als ze goed hun best deden, mochten ze mee naar grote evenementen als beloning. Eigenljk waren het gewoon een soort van leerlingen. Ik heb het liefst verzorgsters die nog niet zoveel weten over paarden, zodat ik ze alles kan leren. Ze moeten wel echt willen en niet bang of erg verlegen zijn. Helaas heb ik al een antal keren meegemaakt dat ze een vriendjes kregen, vervelend werden in de puberteit, of dat ze andere dingen belangrijker gingen vinden. En dan moest ik ze gaan vertellen dat ik ni verder met ze wou. Want ik stak er altijd veel moeite en tijd in. Ik was er altijd bij, want het gaat ook om de gezelligheid he.

horsiej

Berichten: 2045
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: westland.

Re: [Discussie] Regels bij verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:17

Ik heb 5 verzorgpaarde(3 tinkers en 2 shetlanders)
Maar dr zijn ook niet echt regels ofzo.
Gewoon normaal met de paarden omgaan!
En verder vraag ik asl ik iets niet zeker wil het alijd eerst,
ook al weet ik bijna zeker dat het wel mag vraag ik het toch nog even na, gewoon voor de zekerheid!
Maar ik mag gewoon gaan rijden of wandelen of wat dan ook zonder het te zeggen en ik mag elke dag komen!
Maar ik doe ze niet alleen maar met xgin_exx(lisa) en nicole maar die zit hier niet op bokt!
Maar verder doet niemand ze wij doen het met zn 3e!

atlanta13
Berichten: 49
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [Discussie] Regels bij verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:37

ik heb eigenlijk helemaal geen regels bij mijn verzorgpony.
Ik mag alles doen, als het maar goed is voor de paardjes.
Af en toe komt hij wel eens kijken, op stal of als ik aan het rijden ben, en dan geeft hij soms wat aanwijzingen, wat ik wel leuk, en leerzaam vindt, maar meestal zegt ie ff goeiedag, en dan zegt ie nou je red je wel he, je ziet maar even wat je gaat doen.
Dus ideaal, en als er wat is dan kunnen we dat wel aan elkaar kwijt.
dus vindt het super leuk daar.

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:58

Af en toe spullen invetten. Enz.
Ik mag [nog?] niet naar buiten en ik mag niemand anders op Luna laten rijden.
Eigenlijk vind ik het allemaal wel goede regels. Ok. Ik vind het jammer dat ik nu niet naar buiten mag maar ik vind het ook wel begrijpelijk van haar kant.

Mango_

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: [Discussie] Regels bij verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:09

Ik rij een shetlander en een welshje. We hebben wel regels waar ik me ook aan hou omdat het me gevraagd word, en het toch paarden van andere blijven Het welshje rij ik niet alleen omdat hij nogal moeilijk is. Hij is 4 jaar oud, en nog niet veel onder zadel geweest en dan is het gewoon gevaarlijk om hem alleen te rijden(we rijden ook nog alleen aan de longeerlijn). En bij de shetlander heb ik net iets meer vrijheid. Mag haar rijden als ik tijd heb maar niet alleen. Omdat dat veiliger is de pony is 3 jaar. En wil haar ook niet alleen rijden, omdat ze af en toe gewoon raar doet. En dan moet ik er niet aandenken eraf te vallen en dan er niemand bij hebben. En omdat als ik op de fiets ga en het is donker moet ik een 10 minuten fietsen, langs een weg die echt donker is geen lampje aan die weg niks. En natuurlijk dat ik voorzichtig moet zijn met de pony's enz. Poetsen, benen schoonmaken enz. hoort er gewoon bij. Ook uitmesten doe ik af en toe voor de eigenaresse. Omdat ik ook wel eens wat voor haar terug wil doen.

_Marleen_

Berichten: 2921
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Edam

Re: [Discussie] Regels bij verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:47

Ik ga vanaf dinsdag een Friese ruin verzorgen. Ik heb er nu 3x op gereden en ze kijkt dan wel en zegt hoe ze het vind gaan. Dit vind ik wel fijn, zodat je ook weet hoe ze over je denkt en wat je kan verbeteren. De eigenaar heeft hem al vanaf veulen af aan (hij is nu 13) en heeft spat gehad, wat nu over is. Ik moet me dus ook aan de afspraak houden dat ik niet een uur intensief ga rijden, omdat hij anders de volgende dag kreupel is. Ook niet te veel galloperen.
Verder mag ik niet buitenrijden ivm verzekering.

Het is wel heel anders bij mijn verzorgshet. Daar mag ik alles mee doen /behalve rijden/. Ze komt zelden kijken als ik hem longeer/losgooi. Dit vind ik wel jammer.

xxx

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:55

Ik heb dan 7 verzorgpaarden en pony´s.. Als ik naar school moet (en het dochtertje van de eigenaresse ook ) dan komt zij smorgens en ik smiddags na schooltijd (dinsdag, donderdag, vrijdag en het weekend) Zij doet smorgens dingen en de dingen die ze niet heeft gedaan doe ik dan meestal..Er is eigenlijk altijd toezicht want haar ouders wonen waar zij haar paarden heeft staan. Ik mag heel veel maar de helft van wat ik mag doe ik eigenlijk nooit..zoals rijden...Vind er niet zo heel veel aan. Maar goed ik mag dus veel en het kost me niets..

maaike93

Berichten: 1784
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: The place to be.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:38

ik verzorg een welsh K van 7 jaar.
ik heb hem eerst een tijdtje alleen gepoetst etc.
daarna gingen we in het weekend samen rijden. dat doen we nu nog steeds en dat is heel gezellig de reden dat ik nog iet zelfstandig rijd is omdat hij NH doet.. parelli en dat is een andere methode die ik eerst nog onder de knie moet krijgen

volgend schooljaar ga ik hem gewoon 4 dagen in de week doen (alles erop en eraan.. rijden , poetsen, mesten, etc )

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:41

regels die ik heb: Als ik Vidar maar beweging geef op de dagen dat ik daar kom (of het moet echt niet kunnen omdat het ontzettend glad is of dat hij kruepel is). Verder dat ik zijn stal uitmest en hem liefde geef
Beetje de regels die denk overal wel zullen gelden