kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpaard!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 09:53

Ik was twee weekjes op vakantie naar luxemburg, daarvoor had ik bij m'n verzorgpony 4 weekjes aan het werk geweest. Ik had 4 paarden keuringsklaar gemaakt, en één daarvan reed ik op. Dat paard had een jaar ofzo stil gestaan, en nu had ik haar weer helemaal klaar gemaakt. De eigenaar vond het prachtig zei hij, een super combinatie. En ik vond het ook leuk om haar te rijden.
Toen ik daar kwam rijden, was het de bedoeling om op een fries te rijden, maar eerst zei de eigenaar dat ik op een welsh kon en daarna zouden we wel verder zien. Nu 1,5/2 jaar verder, eindelijk op een fries gereden (dat paard dus) en ik kwam terug van vakantie, zit er opeens een ander op! Dat was een meisje die hier eerder een tijd had gereden, maar zij was weggegaan.
Dan vraag ik me af, wie heeft nou 'voorrang' zeg maar? Zij of ik.. Ik heb dat paard zeg maar weer helemaal doorgereden, en nu kan zij er dus lekker in één keer opstappen en hoeft ze er niks voor te doen.
En bovendien gebruikte ze al m'n spullen (behalve het zadel) en waren er spullen van mij kwijt..
Wat vinden jullie?

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:03

ik vind het wel banketstaaf voor je maar als ze iemand voor in jou vakantie wou hebben vind ik dat ze dat wel mogen zeggen.
maar veder hoop ik dat jij dan wel de eneige verzorger blijft

eSz
Berichten: 50
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Den Helder

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:20

Ja is wel mateg, maar misschien was het alleen zodat het paard in de vakantie ook nog wat beweging enzo kreeg ?

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:53

Zowieso je eigen spullen maar apart houden, en misschien een keer aan de eigenaar vragen wat er nou de bedoeling van is?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:07

Ja, dat is het nadeel van een verzorgpaard. Dus ik denk niet dat het een kwestie is van voorrang of niet, maar meer wat de eigenaar goed acht voor zijn paard.

Zou wel m'n spullen wegleggen.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 12:29

Nou die meid die rijd het paard nu dus, en ik rijd nog steeds op de welsh hartstikke leuk beestje, maar daar word ik wel iets te groot voor.. En de afspraak was dat ik op een fries zou gaan rijden. Maar de eigenaar gaat zowiezo zijn afspraken wel vaker niet na.. Maar dat terzijde.
De eigenaar die vond het juist hartstikke goed gaan met het paard en mij, en die vond ons perfect bij elkaar passen. Volgens hem konden we zo een wedstrijd rijden.
En m'n spullen heb ik nu allemaal thuis te liggen

Vaaltjeee
Berichten: 198
Geregistreerd: 08-07-05

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:38

wat erg voor je
ik vnid het wel heel banketstaaf van die man/vrouw jij heb dat paard doorgerden en dan zo ineens een ander iemand erop linkt me vrselijk
zowiezow zou i kt met de eigenaar erov er hebben
want dit is niet eerlijk

Lielle

Berichten: 66265
Geregistreerd: 12-01-01

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:40

PP -> MV

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 13:20

Vaaltjeee schreef:
wat erg voor je
ik vnid het wel heel banketstaaf van die man/vrouw jij heb dat paard doorgerden en dan zo ineens een ander iemand erop linkt me vrselijk
zowiezow zou i kt met de eigenaar erov er hebben
want dit is niet eerlijk


Nee ik vind het ook niet bepaald eerlijk, maar ja met die eigenaar valt ook niet echt te praten

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:33

ik zou het niet pikken dat kan toch niet

en dan nog jou spullen gebruiken ook belachelijk!!!

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:22

Ik vind het wel banketstaaf voor je maar aan de andere kant het is jou paard op zich niet dus de eigenaar mag er mee doen wattie wilt. Dus je kan eigelijk hem het niet kwalijk nemen. Maar hij had het wel even ni overleg met jou mogen doen !!

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 18:04

Destiny22 schreef:
ik zou het niet pikken dat kan toch niet

en dan nog jou spullen gebruiken ook belachelijk!!!


ja daarom heb ik alles nu thuis, en ik zit nog te twijfelen of ik daar weg ga of niet i.v.m. nog wat andere dingetjes..

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 18:05

esziiY schreef:
Ik vind het wel banketstaaf voor je maar aan de andere kant het is jou paard op zich niet dus de eigenaar mag er mee doen wattie wilt. Dus je kan eigelijk hem het niet kwalijk nemen. Maar hij had het wel even ni overleg met jou mogen doen !!


Nee inderdaad ik heb er ook eigenlijk niks over te zeggen, en ik ben ook niet zo iemand die snel dr bek opentrekt dus.. Maar ja overlegd word er daar niet, nergens over..

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:34

Heb ik ook gehad bij mijn vorige verzorgpony. Beestje kon niets en op een jaar heb ik haar heel veel bij geleerd. Eigenaars vonden alles prima, ik kwam terug van een kamp en er reed iemand anders op.

Ja sorry, mssn is het niet mijn paard, en ik heb er niets over te zeggen? Maar ik ben wel degene die er alle tijd en moeite in had gestoken en ben dan ook op gestapt... Laat ze het dan maar zelf doen.

Was niet alleen daarvoor er speelden ook nog andere dingen mee, maar goed .


Mensen hebben gelijk als ze zeggen het is jouw pony niet, maar je steekt er wel alle tijd en moeite in en dan mag de eigenaar wel rekening houden met jou, op z'n minst overleggen!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:09

Destiny22 schreef:
ik zou het niet pikken dat kan toch niet


Hahaha, wat heeft ze niet te pikken?

Als ik een bijrijder zou hebben, dan zouden ze me echt niet hoeven te vertellen of er wel of niet iemand op mag.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:33

Zou je dat dan achter haar rug doen als ze je pony trouw op al haar dagen komt verzorgen en rijden (als je zelf niet rijdt)?

Maar wat ik niet begrijp: Reed ze er één keertje op of nu gewoon elke week of hoe of wat? Als het een keertje is, dan ben ik het eens met Quellian.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 19:53

Sylleke schreef:
Zou je dat dan achter haar rug doen als ze je pony trouw op al haar dagen komt verzorgen en rijden (als je zelf niet rijdt)?

Maar wat ik niet begrijp: Reed ze er één keertje op of nu gewoon elke week of hoe of wat? Als het een keertje is, dan ben ik het eens met Quellian.


nee ze rijdt er nu een paar keer in de week op, en het ziet er niet naar uit dat ze het paard zo goed verzorgt, vandaag vond ik een ijzer van het paard in de bak

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 19:54

Sylleke schreef:
Heb ik ook gehad bij mijn vorige verzorgpony. Beestje kon niets en op een jaar heb ik haar heel veel bij geleerd. Eigenaars vonden alles prima, ik kwam terug van een kamp en er reed iemand anders op.

Ja sorry, mssn is het niet mijn paard, en ik heb er niets over te zeggen? Maar ik ben wel degene die er alle tijd en moeite in had gestoken en ben dan ook op gestapt... Laat ze het dan maar zelf doen.

Was niet alleen daarvoor er speelden ook nog andere dingen mee, maar goed .


Mensen hebben gelijk als ze zeggen het is jouw pony niet, maar je steekt er wel alle tijd en moeite in en dan mag de eigenaar wel rekening houden met jou, op z'n minst overleggen!


Ben ik het helemaal mee eens. Maar hij overlegt nooit, echt nooit iets.
Ik heb haar dan niet een jaar gereden, maar wel 4 weken lang 5 dagen in de week gelongeerd en gereden.

[Edit] En daarvoor reed ik haar al een paar dagen in de week

Bovendien staat er nog een ander paard, de zus van dit paard, die ook bereden is. Daar zou dit meisje veel beter op kunnen. Dan zouden er geen problemen zijn.
Maar natuurlijk is het lekker handig om op een paard te gaan die al bereden is Hoezo je hebt er niks voor over..

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 20:00

Quellian schreef:
Destiny22 schreef:
ik zou het niet pikken dat kan toch niet


Hahaha, wat heeft ze niet te pikken?

Als ik een bijrijder zou hebben, dan zouden ze me echt niet hoeven te vertellen of er wel of niet iemand op mag.



Als normaal mens kun je toch minstens overleggen over zulke dingen. Ik ga ook heus niet iemand vertellen dat ie niet op m'n verzorgpaard mag. Ik heb nergens iets van gezegd. Maar dat paard was aan mij toevertrouwd, ik heb haar zodanig doorgereden dat ze een wedstrijdje starten kan, en dan jumpt er een ander op zonder enige overleg wanneer ik op vakantie ben en dus nergens van weet. Is niet echt redelijk of wel?
Dat zou jij ook heus niet leuk vinden als jij de verzorgster was.

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:19

Tjah, het grote nadeel met verzorgpaarden. Je kan er zoveel voor doen, maar als de eigenaar je weg wil sturen, stuurt ie je weg. Ik zou iig m'n spullen gewoon meenemen (ook niet zeggen ofzo), dan heb je dat iig terug

Anoniem

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:09

het is gewoon erg banketstaaf,
jij hebt moeite genomen om hem door te rijden
daar heeft die eigenaar dus mooi geen respect voor gehad

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:38

Quellian schreef:
Hahaha, wat heeft ze niet te pikken?

Als ik een bijrijder zou hebben, dan zouden ze me echt niet hoeven te vertellen of er wel of niet iemand op mag.


Als eigenaar heb je idd het recht om iedereen op je paard te zetten die je wilt - als verzorger heb je dan ook het recht om linea recta je spullen te pakken.

Ik train voor eigenaren hun paarden en kan dat niet op een verantwoorde manier doen als Jan en alleman erop mag. Ik spreek dat overigens ook vooraf af met de eigenaren

daantjuhhh

Berichten: 26916
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:43

tuurlijk is hij de baas, maar het eerlijker en VOORAL NETTER om van te voren even te zeggen van zus en zo zit het. die tijd er nu op!
Dan ben je voorbereid en komt de klap niet zo hart aan!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:48

Jij hebt zeker geen voorrang. Tuurlijk is het netter, maar het is zijn goed recht om er iemand anders op te zetten. Dat is het nadeel van verzorgpaarden... Ik zou iig zoals al gezegt je spullen ofwel apart houden, ofwel meenemen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 00:25

Tsja, jij hebt dat paard net lekker doorgereden en gaat 2 weken op vakantie. Dat paard had dan 2 weken stil moeten staan... ik vind het eigenlijk wel slim dat de eigenaar het paard in traing blijft houden.

Ik heb ook een verzorgster voor mijn pony en zij mag in principe alles met mijn pony doen, maar ik bepaal nog altijd wie of wat wanneer op mn pony komt, daar heeft zij niks over te zeggen en ik ga haar ook zeker niet continu inlichten over wat ik met mijn pony doe. Heeft zij kort en hard gezegd geen donder mee te maken. Ze mag blij zijn dat ze zoveel mag doen, en als ik ergens een hekel aan heb is het : "ja maar zij..." "en ik was hier eerder..." "maar ik heb die pony..."

Ik ben vriendelijk voor mn verzorgster, maar wel hard, geen gemekker over wat ik doe met mijn pony, anders kun je heel gauw gaan.

Het is natuurlijk niet leuk voor jou, maar je hebt geen enkel recht of voorrang o.i.d.
Jouw spullen gebruiken is wat anders, dat hoort niet ongevraagd, maar dan moet je ze idd gewoon thuishouden of in een kist met een slot