Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:niet zo pamperen hoor, kind is 15
_chou schreef:Zou je niet met de manege kunnen bespreken dat ze een niveau hoger gaat of privéles kan krijgen zodat ze wel serieuzer kan rijden? Of dat ze daar een paard kan verzorgen? Of eventueel leasen?
janneke_S schreef:Ik heb ooit met mijn paard op een pensionstal gestaan die tussen nuenen en stiphout lag. De eigenaresse heeft voortaan een soort dagbesteding en meerdere paarden/ponies beschikbaar.
Je zou daar eens kunnen vragen, buiten dagbesteding om kan daar redelijk veel. Ze vraagt dan bijvoorbeeld wel in ruil dat je mee helpt met de paarden binnenzetten oid.
Druif_01 schreef:janneke_S schreef:Ik heb ooit met mijn paard op een pensionstal gestaan die tussen nuenen en stiphout lag. De eigenaresse heeft voortaan een soort dagbesteding en meerdere paarden/ponies beschikbaar.
Je zou daar eens kunnen vragen, buiten dagbesteding om kan daar redelijk veel. Ze vraagt dan bijvoorbeeld wel in ruil dat je mee helpt met de paarden binnenzetten oid.
Goede! Ga ik even opzoeken!
pluisje88 schreef:Dat ze misschien geen privéles wil snap ik wel. Op de manege wilde ik dat ook nooit. Nu doe ik het wel maar ik heb een totaal ander type instructeur. Er is naast rijden ook nog heel veel anders te doen. Grondwerk, werken aan de hand, clickertraining.. wel met paarden werken maar niet rijden. Misschien is dat nog wat. Je hoeft natuurlijk niet perse te rijden. Ik zou haar vooral zelf vragen of ze iets wil en wat ze dan wil en desnoods zelf een plek uitzoeken waar ze zich fijn voelt. De oordelen en sociale druk kan heel groot zijn, en al helemaal in paardenland. Ik ben ook het liefst bij m’n paarden als er geen mensen in de buurt zijn…
Citaat:Ze is het liefste thuis, maar wij vinden het belangrijk dat ze ook los komt van thuis en voor zichzelf iets heeft. Nu dus de vraag. Een verzorgpony zou voor haar geweldig zijn, ze hoeft niet te rijden (is even mijn mening), maar als ze maar kan tutten.
Anastasia24 schreef:Vind de reacties hier best wel wat, kind heeft paniek op school, dat is doodvermoeiend. Natuurlijk gaat ze niet 10km fietsen na zo'n zware schooldag, in het weekend is het bijkomen. Dat school een strijd is, is erg genoeg, hopelijk krijgt ze daarin hulp dat helpt en ook rust. Want dagelijks zo'n strijd om school, fietsen en daarbij komende paniek, is niet normaal.(Helaas voor deze generatie steeds meer normaal...). Snap heel goed dat ze niet wilt fietsen, fijn dat ze der grens aangeeft.
Evt is indd een zorgboerderij iets? Er bestaat ook therapie met paarden, evt is dat een optie. Bij ons op de manege mocht je vroeger gewoon een pony poetsen, dus zou dat ook even navragen. Of rondvragen op de manege zelf? Iig iets dichtbij zoeken en laagdrempelig.En indd, als zij liever thuis is, laat der gewoon thuis hangen, komt echt vanzelf wel los.