Communicatie bijrijdsters

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Communicatie bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:57

Als je graag meewerkende bijrijders wilt, denk ik dat je toch eerst naar jezelf moet kijken.
Wat je verwacht en vraagt is meer iets waar je mensen voor betaald, inplaats geld voor vraagt.
Je zadel verkopen terwijl je bijrijders wilt is vrij bijzonder, ondanks dat je hem zelf niet gebruikt.
Sterker nog, ik heb speciaal voor mijn bijrijder een zadel aangeschaft omdat ze mijn westernzadel niet prettig vond rijden. Een goede bijrijder is waardevol, ga ook zo met ze om

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:25

Ineke2 schreef:
assie schreef:
Dan zou ik eerder daarop in zetten. Trainen op wel veilig en verkeersmak zijn. Dat je op termijn dus wel zelf op pad kunt.

Valt niet op te trainen. Met de kar weg zonder groom is een extra risico. Of het paard nou braaf is of niet, je zit er niet op en hebt alleen je stem, leidsels en eventueel een zweep.
Een groom kan van de kar af gaan wanneer de situatie daarom vraagt en dan het paard aan het hoofdstel begeleiden etc. Soms is het ook fijn om een groom te hebben om de kar beter in balans te houden.


Alleen mennen vind ik zelf ook absoluut niet slim

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Communicatie bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:15

Als je die wandeling en die keer los gooien zelf doet, dan heb je 2 van de 4 dagen mennen opgelost.

3 dagen rijden wordt voor betaald, als het een beetje normaal weer is, en het paard kan je echt mee naar buiten en aan het werk onder het zadel, dan heb je de oplossing.

Drie dagen rijden (betaald), twee dagen mennen (groom ipv bijrijder nummer 3, degene die niet betaald) en 2 dagen 'vrije' beweging. Longeren is ook nog een optie natuurlijk.

Zo dwing je de bijrijders niet tot groomen. En als het mooier weer wordt, willen ze dan vast wel eens een dagje mee op de wagen.

Dus de bijrijders niet naar jouw hand zetten, want dat werkt duidelijk niet. Maar andersom, kijk wat je kan krijgen en pas daar op aan.

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Re: Communicatie bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:51

Ik kon vroeger ook echt niet tegen bijrijders. Alles ging niet op mijn manier etc. Toen heel lang niemand aan me paard gewild tot me huidige paard. Ik heb nu al een tijdje bijrijders en kan niet meer zonder. Ik heb gewoon vanaf dag 1 hele duidelijke regels. Dus alles gaat in overleg. Ik wil ook dat als er iets is dat ze het gelijk aan mij vraagt en niet eerst aan iemand op stal. Anders krijg je altijd die mensen die zich met alles bemoeien en daar word ik ook niet zo blij van. Nu kan ik bijvoorbeeld een tijdje niet naar stal en heb ik een nieuwe bijrijder. Zij doet dus alles maar toch wil ik wel dat ze alles met me overlegg. Zo blijft het duidelijk.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Communicatie bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:39

Wat bedoel je dan met alles? Elke scheet die het paard laat ook? Sorry ben nogal een beelddenker.

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:43

Ineke2 schreef:
Wat bedoel je dan met alles? Elke scheet die het paard laat ook? Sorry ben nogal een beelddenker.


Nou dat nou ook weer niet haha. Maar wel met aangeven wanneer je gaat springen op buitenrit gaat etc. Ook wel deken vind ik handig om te weten dat soort dingen.