Ik verzorg namelijk een super lieve haflinger Nico, ze is een merrie en al bijna 19 jaartjes oud (ze word overmorgen 19). Ik rijd haar 2/3 keer per week en ga vaak nog een keer of 1/2 gewoon even in de wei knuffelen of wat kunstjes in de bak oefenen. Ook vandaag weer ging ik wat kunstjes met haar doen, achteruit lopen, rondjes om te heen lopen, voetje, wat strek oefeningen, schudden en me laten volgen. Ze deed het prima, maar was wel wat afgeleid.
Na een tijdje was ze wel een beetje klaar met mij volgen en ik wilde dat ze het nog 1 keertje goed deed. Maar telkens als ik dan haar met hij zweepje een mimi tikje op haar billen gaf (wat voor haar een teken is dat ze even op mij moet letten en dus moet volgen als ik vooruit loop) en toen ik dan vooruit liep draaide ze zich om en ging lekker ergens anders eten van het gras. Ik werd een beetje boos ervan en zei " Nee Nico nu mee lopen" en trok haar een beetje hard mee. Ik maakte mijn stem wat bozer trok haar achter me aan. Als ik dan weer los liet ging ze weer weg. Het leek wel hoe duidelijker ik zei dat ze moest volgen hoe minder dat zij dat deed. Ik heb het nog een paar keer geprobeerd en na een tijdje lukte het toen ben ik direct gestopt en heb haar een wortel gegeven. Daarna heb ik even haar hoofdstelletje gepakt en heb ik even lekker zonder het zadel gereden, wat zo als altijd super ging!
Nu ik weer thuis ben twijfel ik of ik niet te boos was en of ze me nog wel lief vind. Ik heb niet geschreeuwd ofzo en al helemaal niet geslagen. Maar iedereen zegt altij " mijn paard vind mij zo lief hij volgt me overal " en dan ben ik weer bang dat ze me stom vind.
Verder ben ik bijna nooit streng, maar soms wel. Toen ze een stoort ziekte had was ze sloom en weigerde ze vaak voor hindernissen en ik werd dan boos en soms schreeuwde ik naar haar, daar voel ik me o-zo-schuldig over

Ben ik dan te boos? Vind ze me stom? Ze loopt nooit van me weg in de wei ofzo en bijt/trapt echt nooit naar me. Ze krijg veel wortels van me en ik knuffel meer dan genoeg !! Weet iemand misschien antwoord of hebben andere hier soms ook last van?