Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:36

Ik vind het vrij bizar dat jij alles betaald en dan nog op de dag dat zij lekker mag rijden speciaal moet komen om die wei uit te mesten?
Nog buiten het feit dat het behoorlijk brutaal is om je appjes gewoon te negeren en niet eens aanbied om te helpen :oo Dat ze zich daar niet slecht bij voelt. Ik zou nu even haar op bellen om te vragen of ze de volgende keer even alleen wil komen omdat je wat met haar wilt bespreken en dan de confrontatie face to face aangaan, vraag ook vooral; wat de reden is dat ze er niet op gereageerd heeft en hoe zij dit ziet. Als je er dan niet uitkomt dan lijkt me dat genoeg reden om de samenwerking te beëindigen. Maar nu niks doen, maakt je alleen maar bozer en ga je nog meer suggereren. (overigens wel begrijpelijk maar kost je enkel energie)

Sansevieria
Berichten: 4206
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:39

Weet je TS, dit is eigenlijk heel eenvoudig, je schreef als zij stopt dat je dan zelf vaker ging rijden.
Je staat nu poep te scheppen, terwijl je bijrijder lekker op je paard stapt (en dan ook nog net doet alsof ze je niet ziet)

Jij hebt alle kosten en het werk, als dit mijn paard was, dan was ik daar zo mee klaar.
Die kan beter lekker op een manege gaan rijden.
Hoeft ze niet eens te poetsen, zadelen en paard af verzorgen...

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:42

Aanspreken op de dag van de bijrijder heeft ze al geprobeerd maar dan was er telkens iemand bij dus geen geschikt moment.

Een keer houd het op lijkt me met netjes blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:44

Kaitlyn schreef:
Boomerang schreef:
Nee, we rijden allebei 2 dagen want het paard is op leeftijd en ik doe een andere klus die net zo lang duurt.
Ik betaal alleen alles.


Het is toch ook jouw paard?

Jouw bijrijder hoefde niet perse te verhuizen, jij wel. Ik heb ook jaren paarden van iemand bijgereden, vanaf het begin was er de afspraak dat ik de stallen zou uitmesten in ruil voor gratis rijden. Dat ging van 4 dagen per week naar elke dag. Toen het paard vierkant op ijzers moest vanwege mijn wedstrijden ging ik de smid daarvoor betalen en toen we later in de wintermaanden speciaal voor mij naar een pensionstal gingen (met een binnenbak, zodat ik het hele jaar kon trainen) ben ik gaan bijbetalen om in die kosten tegemoet te komen. Heel logisch.

Maar zouden zij hun paarden gaan verhuizen, en er kwamen ineens klusjes bij weet ik ook niet of ik daar wel zin in had gehad.


En uiteindelijk is dat niet jouw beslissing of dat zou gebeuren of niet, of je het nu leuk zou vinden of niet. En dan is het kiezen.


Ik snap nooit waarom bijrijders denken een stem in dat soort situaties te hebben.
Ik lees hier al meerdere malen:ja, maar de bijrijder wilde niet verhuizen.
Ja en?
Daar zou ik echt geen rekening mee houden, ik ga voornamelijk voor mij en mijn paard. En ik zou er a helemaal geen rekening mee houden als de bijrijdster nergens aan bijdraagt.

SjonnieZ

Berichten: 2333
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:46

Boomerang schreef:
anjali schreef:

Ik denk dat jij voor mij de meest confronterende post hebt want ja, de kans dat mijn paard binnen niet al te lange tijd een keer echt met pensioen gaat is heel relevant, hij is niet zo piep meer.
En ik denk dat het me daarom vooral steekt dat ze de handen niet uit de mouwen steekt.


Wat mij steekt is dat jij dat blijkbaar ook niet wilt en dus maar van jouw bijrijder verwacht dat zij dat gaat doen..
Wees in Deze situatie juist blij dat ze zo trouw is aan jouw paard..
geloof mij de meeste haken af..

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:49

Ik begrijp iets niet:

Boomerang schreef:
Gezien ik al die 10 jaar geen bijdrage vraag en nog steeds niet heb ik haar gevraagd deze week taak te verzorgen. Het antwoord blijft uit, ze komt niet op het onderwerp terug. Ook niet na mijn tweede vraag.


Boomerang schreef:
Ik heb met haar besproken voor de verhuizing dat er klusjes gedaan moeten worden op de stal en dat ik die wil verdelen, of ze daar voor open staat. Het antwoord was ja. Ze wist ook dat dit 1 dag voeren is en een keertje uitmesten.


Heeft ze je nu genegeerd of niet? Verder lees ik zelfs dit:

Boomerang schreef:
Ze heeft me toen ook aangeboden te betalen als bijrijder om te blijven.


Dus ze zegt zowel 'ja' tegen de klusjes én biedt aan om te betalen? Lijkt me sterk. Ofwel wilt ze geen klusjes doen, maar voelde ze wel aan dat er een tegenprestatie verwacht wordt en bood ze daarom het betalen van een vergoeding aan.

Ik vind het eigenlijk best wel erg hoe de bijrijder hier afgeschilderd wordt, terwijl ik een beetje vrees dat we hier het verhaal horen van een eigenaar die stiekem af wilt van haar bijrijder, maar daar na 10 jaar een beetje moeite mee heeft en daarom iedere halm aangrijpt om van Bokt te horen dat die bijrijder inderdaad rotslecht en verwend is. Of dat er op zijn minst ook andere kwestie spelen. Mijn idee, hoor, kan mis zijn. Maar er worden zoveel onduidelijke dingen gezegd door TS, geen touw aan vast te knopen vind ik. Als de communicatie naar de bijrijder ook zo flou verloopt, is het volgens mij mogelijk dat de bijrijder in kwestie geen flauw benul heeft van de ontevredenheid van TS.
Laatst bijgewerkt door Gini op 15-09-20 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Berichten: 9639
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:50

Ik vind het helemaal geen gekke vraag. Gewoon om de week. 10 jaar een trouwe bijrijdster is zeker wat waard, maar 10 jaar gratis paardrijden krijg je ook nergens zo snel meer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:51

Gini schreef:
Ik begrijp iets niet:

Boomerang schreef:
Gezien ik al die 10 jaar geen bijdrage vraag en nog steeds niet heb ik haar gevraagd deze week taak te verzorgen. Het antwoord blijft uit, ze komt niet op het onderwerp terug. Ook niet na mijn tweede vraag.


Boomerang schreef:
Ik heb met haar besproken voor de verhuizing dat er klusjes gedaan moeten worden op de stal en dat ik die wil verdelen, of ze daar voor open staat. Het antwoord was ja. Ze wist ook dat dit 1 dag voeren is en een keertje uitmesten.


Heeft ze je nu genegeerd of niet? Verder lees ik zelfs dit:

Boomerang schreef:
Ze heeft me toen ook aangeboden te betalen als bijrijder om te blijven.


Dus ze zegt zowel 'ja' tegen de klusjes én biedt aan om te betalen? Lijkt me sterk. Ofwel wilt ze geen klusjes doen, maar voelde ze wel aan dat er een tegenprestatie verwacht wordt en bood ze daarom het betalen van een vergoeding aan.

Ik vind het eigenlijk best wel erg hoe de bijrijder hier afgeschilderd wordt, terwijl ik een beetje vrees dat we hier het verhaal horen van een eigenaar die stiekem af wilt van haar bijrijder, maar daar na 10 jaar een beetje moeite mee heeft en daarom iedere halm aangrijpt om van Bokt te horen dat die bijrijder inderdaad rotslecht en verwend is. Mijn idee, hoor, kan mis zijn, maar er worden zoveel onduidelijke dingen gezegd door TS, geen touw aan vast te knopen vind ik. Als de communicatie naar de bijrijder ook zo flou verloopt, is het volgens mij mogelijk dat de bijrijder in kwestie geen flauw benul heeft van de ontevredenheid van TS.


Bijrijdster wilde betalen als TS paard op de oude stal liet staan.

Bijrijdster was op de hoogte van de klusjes en ging akkoord, alleen doet ze het dus niet.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:52

SjonnieZ schreef:
Wat mij steekt is dat jij dat blijkbaar ook niet wilt en dus maar van jouw bijrijder verwacht dat zij dat gaat doen..
Wees in Deze situatie juist blij dat ze zo trouw is aan jouw paard..
geloof mij de meeste haken af..

Ik denk dat je weinig eigenaren zo gek vind als ts, om al 2 maanden op de dag "van de bijrijder" speciaal naar stal gaat om te mesten terwijl afgesproken is dat de bijrijder dat zou doen, waarbij bijrijder geen vergoeding betaald en geen andere klusjes hoeft te doen.

Ik had dit echt geen 2 maanden laten duren en velen met mij denk ik. :7

laura1987

Berichten: 7136
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:54

Als ik het goed begrijp heb jij je bijrijdster 2 dagen laten kiezen?
Zij koos toen voor de di en za ( als voorbeeld) en wist dat de za de dag is dat er poep geschept moet worden.
Ik begrijp niet dat zij het dan verzaakt te doen en ook niet reageert op appjes.
Het is ook echt ronduit asociaal dat wanneer zij jou dan bezig ziet op haar dag dat ze niet eens vraagt of ze moet helpen.

Als ik jou was zou ik vragen of ze je paard nog wil bijrijden op di en za en vertellen dat indien zij dit wel wil, zij dus ook dient poep te scheppen.
Mocht ze dit niet doen zou ik haar bedanken voor de afgelopen 10 jaar en afscheid van haar nemen.
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 15-09-20 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:54

Je trekt quotes uit de context, Gini.

Ze heeft aangeboden om te betalen om op de oude stal te blijven, dat wilde de ts niet.
Ze hebben zoals ik het lees voor de verhuizing gesproken over klusjes op de nieuwe stal, voeren en mesten. Nu het zover is en het mesten op de dag van de bijrijder valt, negeert ze de appjes van de ts. Zo heb ik het begrepen.

Ik vind het vreemd dat mensen vinden dat een niet-betalende bijrijder allerlei rechten heeft. Ik zou zo blij zijn met zo'n deal.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:58

Mindim schreef:
Bijrijdster was op de hoogte van de klusjes en ging akkoord, alleen doet ze het dus niet.


Maar als er een akkoord is, is het toch relatief gemakkelijk om de bijrijdster daaraan te houden?
Hoe ik het eerst las is dat er via app de algemene vraag gesteld werd van 'wil je klusjes doen?' en dat daar gewoon geen antwoord op kwam en dan kan er inderdaad best een "officieel" gesprek volgen waarin elkaars verwachtingen nog eens besproken worden.
Maar als de bijrijdster geantwoord heeft: 'ja joh, geen probleem' Dan kan TS bijrijdster toch gewoon herinneren aan die afspraak?
Ik vraag me ook af in hoeverre die afspraak concreet gemaakt is? In hoeverre TS gezegd heeft tegen bijrijdster: ok, dus dan en dan en dan mest je uit en dan en dan en dan voer je, ok?
En als er op die dan en dan en dan niet gemest en gevoerd is, dan spreek je bijrijdster daarop aan van 'he, we hadden toch een afspraak?'.

Dat is toch geen kernfysica?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:01

Gini schreef:
Mindim schreef:
Bijrijdster was op de hoogte van de klusjes en ging akkoord, alleen doet ze het dus niet.


Maar als er een akkoord is, is het toch relatief gemakkelijk om de bijrijdster daaraan te houden?
Hoe ik het eerst las is dat er via app de algemene vraag gesteld werd van 'wil je klusjes doen?' en dat daar gewoon geen antwoord op kwam en dan kan er inderdaad best een "officieel" gesprek volgen waarin elkaars verwachtingen nog eens besproken worden.
Maar als de bijrijdster geantwoord heeft: 'ja joh, geen probleem' Dan kan TS bijrijdster toch gewoon herinneren aan die afspraak?
Ik vraag me ook af in hoeverre die afspraak concreet gemaakt is? In hoeverre TS gezegd heeft tegen bijrijdster: ok, dus dan en dan en dan mest je uit en dan en dan en dan voer je, ok?
En als er op die dan en dan en dan niet gemest en gevoerd is, dan spreek je bijrijdster daarop aan van 'he, we hadden toch een afspraak?'.

Dat is toch geen kernfysica?

Als je de posts van de TS goed door leest zie je dus dat de TS daarover een app heeft gestuurd en dit wordt genegeerd, ze heeft de bijrijdster er niet op aangesproken omdat deze vergezeld was van vriendinnen. Ik had de bijrijdster persoonlijk al lang van het paard afgeskupt :+

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:02

Nee geen kernfysica
Alleen de bijrijder steekt wat dat betreft de middelvinger op. En ts blijft aardig.
En volgens enkele bokkers niet aardig genoeg had ze maar niet moeten verhuizen.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:02

Marie_Anne schreef:
Je trekt quotes uit de context, Gini.

Ze heeft aangeboden om te betalen om op de oude stal te blijven, dat wilde de ts niet.
Ze hebben zoals ik het lees voor de verhuizing gesproken over klusjes op de nieuwe stal, voeren en mesten. Nu het zover is en het mesten op de dag van de bijrijder valt, negeert ze de appjes van de ts. Zo heb ik het begrepen.

Ik vind het vreemd dat mensen vinden dat een niet-betalende bijrijder allerlei rechten heeft. Ik zou zo blij zijn met zo'n deal.


Ah ok, ja nee, dat gedeelte van betalen heb ik dan verkeerd begrepen (Mindim zei het ook al :D ). Ik moet ook wel zeggen dat ik het moeilijk vind om een volledige situatieschets te maken. Ik vind het toch best wel vaag allemaal. Ook dat niet durven aanspreken wanneer er iemand anders bij is. Als een bijrijder zich niet aan de afspraken houdt, roep je die persoon toch gewoon even apart? Ik zou dat als bijrijdster meer waarderen dan op het internet zo besproken te worden als wij nu aan het doen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:04

Gini schreef:
Marie_Anne schreef:
Je trekt quotes uit de context, Gini.

Ze heeft aangeboden om te betalen om op de oude stal te blijven, dat wilde de ts niet.
Ze hebben zoals ik het lees voor de verhuizing gesproken over klusjes op de nieuwe stal, voeren en mesten. Nu het zover is en het mesten op de dag van de bijrijder valt, negeert ze de appjes van de ts. Zo heb ik het begrepen.

Ik vind het vreemd dat mensen vinden dat een niet-betalende bijrijder allerlei rechten heeft. Ik zou zo blij zijn met zo'n deal.


Ah ok, ja nee, dat gedeelte van betalen heb ik dan verkeerd begrepen (Mindim zei het ook al :D ). Ik moet ook wel zeggen dat ik het moeilijk vind om een volledige situatieschets te maken. Ik vind het toch best wel vaag allemaal. Ook dat niet durven aanspreken wanneer er iemand anders bij is. Als een bijrijder zich niet aan de afspraken houdt, roep je die persoon toch gewoon even apart? Ik zou dat als bijrijdster meer waarderen dan op het internet zo besproken te worden als wij nu aan het doen zijn.


Ik zou haar er op aanspreken. Maar niet iedereen is even voortvarend. En als je al moeite hebt om je bijrijder ergens op aan te spreken, dan kan ik me voorstellen dat dat nog lastiger is als ze een vriendin mee heeft. Misschien is de bijrijder verbaal een stuk sterker ook, dat kan ook nog.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:09

_Penotti schreef:
Nee geen kernfysica
Alleen de bijrijder steekt wat dat betreft de middelvinger op. En ts blijft aardig.
En volgens enkele bokkers niet aardig genoeg had ze maar niet moeten verhuizen.


Maar is er duidelijk afgesproken: op die dag heb jij dienst. Bijrijder heeft 'ja' gezegd op het klusjes doen, dan zeg je als eigenaar toch meteen daarachter: ok, op die dag doe je mesten want dan ben je er toch en op die dag doe je voeren.
Ik begrijp gewoon niet hoe dat face to face gesprek gegaan is. Appjes negeren kan, maar als iemand recht tegenover je staat te praten moet je toch antwoorden? :D

noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:11

Ik snap het ook niet dat sommigen de bijrijdster zoveel rechten 'geven'. Omdat ze het al 10 jaar doet en lief is voor het paard moet TS in haar handjes knijpen :?
Ik denk eerder dat de bijrijdster blij moet zijn met TS met zoveel vrijheden.
TS : ik denk dat er een goed gesprek moet komen tussen jou en je bijrijdster en als ze idd niet wilt helpen dan : bye bye :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:11

Gini schreef:
_Penotti schreef:
Nee geen kernfysica
Alleen de bijrijder steekt wat dat betreft de middelvinger op. En ts blijft aardig.
En volgens enkele bokkers niet aardig genoeg had ze maar niet moeten verhuizen.


Maar is er duidelijk afgesproken: op die dag heb jij dienst. Bijrijder heeft 'ja' gezegd op het klusjes doen, dan zeg je als eigenaar toch meteen daarachter: ok, op die dag doe je mesten want dan ben je er toch en op die dag doe je voeren.
Ik begrijp gewoon niet hoe dat face to face gesprek gegaan is. Appjes negeren kan, maar als iemand recht tegenover je staat te praten moet je toch antwoorden? :D

Als men ja zegt face to face en toe stemt en het vervolgens echter niet doet..

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:15

Dan stuur je de eerste keer: he, kan het zijn dat je gisteren vergeten bent te mesten? Ik kreeg een appje van de stalhouder dat er nog mest lag.
Maakt dan op zich niet uit als ze het appje negeert als de boodschap maar overkomt. Is dat niet het geval dan zeg je de tweede keer: Je bent het volgens mij weeral vergeten. Ik vind dat eigenlijk echt niet leuk. We hadden een afspraak en je houdt je er niet aan. De derde keer ga je naar haar toe en vraag je of je eens een deftig woordje kunt spreken.
Je kan dan voorstellen dat ze ofwel de dienst begint uit te voeren, ofwel een geldelijk bedrag betaalt (als TS dat als optie ziet), ofwel een ander bijrijdpaard mag gaan zoeken.

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:17

Wat interessant dat deze discussie in één middag al 10 pagina's heeft :') roept veel op blijkbaar.

Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:21

Als de bijrijdster toevallig een bokker is, is het probleem direct opgelost. ;-)

In haar verplaatsend zou ik not amused zijn als ik na 10 jaar samenwerking online zo te kakken werd gezet.

Pak de telefoon of ga even langs.Maak duidelijke afspraken of zet het stop.
Wat een geneuzel om daar de halve wereld bij te betrekken.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:26

Ik snap niet helemaal wat het probleem is dat mensen met dit topic hebben. TS is niet direct herkenbaar, zegt niet waar haar paard staat, over bijrijder is al helemaal niks bekend behalve dat het een vrouw is en ze al 10 jaar het paard bijrijdt. Dus hoezo online te kakken worden gezet?

SjonnieZ

Berichten: 2333
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:30

cobiie schreef:
Ik denk dat je weinig eigenaren zo gek vind als ts, om al 2 maanden op de dag "van de bijrijder" speciaal naar stal gaat om te mesten terwijl afgesproken is dat de bijrijder dat zou doen, waarbij bijrijder geen vergoeding betaald en geen andere klusjes hoeft te doen.

Ik had dit echt geen 2 maanden laten duren en velen met mij denk ik. :7



Ligt mss aan de regio maar hier in zuid Limburg betaalt vrijwel geen enkele bijrijder om een paard te rijden.
Sommige goede ruiters eisen zelfs lessen ed als beloning om je paard te rijden.

Uit ervaring weet ik dat een goede, trouwe bijrijder goud waard is, zeker bij een ouder paard waar niet alles mee gedaan kan worden en waarmee gedoseerd gereden moet worden.
Mensen die een uurtje voor eigen plezier komen rijden vind je zat,En ja die rapen de poep wellicht ook nog op, maar daar doe je een ouder paard Dat richting pensioen gaat geen plezier mee

Wat ik in het verhaal mis is de echte communicatie.
Als jouw bijrijder geen mest raapt.. wie doet het dan nu? Ik neem aan dat jij dat zelf bent TS.
Dan zijn jullie toch samen op stal? Bespreek het met haar dan persoonlijk en gooi een goede samenwerking van 10 jaar niet zo maar weg.

Ibbel

Berichten: 49171
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:31

Blue_Eyes schreef:
Ik snap niet helemaal wat het probleem is dat mensen met dit topic hebben. TS is niet direct herkenbaar, zegt niet waar haar paard staat, over bijrijder is al helemaal niks bekend behalve dat het een vrouw is en ze al 10 jaar het paard bijrijdt. Dus hoezo online te kakken worden gezet?


Ik zou zeggen, als ze zich hier in herkent, des te beter. Dan weet ze wat ze moet doen. Uitmesten of wegwezen.