dilemma: eigen paard of verzorgpaard/bijrijdpaard?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SofieL_95

dilemma: eigen paard of verzorgpaard/bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 18:05

Hallo iedereen!

Ik zit met een dilemma:

Sinds kort is onze pony (23 jaar) op pensioen door artrose. We zijn nu volop bezig met voor hem een leuke weide of kleine stalling te vinden waar hij elke dag van zijn pensioen kan genieten.

Nu zit het zo: ik dacht altijd dat het paard dat hierna zou komen op eigen kosten zou zijn (ben bijna klaar met studeren enzo) dus begon me stilaan in te lezen voor een verzorgpaard of bijrijdpaard te zoeken. Nu blijkt niet zo makkelijk te vinden in Limburg (BE) en zei mijn mama opeens van "gaan we uitkijken naar een paard voor jou dan of wat doen we?". Deze vraag zag ik nu niet aankomen, maar uiteraard werd ik er wel blij van.

Nu: ga ik best nu al voor een eigen paard (waar de stallingskosten en aankoopprijs door mijn mama worden betaald tot ik afgestudeerd heb en werk heb) of kijk toch nog voor een jaartje of langer voor een verzorgpaard/bijrijdpaard? Over een jaar studeer ik af, maar weet nog niet in welke regio ik juist ga werken en waar ik met mijn vriend ga wonen (en dus weet ik ook niet of ik mijn paard eventueel over een jaar moet verplaatsen).

Kunnen jullie ook wat ervaringen delen met een verzorgpaard of bijrijdpaard? Klinkt allemaal wel goed maar heb het nog nooit meegemaakt (is er veel discussie? kan je echt genoeg met dat paard bezig zijn dan? Kijken de eigenaars niet teveel op jouw vingers?)

Groetjes!
SofieL_95

Sintara

Re: [TAO] dilemma: eigen paard of verzorgpaard/bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:11

Hoi sofie, ik heb altijd verzorgpaarden/leasepaarden gehad. De eigenaren waren en zijn allemaal anders.. Het kan best lastig zijn om zowel een paard als eigenaar te vinden die je past. Maak een lijstje met wat je belangrijk vindt, en dingen waar je je in kunt schikken.

Dan kan je altijd even rondkijken en vragen of zoiets beschikbaar is. Als je het niet weet te vinden, heb je je antwoord ook, toch?

Ik heb een paard! :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Moderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:13

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.

''So you’ve had some bad days, no doubt. But I figure, instead of letting your yesterdays bring you down, maybe you can concentrate on building some happier memories today. And that way you’ll have them for tomorrow?”

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:14

Als je wel geld hebt kun je ook een paard leasen.Dat is veel zakelijker dan een verzorgpaard en je hebt ook meer rechten,die dan wel vantevoren afgesproken moeten zijn.Het voordeel boven kopen is dat je gemakkelijk kunt stoppen als jouw omstandigheden veranderen.Ik heb leasepaarden gehad maar ik hecht me er zoveel aan dat voor mij kopen beter is.Iedere persoon en elke situatie is weer anders.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie