Is dit nou echt zo raar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 08:53

Ik vind de prijs erg laag. Voor Euro 20 kom ik echt jouw werk niet voor je doen. Dan zul je me toch veel meer moeten betalen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:02

Cowboy55 schreef:
Ik vind de prijs erg laag. Voor Euro 20 kom ik echt jouw werk niet voor je doen. Dan zul je me toch veel meer moeten betalen.

Werk?? :?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:04

Cowboy55 schreef:
Ik vind de prijs erg laag. Voor Euro 20 kom ik echt jouw werk niet voor je doen. Dan zul je me toch veel meer moeten betalen.

:') :D jij moet ts de 20 euro hiervoor betalen, niet andersom. :+

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:08

cobiie schreef:
Cowboy55 schreef:
Ik vind de prijs erg laag. Voor Euro 20 kom ik echt jouw werk niet voor je doen. Dan zul je me toch veel meer moeten betalen.

:') :D jij moet ts de 20 euro hiervoor betalen, niet andersom. :+

Herken sarcasme als je het leest :))

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:13

Tivoli schreef:
Herken sarcasme als je het leest :))


Blijft tricky, geschreven sarcasme. _O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:32

Ik heb eigenlijk met open mond de verwende reacties gelezen hier... Voor maar twee tientjes per maand, een symbolisch bedrag imo, krijg je de kans om onder begeleiding te ervaren hoe je een pony beleerd en je mag er daarna nog zelf mee aan de slag op een mooie stal met rijbak ook. Ik lees nergens dat je stallen uit MOET mesten, alleen maar dat je MAG poetsen.

Maar goed als dit tegenwoordig de mentaliteit is verklaart dat waarom je nog niemand hebt ts. Lekker voor jezelf houden die pony.
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 15-11-18 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:34

Cowboy55 schreef:
Tivoli schreef:
Herken sarcasme als je het leest :))


Blijft tricky, geschreven sarcasme. _O-

Nah, deze kon niet missen toch :D

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:47

Gypsy schreef:
Ik heb eigenlijk met open mond de verwende reacties gelezen hier... Voor maar twee tientjes per maand, een symbolisch bedrag imo, krijg je de kans om onder begeleiding te ervaren hoe je een pony beleerd en je mag er daarna nog zelf mee aan de slag op een mooie stal met rijbak ook. Ik lees nergens dat je stallen uit MOET mesten, alleen maar dat je MAG poetsen.

Maar goed als dit tegenwoordig de mentaliteit is verklaart dat waarom je nog niemand hebt ts. Lekker voor jezelf houden die pony.


Is het niet vanzelfsprekend dat zulke dingetkes er ook bij horen? Ik kan niet geloven dat TS op een volpension stal staat, dus er zal ooit echt wel geveegd/gemest/gevoerd ect. worden. Zeker als op ten duur de ‘verzorgster’ alleen aan de slag gaat met pony

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:53

Ik hielp vroeger met alle! stallen in ruil voor rijden. Ik zie in de advertentie nergens staan dat je verplicht bent om een x aantal keer te komen en dan een x aantal klusjes op te knappen.

1 shetlanderstalletje uitmesten en na het rijden even voeren lijkt me niet meer dan normaal. Voor 20 pm kun je niet verwachten dat hij ingespannen klaar staat.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:54

Waarom wordt alleen de mentaliteit van de verzorger die niet wil betalen hierboven bekritiseerd en niet die van de eigenaar die hulp krijgt en daarvoor ook nog eens geld wil zien?

Voor beiden gelden er voordelen. Want weet je, anders zouden beiden het niet doen. Zo simpel is het. Ze profiteren er beiden van, hebben er beiden voordeel van. Hoe je het ook maar wilt omschrijven. En beiden moeten er iets voor opofferen (nou ja.vooral of alleen de verzorger eigenlijk, maar goed die levert het ook wat op).

Dus dan kun je die voordelen en offers tegen elkaar wegstrepen en dan kom je op 0, geen bijdrage, uit. Je krijgt al een beloning.

Hulp voor de eigenaar en aandacht voor.de pony aan de ene kant.

Een leuk tijdverdrijf voor de verzorger aan de andere kant.

Voila! :)

grizzlybear

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:57

Ik zie het best vaak voorbij komen, eigenaren die mensen willen laten betalen voor het wegnemen van hun eigen werk? Het is natuurlijk heel anders als je ook mag rijden ed. , dan vind ik het erg logisch dat je er een bijdrage voor vraagt, dat doe je ten slotte op een manege ook. Maar nogmaals, als het alleen poetsen, wandelen is zou ik echt nooit 20 euro betalen. Vind het ook ergens wel zielig voor de jonge meiden die zó graag een verzorgpony willen dat ze dan maar 20 euro gaan bijleggen en eigenlijk niet doorhebben dat dat heel gek is in deze situatie..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:57

Als het nou om 100 pm ging begrijp ik je boras, maar dit is echt een minimaal bedrag.

Het valt ook tegen hoor, hoeveel tijd je in een verzorger moet steken voor je er gemak van hebt.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:59

Maar besef wel even dat voor een 13-14-15-16 jarige €20 best wel veel kan zijn.
Als ik naar mijn omgeving kijk dan verdienen de meeste kinderen van die leeftijd met een bijbaantje maar hoogstens €50 als je dat al red.

Voor ons lijkt het weinig omdat wij ‘grote mensen bedragen’ gewend zijn maar voor een kind is dit best een bedrag.

Persoonlijk zou ik er ook geen geld voor vragen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:03

Ik zou ook niet willen betalen voor een onbeleerde shet. In het noorden des lands is t ook nog wel een stukje ongebruikelijker om voor bijrijdpaarden te betalen, laat staan voor een shet. Ik denk dat je in je handen mag knijpen als je uberhaupt iemand vindt die aan je eisen voldoet.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:15

Stallen uitmesten en taken doen die niet leuk zijn zoals het schoonmaak voorbeeld zijn helemaal niet van toepassing, als je de berichten van TS leest. Ik ben 1 van die volwassenen die best 20 euro wil betalen om een shet te kunnen mennen, maar al voorzien door mijn eigen pony's. Dus ik zou m eerst beleren en dan pas de kleine bijdrage vragen.

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:19

Gypsy schreef:
Ik heb eigenlijk met open mond de verwende reacties gelezen hier... Voor maar twee tientjes per maand, een symbolisch bedrag imo, krijg je de kans om onder begeleiding te ervaren hoe je een pony beleerd en je mag er daarna nog zelf mee aan de slag op een mooie stal met rijbak ook. Ik lees nergens dat je stallen uit MOET mesten, alleen maar dat je MAG poetsen.

Maar goed als dit tegenwoordig de mentaliteit is verklaart dat waarom je nog niemand hebt ts. Lekker voor jezelf houden die pony.



Dit

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 10:21

Ik ga niet meer verder op reacties in, voor mij het het nu duidelijk :j

En nogmaals voor de duidelijkheid, mijn pony staat WEL in volpension.
De verzorgster hoeft dus niks te doen qua mesten/voeren.
Alleen eigen troep opruimen/aanvegen.
Het gaat puur om de verzorging.

Iemand van 16+ mag prima alleen heen, maar gewoon niet alleen de straat op, zelfs ik doe dat niet.
En met mennen al helemaal niet, ik men nu meer dan 10 jaar met een pony en ben nog nooit alleen op pad geweest.

Ik zoek geen verzorgster om het mij makkelijker te maken, nogmaals ik red het prima zonder.
ik gun het gewoon iemand om een pony te ‘hebben’ terwijl het misschien financieel niet haalbaar is om een pony voor de volle 100% te hebben.
De €20 komt in een aparte pot voor hem en worden spullen voor hem van gekocht, uitjes mee gemaakt, of eventuele andere leuke dingen zoals fotoshoots ed.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:24

ik heb niet alles gelezen.
Maar meiden van 16+ zullen echt wel gaan voor een berijdbaar paard ,zeker als er daarvoor ook betaald moet worden!
En dan moeten ze jou ook nog helpen om hem op te leren, de hoefijzers is echt een gekke beredenering.
Je hebt het nu al over mennen ,wat jou plan is...maar zogenaamd voor de verzorgers!

ik denk dat je je plannen moet overdenken en een gratis verzorgster zult moeten zoeken!

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:35

Jup, ik denk ook dat je die bijdrage van €20 gewoon uit je hoofd moet zetten.
Als je een leuke verzorger vind die er lekker mee bezig is zal ze op den duur wellicht zelf wel wat voor hem willen kopen, des te leuker is dat ook.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:37

Omgekeerde wereld hier bij sommige mensen, hoor, inclusief TS. Ik heb zelf overigens ook een leuke grote Shetlander en ik zou nooit geld vragen voor een fijne verzorgster. Overigens ook niet voor mijn grote pony. Er is niets mis met mijn mentaliteit, voordat daar weer over gezeverd wordt :+ . Ik verzorgde vroeger zelf ook veel paarden voor niets en als ik me bedenk wat ik er allemaal voor deed, pfff... Daarom heb ik maar eigen paarden gekocht. Ik deed echt ontzettend veel. Eigenlijk moesten die paardeneigenaren MIJ betalen.... :j

Sannens
Berichten: 1407
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:42

Ik vind het inderdaad ook vreemd om geld te moeten betalen, maar ik vind de hoogte van het bedrag nog veel vreemder. 20 euro is voor een puber echt veel geld. Ik krijg 10 euro per maand zakgeld, dus dan zou ik het sowieso al niet kunnen betalen. Mijn ouders lief aankijken gaat ook niet, want die betaalden mijn paardrijlessen al en mijn telefoonabonnement.

Dus ja, ik vind 20 euro voor mij als volwassene niet veel. Maar voor een puber wel.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:46

Je kunt er lang en breed over blijven dimdammen en mensen kortzichtig veroordelen om hun zogenaamde mentaliteit.

Maar uiteindelijk wordt de hoogte van een prijs bepaald door vraag en aanbod. Je gaat het zien, ts.

Veel succes :)

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:58

Cerilene_ schreef:
Hier in de buurt is het zeker normaal dat er voor een verzorgpaard betaald wordt (Randstad: weinig paarden, veel paardenmeisjes).
Maar een 16 plus iemand vinden die gaat betalen voor een shetlander waar ze vrijwel niets mee kan en veel werk in moet steken zou zelfs hier problematisch worden om te vinden. Zelfs zonder betalen.
Mijn e-pony is nu oud, 25 jaar, dus nu vind ik het niet meer eerlijk om er geld voor te vragen. Ook al mogen ze er nu nog alles mee (rijden, logeren, buitenritjes) wil ik niet meer dat het hen om het rijden gaat omdat ze 'daar voor hebben betaald'. Staat tegenover dat ze ook de verzorging en de stal op hun dagen doen, win win dus. Zij leren de hele verzorging, zijn lekker buiten met paarden bezig en mogen ook nog rijden en ik heb er op die dagen geen omkijken naar.


Dat bovenste is niet waar hoor: ook in de randstad is het niet normaal om voor een verzorgpaard te betalen. Voor een bijrijdpaard wel, en dan vind ik een bijdrage ook niet meer dan logisch.

Als je alleen maar mag borstelen en stal uitmesten ed (= verzorgen) dan wordt er doorgaans geen bijdrage gevraagd.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:21

fohadie schreef:
Cerilene_ schreef:
Hier in de buurt is het zeker normaal dat er voor een verzorgpaard betaald wordt (Randstad: weinig paarden, veel paardenmeisjes).
Maar een 16 plus iemand vinden die gaat betalen voor een shetlander waar ze vrijwel niets mee kan en veel werk in moet steken zou zelfs hier problematisch worden om te vinden. Zelfs zonder betalen.
Mijn e-pony is nu oud, 25 jaar, dus nu vind ik het niet meer eerlijk om er geld voor te vragen. Ook al mogen ze er nu nog alles mee (rijden, logeren, buitenritjes) wil ik niet meer dat het hen om het rijden gaat omdat ze 'daar voor hebben betaald'. Staat tegenover dat ze ook de verzorging en de stal op hun dagen doen, win win dus. Zij leren de hele verzorging, zijn lekker buiten met paarden bezig en mogen ook nog rijden en ik heb er op die dagen geen omkijken naar.


Dat bovenste is niet waar hoor: ook in de randstad is het niet normaal om voor een verzorgpaard te betalen. Voor een bijrijdpaard wel, en dan vind ik een bijdrage ook niet meer dan logisch.

Als je alleen maar mag borstelen en stal uitmesten ed (= verzorgen) dan wordt er doorgaans geen bijdrage gevraagd.

Zelfs dat zie ik nog vaak, ook bij ons op stal moeten de meesten nog wat betalen. Ook al mogen ze niet rijden en moeten ze ook nog uitmesten etc. Maar dan mogen ze er idd vaak nog wel wat met het paard doen zoals buiten wandelen of een beetje grondwerken.
Dat vind ik dus inderdaad ook van de zotte. Zou nooit bedenken om daar wat voor te vragen van verzorgsters.

Maargoed een 16 jarige voor een shetlander waar ze dus zelfs zulke dingen (nog) niet mee kunnen. Dan wordt het wel heel problematisch met die eisen.

pien_2010

Berichten: 43318
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:25

€ 20,-- per maand vind ik niet zo heel erg veel hoor. Je kunt veel leren op deze manier. De verzorgster zou ik ook adviseren om als het paard beleerd is, op eigen kosten men les te gaan nemen en zo haar men bewijs te gaan halen en te leren volgens Achenbach te mennen.

Ik heb zelf altijd € 50,-- per maand laten betalen, voor mijn brave merens die 3x per week buiten gereden mocht worden. Vanaf dat ik geld er voor vroeg (op advies van mijn instructeur) hield het verloop op van verzorgsters en werd het paard veel meer gewaardeerd. De mensen hadden voor hun andere dochter een paard en vonden het dus een koopje, daar ze wisten hoe duur een paard eigenlijk is. Als wij op vakantie waren dan reed ze wat vaker en ze mocht dan ook met haar zusje die dan op mijn merens reed, naar buiten. Vonden ze kei leuk, want zusje haar dressuur paard was niet zo geschikt om relax buiten te rijden.

Net zo lang zoeken totdat je iemand gevonden hebt die dit symbolische bedrag wil betalen en zich dus ook serieus met je pony wil gaan verbinden. Misschien is het leuker om een volwassenen te zoeken, die zelf geen eigen paard meer wil hebben en dit traject erg leuk vindt. Dan heb je er zelf ook nog plezier van als jullie samen gaan mennen. Je loopt met jonge meisjes toch het risico dat je iedere keer weer opnieuw moet beginnen, daar ze vriendjes krijgen of gaan studeren of het niet meer leuk vinden. Mijn ervaring is dat de 1ste maanden veel tijd gaat zitten om het paard over te dragen aan de verzorgster en alle in en outs te onderwijzen.