Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:51

Is het bij mij dan een uitzondering? ik heb jonge verzorgsters die geen van allen persé willen rijden en ze rijden ook amper.De jongste is 11 en de oudste is ergens in de 30 en ze vinden verzorgen,wandelen,poetsen net zo leuk.Ze mogen wel rijden hoor na het 'werk' maar willen vaak niet.
Het kleine bos is hier 10 min. vandaan, het grote bos [Veluwe Trail] en de heide is hier 20 min. vandaan,dus daar ligt het niet aan.
Ik kan nog wel hulp gebruiken op de donderdag en zondag.

Ik heb ook een ouder iemand gehad die hielp met alles,zij was eind 50 jaar jong.
Laatst bijgewerkt door gohya op 02-01-19 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:52

Ik denk ook duidelijke afspraken maken over vriendinnen die ze mee willen nemen.

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:58

Hier mogen jongere meiden of jongens best een x komen poetsen onder begleiding.
Maar met 3 jonge hengsten wil ik er niemand bij hebben zonder dat ik er ben.
Ik zoek ook meer iemand die in het weekend gezellig samen met ze wil wandelen. En het liefst met iets meer ervaring omdat het toch jonkies blijven die nog wel eens wat in hun hoofd halen :)

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:22

Ik ben 13 en merk dat als ik op zoek ga dat ze liever oudere willen. Maar dan vind ik Het wel weer zo dat ze mij de kans niet eens geven. Terwijl mijn eerste pony 1 jaar en 3 maanden was en ik dus best wel ervaring heb met jonge pony's. Heb veel shetlanders geleased die sterk waren, dus ik kan sterke pony's ook wel aan. Daarnaast heb ik nog een pony die pittig is. Aan ervaring ligt het niet. Op de manege heb ik gereden alleen die manege was te druk, ze gaven geen aandacht aan mij enz. Dus uiteindelijk op 8e al gestopt daar volgens mij. Misschien komt dit over van ' Kijk is wat ik kan, maar dat is niet de bedoeling. Heb ook op de stal waar Birthday(mijn pony)staat op heel veel verschillende pony's en paarden gereden. Zelf zoek ik het liefst een wat kleinere pony die ik mag verzorgen

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:41

Ik woon in het buitengebied een eind buiten de bebouwde kom, dus praktisch gezien is het al lastig als iemand zelf geen vervoer heeft. dus kom je al snel bij 18+ uit.

Daarnaast vind ik het extra lastig om in te schatten bij de jongere meiden, hoe en wat qua verantwoordelijksheidsbesef en dat het in kunnen schatten van hun eigen mogelijkheden en onmogelijkheden vind ik bij de jongere meiden ook erg moeilijk.

De meeste komen met verhalen dat ze van alles kunnen en als het puntje bij het paaltje komt, hebben ze geen idee waar ze het over hebben. en blijft het daarbij geen probleem. maar als je dan nog denken dat ze niet hoeven luisteren omdat ze het zelf beter weten.

Dan is er ook nog een categorie waarbij de ouders denken dat ze een wonderkind hebben, die alles kan.
etc.

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:26

Hier is onder de 18 echt wel welkom, zo lang ze maar zelfstandig aan de slag kunnen. Mijn beestjes zijn wel heel braaf

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:14

Maartje_M schreef:
Hier is onder de 18 echt wel welkom, zo lang ze maar zelfstandig aan de slag kunnen. Mijn beestjes zijn wel heel braaf

Hier zou iemand ook welkom zijn onder de 18, nadeel is alleen dat we best in een boeren gehucht liggen en de bus niet echt in de buurt stopt (vanaf bushalte een 45 min lopen of 20 min fietsen). Vooral in de schoolvakanties werk ik 11 uur per dag. Dan zou een betrouwbaar iemand die wil tutten/wandelen zeker welkom zijn, rijden o.i.d. niet, longeren wellicht op termijn ook, maar ze heeft best een dominante uitstraling dus die moet je eerst wel even kennen. :) (Oud Beijerland)

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:28

Maartje_M schreef:
Hier is onder de 18 echt wel welkom, zo lang ze maar zelfstandig aan de slag kunnen. Mijn beestjes zijn wel heel braaf


Hier ook. Helemaal zelfstandig hoeft niet direct, in mijn geval, omdat mijn paarden thuis staan en ik 9 van de 10 keer thuis ben. Net als velen hier wonen wij ook niet in een dorp maar buitenaf wat het moeilijker maakt om bijv. met openbaar vervoer of fiets te komen als men verder weg zou wonen.

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:38

Wij wonen buitenaf maar wel aan de rand van het dorp dus zijn best goed bereikbaar. Het dorp is 5 minuten fietsen, het centrum van de dichtstbijzijnde stad 15 minuten, dus we liggen best toegankelijk.
Ik heb ze ook aan huis maar ben alleen in de avonden altijd aanwezig dus heb liever iemand die zelf aan de slag kan

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:31

riegje schreef:
De meeste komen met verhalen dat ze van alles kunnen en als het puntje bij het paaltje komt, hebben ze geen idee waar ze het over hebben. en blijft het daarbij geen probleem. maar als je dan nog denken dat ze niet hoeven luisteren omdat ze het zelf beter weten.

Dan is er ook nog een categorie waarbij de ouders denken dat ze een wonderkind hebben, die alles kan.
etc.


Is hier dus ook hier het probleem met kinderen, ze denken dat ze al veel weten vers van de manage , maar meedraaien in een trainingschema van je paarden kunnen ze b.v. niet.
Technisch juist longeren leer je niet op manege, en ook vrijwel alle grondwerk en omgang met verschillende karakters paarden leer je echt niet op manage.
Laat staan oefeningen doen voor rechtstellen oid.
Valt ze allemaal wel te leren uiteraard, maar veel denken dat ze dit alles al weten..... of haken direct af als je vraagt of ze wel wat bij willen leren.

Ondertussen worden je paarden wel "gesloopt" omdat ze bv een paard wat twee jaar niet heeft gesprongen zo boven een mtr laten vrijspringen.
Of een gevoelig dier hardhandig behandelen, en je zelf weer uren bezig kunt dat te herstellen.

Ik zoek dan liever een ouder iemand met ruime ervaring eigenaars paarden of pony's , en als ze dan niet een geweldige ruiter zijn heb ik veel minder moeite mee.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:41

Hier in het verleden wel jonge kids gehad als verzorgers en bijrijdsters maar dan was ik er altijd zelf bij om te begeleiden.

Nu heb ik daar de tijd niet meer voor en was ik specifiek op zoek naar iemand die ouder is. Ik vind bij veel jonge kids dat ze het allemaal al denken te weten en veel ervaring denken te hebben. Vaak valt dat tegen. Of ze zijn nog onzeker. Dat is geen probleem maar dat helpt niet mee dat ik het kan los laten. Ik vind het lastig om ze uit handen te geven, zeker aan een jong kind zonder begeleiding.

Dankzij dit topic een heel fijne vrouw gevonden die lekker met ze knuffelt, eens wat poep schept. Volgende week gaat ze Hans longeren. Mag die dikkert weer rustig aan het werk.

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:28

Maar niet alle jongeren zijn zo. Denk daar ook aan +:)+

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:33

Dat weet ik. Maar ik ga het risico niet lopen. Dan liever geen verzorger

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:12

Ik woon in omgeving Tiel toevallig en heb met veel geluk echt een topverzorger gevonden. Meisje is pas 12, maar rijdt erg goed en verzorgd de paarden volledig als wij op vakantie zijn. Vraagt keurig of ze dingen mag doen (rijden, longeren). Erg fijn! Haar moeder is er met rijden enzo wel bij omdat wij dat een fijner idee vinden.

Toch is het lastig hoor om zo iemand te vinden, onze pony was eerst niet te berijden en dat was voor eigenlijk iedereen toch een afknapper. Nu er op te rijden is hebben andere mensen opeens ook interesse om te verzorgen..nou laat nu maar!

Wij hebben haar gevonden via de manege, daar aan de instructeurs gevragen of ze iemand konden aanraden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:19

ValkWhitney schreef:
Maar niet alle jongeren zijn zo. Denk daar ook aan +:)+

Absoluut, maar 'kinderen' hebben wat dat betreft wel een ander verantwoordelijkheidsgevoel. Ik heb met verzorgpaarden vroeger ook wel dingen gedaan waarvan ik achteraf denk ja.. Had ik dat als eigenaar leuk gevonden? (niet dingen die expliciet niet mochten maar zeker wel gekke dingen zoals strotouwtjes als longeerhulp gebruiken). Een volwassene kan makkelijker inschatten dat dat soort dingen niet de bedoeling zijn, voor een kind is het allemaal nieuw en spannend en die wil graag meedoen met wat ze op het internet zien.

Echt niet alle kinderen zullen zo zijn, maar de kinderen die het wel heel serieus nemen zijn over het algemeen ook kinderen die graag ook wel willen rijden en minder komen om rond te hangen en aan te kloten.


Lienepien95 schreef:
Wij hebben haar gevonden via de manege, daar aan de instructeurs gevragen of ze iemand konden aanraden :)

Dit is wel een hele goeie denk ik. Op die manier kan je een jong persoon de kans geven om bij te leren en meer te weten te komen over de verzorging maar weet je wel een klein beetje wat je in huis haalt.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:24

Ik heb hier inderdaad ook liever geen jonge kinderen omdat ik een jonge hengst heb en een paard met een zware blessure.

Die durf ik beide niet zomaar bij iemand achter te laten.
Zeker het jonge paard komt nu in een fase waarbij hij ook dingen gaat uit proberen.

Ik blijf als eigenaar altijd verantwoordelijk als er iets gebeurd.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:44

Ook ik heb heel lang moeten zoeken naar iemand die mijn paard aandacht en beweging in de vorm van longeren wilde geven. Miss af en toe uitmesten, maar hoofdzakelijk doe ik dat zelf. Vriendin bood aan om te helpen, ben ik natuurlijk ook onwijs blij mee. Maar toch vind ik het jammer dat iedereen tegenwoordig idd alleen maar lijkt te willen rijden en verder niks. (Tenminste hier in de buurt)

Skyla
Berichten: 369
Geregistreerd: 22-08-17

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:06

Hier ook al een eindje aan het twijfelen of ik iemand ga zoeken. Kan wel wat hulp gebruiken maar heb wat moeite met vertrouwen.

Even terug op aandringen van mn moeder een meisje laten komen die volgens haar zo lief vroeg of ze niet mocht komen helpen. Ik haar eerst heel duidelijk gemaakt dat er niet ging gereden worden maar ze wel mocht grondwerk en vrijheidsdressuur doen met een van de merries die ik aanwees. En dat ze liefst mijn merrie moest gerust laten (zeer sterk karakter en snel misbruik maken) uit veiligheid. Terwijl ik de uitleg gaf had ze amper aandacht voor mij.
Toen ik even de stal uit was had ze uit de voederton musli gehaald en was ze ongevraagd aan mijn merrie het commando om te steigeren IN de stal dan nog wel aan het vragen. Man ik kon wel ontploffen.

Daarna bleef ze maar doordoen of het werken met de paarden en antwoorde ze niet toen ik zei dat als je paarden hebt je ook moet mesten.

Ik had zo'n schrik dat ze op stal ging komen terwijl wij er niet zijn en er iets zou gebeuren of dat ze hen verkeerde dingen zou aanleren dat ik haar dezelfde avond nog gestuurd heb dat ik niemand nodig heb.

Ik heb hier uiteindelijk ook enkele hengsten lopen die dekken..

ijslandfan

Berichten: 606
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:45

O jammer dat je vertrouwen dan zo weggevaagd wordt!
Natuurlijk heb je verantwoordelijk jongeren, net als je onverantwoordelijke oudere hebt.

Maar ik begrijp heel goed dat er vaker naar oudere hulp wordt gevraagd. De ergste gekheid is er dan af

(Nog steeds hulp aangeboden...Dordrecht...)

_elmootje

Berichten: 3
Geregistreerd: 05-01-19
Woonplaats: Gees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:54

maj0 schreef:
Wat gaaf dat er al mensen iemand hebben gevonden. Hier in oosten is er niemand die wil komen tutten haha


Drenthe? Ik wel :) ik woon in Gees.

_elmootje

Berichten: 3
Geregistreerd: 05-01-19
Woonplaats: Gees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:21

Voor de duidelijkheid
Ik ben Marith, 11 jaar en 1.70m lang. Ik woon in Gees en rijd nu 3 jaar zowel pony als paard. Een paard om op te rijden zou wel leuk zijn, maar is zeker geen 'vereiste'. Woon je ergens bij Gees en zoek je iemand? Misschien dat ik dat wel ben :)

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:54

Hier ook al een hele tijd op zoek naar een groom / hulp voor op wedstrijden.
Ik sta volpension dus ik hoef verder niets te doen.
Maar ik men met dubbelspan en ben dus altijd hulp nodig. Nu gaat mijn vader nog mee, maar zijn lichaam laat het eigenlijk niet meer toe.

In principe gaat het om 1 x per maand om op wedstrijd te gaan. Probleem is dat ik iemand zoek die niet angstig is en durft in te grijpen.

Grens Drenthe / friesland

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:00

_elmootje schreef:
maj0 schreef:
Wat gaaf dat er al mensen iemand hebben gevonden. Hier in oosten is er niemand die wil komen tutten haha


Drenthe? Ik wel :) ik woon in Gees.


Helaas in Twente

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:03

Omgeving Veendam nog iemand die (tijdelijk) wil tutten en longeren?

xMisty
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:47

Ik ben op zoek naar een ouder paard
Die op dit moment aandacht te weinig krijgt en nog wel wat aandacht kan gebruiken en van poetsen nog kan genieten.

Omgeving noord Brabant.
Mocht je verder weg zitten en vind je verplaatsen geen probleem dan mag dat ook.

Ik wil alle zorg op mij nemen, alleen niet de kosten. :)