De prijs van leasen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:47

Horsy83 schreef:
Eerlijk voor dat geld kreeg je mijn paard nog niet eens 1 dag mee.

Waarom wil je nou precies een leasepaard? Manege lessen zijn toch ook ok. Leer je ook nog wat van de les. Betaal je 50 euro per maand voor 1 keer in de week en klaar.
Je bent super jong nog kijk je toch rustig verder tot dat je wat meer geld tot je beschikking hebt of dat je iemand anders tegenkomt waarbij alles op zijn plek valt.

Tja, heb jij ook een 22 jarig paard met achterstallig onderhoud waar je de hoofdprijs voor wil ontvangen??
Ts, ik vind het veel geld en waarschijnlijk moet je ook nog zeuren dat hij de smid laat komen. Wanneer ik een 22 jarig paard had dat nog bereden kon worden maar ik zelf geen tijd had dan kon een bijrijder er gratis gebruik van maken. Het is niet fair om dit voor zoveel geld met zo weinig faciliteiten te doen. Vijftig euro per maand is meer als genoeg, desnoods betaal je een zak brok bij elke maand maar 100 euro in dit geval is afzetten.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:48

troi schreef:
De eigenaar heeft je een aanbod gedaan. Hij/zij is niet verplicht jou dat dier te laten gebruiken. Ik zou echt not amused zijn als je bij mij ging afdingen (en al helemaal niet als je dat doet door te zeggen wat ‘normaal’ is) en je vriendelijk verzoeken verder te kijken. Tis graag of niet toch?

Wat je wel zou kunnen doen is beleefd afwijzen en daarbij zeggen hoe ver het over budget is, dan laat je het bij hem/haar om je een nw aanbod te doen. ‘Sorry het gaat niet door want ik kan maar 50 euro per maand betalen’. Dan houd je het respectvol.


Hier ben ik het mee eens, daarnaast is €100,- in de maand voor 3x per week rijden in mijn regio echt niet duur en de normaalste zaak van de wereld. :)

Ik snap dat je het niet kan betalen maar dan zou ik eens op zoek gaan naar een ander leasepaard :)

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:52

immanuela29 schreef:
Misschien ga ik echt irritant klinken, maar 100 is echt niet veel! Vooral niet voor 3 dagen in de week. Toen ik nog leasde koste het per dag 90 euro per maand. Dus 2 dagen 180, 3 dagen 270. Dus ik vind 100 echt een koopje!

Dat is 22 E per x?!
Dat is echt mega veel geld.

Ga mijn paarden maar verleasen denk ik; dat levert lekker wat op.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Leasepaard te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:03

Wat kost een manegeles dan? En meestal mag je dan dat uurtje rijden en moet je het paard daarna doorgeven aan de volgende ruiter.Dus geen gezellig naverzorgen en knuffelen.Het is maar net wat je wilt.En als je een 22-jarige eigenlijk te oud vindt,dan lijkt het erop dat het je om het arbeidsvermogen van het paard gaat.Als je echt stapelgek en verliefd op dat paard zou zijn,dan zou je er alles aan doen om hem bij je te houden en niet twijfelen. Ben je niet verliefd dan mis je het mooiste van de paard-ruiterband en zou ik verder zoeken tot je het ergens zeker weet.En niet aarzelen en afdingen om 25 euro!

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Leasepaard te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:09

Losse manegeles is hier (Utrecht) rond de 20 euro, en pico bello voorzieningen, en de garantie dat er een paard voor je klaar staat. En ook ruim de tijd om je paard te poetsen. Ik vind het dus behoorlijk duur en denk dat je zeker wel wat minder kunt bieden.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:37

Shadow0 schreef:
Losse manegeles is hier (Utrecht) rond de 20 euro, en pico bello voorzieningen, en de garantie dat er een paard voor je klaar staat. En ook ruim de tijd om je paard te poetsen. Ik vind het dus behoorlijk duur en denk dat je zeker wel wat minder kunt bieden.

Maar dan zou je dus voor de aan ts gevraagde 100 euro maar 5 keer mogen rijden, terwijl ts voor dat geld 3 keer in de week,dus meer dan 12 keer mag rijden per maand.En dan nog iedere keer op hetzelfde paard,terwijl je op een manege meestal ingedeeld wordt.Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:41

Het is zo ontzettend lastig om een bedrag voor lease vast te stellen. Ook veel mensen die het onzin vinden. Hier in de regio vind je bijvoorbeeld nergens een gratis bijrijdpaard, enkel leasen op basis van 'halve stal'. Dwz dat je de helft van de stallingskosten meebetaald en dan in overleg meestal 3-4 dagen per week mag komen. Aangezien een beetje nette pensionstalling hier in de regio volpension €300 of meer is, betaal je als bijrijder dus €150 per maand.

Dit is echter zo afhankelijk van de situatie en het paard. Voor een goed opgeleid Z paard wat door de eigenaar nog op niveau getraind wordt is die €150 dan niet veel geld, tegenover een onbeleerde 2-jarige (dus enkel poetsen, tuttelen, grondwerk). Voor die laatste ga je die €150 niet makkelijk neertellen als verzorger/'bijrijder'.

Als ik je verhaal zo lees vind ik persoonlijk dat het best veel geld is voor dat specifieke paard in die specifieke situatie. Maar dat is mijn mening, net zoals alle andere antwoorden in dit topic een mening zijn. Er bestaat geen 'vaste' formule om te berekenen hoeveel een eigenaar mag en kan vragen.

Maar zoals bijvoorbeeld ook bij de aankoop van een paard geld: het is wat de gek ervoor wil betalen. Als je een echte klik hebt met dit paard, er niet meer te onderhandelen valt over de bijdrage en jij (of je ouders) zijn bereid dit te betalen: why not?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Leasepaard te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:56

Ik vind het behoorlijk naïef dat ts denkt dat er met dit paard (hoge leeftijd, geen conditie, weinig passend materiaal) nog serieus gereden kan worden...
Misschien kan dit paard met goed beleid terug op een basisniveau gebracht worden maar dat zal niet lukken met ineens 3x per week een manegeruiter op de rug te zetten.

Zet dit uit je hoofd ts en ga lekker naar de manege...

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:10

Ik blijf het raar vinden dat je moet betalen om een paard te verzorgen en af en toe te rijden voor iemand. Ik ben blij met de meiden die mijn ponys verzorgen en rijden.het enige wat ik van ze vraag is dat ze mijn ponys correct behandelen en als er iets is melden ze het gelijk bij mij.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:14

roekes schreef:
Ik blijf het raar vinden dat je moet betalen om een paard te verzorgen en af en toe te rijden voor iemand. Ik ben blij met de meiden die mijn ponys verzorgen en rijden.het enige wat ik van ze vraag is dat ze mijn ponys correct behandelen en als er iets is melden ze het gelijk bij mij.


Het leasen dus het rijden van een paard tegen een vergoeding is tegenwoordig heel normaal. Ik vind het fijn dat mijn paard wat vaker gereden word en geef iemand de kans om meer te groeien dan met een manege paard.

Bijrijdster wilt zelf eigen paard maar nog niet alle kosten erbij. Met de 50 euro die zij ons maandelijks betaald bouwen wij ons potje op voor de dierenarts/hoefsmid. Een kleine bijdrage omdat een paard houden al erg duur op zich is.

Op een manege betaald ze ook om op een paard te rijden en ook met vrijrijden zonder instructeur.

Ik ben onwijs blij met mijn bijrijdster en vraag ook niet het allergrootste bedrag als je kijkt met wat ze allemaal mag.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:15

Ik heb ook nooit iets gevraagd voor pony verzorgen maar ik zou het nu anders doen.
Als er iets gebeurd met het paard kan jij dokken ook al zijn ze voorzichtig.
Hier op plaatsen betaal je voor het leasen gewoon de stallingskosten.

100 euro is helemaal niet te veel.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:19

roekes schreef:
Ik blijf het raar vinden dat je moet betalen om een paard te verzorgen en af en toe te rijden voor iemand. Ik ben blij met de meiden die mijn ponys verzorgen en rijden.het enige wat ik van ze vraag is dat ze mijn ponys correct behandelen en als er iets is melden ze het gelijk bij mij.

Verzorgen is iets anders dan rijden.Als ze bij jou alle werk moeten doen,ook uitmesten etc.,en dan als beloning af en toe mogen rijden,dan is dat wat anders dan een leaser die het echt om het rijden gaat.En die stoppen dan ook meestal als het paard kreupel wordt.Al deze situaties zijn geheel verschillend.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:38

Brainless schreef:
immanuela29 schreef:
Misschien ga ik echt irritant klinken, maar 100 is echt niet veel! Vooral niet voor 3 dagen in de week. Toen ik nog leasde koste het per dag 90 euro per maand. Dus 2 dagen 180, 3 dagen 270. Dus ik vind 100 echt een koopje!

Dat is 22 E per x?!
Dat is echt mega veel geld.

Ga mijn paarden maar verleasen denk ik; dat levert lekker wat op.


Ja klopt! En er waren redelijk wat mensen die dat deden. Ik vond het uiteindelijk te duur en heb het paard toen maar overgekocht. Is goedkoper dan 7 dagen per week leasen :')

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:58

€1200,- per jaar voor een paard van 22 jaar waarvan het de bedoeling is dat jij het weer een beetje oplapt zodat de eigenaar er weer op kan rijden en evt beter kan verkopen dan in de staat waarin het dier nu is.
Voor €100,- per maand kan je op een manege best heel leuk rijden. Ik zou verder kijken.

Wil je het wel doen dan zou ik heel erg goed op papier laten zetten wat er gebeurt als je er niet meer op kan rijden. Het is niet heel gek als een 22-jarige gebreken gaat krijgen en straks betaal jij voor een paard dat je alleen nog een beetje kan borstelen.
Daarbij als je gaat rijden dan alleen met goed materiaal en niet een verrot zadel en slecht hoofdstel erop gooien, dat mag je voor die €100,- pm ook zeker wel verwachten

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Leasepaard te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:13

Ik vind het voor drie keer in de week wel meevallen, mits dit natuurlijk niet is voor het trainen van een paard ik de verkoop. Dan hoort het eigenlijk andersom want jij investeert tijd in dat paard. Nou zou ik als eigenaar de meerwaarde van een manege ruiter ook niet echt zien voor de verkoop. Maargoed dat is voor hem om te bepalen.


Het verschil tussen leasen en verzorgen vind ik hem zitten in de klusjes. Moet je alles er omheen ook bij doen dan is het verzorgen.
Kom je alleen voor het paard om te rijden, dus wel de lusten en niet de lasten vind ik dat je hier gewoon voor moet betalen. Wat dan een nette prijs is hangt natuurlijk af hoevaak en wat je dan mag doen, en het opleidingsniveau van het paard.


Maar heb in andere topics al een prijs van 850 in de maand voor volgens mij 3 dagdelen gezien + hoefsmid. Dus ja dan is 100 euro echt een koopje.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:25

alice0cullen schreef:
Ik vind het voor drie keer in de week wel meevallen, mits dit natuurlijk niet is voor het trainen van een paard ik de verkoop. Dan hoort het eigenlijk andersom want jij investeert tijd in dat paard. Nou zou ik als eigenaar de meerwaarde van een manege ruiter ook niet echt zien voor de verkoop. Maargoed dat is voor hem om te bepalen.


Het verschil tussen leasen en verzorgen vind ik hem zitten in de klusjes. Moet je alles er omheen ook bij doen dan is het verzorgen.
Kom je alleen voor het paard om te rijden, dus wel de lusten en niet de lasten vind ik dat je hier gewoon voor moet betalen. Wat dan een nette prijs is hangt natuurlijk af hoevaak en wat je dan mag doen, en het opleidingsniveau van het paard.


Maar heb in andere topics al een prijs van 850 in de maand voor volgens mij 3 dagdelen gezien + hoefsmid. Dus ja dan is 100 euro echt een koopje.

850 per maand voor drie keer per week rijden??? Wie is er zo gek!!!!!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:40

Nou idd dat doe je toch niet zeg.Dan wordt je echt opgelicht

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:42

alice0cullen schreef:
Maar heb in andere topics al een prijs van 850 in de maand voor volgens mij 3 dagdelen gezien + hoefsmid. Dus ja dan is 100 euro echt een koopje.


850 per maand??? 8)7
Tenzij dat paard Totilas was, vraag ik me af waar ze dat bedrag vandaan halen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Leasepaard te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:12

Puck0429 schreef:
Daarnaast zorg ik voor zijn paard, omdat hij geen tijd heeft en zorg ik dat hij ieder moment kan rijden zonder dat hij rekening hoeft te houden met conditie en goed poetsen (dat doe ik dan). Wat vinden jullie?

Dit is eerder een groom en die hoor je te betalen. Een groom hoeft nooit te betalen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:18

Jeetje 850 per maand voor een paard wat niet van jou is en waar ze makkelijk nog eens datzelfde bedrag voor kunnen vragen :oo

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:18

Gillbo schreef:
Puck0429 schreef:
Daarnaast zorg ik voor zijn paard, omdat hij geen tijd heeft en zorg ik dat hij ieder moment kan rijden zonder dat hij rekening hoeft te houden met conditie en goed poetsen (dat doe ik dan). Wat vinden jullie?

Dit is eerder een groom en die hoor je te betalen. Een groom hoeft nooit te betalen


Geen rekening houden met conditie? Een paard van die leeftijd weer terug optrainen moet nog maar blijken dat het kan en in wat voor tijd, zelfs dan kun je er echt niet zomaar alles mee.

Klinkt inderdaad meer als groom werk dan als "jouw" lease paard, het bedrag is in dit geval niet terecht vind ik.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:21

Mag toch hopen dat er een 0 te veel staat bij die 850? :')
Voor die prijs kun je 2 eigen paarden onderhouden man

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:23

Nou makkelijk idd. Daar kun je hier in de buurt met gemak 2 paarden voor stallen en dan hou je nog dik over.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Leasepaard te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:57

Ts heeft al een maand of zo mogen “proefrijden” op het paard en kan dus inschatten hoe het dier en eventuele tekortkomingen zijn.
Daarnaast mocht ze 7 dagen in de week komen maar redde ze het zelf maar 3 dagen (mogelijk gaat de prijs ook niet omhoog als ze wel 7 dagen per week kon/kan, denk aan bijv zomervakantie straks).

Ts, je kan een tegenvoorstel qua prijs doen, het staat de eigenaar ook vrij om die te weigeren. Het is maar of je het risico wilt lopen dat het allemaal niet doorgaat.

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 19:36

Gillbo schreef:
Puck0429 schreef:
Daarnaast zorg ik voor zijn paard, omdat hij geen tijd heeft en zorg ik dat hij ieder moment kan rijden zonder dat hij rekening hoeft te houden met conditie en goed poetsen (dat doe ik dan). Wat vinden jullie?

Dit is eerder een groom en die hoor je te betalen. Een groom hoeft nooit te betalen


Ooooooh dat klinkt mooi! Maar helaas, ik ben geen groom. Ik ben te jong enzo daarvoor en daarnaast ben ik wel vrij om op buitenrit te gaan en zelf de rijtijd met leuke figuurtjes in te vullen. Maar toch, misschien word ik wel een groom als ik wat ouder ben!