Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7387
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:18

En wat heb je besloten?

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 21:23

Knert schreef:
En wat heb je besloten?

Ik heb nog steeds geen vraagprijs te horen gekregen.. :\ schijnbaar heeft het toch niet zo veel haast als het deed lijken. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik er verstandig aan doe om hem niet te nemen en er een goed plekje voor te zoeken bij een ander. Sowieso heb ik met hem iets minder een klik als de Fries die ik rijd, daar zou ik echt niet zonder kunnen (en die gaat ook niet weg gelukkig) maar bij hem zou ik et ook vrede mee hebben als hij een goed plekje zou krijgen bij een ander. Dan ga ik toch liever voor een tinker waar ik mijn ambities mee waar kan maken..

Dakkapel

Berichten: 29
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: Randstad

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:31

Lastig hoor! Ik heb jaren geleden hetzelfde dilemma gehad. Ik was enorm gehecht aan het paard, verzorgde hem al jaren. Door omstandigheden moest de eigenaar verkopen en ik wilde hem graag hebben.
De toenmalige eigenaar wilde er vervolgens een slaatje uit slaan. Vraagprijs was flink hoog. Toen ik vroeg waarop dat gebaseerd was, was het de marktwaarde (die al erg hoog geschat was) plus nog €500. Dat vond hij wel een passende prijs. Uiteindelijk heb ik na flink onderhandelen €1000 minder betaald, dus €500 onder de (zogenaamde) marktwaarde. Maar de goede band met de verkoper was wel meteen over. Voelde me zo gebruikt. Na al die jaren goede zorgen nog even proberen €500 extra er uit te halen.

Lijkt me dat jij ook zoiets gaat krijgen, als ze al over taxatie beginnen.

Mijn paard was en is mijn droompaard, vanwege de band die we hebben. Maar ik heb er nog steeds een naar gevoel bij als ik aan de koop denk.

Ik denk dat je er goed aan doet om inderdaad voor je droom tinker te kiezen!

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:40

Heb je ondertussen al een prijs?

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 23:05

M_ontana schreef:
Heb je ondertussen al een prijs?

Nog steeds niet.. -O-

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:30

Niet heel het topic gelezen maar alleen OP.
Ik heb ook jaren een verzorgpaard gehad en hield ontzettend veel van haar. Maar ze is vanaf het begin niet geweest waar ik van droomde. Ik moest met haar stoppen omdat ik was verhuisd, en was zelf begonnen met sparen voor mijn eigen paard. Ik had haar dus eventueel kunnen overkopen. (Twijfelde ook enorm hoor) Ze stond niet actief te koop maar ook niet helemaal op haar plek, dus heb ik besloten om voor haar een passend baasje te vinden (eigenaren waren ook wat ouder dus niet goed met advertenties ed). Ik had een hele advertentie op facebook gemaakt en ik werd overspoeld met berichten en telefoontjes. De eerste die kwam kijken was meteen raak, zij was meteen verliefd op het paard en ik had een enorm goed gevoel bij haar. En ik had me geen beter baasje kunnen wensen! Ik krijg regelmatig updates en foto’s toegestuurd en ze is zo op haar plek daar! Ik mag ook langskomen wanneer ik wil, alleen jammer dat het een heel eind weg is.
Een jaar later ongeveer kocht ik mijn eigen paard en ik ben heel blij hoe het gegaan is. Ik ben heel blij met mijn paard en heel blij waar mijn verzorgpaard nu staat :)

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 22:13

Ik heb inmiddels een vraagprijs te horen gekregen. 2000 euro maar bespreekbaar. Voor mij dus te veel, en ver boven dat ik zelf in gedachte had. Ik ga het dus niet doen en het geld investeren in een leuke tinker. Wel heb ik aangegeven dat ik mee wil helpen in het zoeken van een perfect plekje voor hem, en dat was geen probleem dus daar ben ik heel blij mee. :j

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:25

Fenia schreef:
Ik heb inmiddels een vraagprijs te horen gekregen. 2000 euro maar bespreekbaar. Voor mij dus te veel, en ver boven dat ik zelf in gedachte had. Ik ga het dus niet doen en het geld investeren in een leuke tinker. Wel heb ik aangegeven dat ik mee wil helpen in het zoeken van een perfect plekje voor hem, en dat was geen probleem dus daar ben ik heel blij mee. :j


Hele goede keuze!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:48

Goede keuze, succes en geniet later van je droom tinker :)

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 22:40

Even een update voor de mensen die er in geïnteresseerd zijn. Inmiddels weet ik zeker dat ik hem niet ga kopen, zoals ik eerder in een post ook al zij. Ik ben inmiddels ook een hele leuke tinker tegen gekomen. Een nog vrij groen ruintje van 7 jaar <3 Hij moet alleen nog op PSSM1 getest worden, en deze test heb ik inmiddels opgestuurd dus als hij hier vrij van is wil ik deze gaan kopen. :D ze hebben mijn verzorgpaard nog steeds niet actief in de verkoop staan. Klinkt gek, maar ik hoop dat hij eigenlijk snel een goed nieuw tehuis vind. Dan kan ik het van mijn kant ook afsluiten en mij focussen op mijn nieuwe tinkertje, en wordt hij ook weer wat meer opgepakt. Hij staat nu echt al een hele poos stil.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:42

Alvast voorzichtig gefeliciteerd Fenia!

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 22:45

ElizeVdS schreef:
Alvast voorzichtig gefeliciteerd Fenia!

Bedankt! Ik hoop zo dat hij geen drager/lijder is, vind hem zo onwijs leuk <3 Ik heb de test gister opgestuurd, maar kan wel 20 dagen duren voor de uitslag.. Hopen dat het eerder komt dus. O:)

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:41

Spannend Fenia! Duim voor je dat hij geen drager is. Kan me voorstellen dat je het fijn vind om alles snel af te kunnen sluiten. Hoop ook dat je verzorgpaard goed terecht gaat komen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 23:46

En is inmiddels de uitslag al binnen of moet je nog even in spanning afwachten?

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 10:40

Nog steeds geen uitslag helaas :( Er staat als verwachte datum van de uitslag 15-5 maar ik hoop echt dat het eerder komt! Is echt zenuwslopend dit :\

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 23:01

Spannend!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 23:32

Jammer. Met wat pech duurt het dus nog wel even. Hopelijk is het het wachten waard.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 00:55

Ik zou voor je droom gaan. De tinker. Ik denk dat je daar het gelukkigst van word. Dit paard is al 16. En past niet bij je ambities zo te horen.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:25

lovelucydan schreef:
Ik zou voor je droom gaan. De tinker. Ik denk dat je daar het gelukkigst van word. Dit paard is al 16. En past niet bij je ambities zo te horen.

Even teruglezen is misschien wel handig ;)
Spannend TS ik duim mee

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 20:40

lovelucydan schreef:
Ik zou voor je droom gaan. De tinker. Ik denk dat je daar het gelukkigst van word. Dit paard is al 16. En past niet bij je ambities zo te horen.

Bedankt voor je reactie :) Inmiddels heb ik inderdaad ook de keuze gemaakt om voor de tinker te gaan, al helemaal omdat ze, naar mijn mening, nog een godsvermogen vroegen voor mijn verzorgpaard. Ook ben ik al een hele leuke tinker tegen gekomen, het is alleen nog even de PSSM1 test afwachten, mocht hieruit blijken dat hij dit gen niet draagt, koop ik hem! :o

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 01:24

Even een leuke update,
Vanavond heb ik de uitslag van de pssm1 test gekregen, en hij is vrij van het gen! 19 mei gaan we hem ophalen *\o/* dat ging sneller dan ik had verwacht zeg :+

Wat mijn verzorgpaard betreft nog niks nieuws, ze hebben hem nog steeds niet actief in de verkoop staan dus dat gaat nog wel even duren voordat die verkocht wordt de k ik..

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 02:24

Maar TS, dat afsluiten kan toch? Het lijkt mij logisch dat je nu geen tijd meer over hebt voor een verzorg paard nu je zelf een paard hebt gekocht? Dat zal de eigenaren waarschijnlijk ook wel de ogen openen om de verkoop te gaan starten. Ik wens ze succes met deze prijs, te hoog imo. Belangrijker voor dit type paard is een goed tehuis lijkt mij

Edit: gefeliciteerd *\o/* heel veel plezier ermee, ga je een volg topic openen?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Help! Dilemma kopen verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:22

Gefeliciteerd! Enne... Foto!

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 14:32

Zuchini schreef:
Maar TS, dat afsluiten kan toch? Het lijkt mij logisch dat je nu geen tijd meer over hebt voor een verzorg paard nu je zelf een paard hebt gekocht? Dat zal de eigenaren waarschijnlijk ook wel de ogen openen om de verkoop te gaan starten. Ik wens ze succes met deze prijs, te hoog imo. Belangrijker voor dit type paard is een goed tehuis lijkt mij

Edit: gefeliciteerd *\o/* heel veel plezier ermee, ga je een volg topic openen?


Ja de tijd die ik eerst in hem stak wil ik nu in mijn nieuwe paard gaan steken, wil ze eventueel nog wel helpen met de verkoop want het zijn als wat oudere mensen, weet niet hoeveel verstand hun van internet of het plaatsen van advertenties oid hebben. Imo is het ook veel te veel, denk ook niet dat ze dat er voor gaan krijgen maar dat mogen ze zelf gaan ondervinden :+

Een volgtopic, ik weet niet of ik daar geschikt voor ben of dat het überhaupt interessant is, maar wie weet. :Y)

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 14:45

ElizeVdS schreef:
Gefeliciteerd! Enne... Foto!


Afbeelding
<3