Ik denk dat het feit dat je er zo goed bij stilstaat wat een eigen paard inhoud, je verzorgpaard in ieder geval niks te kort zou komen bij jou.
Ik heb vanaf mijn 12e een eigen paard die toen 2 was hij is inmiddels 14.
Al die jaren iedere dag ervoor gezorgd uiteraard heb ik daarnaast geen kinderen maar had ik wel een studie en nu een baan en huishouden enz.
Als paarden eigenaar kan ik je vertellen dat je het jezelf zo moeilijk kunt maken als je zelf wilt.
Je kan hem op een stal zetten waar alles gedaan wordt, je kan een bijrijdster nemen, je kan vaak goedkope oplossingen vinDen wanneer dat nodig is..
In mijn geval heb ik nu mijn eigen plek/weiland ook dat kun je zo makkelijk/moeilijk maken als je zelf wil. Ja ik moet er iedere dag heen, regelmatig wat maken wanneer het weer eens gesloopt is, rekening houden met het weer.. maar ik heb ze 24/7 buiten met inloop stal en ga er 1 keer per dag na mijn werk heen om te mesten en de slowfeeder te vullen met hooi (waar ze 1 dag mee doen) en ben een half uurtje kwijt per dag. Tenzij ik ook ga rijden natuurlijk.
Mensen in mijn omgeving vragen vaak of ik het niet vervelend vind elke dag verplicht nog naar mn paard te moeten.. maar daarop antwoord ik altijd 'ja tuurlijk ga ik soms liever gelijk naar huis, maar je kunt het ook zo zien : ik moet verplicht iedere dag even ontspannen ' want dat is het wel, een drukke werkdag nergens meer zin in, geen tijd te denken hebben en dan ben je ff lekker bij de paarden simpel aan het mesten fysiek bezig verstand op nul paarden zien eten de rust en stilte om je heen en dat is mijn momentje van de dag dat ik echt even alles van me af kan zetten.
Ik denk dat jou verzorgpaard je geen beter baasje kan voorstellen dan jij. Je ziet de verantwoordelijkheid, de kosten en alleen daaraan zie je al dat je het beste wil voor je paardje.
Ik denk dat je het gewoon moet doen en mocht je hem dan om wat voor reden dan ook ooit moeten verkopen, dan kun je in ieder geval zelf opzoek naar een goed passend thuis waar je een goed gevoel bij hebt..
Haha sorry als ik je meer in de war heb gemaakt maar ik denk altijd 'if you always do what you always did, you always get what you always got' dus soms kan verandering nog wat waardevolle verassingen geven:)
Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️