Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:04

Sheran schreef:
Hoe oud is ze?

Ik zou er niet té streng op zijn, die vakantie, vakanties zijn op zich rare tijden. Is ook niet gek dat ze wel op vakantie wil, vind ik :). Maar inderdaad, in de 'normale' weken maak je gewoon tijd en voel je je verantwoordelijk voor het paard :). Een keer een weekje echt geen tijd kan, maar ik zou dan van haar een actieve houding verwachten in het bedenken van een eventuele oplossing :)


Ze is 26 j.
Ze zou normaal een weekje op vakantie gaan, en daar had ik geen probleem mee. De oudere staat 24/7 buiten, dus op zich kan een weekje vrijaf geen kwaad. Nu blijkt dat ze 2 weken sws gaat nemen, en de 3 wist ze nog niet. Maar ik zit vooral met het feit: je kan een dag niet komen, maar nu kom je eigenlijk een hele week niet. Als ik dit aanbod zou krijgen (5 x per week komen en doen wat je wilt), zou ik eig super blij zijn, zeker als beginnende ruiter. Zoals ik zeg: graag iemand waarop ik kan rekenen.
Ik snap wel dat je nog een leven hebt naast de paarden, maar als je echt geëngageerd bent...

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:29

Ben ook wel benieuwd hoe anderen erover denken!
5 dagen per week is zeker een mooie kans, mits ze het dan ook een beetje als haar eigen paard kan beschouwen. Heb ook vaak genoeg situaties gezien waarin het eigenlijk vooral heel verplichtend was.

Maar gooi het even open! Zeg wat je wel snapt, waar je moeite mee hebt en vraag hoe jullie elkaar daarin kunnen ontmoeten.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:32

Ik denk persoonlijk dat 5 dagen per week erg veel is voor de meeste bijrijders. Stel dat ze 2/3 x per week komt, is dat dan ok voor je?

Verder zou ik even wachten hoe het zich ontwikkelt. Vakanties zijn altijd uitzonderingen (ik vind het niet realistisch te verwachten dat iemand een vakantie inkort voor haar bijrijdpaard), maar ‘in het normale leven’ daarna zou je wel een compromis moeten kunnen bereiken natuurlijk.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:34

Sheran schreef:
Ben ook wel benieuwd hoe anderen erover denken!
5 dagen per week is zeker een mooie kans, mits ze het dan ook een beetje als haar eigen paard kan beschouwen. Heb ook vaak genoeg situaties gezien waarin het eigenlijk vooral heel verplichtend was.

Maar gooi het even open! Zeg wat je wel snapt, waar je moeite mee hebt en vraag hoe jullie elkaar daarin kunnen ontmoeten.


Ik heb haar nu ook aangesproken met de vraag of het lukt voor en na de vakanties, want ik zoek echt wel iemand die het ziet zitten en de tijd ervoor kan vrij maken. Als er nu al ‘problemen’ optreden dat het niet lukt om te komen, dan vraag ik me af of dit in de toekomst ook zo zou zijn.

Ze weet dat ze me altijd mag appen en bellen indien nodig, geen extra kosten bovenop het halve stalgeld, geen klusjes enzo. Dan heb ik liever dat ze het gewoon in mijn gezicht zegt zodat ik door kan. Nu komen de zorgen nog vooral op mij, terwijl ik hiervoor juist een verzorger zoek…

BeFunny

Berichten: 10686
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:35

Misschien heeft ze die 5 dagen wel onderschat
Dat zou ik never nooit toezeggen.
Terwijl ik wel zeg. Je kan me altijd bellen aangezien ik van alle stalgenoten het dichtst bij stal zit en dan val ik in als dat kan.
In het begin gebeurde dat vaak. Maar nu zijn we met zijn twee.

Maar ik zou daar dus even met haar over praten. Want als ze echt geen zin heeft dan is het voor zowel haar als voor jullie beter als er iemand anders komt. Maar misschien als de 5 dagen niet lukt is het mogelijk om er een tweede bij te zoeken :)

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:36

Poekkie schreef:
Ik denk persoonlijk dat 5 dagen per week erg veel is voor de meeste bijrijders. Stel dat ze 2/3 x per week komt, is dat dan ok voor je?

Verder zou ik even wachten hoe het zich ontwikkelt. Vakanties zijn altijd uitzonderingen (ik vind het niet realistisch te verwachten dat iemand een vakantie inkort voor haar bijrijdpaard), maar ‘in het normale leven’ daarna zou je wel een compromis moeten kunnen bereiken natuurlijk.


Een weekje verlof is voor mij geen probleem. Het gaat me vooral om het feit dat het eerst 1 week was en erna 2 tot 3 weken.

Goh ja, maar ze mag van mij de andere dagen ook gewoon tutten of longeren of aan de hand wandelen. In mijn ogen hoort dat er ook bij

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:38

BeFunny schreef:
Misschien heeft ze die 5 dagen wel onderschat
Dat zou ik never nooit toezeggen.
Terwijl ik wel zeg. Je kan me altijd bellen aangezien ik van alle stalgenoten het dichtst bij stal zit en dan val ik in als dat kan.
In het begin gebeurde dat vaak. Maar nu zijn we met zijn twee.

Maar ik zou daar dus even met haar over praten. Want als ze echt geen zin heeft dan is het voor zowel haar als voor jullie beter als er iemand anders komt. Maar misschien als de 5 dagen niet lukt is het mogelijk om er een tweede bij te zoeken :)


Dit was ook mijn eerste gedacht. Het was op voorhand afgesproken dat het om 5 dagen ging dat ze hem als eigen paard mag zien. Dan geef ik haar al de vrije keuze zodat ze kan komen wanneer ze wil, onafhankelijk van mij. Als je dan nog geen gaatje vindt om te komen, dan heb ik toch twijfels…

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:42

Wat Poekkie zegt... Vijf is wel erg veel, dat onderschat je snel. Het is dan eigenlijk je hele leven in het teken stellen van andermans paard. Misschien inderdaad even vragen of het haalbaar is.

Vakantie moet gewoon kunnen vind ik, ook 3 weken. Het is een bijrijdpaard, geen eigen. Maar als het een probleem voor je is, kun je misschien overleggen over oplossingen zoeken tijdens vakanties :)

BeFunny

Berichten: 10686
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 00:20

mystery3434 schreef:
BeFunny schreef:
Misschien heeft ze die 5 dagen wel onderschat
Dat zou ik never nooit toezeggen.
Terwijl ik wel zeg. Je kan me altijd bellen aangezien ik van alle stalgenoten het dichtst bij stal zit en dan val ik in als dat kan.
In het begin gebeurde dat vaak. Maar nu zijn we met zijn twee.

Maar ik zou daar dus even met haar over praten. Want als ze echt geen zin heeft dan is het voor zowel haar als voor jullie beter als er iemand anders komt. Maar misschien als de 5 dagen niet lukt is het mogelijk om er een tweede bij te zoeken :)


Dit was ook mijn eerste gedacht. Het was op voorhand afgesproken dat het om 5 dagen ging dat ze hem als eigen paard mag zien. Dan geef ik haar al de vrije keuze zodat ze kan komen wanneer ze wil, onafhankelijk van mij. Als je dan nog geen gaatje vindt om te komen, dan heb ik toch twijfels…


Jij zocht waarschijnlijk iemand voor 5x in de week. En zij waarschijnlijk gewoon een leuk verzorgpaard.
En mogelijk is dat niet haalbaar en had ze dat verkeerd ingeschat ivm wat dat voor tijd en verantwoordelijkheid kost en dat voor andermans paard (ook het enkel tutten) dat is toch 5 dagen naar stal gaan etc) Leuk als dat juist is wat je zoekt maar anders echt snel veel te veel.
Ik heb dat in het begin ook gedaan. Maar wel in de wetenschap dat dat van korte duur zou zijn.
Ik ga niet elke week 5 dagen
Als je 5 dagen niet en de keuze hebt uit de zes dagen heb je ook niet erg veel keuze ;)

Ik denk dat als je wil dat je paard vijf dagen in de week door een ander gedaan wordt je even om tafel moet en vragen ook of het iets zou zijn om er een tweede bij te kiezen. Zodat ze weet dat je niet alles van haar wil laten afhangen.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 00:33

Ik red 5 dagen niet eens altijd voor mijn eigen paard :o Waar ik meer over zou struikelen is dat hoe ik het begrijp ze dus ook niet helemaal duidelijk in haar communicatie is hoe ze het zelf voor ogen ziet. Dat 5 dagen teveel is kan, dat je 3 weken op vakantie gaat kan (heel normaal zelfs), maar het is wel belangrijk dat dit goed gecommuniceerd wordt. Dan is het aan jou om te beslissen of dat voor jou prima is, of een dealbreaker. Ik zou zelf vooral dat bespreken.

Ik heb volgens mij altijd geluk met mijn paard. Ik heb weer iemand gevonden waar ik denk ik een hele goede aan heb. Ze gaat beginnen met lekker grondwerken en als het tzt goed voelt ook het bos in. Daarnaast gaat ze 1x per week mijn dienst overnemen (doe-het-zelf plek) a 2 uur werk. Dit is nu al onze 4e bijrijdster in 3 jaar tijd. De eerste twee had ik beide via een oproepje op facebook gevonden en hebben het beide een jaar gedaan maar daarna toch tijd tekort. Derde liep al rond bij ons op stal en is via via gegaan en is gestopt ivm verhuizing paard. Tot nu toe steeds binnen een week iemand gevonden. Mijn ervaring is (helaas) stiekem ook wel een beetje dat het ook veel uitmaakt of je paard een beetje knap is.

BeFunny

Berichten: 10686
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 01:15

Voor mij maakte dat helemaal niks uit. Enigste wat belangrijk was naast de Klik dat hij mij als lange ruiter en niet de allerlichtste kan dragen en dus zocht ik wel echt een paard ;)

Ik denk dat echt niet iedereen daar bewust mee bezig is of het paard "knap" is.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 06:57

Hoe ik het begrijp is ze pas net begonnen. Heel eerlijk, als ik een bijrijdpaard zou zoeken en er ineens 1 vindt, zou ik de eerste 2 weken ook niet zomaar ineens 5 dagen vrij kunnen maken om daar naartoe te gaan. Je plant toch altijd wel dingen in (zeker als er toch nog geen zekerheid van een bijrijdpaard is).

Dat ze op vakantie gaat vind ik ook heel normaal, en moet wat mij betreft ook kunnen. Dit alles maakt haar imo niet direct onbetrouwbaar, wel zou ik dan de verwachting hebben dat ze na de vakantie wel de afgesproken 5 dagen gaat en deze verwachtingen ook uitspreken. En dan kan je tegelijkertijd het gesprek aangaan of ze dat red en of 5 dagen niet teveel is.

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:11

Ik heb er een hard hoofd in....
Iig voor een 26 jarige communiceert ze niet.
Want ze had zelf kunnen aangeven, ja die 5 dagen kan ik wel, maar de eerste weken niet omdat ik nog afspraken heb staan en dan in de vakantie is het ook allemaal rommelig.
Maar daarna kan ik volle bak vooruit.
Maar lijkt erop dat Mysterie alles eruit moet trekken.
Dat werk niet...of ze moet dadelijk ineens erg veranderen in communicatie.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:08

Als je de eerste 2 weken wat afspraken hebt, en ja, dan met haar nachtshiften, oke. Maar ze is van maandag tem vandaag (vrijdag) niet geweest en ging het dit weekend ook niet halen. Bij mij ligt de twijfel dan hier: Oke, je hebt een drukke agenda, maar als je niet eens 1 x naar stal kunt komen op 7 dagen, wat gaat dat geven in de toekomst?
En Duopenotti, klopt. Ik had haar gisteren aangesproken. Ik dacht dat ze maar 1 week op vakantie ging (of zo was het gemeld) en vroeg of ze voor en na haar vakantie wel kon komen, of ja, of dit wel voor haar lukt aangezien ik echt wel iemand zoek waarop ik kan rekenen en niet voor eens 1 x per week of om de week. Nu komt de aap uit de mouw: ze heeft een huis gekocht (dit weet ik, ligt op nog geen 10 min van stal) en nu gaan ze er nog in verbouwen. Van dat verbouwen val ik volledig uit de lucht. Ze zegt ook: we gaan goed moeten plannen dan hoe en wat omdat het een drukkere periode wordt voor haar, maar ja, ik ga er niet altijd bij zijn om haar handje vast te houden.
Ik had zaterdagavond al duidelijk laten weten dat ze dus vanaf zondag mocht beginnen (de afspraken waren begin van de maand al besproken), en ik had haar maandag nog gestuurd: Laat maar weten wanneer je er morgen (dinsdag) bent, dan kom ik nog wel even helpen. Viel ze uit de lucht dat ze dinsdag mocht komen. Nou ja, ik had gezegd dat ze me maar iets zou laten weten als ze nog eens op stal zou zijn, dan zou ik ook wel afkomen om nog eens wat te babbelen

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:53

Tja, wat ik nu vooral lees is dat jij je suf ergert en dat jullie communicatie duidelijk niet in orde is. Dat is geen lekkere start. Ik denk niet dat dit de schuld is van de bijrijder en ik denk ook niet dat het jouw schuld is, maar als je nu doorgaat zonder een open gesprek blijft zich dit opstapelen en gaan jullie straks met 'ruzie' uit elkaar.

3heathcliff5
Berichten: 469
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:13

Ik denk dat 5 dagen in de week ook best veel kan zijn als je niet gewend bent hoe het is om een eigen paard te hebben. Zeker als je nog in het uitgaansleven staat, (fulltime) werkt en zoals nu blijkt nog een hele verbouwing in je nieuwe huis wilt gaan doen. Je moet maar net iemand treffen die het helemaal leuk vindt om een ‘eigen paard gevoel’ te hebben met maar een deel van alle bijbehorende verantwoordelijkheid. Als de communicatie en eventuele toezeggingen voor de toekomst al moeizaam gaan, zou ik toch blijven zoeken naar een 2e bijrijder of iemand die er wel zoveel tijd in wil en kan steken.

Zelf ben ik wel iemand die dat met gemak in kan en wil passen, dus ze zijn er wel. Last minute een keertje extra komen? Prima, regel ik. Vakantie van 3/4 weken paard volledig doen? Kom maar door. Maar ik ben ook meer dan 15 jaar eigenaar geweest zonder bijrijder. Ik maak dus heel bewust de keuze om zoveel tijd in m’n bijrijdpaard te steken. In eerste instantie met het idee dat het fijn was om af en toe heel veel te gaan en daarna weer terug naar minder verplichtingen, maar een aantal jaar verder wel tot de realisatie gekomen dat ik het helemaal niet vervelend vind om weer altijd naar het paard te moeten. Dus inmiddels heb ik een veulen in de opfok staan. Dat is wellicht een nadeel aan een bijrijder die altijd kan. Die kan tzt besluiten dat de tijd ook best in een eigen paard gestoken kan worden.

Pluisje1998
Berichten: 1237
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:25

Jeetje wat een vervelende situatie Mysterie. Zou ze zich een beetje verkeken hebben op wat het 5 dagen verzorgen van een paard inhoud ofzo?Maar dan nog is dit gebrek aan communicatie niet netjes, en snap ik dat je het misschien niet meer ziet zitten.

Ik voel me momenteel erg banketstaaf tegenover de eigenaar van mijn verzorgpaard. Het paard is twee/drie maanden geleden verhuist en op een stal terecht gekomen waar iedereen zelf moet zorgen dat het paard buiten komt. Ik merk dat ik hier superveel moeite mee heb. Het houdt in dat ik of aan bepaalde tijden vastzit om te komen, of dat ik het een ander moet vragen en dan maar moet hopen dat hij buiten/binnen wordt gezet. Uiteraard doe ik dit netjes, maar ik merk dat ik hier steeds meer moeite mee krijg. Het is nu al een paar keer voorgekomen dat ik vroeg of iemand hem buiten kon zetten, en dat ik dan de paarden binnen zou halen, en dan kom ik aan en staat hij nog op stal.

Het is op het punt gekomen dat ik er iedere keer tegenop zie om naar stal te moeten. Ik doe met alle liefde klusjes, maar dit is iets waar ik niet verantwoordelijk voor wil zijn. Vind dat een paard een bepaald ritme moer hebben qua wei/gras/buiten komen, en ik kan dit gewoon niet bieden. Daar zijn mijn dagen te onvoorspelbaar voor. Het liefste wil ik dus eigenlijk stoppen, maar ik ben bang dat dit dus vervelend en verwend overkomt... Hoe zouden jullie hier als eigenaar tegenaan kijken?

Selina

Berichten: 14342
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:49

Ik vind dat niet verwend overkomen hoor.
Snap dat soort stallen ook niet. Dat stalgenoten onderling een schema opstellen voor binnen/buiten zetten vind ik niet raar, maar wel dat als jij niet kan, het paard dan de hele dag op stal staat. Zou die druk ook niet willen of de verplichting hebben op een bepaald tijdstip te moeten gaan. Een vaste dag prima, maar niet een vast tijdstip ..

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:12

Pluisje wat een vervelende situatie. Het voordeel is dat op mijn stal alles gedaan wordt, dus er zijn geen klusjes aan verbonden. Gewoon uit de stal / uit de wei halen en opzadelen. Dus ze mag gewoon komen en rijden.

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:22

Absurde stal...de paarden zijn de dupe op zo'n manier.
En de stalgenoten geen dierenliefhebber als ze een paard dan laten staan.
Sorry hoe boos ik misschien ook zou zijn op een eigenaar of verzorger als die er niet op tijd zou zijn voor binnen of buiten zetten, ik zou betreffende paard altijd mee pakken. Dier staat buiten de regels.

En als ze merken dat er mensen zijn die er moeite mee hebben kunnen beter een vast persoon aanstellen die daar dan een vergoeding voor krijgt. Iedereen een paar euro extra betalen en geen gestress meer en vooral een eerlijk ritme voor ALLE paarden.

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:33

Pluisje1998 schreef:
Jeetje wat een vervelende situatie Mysterie. Zou ze zich een beetje verkeken hebben op wat het 5 dagen verzorgen van een paard inhoud ofzo?Maar dan nog is dit gebrek aan communicatie niet netjes, en snap ik dat je het misschien niet meer ziet zitten.

Ik voel me momenteel erg banketstaaf tegenover de eigenaar van mijn verzorgpaard. Het paard is twee/drie maanden geleden verhuist en op een stal terecht gekomen waar iedereen zelf moet zorgen dat het paard buiten komt. Ik merk dat ik hier superveel moeite mee heb. Het houdt in dat ik of aan bepaalde tijden vastzit om te komen, of dat ik het een ander moet vragen en dan maar moet hopen dat hij buiten/binnen wordt gezet. Uiteraard doe ik dit netjes, maar ik merk dat ik hier steeds meer moeite mee krijg. Het is nu al een paar keer voorgekomen dat ik vroeg of iemand hem buiten kon zetten, en dat ik dan de paarden binnen zou halen, en dan kom ik aan en staat hij nog op stal.

Het is op het punt gekomen dat ik er iedere keer tegenop zie om naar stal te moeten. Ik doe met alle liefde klusjes, maar dit is iets waar ik niet verantwoordelijk voor wil zijn. Vind dat een paard een bepaald ritme moer hebben qua wei/gras/buiten komen, en ik kan dit gewoon niet bieden. Daar zijn mijn dagen te onvoorspelbaar voor. Het liefste wil ik dus eigenlijk stoppen, maar ik ben bang dat dit dus vervelend en verwend overkomt... Hoe zouden jullie hier als eigenaar tegenaan kijken?


Ten eerste, nee dat is niet verwend! Het buitenzetten kan op geen enkele manier door die stal worden gedaan? Tegen betaling oid? Er zijn bij ons stallen waar pensionklanten tegen betaling paarden buiten zetten. Is dit bespreekbaar met de eigenaar?
Ik heb 2 bijrijders voor mijn paard maar ik regel het op de wei van de wei met de eigenaar van het weidemaatje van mijn paard. Dit betekent soms dat ik 2x per dag naar stal moet maar ook dat de andere eigenaar twee keer op en neer gaat omdat ik dan ivm werk de hele dag de hort op moet…lang verhaal kort: ik verlang dat niet van mijn bijrijders om dat te regelen; zij werken ook gewoon en het is tenslotte mijn paard. Ik haal ze dan van de wei en bijrijders komen ‘s avonds om te rijden.

Het kan ook zijn dat je nog een beetje sociaal cement moet verkrijgen op die nieuwe stal? Dat je straks weet op wie je kan bouwen en op wie niet?

Pluisje1998
Berichten: 1237
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:56

We kunnen de staleigenaar appen of zij het doet, maar ook daarvan is het al een paar keer voorgekomen dat ze haar whatsapp niet leest of het vergeet. Als er een schema zou zijn zou het al makkelijker zijn, maar dat is er nog niet.

Ik ben deze manier ook echt niet gewend, heb altijd op stallen gelopen waar het of door de stal, of doormiddel van een schema geregeld werd.

Nu zijn er meer paarden die veel binnen staan en geen vaste tijden voor binnen/buiten, waardoor het mensen denk ik niet eens opvalt dat hij achterblijft. En sociaal cement opbouwen, tja, dat snap ik, maar paard is er zo dus de dupe van.

Eigenaresse heb ik niet superveel contact mee, maar heb dit al wel aangekaart. Ze gaf aan dat hij nu in principe de hele dag op de wei mag, maar ja, als niemand hem erop kan zetten...

Voor mij is twee keer op en neer rijden ook gewoon echt geen optie, qua tijd, maar ook financieel niet. En heel eerlijk vind ik dat dus ook niet echt mijn verantwoordelijkheid.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:12

Pluisje1998 schreef:
We kunnen de staleigenaar appen of zij het doet, maar ook daarvan is het al een paar keer voorgekomen dat ze haar whatsapp niet leest of het vergeet. Als er een schema zou zijn zou het al makkelijker zijn, maar dat is er nog niet.

Ik ben deze manier ook echt niet gewend, heb altijd op stallen gelopen waar het of door de stal, of doormiddel van een schema geregeld werd.

Nu zijn er meer paarden die veel binnen staan en geen vaste tijden voor binnen/buiten, waardoor het mensen denk ik niet eens opvalt dat hij achterblijft. En sociaal cement opbouwen, tja, dat snap ik, maar paard is er zo dus de dupe van.

Eigenaresse heb ik niet superveel contact mee, maar heb dit al wel aangekaart. Ze gaf aan dat hij nu in principe de hele dag op de wei mag, maar ja, als niemand hem erop kan zetten...

Voor mij is twee keer op en neer rijden ook gewoon echt geen optie, qua tijd, maar ook financieel niet. En heel eerlijk vind ik dat dus ook niet echt mijn verantwoordelijkheid.


Kan de eigenares niet 1 x gaan en jij 1 x? Dan hoef jij niet 2 x op te gaan

BeFunny

Berichten: 10686
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 15:07

DuoPenotti schreef:
Absurde stal...de paarden zijn de dupe op zo'n manier.
En de stalgenoten geen dierenliefhebber als ze een paard dan laten staan.
Sorry hoe boos ik misschien ook zou zijn op een eigenaar of verzorger als die er niet op tijd zou zijn voor binnen of buiten zetten, ik zou betreffende paard altijd mee pakken. Dier staat buiten de regels.

En als ze merken dat er mensen zijn die er moeite mee hebben kunnen beter een vast persoon aanstellen die daar dan een vergoeding voor krijgt. Iedereen een paar euro extra betalen en geen gestress meer en vooral een eerlijk ritme voor ALLE paarden.



Eens. Ze vraagt niet voor niks of iemand het wil doen.
Op dat moment is dat de verantwoordelijkheid voor de gene die toegezegd heeft dit te doen.

Maar dat het poedersuiker voelt dat snap ik.
Ik zou met de eigenaar praten hierover en aangeven dat dat op de andere stal veel makkelijker ging. Dat je nu niet meer alles kan bieden wat eigenlijk wel noodzakelijk is. Misschien heeft de eigenaar wel een oplossing ;)

Ik heb in het verleden wel een paard verzorgd waar de eigenaar door ziekte een tijd niet naartoe kon. En de stal was te ver voor mij om vaker dan twee keer per week te gaan toen heeft ze het paard verplaatst en full pension gezet zodat ik het kon redden ;)

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 15:25

Pluisje1998 schreef:
Jeetje wat een vervelende situatie Mysterie. Zou ze zich een beetje verkeken hebben op wat het 5 dagen verzorgen van een paard inhoud ofzo?Maar dan nog is dit gebrek aan communicatie niet netjes, en snap ik dat je het misschien niet meer ziet zitten.

Ik voel me momenteel erg banketstaaf tegenover de eigenaar van mijn verzorgpaard. Het paard is twee/drie maanden geleden verhuist en op een stal terecht gekomen waar iedereen zelf moet zorgen dat het paard buiten komt. Ik merk dat ik hier superveel moeite mee heb. Het houdt in dat ik of aan bepaalde tijden vastzit om te komen, of dat ik het een ander moet vragen en dan maar moet hopen dat hij buiten/binnen wordt gezet. Uiteraard doe ik dit netjes, maar ik merk dat ik hier steeds meer moeite mee krijg. Het is nu al een paar keer voorgekomen dat ik vroeg of iemand hem buiten kon zetten, en dat ik dan de paarden binnen zou halen, en dan kom ik aan en staat hij nog op stal.

Het is op het punt gekomen dat ik er iedere keer tegenop zie om naar stal te moeten. Ik doe met alle liefde klusjes, maar dit is iets waar ik niet verantwoordelijk voor wil zijn. Vind dat een paard een bepaald ritme moer hebben qua wei/gras/buiten komen, en ik kan dit gewoon niet bieden. Daar zijn mijn dagen te onvoorspelbaar voor. Het liefste wil ik dus eigenlijk stoppen, maar ik ben bang dat dit dus vervelend en verwend overkomt... Hoe zouden jullie hier als eigenaar tegenaan kijken?



Gewoon zeggen dat je best wil blijven komen maar dat jij niet het paard steeds buiten gaat zetten ivm je rooster? Eigenaar zet hem daar niet dus die mag zorgen dat die buiten komen lijkt me.