Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:32

Hier ook de beste ervaringen met marktplaats. Facebook kreeg ik weinig reacties.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:04

Voor de Corona uitbraak had ik nog een meisje op bezoek, 16 jaar. Kwam samen haar vader.
Ze zou veel ervaring hebben, maar had al een tijdje niet gereden. Nou prima ga het paard maar uit de kudde halen.

Paard is superbraaf dus dat ging goed, toen poetsen. Kwamen de eerste onzekerheden en vragen in zicht.
Is niet erg, we hebben samen gepoetst en ik heb wat dingen uitgelegd hoe ze het beste en veiligste kon poetsen.

Ik had besloten om haar niet te laten rijden, maar stelde voor om grondwerk in de roundpenn te gaan doen.
Zij blij dat kon ze goed zei ze.

Ik heb niet gelachen met heel veel moeite, maar ze kreeg mijn paard eerst niet bij haar vandaan en vervolgens na wat rondstappen ook niet in draf.
Na uitleg van mij over het gebruik van je energie en lichaamstaal ging draven dan wel.
Galop alleen omdat er toevallig motoren over de dijk kwamen langsgescheurd en toen schrok het meisje zichtbaar, want paardlief was opeens wakker met een paar bokkensprongen op veilige afstand van ons mensen :D

Nou ik heb de ‘ grondwerkles’ afgemaakt en daarna hebben we samen mijn paard af verzorgd en heb ik vriendelijk aangeraden om eerst toch wel terug op manegeles te gaan of iemand te zoeken die les met haar eigen paard geeft zodat ze onder begeleiding veilig kan leren.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:25

Ineke2 schreef:
Voor de Corona uitbraak had ik nog een meisje op bezoek, 16 jaar. Kwam samen haar vader.
Ze zou veel ervaring hebben, maar had al een tijdje niet gereden. Nou prima ga het paard maar uit de kudde halen.

Paard is superbraaf dus dat ging goed, toen poetsen. Kwamen de eerste onzekerheden en vragen in zicht.
Is niet erg, we hebben samen gepoetst en ik heb wat dingen uitgelegd hoe ze het beste en veiligste kon poetsen.

Ik had besloten om haar niet te laten rijden, maar stelde voor om grondwerk in de roundpenn te gaan doen.
Zij blij dat kon ze goed zei ze.

Ik heb niet gelachen met heel veel moeite, maar ze kreeg mijn paard eerst niet bij haar vandaan en vervolgens na wat rondstappen ook niet in draf.
Na uitleg van mij over het gebruik van je energie en lichaamstaal ging draven dan wel.
Galop alleen omdat er toevallig motoren over de dijk kwamen langsgescheurd en toen schrok het meisje zichtbaar, want paardlief was opeens wakker met een paar bokkensprongen op veilige afstand van ons mensen :D

Nou ik heb de ‘ grondwerkles’ afgemaakt en daarna hebben we samen mijn paard af verzorgd en heb ik vriendelijk aangeraden om eerst toch wel terug op manegeles te gaan of iemand te zoeken die les met haar eigen paard geeft zodat ze onder begeleiding veilig kan leren.


Oh echt hè, grondwerkles gewoon.

Ik ben blij dat mijn bijrijder de dochter van mijn instructeur is, dan hoef ik me minder druk te maken over het rijden.

Maar mijn bijrijder longeert nu ook nog niet met dubbele lijnen, we zijn eerst eens begonnen met een kaptoom en losse bijzet en de focus op de basis van hoe lichaamstaal te gebruiken. Dat ging na een lesje redelijk en nu eerst weer zelf oefenen, binnenkort een keertje weer observeren en tips geven. Ik moet zeggen dat hij vandaag bij mij wat vaker dan normaal uit zichzelf terug kwam in tempo, maar aan het einde had ie wel door dat hij dan dubbel zo hard aan het werk moest, dus bleef hij fatsoenlijk doorlopen.Ik heb wel met dubbele lijnen gelongeerd en hij was los genoeg.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:16

Het was niet echt les, maar omdat ik zoveel heb moeten uitleggen ( heb ik geduldig gedaan) noem ik maar even ‘ les’

Mijn paard is echt super super braaf, maar zet geen stap harder als nodig het liefst. ( zo is het karakter, introvert en flegmatiek)
In de roundpenn los is ze eigenlijk makkelijker nog als onder het zadel, want ze reageert goed op lichaamstaal en energie. Ze zal altijd even testen of ze écht moet blijven draven. Als je zelf met andere dingen bezig bent gaat ze stappen etc...

Als het meisje dus inderdaad wel zelfstandig met loswerken aan de slag had gekund had ik het nog wel aangedurfd om daarmee verder te gaan en nog een keer laten komen om te zien hoe het zou gaan onder het zadel.

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:39

Bedankt allemaal! Vond de advertenties op marktplaats zo weinig als vroeger dus vroeg het me af. Ik ga het daar ook eens proberen! :)

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:56

Maris89 schreef:
Bedankt allemaal! Vond de advertenties op marktplaats zo weinig als vroeger dus vroeg het me af. Ik ga het daar ook eens proberen! :)



Waar kijk je precies op marktplaats? De meeste zetten nu een advertentie bij dieren en toebehoren- paarden en pony’s- overige toebehoren

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:59

Ik ben weer zelf op zoek. Nemen jullie nu, in coronatijd, minder snel bijrijders aan eigenlijk? Het blijft nu wel heel stil (normaal veel reacties). Heb mijn advertentie op de facebookpagina van mijn (grote) pensionstal gezet. Hij staat er nog niet zo lang op, maar meestal had ik al wel 1 of 2 binnen.

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:57

Lootje1991 schreef:
Maris89 schreef:
Bedankt allemaal! Vond de advertenties op marktplaats zo weinig als vroeger dus vroeg het me af. Ik ga het daar ook eens proberen! :)



Waar kijk je precies op marktplaats? De meeste zetten nu een advertentie bij dieren en toebehoren- paarden en pony’s- overige toebehoren


Voorheen altijd bij diensten - verzorging oppas en les maar ik zag dat dat nu alleen betalende advertenties zijn. Heb het nu op overige toebehoren geplaatst en al mn zoekacties op diverse steekwoorden in de regio opgeslagen. Ach, we zien net wel. Snap dat het in deze tijd ook wat moeilijker is om iemand te zoeken/vinden. Ik heb geen haast!

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:20

[quote="Maris89]Voorheen altijd bij diensten - verzorging oppas en les maar ik zag dat dat nu alleen betalende advertenties zijn. Heb het nu op overige toebehoren geplaatst en al mn zoekacties op diverse steekwoorden in de regio opgeslagen. Ach, we zien net wel. Snap dat het in deze tijd ook wat moeilijker is om iemand te zoeken/vinden. Ik heb geen haast![/quote]
Je hebt een pb van me. Ik zoek een bijrijder in Monster, iemand die echt past. Dat is zo moeilijk.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:18

Ik had iemand die zou komen, maar omdat ik inwerken niet zag zitten diegene eerst gezegd dat het nu niet uit komt.

Andere verzorgster is 14 en mag ook niet. Samen met haar vriendin lukt niet, ze carpoolen, en ze moeten onderling ook 1,5 meter afstand houden.

Daarom nu alleen volwassen verzorgsters die zich zelf kunnen redden of moeder die dochter meeneemt.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:47

Hier ook een beetje aan het rondkijken naar een bijrijder/verzorgster. Zou wel fijn zijn als paardlief iets meer aandacht krijgt. Het aanbod van verzorgsters/bijrijders valt hier flink tegen in regio Oost Gelderland. En zoek toch wel volwassenen.
Maar ook zonder dat lijkt een grote wensenlijst aan de aanbod kant meer regel dan uitzondering. Er kan hier in overleg, en met rustig opbouwen best veel. Maar dat lijkt teveel gevraagd..

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:40

Waar in oost gelderland zoek je?
Ik ben rustig aan opzoek naar een nieuw paard nadat de vorige plots onder m'n kont vandaan getrokken is. :+

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:37

Carr_friesje schreef:
Waar in oost gelderland zoek je?
Ik ben rustig aan opzoek naar een nieuw paard nadat de vorige plots onder m'n kont vandaan getrokken is. :+


Nou deze is iig niet te koop. Die gaat alleen bij einde oefening pas weg. Wat hopelijk nog heel lang duurt. Veel te fijn paard!

Stuur maar even een pb'tje dat is iets handiger.

Toulouze
Berichten: 194
Geregistreerd: 05-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:43

Echt niet te geloven. Oproepje gezet voor onze 2 paarden, eerste meisje zei een dag van te voren af, was toch te ver. 2e die reageerde was een vrouw van 26, super enthousiast, had er helemaal zin in! Eerste keer moest ze toch werken dus de kennismaking een paar dagen verzet, kan gebeuren.
Komt ze nu gewoon niet opdagen! En wel actief op WhatsApp en messenger maar gewoon niks terugsturen.. Heb een hele tijd op d'r zitten wachten. Ik wilde graag hulp met de paarden omdat het voor mij teveel werk is en vraag geen bijdrage, als het klikt met de paarden en je te vertrouwen bent dan kun je bij ons alle kanten op.. Heb lang met haar zitten appen en ze had er zo'n zin in. Ik snap echt niet dat je iemand dan zo laat zitten :n

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:54

@ Toulouze, dat is wel super onbeschoft inderdaad.

Toulouze
Berichten: 194
Geregistreerd: 05-09-19

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:55

Echt he.. Ik dacht nog straks heeft ze een ongeluk gehad ofzo je weet het nooit. Maar ze is gewoon online en negeert me gewoon >;)

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:59

Toulouze schreef:
Echt he.. Ik dacht nog straks heeft ze een ongeluk gehad ofzo je weet het nooit. Maar ze is gewoon online en negeert me gewoon >;)

Wat dom ook eigelijk: de paardenwereld is klein dus die verkijkt haar kansen ergens anders ook op deze manier!

Sure_lee

Berichten: 10427
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:11

Dat is wel heel bijzonder ja!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:08

Ik kom mij hier ook melden.
Sinds kort de paarden in eigen beheer, dus nu rustig opzoek naar een ruiter.
Vind het nog best lastig, vroeger was er wel altijd iemand op stal die ze wou rijden of kwam je via via aan iemand.
Deze week komen er 2 dames langs, eerst eens kijken wat hun ideeën zijn en of dat bij ons aansluit. :)

Toulouze
Berichten: 194
Geregistreerd: 05-09-19

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:53

Uiteindelijk zonet toch nog een berichtje gekregen, het waren familie omstandigheden. Maar ik denk toch dat ik deze laat gaan.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:56

Toulouze schreef:
Uiteindelijk zonet toch nog een berichtje gekregen, het waren familie omstandigheden. Maar ik denk toch dat ik deze laat gaan.


Tsja, nu voelt het al niet meer goed, kan ik begrijpen.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:00

Toulouze schreef:
Uiteindelijk zonet toch nog een berichtje gekregen, het waren familie omstandigheden. Maar ik denk toch dat ik deze laat gaan.

De hoeveel keren dat er altijd precies op die dag (meestal binnen 6 uur voor de afspraak) net een familielid dood gaat (voor de Corona tijdperk) wat je pas hoort als je "verhaal haalt" waarom iemand niet is komen opdagen, is altijd verwonderlijk.

Ik laat mensen met die verhalen ook aan mijn neus voorbij gaan.

Amable

Berichten: 9680
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:14

Precies, helemaal als ze continu online geweest is, hoeveel moeite is het dan om even snel een berichtje op dat moment te sturen.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:34

Toulouze schreef:
Uiteindelijk zonet toch nog een berichtje gekregen, het waren familie omstandigheden. Maar ik denk toch dat ik deze laat gaan.

Ja zeg hou op... Dan kun ( en hoor) je nog altijd een berichtje te sturen “ het gaat niet lukken door onverwachte familieomstandigheden mijn excuses hiervoor en ik stuur een berichtje wanneer ik weer de mogelijkheid heb om een nieuwe afspraak te maken”

O ja en dat kun / moet je doen zonder dat iemand daarom vraagt en liefst ook voordat iemand voor niks zit te wachten.

Hoe moeilijk kan het zijn zeg!

Toulouze
Berichten: 194
Geregistreerd: 05-09-19

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:40

Ik was even bang dat ik misschien te hard ben nu maar idd bij mij is het vertrouwen nou weg. Ik snap niet dat je niet ff een berichtje stuurt van te voren, en na een dag ineens wel. Dus we zoeken maar weer verder..